MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 30 November 2009

" Episode 6 - Perjalanan Haji 2009 - Berlepas ke Arafah dari Mina....."

Dalam Bas kami semua bertalbiah...seronok....
menuju ke Arafah Tuh dia Khemah khemah di Arafah....
Kami dah nak masuk ke Khemah kami nih....syukur Arafah taklah berapa panas..
Tahun nih , alhamdulilah..dah ada jalan batu batu ni..tahun leaps semua atas pasir jer...syukur pada allah swt...



50 comments:

Hanis said...

salam

My Life said...

salam..

alhamdulillah

Hanis said...

alhamdulillah....senyummmm

My Life said...

alahai hanis...

Hanis said...

laaa....hanis ingat nak cop 1...2...3.. cam kak zie,abg long, CR,CM slalu wat...tp takpe...azie muncul

My Life said...

cik hanis... laju cik hanis berlari hari nie...

Hanis said...

My life....
alahaiiii??? hahahhaha

IBAN MUSLIM said...

Perjalanan Haji Mabrur...

Cita-cita semua mukmin...

Tiada yang terindah daripada mendapat anugerah Mabrur...

InsyaAllah

Hanis said...

tetiba aje...hanis pon terkejut tenok 0....takpe my life...jgn risau hanis jarang2 dah dapat muncul merebut tahta sekarang nie...apatah lg nak merebut komen terbanyak tu

My Life said...

senyum kat hanis..
jaga diri baik2 yer kat tempat org 2..


ciklie
salam cl.. jaga kesihatan baik2.. azie jumpa ayah & mak raya ke 2...

My Life said...

takpe jer hanis.. azie pun dah lama tak dapat .. hihihihi

Abang Aji said...

salam cl.
camne boleh join dgn jemaah britain pulak. nape gi mina dulu..confuse ni

Zie said...

Salam CL,
Tahniah Hanis....

Rindullah utk berada di Arafah... 'Haji itu adalah Arafah'

Hanis said...

Alhamdulillah...semoga selepas2 nie kerajaan arau saudi terus meningkat kemudah2 jemaah2 haji di sana....sape tau suatu hari nanti, kawasan2 kemah tu di tar pula...

nailofar09 said...

salam...CL cepatnya dia...saya baru masuk gear satu...hanis dah pecut...pic lum kuar lg....dah top 20...jadi larrr

Noor said...

top 20 dah ok lah nih..

Seronok ikut laporan CL, macam siaran lansung dari sana. lagi best dari berita tv3. :)

Zie said...

Salam,
Cantiklah susunan Hanis & Azie... macam kek belang yg ciklie makan masa kat Mina... ngeh ngeh ngeh

Abang Aji said...

salam cl
Tak sangka dapat berbual dengan cl malam ni, abng haji rasa macam berada di tanah suci lak.
syukur, alhamdulillah.

Zie said...

Salam,
Abang aji...
Perjalanan haji CL mengikut sunnah Rasulullah SAW. Ke Mina dulu baru ke Arafah... Jemaah Malaysia terus ke Arafah kerana dikhuatiri akan tertinggal rukun kerana nak mengejar yang sunat... Tak menjadi masalah & tidak mencacatkan haji. Wallahuaklam.

My Life said...

insyaallah semoga kerajaan arab saudi terus mempertingkatkan kemudahan untuk jemaah...

My Life said...

kakzie

terima kasih kak.. ingat dapat no 1.. tapi cik hanis dulu dapat..hehehhe

KAMATO said...

Alhamdullilah semakin bertambah baik, moga satu masa nanti ada tube under ground menghubung makkah, mina dan arafah.

rezeki said...

salam cl,

alhamdulillah, hujan di arafah yg merupakan rahmat dan jarang benar berlaku

tu dia ratu trek dr hanoi,
sesekali keluar dr sangkar keh,keh,keh

apakhbar hanis di sana ?

sekrg kat astro oasis, penukaran kiswah kaabah, apa yg menarik seumpama menyalin baju , kerana memasang yg baru sambil melucutkan yg lama , agar tidak menampakkan keseluruhan badan kaabah sebagai memuliakannya,

rosli said...

Salam CL dan rakan,

Saya dok tunggu depan pc, tp baru jap tgk Khabar Haji dah 20 entri.... susah nak dapat no 1 skrg ni..... apapun syukur jugak top 20, hadiah tupperware je agaknya....emas dan perak dah habis kena sapu...

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Hanis dan My life....

