MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 1 April 2010

" Jom Ikut CL Jalan jalan.....Part 1.."

Permandangan luar kawasan Sae'i dari kiri...
Subhanallah..Sae'i 5 tingkat yang tersergam indah....
CL pun duk 'posing' sebentar di depan tuh...
Masyallah....cantiknyer....



P/s: ayahanda Musafir Islam berada dalam keadaan TENAT akibat sakit kanser, marilah kita semua mendoakan semoga ayahnyer cepat sembuh dan pulih seperti sediakala..insyalah..amin..
Posted by Picasa

71 comments:

Kak Sidah said...

salam cl

salam

Kak Sidah said...

salam cl

akak ke ni

hjh mai said...

salam.., tahniah kak shidah...

Kak Sidah said...

salam cl,

kalau lah akak masa ni berada di sana sure ikut awak jalan2 tu..tapi jauh..

hjh mai said...

salam... ye la tu kak shidah...nape...tak caye...

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah, slim badan

senyum tu yg mahal hehe

SUHAIMI said...

salam CL

tahniah Kak Sidah.....laju hari ni

Kak Sidah said...

salam cl,

cantek sungguh pemandangan tempat saei tu, dulu tak de ..hjh. mai tk..mcm tak caya je

hjh mai said...

salam cl...,

cantik sungguh tempat tu....

Kak Sidah said...

Salam,

akak ni ada taklimat, turun sekejap bukak tgk ada n3 baru..

SUHAIMI said...

cantik betul panorama N3 ni.....bercahaya

rezeki said...

salam cl

kedai gunting rambut kat tepi tmpt saie tu ada lagi tak ?

manzlie said...

salam kak Shida..


akhirnyer ..RATU TREKK...kembali mengegar trek...Taniah Kak shida..
Pingat Emas dan Perak dalam gemgaman mu...



wasalam

manzlie said...

salam hjhmai..


taniah..


gangsa..


waslm

manzlie said...

salam kak shidah..


juara lah akak nih.
Ratu trekk
..hehehehe


waslam

Kak Sidah said...

Salam cl,

naj g sambung taklimat semula...

manzlie said...

salam rezeki..


alhamdulila
dah turun 2 kilo...heheheh
cl pun ada 'padang bola' tau..duk jogging..hehehehe


waslam

manzlie said...

salam kak shidah...


kalau akak ada sure cl dah bawak berjalan kak jgn risau


waslam

Zie said...

Salam CL,
Indah sungguh tempat saei tu..
Tahniah Kak Sidah, juara April

boxhousestudio said...

la dah update rupernya tak perasan..hi hi hi...kalau Cl tu saya ..ahhh..berangan nak jejaki seluruh pelusuk tanah haram ni...kalau la boleh tinggal dua tiga bulan pun jadi la...berangan dulu...berangan...jangan berangan ..ha ha ha

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda CL,

Ramadhan dulu masih dok bikin,yang basement pun belum siap lagi.Sekarang siap dah cukup indah.

Macam la ni juga nak pi tengok.

Tahniah Kak Shidah,orang lama pun berjaya jadi ratu trek.

wassalam.

manzlie said...

salam rezeki..

kedai gunting tuh dah kena roboh...tapi di pindah kan jauh sikit..


waslam

manzlie said...

salam suhaimi..


kak shidah memecut tuh..lajuuuu


waslam

manzlie said...

salam zie..


alhamdulila..
indah kan suasana lampunyer


waslam

hjh mai said...

salam...,

cl, kalau dari tmpat cl berdiri tu bole nmpk istana kan...?....kalau tak silaplah...

manzlie said...

salam ayahanda..

betul tuh...skg semua dah siap..alhamdulila


waslam

manzlie said...

salam boxhouse

insyalla
adalah tuh nanti dtg kesini..



waslam

hjh mai said...

salam...,
sama2lah kita mendoakan agar ayahanda MI sembuh dan dipermudahkan segala2nya...amin...

