MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 25 November 2009

" Last Isyak malam tadi..Penuhhh..":


Sesak dan padat..alhamdulilah

Bissmillah...Salam from Makkah..alhamdulilah...sementara menunngu waktu berangkat nih..sempat jugaklah saya menyiarkan beberapa gambar yang telah dirakam kan malam tadi sewaktu menunggu masuk waktu solat Isyak..saksikan lah keadaannyer yang padat dan sesak.masyaalah ....alhamdulilah..syukran..waslam




39 comments:

cikgu mas said...

salam

birthday firl no 1

cikgu mas said...

salam

aduuuh samnpai salah spelling `girl arr...no 2

cikgu mas said...

salam

salam aidiladha,pas asar semua kita dok berdoa yer..allah buka pintu langit untuk kita...

Noor said...

Salam CL..


456.....

Noor said...

Salam CL..

jadilah ...

Noor said...

Salam CL..

satu lagi.. Alhamdullilah..

Noor said...

Salam CL...

amboi CM.. makan sorang nampak.. he he he..

Noor said...

Salam CL..

kak ngah bukan tamak dik.. saje je suka2.. he he

cikgu mas said...

salam

noor kt sini bukan kelas matematik yerr

Noor said...

Salam CL..

tumpang arr...

AZ.. giliran cheq berduet ngan CM arr..

Alhamdullilah

Noor said...

Salam CM..

kita berdua je dik.. mana p yang lain2.. tido ka??

manzlie said...

salam cikgu mas...

wahh dah nak raya pun Ratu Trekk Lagi ker...


Happy birthday girl...

yang ke berapa tuh?

wasalam

cikgu mas said...

salam

wah kak ngah,,,mcm pesta panda pulakk...tak per pas ni ciklie rehat dr entry,kita kan kena jaga umah dia,biar kita sapu dr semua penjuru..

pak itam dokk rehat ni,dedar badan dia tu...pak itam cepat sembuhh yer,nk raya ni

manzlie said...

salam kak norr..

taraaaa.......

taniah sapu bersih top ten...
mana semua orang kan..Tn ismet sakit tau tak sihat...abg sulung duk bakar lemang tuh dgn abang aji..yang lain mana?

wasalam

Noor said...

Salam CL & kengkawan..

sekadar pengkosian bersama..

DHU'L-HIJJAH

• 1 hingga 8 hb - Sunat berpuasa
• 8 hb - Hidupkan malamnya dengan banyak beribadat
• 9 hb (Hari Wukuf di Arafah) - Hidupkan malamnya dengan banyak beribadat, Disunatkan berpuasa bagi orang yang tidak mengerjakan haji, Membaca surah Al-Ikhlas 1000 kali
• 10 hb - Hari Raya Haji/Korban - Sembahyang sunat Hari Raya Aidil Adha - Membaca takbir
• Melakukan korban
• 11, 12 dan 13 hb (hari-hari Tasyrik) - hidupkan malamnya dengan banyak beribadah, takbir selepas sembahyang waktu
• 29hb atau 30hb - Selepas solat 'Asar membaca doa akhir tahun. Selepas solat Maghrib membaca doa tahun baru.

semoga kita semua sama2 beroleh keberkatan nya.. amin

AMZ said...

SALAM CL....

SAYE DOAKAN CL SLAMAT BERANGKAT DAN DAPAT MENUNAIKAN IBADAH DGN TENANG....SEMOGA DIKURNIAKAN HAJI YANG MABRUR.......

DAN DOAKAN SAYA N PEMBACA2 PDKM NIE DIMURAHKAN REZKI DAN DITETAPKAN IMAN......

N UNTUK CM PLAK - "HEPI BESDAY"..
YG KE BERAPA ERK?????HEHEHE

Noor said...

Salam CL..

tu lah.. kak ngah risau nie.. mana p semua arrr..

manzlie said...

salam birthday girl..

ye lah sapu dan kemas lah nanti rumah cl nih..sebab cl akan berehat ke aragfah cuma sehari jer..pas tu akan balik ke maakah updated kan sekejap..then masuk mina balik..jgn lah risau..semua terkiani akan dapt di liaht oleh pemabca blog sya nih..insyalah..doakn keishatan sya ok..insyalah

waslam

manzlie said...

salam amz..

alhamdulilah...

jutaan terima kasih atas doa mu ituhh..semoga allah swt memberkati kita semua..insyalah

wasalam

Andak Ros said...

