MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 24 November 2009

" Dah melimpah limpah' jemaah solat nih...Alhamdulilah.."

Dalam surau Hotel Al safwah...
Dah penuh gak dengan inhouse Jemaah..alhamdulilah
Agak sesak nih..syukur...
Di entrance nak masuk Lobby Hotel pun jemaah duk solat tuh..
Nampak Haram di luar tuh...
Subhanaalah..
alhamdulilah....
Tengok lah dah sampai di lobby hotel pun rmai yang duk solat...seronok tengok...alhamdulilah







48 comments:

Nino said...

ASM CL

Masyaallah....dimana-mana org solah. Pemandangan yg sgt cantik..jazakallahkhukhairo.

Masayu Ahmad said...

salam cl

Masya Allah, Allahu Akbar

abangsulung said...

Salam CL,

..No.3,

honey said...

salam semua

alhamdullillah

sayunya

abangsulung said...

Salam CL,

Tabik Datuk..tak penah2 dpt top 3 ni..

g-Ha said...

salam CL, selalu nya, balik office akan on kan pc kat rumah pulak, omak e nak nengok gak blog you ni......meleleh airmato dio bilo ese cakap ni as per today....then hari2 dio suruh masuk blog CL....76thn tu omak ese tu.....

abangsulung said...

Salam CL,

Yang solat dlm hotel ni, berimamkan imam di Haram tu ke..?

honey said...

salam cl

harini paper ugama islam for spm, anakda ku kata alhamdulillah, agaknya berkat doa semua and my sis kat mh sekarang ni. esok add math fav. subject so taklah tension katanya, doakan ya

amin

Hj.Sabri said...

Assalamualaikum. Tlg tunjukkan juga keadaan di ruang saei

g-Ha said...

tapi memang lautan muslimin lah kan..... beruntung nya you ni CL....

PINATBATE said...

Selamat berpesta utk semua bakal haji..pesta ibadah merebut rahmat dan maghfirah..

Hebatnya suasana !!

norman said...

MasyaAllah....Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim Semoga seluruh umat Islam bersatu padu sebegini....Tiada jurang bangsa dan politik...
Salam Bro...semoga sihat sokmo

cikgu mas said...

salam..

besarnya surau hotel Alsafwah..jemaah boleh nampak haram tu....


P/s : Projek derma di tanah haram oleh pembaca blog PDKM sudah mencecah rm 3000++,Alhamdulillah..

TERIMA KASIH PAPA SEMUA PENDERMA,MOGA ALLAH BERKATI USAHA KITA,MEMBERKATKAN LAGI REZEKI KITA,DAN MENJADI PELINDUNG KITA PADA AZAB KUBUR DAN BALASAN DI AKHIRAT,TERIMA KASIH YANG TAK TERHINGGA PADA CIKLIE YG SUDI MENJADI ORG PERANTARAAN DAN BERSAMA KAWAN-KAWAN DLM MENITI LALUAN KE SYURGA....TERIMAKASIH CIKLIE ,MAY ALLAH BLESS U..

rosli said...

Salam Sdra Azli dan rakan2,

Saya difahamkan kalau dari hotel boleh nampak jemaah depan dataran MH mereka boleh berimamkan imam di MH, betul ke Sdra Azli?

Kalau tak silap saya tahun lepas pun begini jugak surau dan lobi hotel dihotel Al Safwah. Betul ke sdra Azli ....?

Semoga semua jemaah tahun ini mndapat rahmat dan haji yang mabror. Amin

abangsulung said...

Alhamdulillah CM,
Teringat kata nabi: Bertolong bantulah kearah kebaikan dan kesejateraan.

Perkara-perkara baik ni.. kalau boleh jgn lah kita bertangguh ke arahnya.

Ayah Zain said...

salam CL,

Semoga mereka terhindar daripada perkara yang tidak diingini.

Tahnia CM, semoga Allah mmebrkati usaha murni CM itu.

Ayah Zain said...

Salam Lie,

Wah, jemaah kat Hotel tu solat di Hotel sahaja ke Lie, abih tu dah nampak MH, di kira ke ............

cikgu mas said...

Salam abang Sulung..

amboi dia,2 gambar profil berbeza satu pakai cap,satu pakai kopiah,mengambarkan dua personaliti berbeza,tapi tetap abang sulung kami di PDKM ni,,,

Imran Paris said...

Ya Allah....En Li...rindunya saya dgn suasana sebegini, gambar2 yg di ambil buat saya terasa bagai saya berada di dalam Safwah. Sebaklah. Syukran

azzlina said...

Assalamualaikum,
Jazakallah CL.mudah mudahan diberkati usaha CL .

Zie said...

Salam CL,
Subhanallah... ramainya jemaah, semua dapat berimam MH.. cuma tak dapat seat A je.

rezeki said...

salam cl dan kekawan,

alhamdulillah, kat mana2 pun boleh solat, hendak dgn taknak je,
tepuk dada , tanya iman

cl, hari ni pak itam tk sihat, semalm kena babab dgn mak itam spi demam urat psl merayau je sampai tgh malam ngeh,ngeh,ngeh

la ni mak itam pegi cari akar kayu nk rebus buat ubat dan jumpa dukun esah mintak air penawar keh,keh,keh

hajah zainab bt abdullah said...

salam CL,

subhanallah...di mana2 pun penuh dgn org dok solat.

cikgu mas said...

Salam...


