MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 19 April 2010

" Break time...Duk cuci Hajarul Aswad.."

Petugas MH tengah mencuci Hajrul Aswad 'waktu break' sebelum Mahgrib..

Keadaan Dataran Kaabah sebelum masuk waktu solat Mahgrib...
Zooming dari Bumbung Masjdil Haram...
Posted by Picasa

58 comments:

PAK NGAH MAN said...

salam

PAK NGAH MAN said...

sihat ka

PAK NGAH MAN said...

ramai nampak jemaah

sI tEDI said...

Tq atas entry ini. Entry bergambar yg beri maklumat dan pemahaman yg berguna

Rusyaini Food Industries said...

Salam CL,

Berapa kali sebulan cuci?

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, dapat cium Hajarul Aswad begitu nikmat sekali walaupun ramai Jemaah, itulah rezeki.

Amin.

tq.

safiudin said...

salam sdr,

tahniah pak ngah man...

memang kena cuci, sebab ada setengah jemaah tu saya lihat menghentak-hentakkan kepala ke dinding tu... sampai berdarah...

manzlie said...

salam pakngah man...

taniahh..Raja Pecut..
Pingat Emas, Perak dan gangsa..


sapu bersih noohhh


wslam

manzlie said...

salam pakngah man


alhamdulilah...cl sihat walafiat..

how family..?
sihat ka?


waslam

manzlie said...

salam pakngah man..


ramai skg jemaah nih


waslam

Rokiah said...

Salam ziarah CL...

manzlie said...

salam sl tedi..


alhamdulilah...syukur


waslam

manzlie said...

salam wan..

tiap kali nak masuk waktu solat mereka akan cuci...

waslam

Rokiah said...

Tahniah Pak Ngah Man...
Sapu licin emas, perak & gangsa

manzlie said...

salam hilmy...


alhamdulilah...ramai skg jemaah..

waslam

manzlie said...

salam rokiah...


pakngah memecut tuh...


waslam

Rokiah said...

Saya raca sangat terharu lihat n3 CL tentang pengurusan jenazah arwah Ahmad sampai ke tanah perkuburan tuh!

CL, u r the great person!

Kalau saya & suami ada rezeki pegi sana lagi saya harap dpt jumpa CL.

Atikah said...

Salam Cl,

Dah ramai jemaah sekarang... seronoknya...

shami2 said...

Salam CL..

Alhamdulillah

Banyak maklumat dikongsi bersama...khususnya hal ehwal pengurusan kerja dll ...tahniah CL
berita terkini sentiasa di update untuk kami semua..terima kasih

boxhousestudio said...

ooo

ainhany said...

salam CL

tahniah pakngah..teruskan pecutan!!!

subhanallah....bertuahnya...dapat tenguk org cuci pun dah terharu nie.mmbayangkan andai berkempatan nak jugk mengucup h.aswad tu....

lepas ni CL kena beli camera profesioanal pulak...Boleh zoooomm..

syukran

nadz said...

Salam CL,
Tak dapat cium Hajarul Aswad, dapat tengok gambar kat sini pun jadilah..Alhamdulillah

CM said...

salam CL


hmmmm, ni lah antara cita-cita dan impian hari tuanyer..CM mendoakan seorang `sahabat CM` pun dapat peluang mencuci hajarulaswad seperti yg dicita-citakan insyallah.

,bertuahkan pencuci tu,berbilion umat islam didunia hanya dia yg berpeluang membersihkan batu dr syurga.....subhanallah.

mama ju, said...

Salam CL

terkenang mencium h.aswad...