Assalam CL & all.

Selamat berkorban ..didoakan Allah menerima amalan kita yang sedikit lagi kekurangan ini... Amin

manzlie said...

salam kak noor...


alhamdulilah...dan terima kasih atas info ayang di beri...syukran

waslam

nailofar09 said...

salam, tumpang lalu...CL smpat lg...waaa TABIK arr.Semuga CL akan sntiasa di Rahmati

Andak Ros said...

CL.. Selamat mengerjakan ibadah haji tahun ini...

Noor said...

Salam CL..

pak itam tak sehat arrr.. semoga pak itam cheq sembuh segera.. cheq sunyi arr pak itam tak ada.. hu hu..

Zie said...

Salam CL,
Selamat berangkat ke Arafah...

Wahh... memang betullah CM dan Kak Ngah jaga rumah CL.. Tahniah

nailofar09 said...

salam...CL..n knkwn...hati jadi sayu...mcm nak ikutn jerr. Sempena jemaah nak k Mekah..saya pun bersiap juga 'telekung baru' beg baru... nnt saya buh PIC...kat blog nailofar....ok malam ni kita sama2 iringi pemergian CL ramai2..ckup kat blog nih..., CR, abng long mai larr..noor..kita bawa kudapan..baca doa selamat..minta AZ bacakan...ayhnda ada tak...

Zie said...

Salam Ustazah Noor,
Terima kasih.. tazkirah yang baik sekali... Nanti kita jemput bagi ceramah kat surau buat muslimat boleh ye kak ngah..

Noor said...

Salam CL..

dinda Zie.. tak layak dik.. berat panggilan tuh.. akak ngaji pun merangkak-rangkak.. anak2 yang tukang betulkan.. malu sehhh

ina said...

Khusus buat CL, semoga sihat dan selamat sentiasa dan dipermudahkan oleh Allah utk melakukan ibadah haji dengan sempurna. Semoga Allah kurniakan haji yang mabrur.

Tumpang lalu- kpd semua pembaca PDKM, selamat menjalani puasa sunat 9 Zulhijjah dan ibadah korba.

p/s: Pukui brapa Cik Lie nak bergerak pi ke Arafah?

Zie said...

Salam Kak Ngah,
Alhamdulillah, masih mahu belajarkan.... Kak ngah bedua je belumba2 ye.. CR kena babap lagi... abg sulung tgh buat rendang utk kenduri CL dan besday CM..

Atikah said...

salam...

Alhamdulillah.... ramai jemaah...

Makkkk oooii... kak noor, kak mas.... dok main kejar-kejar lah hari nie... he... he....

Leenoh said...

Salam Manzlie.

Ana baca saja tak komen...he3.

agaknya lani dalam perjalanan ke Arafah kot.

jangan lupa snap dlm perjalanan tu, nak tengok gak sesak dan seboknya tu.

manzlie said...

salam anilofara dan andak rose..

mekasih ats ingatan anda semua..

walam

manzlie said...

salam kak noor..

ye lah ..pak itam tk sihat..

waslam

manzlie said...

salam zie..

alahmdulilah..biarlah depa jga rumah cheqq..

sya berangkat karang lepas asar lah..ke mina..insyalah

walam

manzlie said...

salam ina...

mekasih ats doa ina tuh..

insyalah sya akan berangkat pada lepas soalt asar..

waslam

manzlie said...

salam leenoh...

insyalah akan sya paparkan..

waslam

manzlie said...

salam atikah...

alahmdulilah...syukur

abangsulung said...

salam,

Kak ngah,bakar lemang dgn linangan air mata. Org kat Mekah seronok mengerjakan haji, tp kita tertinggal disini.Jeles kerana tak dpt mengejar amal ibadat yg bsar pahala dan perkara yng diredai Allah.

Takdelah.. tgh bersiap-siap nak ke masjid. Malam ni nak memperbanyakkan amal & doa sempena wukuf arafah.