MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 17 April 2010

" Solat tak kira TEMPAT..."

Solat di Lobby laluan naik ke Hotel...
Mengadap MH dan Qiblat...
CL pun kekadang terlalu busy tak sempat masuk ke MH solat disini..
Bersama sama pekerja CL berjemaah...
Posted by Picasa

46 comments:

Zie said...

Salam CL,

Solatlah dimana saja

Zie said...

Salam CL,
CL beruntung solat semuanya berimam dari imam masjidil haram.

alhamdulillah, dapat pun no. 1, broandband terlalu perlahan disini.

Rozali said...

Salam CL

Dimana mana pun boleh solat ye

Zie said...

Salam,

Solat amalan pertama yang akan disoal akhirat kelak, solatlah bila masuk waktunya.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl

solat kat mana2 pun boleh

Hajah Zainab bt Abdullah said...

tahniah zie...emas & perak!

nadz said...

Assallamualaikum CL, Hari ni dapat tengok MH dari jauh..
Apapun tengok juga..Alhamdulillah.

rezeki said...

salam cl dan semua

itulah keistimewaan di kota suci Makkah , bila masuk saje waktu, insyallah semua urusan dunia akan ditinggalkan untuk sama2 berjamaah , bagi yg bekerja mcm cl tentunya akan solat berjamaah juga walaupun dimana2

syukur alhamdulillah, tapi mengapa kat negara kita tak boleh begitu

semalam masa pulang dari masjid selepas magrib, kebetulan pegi ke kedai membeli roti, berdekatan situ terdapat sebuah kedai snuker

masyallah, ramai pemuda2 dan org tua juga yang tgh seronok jolok buah snukker tu

astarfirullah
doa ku semoga Allah sentiasa memberikan mrk petunjuk dan hidayah

insyallah

ibu,mommy,mom... said...

Alhamdulillah Cik Li...solat di mana mana.
Saya pernah lalu disitu,ambil gambar kat situ:)

manzlie said...

salam zie...

taniah...Ratu trekk...eams dan perakkk..


waslam

manzlie said...

salam zie..


mana mana pun kami solat...senang jer...sebab ada speaker di dalam hotel..

waslam

manzlie said...

salam rozali..


benar tuh...dai mana mana pun cl boleh solat..

waslam

manzlie said...

salam hajah zainab..

ye lah kak...di mana mana pun boleh kan...

wslam

manzlie said...

salam nadz..


alhamdulilah...dapat gak tengokkan..

waslam

manzlie said...

salam rezeki..

ye ker...?
moga allah swt berikan merkea pentunjuk dan hidayah ...doa cl


waslam

manzlie said...

salam ibo, mommy


oh ye ker...nanti mai jng lah lupa cl nohhh


waslam

ibu,mommy,mom... said...

Insya ALLAH...Cik Li...he he he

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, dimana2 saja asalkan berada disana semuanya menuju ke MH & Kaabah, memang beruntung CL.

Amin.

tq.

manzlie said...

salam hilmy..


alhamdulilah...senang solat di sini..

waslam

Azima said...

Salam Cl,

Semoga kita semua tergolong dalam golongan yang mengutamakan dan menyegerakan solat..AMIN

Wassalam

Azima said...

Salam,

Zie,tahniah..ratu pecut kali ni..

Juga buat atuk....tahniah

Wassalam

Ayah Zain said...

Salam CL,

idak mengapa, asalkan bersolat. Afdalnya kat dalam MH la kan

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Zie dan Rozali,

CL, best sbb dlm hotel pun boleh solat mengadap MH dan Kaabah.

manzlie said...

SALAM AZIMA..


AMIN,....


wslam

manzlie said...

salam ayah zain..


benar tuh



waslam

manzlie said...

salam rosli..


alhamdulilah...

syukur dengan kesenangan yang diberi disini..


waslam

PAK NGAH MAN said...

SALAM,
walau pun dimana solatnya di masjidil haram pahalanya tetap sama

Imran Paris said...

En Li....alangkah baiknya jika begitu di mana jua kita berada.

boxhousestudio said...

assalamualaikum Cl dan rakan-rakan PDKM yang hebat-hebat semua...BHS dah tak terkata bila sumernya rajin solat 5 waktu ni....Alhamdulillah....

Bunga Kenanga said...

salam CL... lama x meninggalkan jejak. bumi mekah tetap tidak berubah sayu dan syahdu...

manzlie said...

salam bunga kenanga..


selamat kembali di pesada pdkm..


waslam

manzlie said...

salam dato imran parisss


benar tuh kan...tentu terasa keseronokan di hati kan..


wslam

manzlie said...

salam pak ngah man..


benAR tuh..


walsm

manzlie said...

salam box house..


alhamdulilah....aminnnn


waslam

razalisuriyani said...

Betapa besarnya pganjaran yg empunya hotel CL dapatkan...byk kemudahan yg disediakan...Amin..

razalisuriyani said...

Begitu besar limpahan keberakatan yg dijanjikanNya ya...

مسافر_اسلام said...

Allhamdullah...
solat tiang agama.

razalisuriyani said...

Harap CL tak putus 2doakan utk kami jua ya...

Kak Sidah said...

salam CL,

Solat dimana saja, teringin sangat suasana macam ni dapat kat Msia, bentang sejadah bila azan...

che'na said...

Salam CL,

Solat di mana jua dlm apa jua kondisi. Beruntung jamaah di Safwah Hotel berimam direct dr MH.

manzlie said...

salam che na


alhamdulilah...


waslam

manzlie said...

salam kak shidah..

ye lah...seronok kan...kalau camtu kat mesia


waslam

manzlie said...

salam musafir..

amin....

walsam

manzlie said...

salam suriyani..


alhamdulilah..berkat kerja disini


waslam

Kak Sidah said...

Salam cl,

Tolong doakan agar suasana kat msia berubah yer cl

safiudin said...

salam sdr,

tahniah zie dan hj rozali...

seronoknya sdr, ya lah.. kat situ mana-mana pun boleh solat..

indahnya bumi Makkah..