MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 16 April 2010

" Solat Jumaat tadi...."

Depan pintu utama tadi..King Abdul Aziz gate 1..
subhanallah....
sesak nak masuk ke dalam MH..
Masyallah...sampai ke jalan raya di depan hotel alsafwah...
Posted by Picasa

53 comments:

PAK NGAH MAN said...

salam

PAK NGAH MAN said...

salam
ramai nya solat jumaat

PAK NGAH MAN said...

salam,
rindu pulak

PAK NGAH MAN said...

salam,
ramai jemaah sampai kat luar ya

Azima said...

Salam CL

Salam Pak Ngah Man

PAK NGAH MAN said...

bila la kita nak ke sana ya

PAK NGAH MAN said...

salam azima

Azima said...

Salam Cl,

Pak Ngah Man nak konvoi kereta berhias tu..saya sesaje nak menyakat kereta berhias Pak Ngah Man ni..heheh

Pak Ngah Man..jangan marah yer

Azima said...

Salam Cl,

Alhamdulillah...jemaah sentiasa ramai...nak2 solat jumaat tu..jemaah sampai kat luar..

Wassalam

manzlie said...

salam pak ngah man..

taniah...Raja Pecut Emas , Perak dan gangsa...

sapu bersih...top 4 lagi..


waslam

manzlie said...

salam pakngah...


dah ramai skg jemaah nih..


waslam

manzlie said...

salam pakngah man..


rindu ka....mai lah sini...heheheheh


waslam

manzlie said...

salam azima..


alhamdulilah....



waslam

PAK NGAH MAN said...

ok la tu azima sekali sekali kan

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

ramainya jemaah sekarang ni...masih cuti sekolah ke CL?

Mama Miraki said...

Masyaallah...ramainya jemaah...rindulah nak ke sana lagi...

manzlie said...

salam hajh zainab..


skg masih cuti lagi...10 hari cuti di arab nih..


waslam

manzlie said...

salam mama miraki..


alhamdulilah...ramai skg jemaah nihhh


waslam

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah, lagi padat dan ramai , lagi nikmat bersolat. saf rapat2

alhamdulillah

psss pak itam nak pi tgh HC dan shoot night landscape , sementara tu kena belikan mak itam dan anak bongsu ku KFC heheh
sambil pak itam buat keja yg takde gaji ni, mrk boleh mengadap KFC tapi KFC HC tau bukan kat makkah tadi hehe

manzlie said...

salam mama miraki..


insyalah nanti sampailah lagi..


waslam

Kak Sidah said...

Salam Cl,

ramainya jemaah skrg yer cl, sampai ke jalan tuh...

pak ngah man buat kete berhias jugak yer, tahniah

Kak Sidah said...

salam,

ada azimah kat tgh ..kalau tidak

jay said...

Salam CL,

Agak2 waktu bila jemaah tak brpa ramai, kak jay nak tanya CL.., Umrah PDKM utk sebilik 2 org brpa hrganya, adakah hrga yg sama gak.

sonata anak kancil said...

salam....kelihatan tak putus2 jemaah memenuhi MH tu....sepanjang masa sentiasa penuh dengan jemaah....

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Pak ngah Man, Raja Pecut mlm ni.

CL, ramainya jemaah, Jumaat yang begitu mendamaikan

Atikah said...

Salam cl,

Alhamdulillah... ramai jemaah... seronok tgk suasana cam nie...

manzlie said...

salAM kak jay..


selalunyer kalau tk ramai pada selepas musim haji..kena amik visa ziarah..

penambahan rm300 sorang kalau nak 2 org shaja sebilik..

wLSMA

manzlie said...

salam dik tikah,


dah ramai skg nih...best kan


walsam

manzlie said...

slam rosli..

memeng meriha skg..sebab dah ramai la nihhh


walsam

manzlie said...

salam kak shidah...

tulah..pak ngah man memecut tuh...


walsm

Ayah Zain said...

Salam,

dapat lihat kembali MH pada hari Jumaat

Imran Paris said...

En Li....seronoknya tgk ramai jemaah. InsyaAllah 2 minggu lg dptlah sy berada di celah2 puluh-ribuan manusia mengabdikan diri kepadaNya.

nadz said...

Salam CL,
Alhamdulillah..tiap-tiap hari dapat tengok suasana Masjidil Haram. terima kasih banyak2 buat CL kerana memberi info terkini..beruah saya singgah di Blog CL dan kini jadi rutin tiap hari nak tengok ja suasana di sana.
terima kasih daun keladi.
w/salam

manzlie said...

salam nadz..


alhamdulilah...dapt mengubati hati yang rindu tuh..

w
aslam

manzlie said...

salam ayah zain..


welcome back...


waslam

manzlie said...

salam dato imran parisss...


insyalah ...nanti kita ketemu jua...


waslam

rezeki said...

salam cl

malam ni tentu cl lepak kat dalam MH beribadat dan menikmati suasana yg tiada tolok bandingnya

alhamdulillah

manzlie said...

salam rezeki..


aikk cam tau jer rutin seharian cl...heheheh


waslam

rezeki said...

salam cl

pak itam ada on line cctv kat sana tau hehehe

Atikah said...

Salam cl,
wah... pak itam ada teropong ajaib ka?

rezeki said...

salam

ada tikah hehe
bukan teropong ajaib je, siap ada bangsi ajaib dgn tikar terobang lagi hehehe

Atikah said...

Salam,
Pak itam, dah cukup lengkap dah tu... boleh ler tsaya umpang terbang ke Makah no... nak naik burung besi tak mampu nie... hehehe

manzlie said...

salam rezeki..


oh ye ker..alhamdulilah


wslam

rezeki said...

salam cl

lapo lah pulak hehehe kalau tidur lambat mesti lapo punye

kalau hari jumaat dan sabtu, mesti pak itam langgar peraturan tak makan malam hehe

mcm mana nak ikut petua cl ni hehehe

rezeki said...

salam

tikah
tikar tu boleh bawak 100 kg je , kalau tikah naik sama mau bobos heheeh

bak kata kak ngah, menangis tikar tu

PAK NGAH MAN said...

salam,
jangan lepaskan peluang bila dah dapat buat kerete berhias

manzlie said...

salam rezeki...


senang jer....makan roti 2 keping jer..but not rice...kurus lah tuh..

tapi bukan roti canai tau...avoid yang berminyak...heheheh

wsalam

che'na said...

Salam CL,

Ramai sungguh jamaah. Alhamdulillah, seronok melihat suasana spt ni

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL

SUBHANALLAH, dah ramai orang. Tapi kat atas bumbung MH masih kosong tu.

manzlie said...

salam che na..


alhamdulilah...dah ramai jemaah skg...


waslam

manzlie said...

salam tn haji saad..


memama gskg dah penuh dan ramai jemaah skg...


waslam

safiudin said...

salam sdr,

tahniah pak ngah man.... juara baru ni....hihihi

subhanallah... ramainya jemaah..

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, mengamit ke sana utk sama2 menunaikan Solat Jumaat.

Amin.

tq.