MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 10 November 2009

" Jam 7.30 pagi tadi..."

Keadaan jam 7.30 pagi tadi..masyaallah
Sempat jugak tadi berdoa disini..takdapat nak mendekati kaabah kerana ramai Jemaah duk bertawaf sampai area di luar...alhamdulilah
Bismillah.... salam from Makkah...agak SESAK lagi Dataran Kaabah pada pagi tadi...selepas solat subuh tadi, jemaah masih tidak berganjak bahkan masih bertambah dengan kehadiran beberapa group Jemaah dari pelbagai negara..alhamdulilah..gambar gambar tersebut menceritakan segala gala nyer..syukran..wasalam


33 comments:

dzuraini said...

Wah! semakin meriah!!.. semoga semua jemaah dapat membuat haji dengan jayanya dan mendapat haji yang mabrur..

Zie said...

Salam CL,
Selamat beribadah.. CL semakin bz nampaknya. solat kat bumbung ke

Atikah said...

Salam,

alhamdulillah, semoga Allah memudahkan perjalanan jemaah menunaikan ibadat haji dan umrah...

manzlie said...

salam dzuraini..


memang skg dah meriah snagat...insyalah

waslam

PINATBATE said...

Waktu subuh hening..suasana amat syahdu di hadapan kaabah..

manzlie said...

salam zie..

yup busy dah nih..

waslam

manzlie said...

salam kak pina..

memamg syahdu skg nih..


waslam

manzlie said...

salam dik tikah..


insylah...

waslam

Noor said...

Salam CL..

7.30 pagi matahari dah meninggi.. hangat pagi dan hangat tengahari amat berbeza.. misti ramai yang dok berdoa kat tempat teduh tu kan CL..

ainhany said...

Salam CL
beruntungnya CL dapt jadi saksi satu perhimpunan yg besaq.
Ibarat semut yang kecik adalah kita dan hati yang kecik itulah yg mbentuk peradapan kita...CL, sudilah kiranya menerima tetamu lagi...adik dan kakak saya akan ke sana pada 12 dan 15 nie...semuga sempurna haji mereka dgn mbrur..
jgn lupa doakn saya mg myusul...amin.ws

cikgu mas said...

salam n dear ciklie


berdoa dan terus berdoa ...bila Allah gerak hati dan lidah untuk berdoa,bermakna Allah ingin memberi,

Pertolongan Allah pasti sampai dalam apa bentuk yg kita tak pernah tahu...bertuah dapat berdoa ditempat yg maqbul doa..insyallah..

manzlie said...

salam noor..

alhamdulilah..memaeg ramai yang berdoa di tempat teduh tuh...


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

alhamdulilah...berdoa lah selagi mampu kita berdoa..semoga tidak sia sia masa yang di berikan..insyalah..

waslam

manzlie said...

salam ainhany..

alhamdulilah..semoga allah swt apermudahkkan perjalanan haji mereak ..insyalah

wslam

Zakiah said...

Salam CL
Terima kasih tas gambaran terkini dari MH. Syukurlah kali ni akak napak ramai jemaah wanita...walaupun sesak namun rasa senang melihat gambaran Kaabah dari PDKM..SYUKRAN

Terima Kasih atas doa2 yang berterusan.

manzlie said...

salam zakiah..

alhamdulilah..semoga akak telah bersedia untuk menunaikan perjalanan haji nanti..insyalah

waslam

Ayah Zain said...

Salam Manzlie,

Alhamdulillah, di pagi yang ceria, ramai tetamu Allah yang mendatangan Baitullah. Bertawaf dan memuji nama Allah. Semoga tetamu Allah ini terus dilimpahi berjkat dan rahmat.

2,346 jumlah pengunjung hari ini. yang tertinggi setakat hari ini.

Ayah Zain said...

Salam CL,

silap tu - mendatangi.

p/s awat noor, pinat tak sampai-sampi yer. oo g mekah rupanya

manzlie said...

salam ayah zain..

alhamdulilah..semunyer kerana niat yang satu..hanya padamu ya allah...

benar ker..alhamdulilah..
mekasih az..

waslam

ijoismart said...

"SOLAT merupakan ibadah paling berharga yang difardukan oleh Allah SWT dengan cara yang paling istimewa iaitu ketika baginda Rasulullah SAW berada di Sidratul Muntaha dalam peristiwa Israk dan Mikraj.

Solat berada pada kedudukan yang tinggi di dunia iaitu amalan pertama selepas keimanan serta merupakan amalan pertama yang dihitung oleh Allah di Padang Mahsyar kelak.

Seiring dengan kedudukan ini, ibadah solat wajib didirikan sebagaimana yang dipelajari daripada solat Rasulullah apabila tiba waktunya. "

manzlie said...

salam ijoismart..

alhamdulilah..satu infromasai yang paling berguna untuk kita semua renungkan bersama...

syukan ya habibi..

waslam

nailofar09 said...

salam CL, bestnya....., syahdu kan? bila matahari semakin meninggi tak jugak susut..., nnti kalau anknda saya jumpa CL, bole kan..Insyaallah dia tunaikan hj...semntara masih bljr kat Madinah tu...

ummi humaira said...

salam CL
bila tengok tanda2 kuning kat belakang telekung jemaah tu , teringat ummi masa ke sana dulu , kami pakai reben untuk mengenali kumpulan masing2 .
seronoknya tengok jemaah berpusu2 untuk matlamat yg sama .

manzlie said...

salam ummi humaira..

alhamdulilah..mesti ituh kenngan yang manis bagi ummi kan semasa menunaikan haji...

waslam

manzlie said...

salam nailofar..

alhamdulilah..boleh apa slahnyer...jadi adik saya disinin pun boleh kak..

waslam

rezeki said...

salam cl,

alhamdulillah, setiap detik dan saat yg diisi dgn melakukan ibadat di haram , bersolat,bertawaf,berzikir dalam mencari haji mabrur.

insyallah.

manzlie said...

salam rezeki..

alhamdulilah..semoga diberkati dan mendapa haji yang mahbrur..insyalah..

waslam

yohteh said...

salam Manzlie... dah pun dicopy+paste sebagai entry di blog saya... terima kasih sekali lagi...

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, meriah dgn himpunan Jemaah dari seluruh dunia, memang seronok + menghiburkan semuanya menuju ke KAABAH.

Amin.

tq.

Hani said...

Assalammualaikum ..
manzlie... terimakasih la berkongsi berita Mekah.... teruja akak tengok suasana di sana.... minta tolong seru2kan nama akak ani ni... nak sampai kat sana cepat...

manzlie said...

salam hani..

alhandulilah dan insyalh

waslam

manzlie said...

salam yoteh..

alhamdulilah..terimakasih..

waslam

manzlie said...

sa;a, Hilmy..

memamg meriah dan seronok..

syukran

waslam