Rupanya sayangggg sungguh mak itam pada pak itam yerrrr????....hahahaha,pak itam ni pandai betul buat kami gelak...

selamat minum air akar kayu,pas ni boleh lumba lari lg dgn ayahanda,kak ngah,abang sulung dan adik su...

tadi kita datinggg dgn kak ngah dengan Alamanda..

Zie said...

Salam CL,
Tolong doa pak itam tak sihat.. dok merayau memalam sampai kena babap dgn mak itam.. minum ayaq zam2 banyak2 ye..
Buat semua jemaah haji, doa banyak2, tawaf, baca quran, taubat berterusan, beramal banyak2 dan minum ayaq banyak2 ...

ibu,mommy,mom... said...

Salam Cik Li...
Alaaaa rindu kat hotel Al Safwah...bestnya tengok ramai jemaah solat di mana mana saja...Syukur Alhamdulillah

Noor said...

Salam CL..

Subhanallah.. melimpah ruah jemaah.. tapi kadang2 kalu kita peratikan betul2.. kat dalam MH masih ada ruang.. cuma halangan nak masuk tu je.. yang penting kena p awai & berdoa kat Allah..

psstt.. hari nie seharian bersantai gumbira.. beramah mesra.. bercanda dan berpoya-poya bersama sahabat tercinta.. jalan2 makan.. makan2 jalan.. ah' alangkah bahagia nya.. jangan jeles arr CL, CR & Az..

rezeki said...

salam cl,

yang bestnya kedai kat haram,masuk waktu solat je, operasi ditangguh sebentar, lps tu je , meriah balik

ucapan takziah utk kak sidah dan al fatihah utk arwah,semoga ditempatkan dikalangan org yg beriman

Noor said...

Salam..

oh! patutlah masa cheq lalu tepi hutan sebelah estet tadi.. tetiba cheq dengar sora pompuan.. 'nak carik kayu.. nak carik kayu'.. mak itam rupanya..

psstt.. kena minum rebusan ayaq akar pokok getah.. baru bleh sihat sejahtera.. ngeh ngeh ngeh

rezeki said...

salam cl,

dik su dgn kak ngah dating ye, pak itam dating dgn bantal peluk je

Noor said...

Salam CL..

itulah bagusnya diTanah Haram.. bila masuk waktu solat.. semua kedai dihentikan operasi.. tak yah katup pintu.. main rentang kain je.. kalaulah diM'sia depa buat lagu tu..

Salam Kak Sidah, takziah untuk akak sekeluarga diatas kehilangan kakak ipar yg disayangi.. semoga rohnya ditempatkan bersama org yg beriman.. Al-fatihah

rezeki said...

salam ,

yg "nk cari kayu tu" bukan mak itam cheq, tu bakal mak itam cl , keh,keh,keh

kalau mak itam cheq nak cari kayu, habislah montot cheq kena sesah psl tak jumapa jln balik umah ngeh,ngeh,ngeh

manzlie said...

salam nino

mekasih..alhamdulilah

waslam

manzlie said...

salam masayu ahmad..

alhamdulilah

manzlie said...

salam abang sulung...

pingat gangsa la kiranyer..

wslam

manzlie said...

salam honey

sayu sokmo..alhamdulilah

waslam

manzlie said...

salam g-ha..

alhamdulilah..mekasih ats sokongan anda..

walam

manzlie said...

salam abang sulung..

yup sebab speakaer direct from Haram..

waslam

manzlie said...

salam kak pinat..

memamg hebat pesta nih..alhamdulilah

waslam

manzlie said...

salam hj. sabri..

insyalah..

waslam

manzlie said...

salam norman..

mekasih atas doa mu ituh..

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

alhamdulilah..semoga allah swt memberkati usha kita semua pembaca blog PDKM nih...semoga allah swt shaja yang dapt membalas keikhlasan dan kebaikan anda semua..sya hanya menolong sesama islam..insyalah

waslam

rosli said...

Salam Sdra Azli,

Aritu kalau tak silap sdra maklum bahawa hotel benarkan 16 orang buat haji tahun ini, berpa orang dari HK dan adakah sdra dan mereka semua akan bertolak serentak ke Arafah esok ?

norsidah said...

Salam CR,

Ramainya hinggakan kat lobi hotel pun jemaah solat, kalaulah kat Malaysia bila azan je bentang sejadah dan solat je kat mana2 tempat, alangkah indahnya kan,doakan CL agar suatu hari nanti kita dapat tengok semua orang boleh solat dimana mana saja ...kat KL ni

Akak nak ucapkan terima kasih yang tak terhingga kepada kawan2 yang tak sudah2, mengucapkan takziah kat akak ,teruatamnya CR , Noor, hanya Allah yang membalasnya.

CR, akak nak tanya,Pak Itam tu CR ke, kalau ye akak doakan cepat semboh, makan ubat yang mak itam beri tu,jangan merayau lagi, patutlah CR slow sikit ari, tak sihat rupanya..

Hajjah Siti Noor said...

kenangan solat di entrance lobby HOtel Safwah ini masih ku ingat..sambil mengaminkan solat zohor ketika itu..haruman ayam KFC (nama kedai tu lupa) terbau2 hingga saat ini.

Kasmin said...

Salam CL,

Terima kasih kerana berkongsi dgn peminat PDKM gambar2 didlm hotel tu. Suatu pandangan yg sayu dan indah dari dlm hotel ke MH. Oh rindu sangat ni akan suasana di MH...tak boleh tahan.

YB said...

Salam CL

Dimana saja org mengagung Allah. Tanda kebesaran Allah.

m.q said...

meriahnya ciklie
insaf & terharu tgk kesungguhan & kesabaran semua jemaah tu