boxhousestudio said...

kesian saya dengar....saya bacakan doa untuk uncle ni ya...

rezeki said...

salam cl dan semua

marilah kita sama2 berdoa agar ayahanda MI sembuh dan diberikan kesihatan yg baik

MI, doa dan tawakkal kpd Allah

insyallah

PAK NGAH MAN said...

salam,

cantik sungguh dan bersih aja tempatnya

hjh mai said...

salam...,

byk dah berubah tempat saie ni...alhamdulillah, semuanya utk kebaikan para jemaah juga...

rezeki said...

salam cl

tq very2 much, hanya allah yg dapat membalasnya

insyallah
alhamdulillah

Kak Sidah said...

Salam CL,

tak jadi naik ke taklimat lah..ni pn. zakiah silent reader kirim salam dgn CL..ada kat sebelah ni..

boxhousestudio said...

Subhanallah....dah sampai 5 tingkat...terlampau-lampau jauh beza masa tahun 2001...

rezeki said...

salam cl

kita tukar "padang" nak hehehe

"padang mu" itu sentiasa menjadi igauan dan idaman ku

allahuakbar

hjh mai said...

salam...,

cantik dan licin lantai tu...berkilat2...

Kak Sidah said...

salam ,

akak pun sama mendoakan agar ayah MI cepat semboh...

Ayahanda saya sekali2 jer..itu pun nasib...

CM said...

Salam

amboii macam model ubat kurus lah dia pak itam...tengok ..confident dia berposing dengan background sungguh indah..


cepatt pak itam,pulun berjogging tu..

hjh mai said...

salam...,

mohon jasa baik cl dan blogger2 yg lain doakan yg terbaik utk abg ipar saya yg sedang menderita sakit kencing manis + buah pinggang + jantung. Hari ni gi hosp, kalau tengok keadaan kemungkinan kaki kena potong....allahuakbar..

U said...

Salaam CL,

Cantiknya seni bina kawasan saie tu, diserikan lagi dengan gemerlapan cahaya lampu. MasyaAllah.

Amboi dah selim-melim... steady CL!
(nampak gayanya Pak Itam kena tambah jogging 10 round lagilah to keep up...heh)

VpeaceV

U said...

Salaam...

Didoakan semoga ayahanda Musafir Islam dan kekanda ipar Hjh Mai diberi kelegaan dan beransur pulih hendaknya. Semoga dipermudahkan ahli2 keluarga dan orang tersayang memberi layanan dan jagaan terbaik buat mereka. Amin.

VpeaceV

U said...

Salaam Kak Sidah,

Tahniah kak! Juara juga akhirnya. Bravo..satu permulaan yang baik bagi bulan baru...semoga akak terus unggul dan bakal meraih gelaran juara April pula :)

Tahniah juga kepada Atuk Rozali, juara Mac.

VpeaceV

boxhousestudio said...

untuk abang ipar hjh mai...BHS doakan sama ya...lekas benar hati ini tersentuh la...

S said...

salam,

Sunhanallah, cantiknyaaa.... ia menggamit kak s untuk kesana. sabarlah...

CL,
kak s ada cuma sibuk sikit dengan hal keluarga.
lagi pun pc kat umah ni meragam. nasib baik Pijal mai betulkan.

malam ni nak babai Pijal kt airport.InsyaAllah.

Noor said...

salam CL..

Subhanallah.. cantik nyer tempat saie tu.. merlip merlap.. dulu2 baru 2 tingkat.. la nie dah sampai bertingkat-tingkat.. emmm.. model yang dok berposing tu pun boleh tahan ke'encem'an nyer.. skali pandang cam fahrin ahmad.. mau guling2 anak dara dok perati.. ahiksss

Noor said...

salam..

dear kak sidah.. pergh!! skali skala memecut.. tertinggai kami semua.. Alhamdullilah, dah sehat arr.. tu yang kuat berlari.. he he

Noor said...