Wah Pak ngah Man sekarang....

manzlie said...

salam mamaju..


ye lah..pakangah man skg dah memecut terus kan.


wslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

mekasih atas doa mu ituh...insyalah nanti ajdilah kenyataan yer...

waslam

manzlie said...

salam aihanny..


ye lah...cl duk tunggu pak rezeki sponsor dslr dia tuh..hehhhehe baru leh zooming..


waslam

manzlie said...

salam kak rokiah..


alhamdulilah...semua nyer demi kerana allah swt atas usaha cl tuh...hanya untuk berkongsi pengalaman..

moga allah swt berkati usaha kita semua..insyalah

wslam

manzlie said...

salam dik tikah...

dah ramai skg jemaah...


waslam

manzlie said...

salam shami..


alhamdulilah...seronok bila dapat meliaht nyer kan..


waslam

manzlie said...

salam nadz..


alhamdulilah...dapt jua melihat camner depa cuci kan...syukur


waslam

manzlie said...

salam saffiudin..

betul jugak tuh...depa nih dah terlalu extreme lah..


waslam

manzlie said...

salam boxhouse..


alhamdulilah..


waslam

S said...

salam,

teringin sekali nak mengucup hajar aswad. smoga Allah memberi keizinan kelak.

razalisuriyani said...

salam CL...N3 makan2 dah ta dak ka...

rezeki said...

salam cl

mesti duk sapu minyak attar tu, sedap baunya melekat kat baju dan muka

manzlie said...

salam su..


insyalah nanti adalah yer


waslam

manzlie said...

salam kak s..

insyalah nanti dapat lah kucup tuh..jgnlah risau..

waslam

manzlie said...

salam rezeki...


yup..bau minyak atar tuh


waslam

razalisuriyani said...

Salam CL lagii...baru terlintas so far dok belek2 n3 PDKM nak gak tau...sbb risau kata CL lately asyik kurang sihat ye...??? Sana ada gim x??? Itu pun penting tuuu..

Ayah Zain said...

Salam CL,

biasanya berapa kali depa dok cuci hajarul aswad tuh

Ayah Zain said...

Salam CL,

biasanya berapa kali depa dok cuci hajarul aswad tuh

razalisuriyani said...

Kalau ada tunjuk la..gim yg kosong...jgn ambil masa org penuh lakkk tau...

Imran Paris said...

En Li...untungnya En Li dpt saksikan semuanya. Subhanallah

Azima said...

Salam Cl,

Bertuahnya kalau dpt jadi mcm mereka yg dlm gambar tu Cl..dpat cuci Hajarul Aswad..sambil2 bleh cium sepuas2nya..sungguh bertuah mereka2..

Semoga aku juga dapat menciumnya kelak..InsyaAllah

Wassalam

manzlie said...

salam dato imran parisss.


alhamdulilah...rezeki namanyer..heheheh


waslam

manzlie said...

salam ayah zain...

tiap waktu masuk solat baru depa cuci hajarul aswad tuh...


waslam

manzlie said...

salam su...


kat sini memang ada gym dah yakni kaabah lah...kami semua execise dgn melakukan tawaf sunat...


waslam

Kak Sidah said...

Salam CL,

Masa mencuci tawaf masih boleh diteruskan yer cl..

Ada org tertentu ke yang mencuci hajar aswad tu

manzlie said...

salam kak shidah..

yup..yang pakai jubah putih tuh supervisor nyer yang cuci hajarul aswad tuh...



waslam

SUHAIMI said...

Salam CL.....

hajarul Aswad............bila la dapat ku kucup lagi.....

razalisuriyani said...

Alhamdulillah yaa..bagus...baguh...senaman yg terbaik ialah berjalan...jalan aja...sesungguhnya setiap pergerakan ibadah kita telah Allah tentukan..itulah exercise yg terbaik...(thkvm for the info)

mfisma said...

Salam CL..posting CL berkenaan Allahyarham Hj Abdullah B. Abu Bakar sgt menginsafkan..

manzlie said...

salam mfisma..

cl pun rasa insaf jugak....


waslam

silver said...

salam CL, kena start belajar guna DSLR ni...

rosli said...

Salam Cl,

Tahniah Pak Ngah Man,

CL tk atas paparan ni, skrg kita tau bila masa mereka bersihkan Hajarul Aswad. Paparan yang menarik

YB said...

Salam CL,

Beruntung tukang cuci tu, tak payah berebut nak dapatkan HA.

Norbaya said...

salam cl,agak2 bulan bila jemaah kurang kat mh ni.plaining nak ke sana time jemaah tak ramai sangat.