Abang Aji said...

salam cl,
maaf, minta laluan sebentar, terima kasih Zie kerana memberikan penjelasan kepada abg aji.
hak ni cikgu tak ajar pulak...hehehe

Hanis said...

salam,

kak zie,kak noor & nailofar....hanis cam mimpi lak tetiba boleh berada dalam list top20 arini....

rosli said...

Salam CL,

Khabar haji episod akhir tadi agaknya, proses penukaran kiswah, betul apa kata Rezeki, kiswah lama dijatuhkan selepas kiswah baru di ikat....syukur dapat info baru bila tgk proses pertukaran kiswah tersebut..

rosli said...

Salam CL dan rakan,

Tahniah Hanis dan Mylife, tadi pakai spike jenama apa ?....laju betul....Nike or Adidas?

rosli said...

Salam CL,

Dari Mina ke Arafah berapa lama dalam bas ? Jarak berapa jauh dan tambang bas berapa harga? Saja nak tau ?

Hanis said...

salam,

CR..hahaha...bukan hanoi..Ho chi minh aje...arini takda soklan bocor naa kat hanis...alhamdulillah..hanis sihat...hanis dok jeles tengok CR dok top20 aje setiap ari...
Cik Rosli, yee arr susah sgt sekarang nie nak dapat no.1 to 3 kan...follower PDKM nie sementara nak sampai ujung tahun nie hanis rasa ade +/- 800 nantikan...

manzlie said...

salam Hanis..

RAtu Trekk Raya Haji..

taniah..no wahid 1

waslam

manzlie said...

salam my life..

duk berebut pingat dgn hais ker..heheh

waslam

Zie said...

Salam Hanis,
Hari ni tenet hanis laju & hanis minum apa ye..

manzlie said...

salam amirul..

mekaish ats doa mu ituh..
insyalah

waslam

manzlie said...

salam abang aji..

bermalam di mina dulu , ikut sunnah nabi muhamamd saw..

waslam

manzlie said...

salam nailofar..

cuba lah nanti..ada 3 entry nak kaur nih..heheh

waslam

siti zaleha said...

Hari ini saya benar2 bisa tersenyum...bukan apa... n3 PDKM ni mmg mcm siaran langsung bola piala dunia...sentiasa dinanti dan ditunggu...para pengikut pula berlumba2 untuk menjadi juara dalam memberi komen..(he...he...he...saya pun selalu cuba tp tak pernah dpt)Nampaknya komen bukan saja terhadap n3 yg dibaca malah telah menjadi medan bertegur sapa diantara pengikut n3...syabas kepada CL krn berjaya menjadikan n3 sebg tmpat berkongsi rasa...meluah kata...SEMOGA SEGALA AMALAN BAIK DIBERKATI ALLAH HENDAKNYA..

manzlie said...

salam noor...

ye ker...

alhamdulilah..

waslam

manzlie said...

salam zie..

alahamdulilah...kek belang..heheh

waslam

manzlie said...

salam abang aji..

alhamdulilah...kalau ada masa kita borak melaui telipon yah

waslam

manzlie said...

salam rezeki..

alhamdulilah sykur nikmatnyer

waslam

manzlie said...

salam saudara rosli..

cuba lagi jangan putus asa..

waslam

manzlie said...

salam siti zaleha..

alhamdulilah..semoga allah merahmati kita semua ,dengan penuh keihklasan apa yang ktia alakukan..

waslam

Sweet_Purple said...

Salam tuan rumah CL ...

Terima kasih atas doa ..mudah2an Allah kurniakan haji mabrur dan sentiasa berada dalam jagaan Allah ...

Hepi2 selalu .. hehe [^_^]

Ayah Zain said...

Salam Mazli,

lor, az ketinggalan rupanya. hehheh. Tahniah Hanis. Ratu musim haji yer.

nailofar09 said...

salam...CL, kadang baru jer n3 kuar dah bededai2 yg menerajui trek, lum lg tnet yg slow ni...tu pic lmbat kuar...takut gak kuar tajuk...hahahaha. Ok...sambil tunggu n3 CL...saya pnuhkan episod/epilog...cerita haji 1428H...baru episod kat MINA...lum lg tawaf rukun..hehhehe

Rusyaini Food Industries said...

Salak CL,
Indah sungguh suasana di sana. Alhamdulillah.

m.q said...

alhamdulillah
semoga dipermudahkan perjalanan hajj ciklie dan semuan jemaah

um. masyitah said...

Salam
bestnya..