Salam..

untuk adinda MI & kanda Hjh Mai.. semoga insan yang kalian sayangi disembuhkan dari penyakit yang dihadapi.. sama2 kita berdoa.. aminn..

pssttt.. salam kak s, lama arr tak dengaq brita.. cheq ghindu bangat!

CM said...

Salam

hehehe..Kak noor@cik senah ooi tang mana yg macam fahrin tu???jap2 cm perhati...haaaah kt senyum dia kot!!!..kalau cam fahrin bukan anak dara jer guling..mak dara pun guling sekali loorr..

S said...

salam,

ya,smoga kita semua dalam rahmat Allah selalu,

kak s pun ghindu ya'amat kat noor.
juga semua warga PDKM.

bila kita diuji Allah dengan kekalutan yg sikit, kita sudah jadi resah ya'amat. masyaAllah.

smoga Allah menjauhi kita dari segala musibah dan smoga Allah menambahkan kekuatan pada kita dalam menghadapi ujianNya. amieen

S said...

salam,
CM, ghindu aarrr.

model dalam gambaq tu nmpak ensem sbb pakai baju hijau. hehehe
serasi aura ngn warna hijau.

lepas ni bolehlah beli baju warna hijau banyak2 naaa....CL.
baju pengantin yg warna hijau dulu dah tak ladi. heheh

boxhousestudio said...

S biar BHS amin kan sama...amin amin amin...jom makan dah tengahari kat malaysia dah pukul 12.30 tengahari dah....

selamat menjamu selera kawan-kawan...

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah....

Indah sungguh senibina manusia
Indah juga lampu-lampu yg ada
Indah lagi syurga yg disediakanNya
Kalaulah ini sudah teruja
Apa disangsi lagi akan janjiNya
Jomlah kita semua taat padaNya..

Psssst kak Sidah...tahniah berjaya juga...dah sembuh dah...hehehh

Kepada insan dan sahabat PDKM...yg sedang sakit moga Allah ringan sakit yang ditangung waktu ini serta dipulihkan seperti sediakala...insyallah..

Shhhh wah tourist guide enchem aar baju ijau..hehehh senyum lebar..aar tahniah cantik gambaq ni suka tgok...

Azima said...

Salam Cl,

Indahnya..rasa ingin kuterbang ke sana Cl..tapi apakan daya..ku ngak ada sayap..

Kangan bangat sih!!

Wassalam

Azima said...

Salam,

Tahniah..3x Kak Sidah!!..at last dapat juga title ratu trek buat akak tu..

Permulaan utk pecutan seterusnya kak..

safiudin said...

salam sdr,

tahniah kak sidah...

dan hjh mai..

indahnya gambar-gambar ni...

tenang dan damai...

Ummi Humaira said...

salam CL...

semoga ayahanda MI sembuh sprti sedia kala ...

lama akak tak berblog , ptg ni akak juga akan baca yaasin ramai2 dgn jiran2 lain untuk ayah jiran ummi yg sedang nazak.

anim kasim said...

salam cl
subhanallah...cantiknye permandangan tempat sai tu kan..

taniah kak sidah..juara lagi.... bukan senang dapat tempat pertama kan...

salam hjh mai kami sentiasa mendoakan yg terbaik n semuga cepat sembuh kepada abg ipar hjh mai dan ayahanda ml amin.....

Imran Paris said...

En Li, cantiknya. SUBHANALLAH.

hjh mai said...

salam...,

terima kasih kpd semua blogger yg mendoakan abg ipar saya..semoga doa kalian sampai kepadanya...amiiin..

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, ceria betul CL dgn suasana saie yg indah, cantik, bersih + aman mata memandang.

Amin.

tq.

Atikah said...

Salam Cl,

MasyaAllah... cantiknya permandangan.... tak puas menatapnya

rosli said...

Salam CL,

Insyallah kita sama2 doakan agar ayah MI beransur pulih.

CL, memang cantik pemandanga kat sini.

rosli said...

salam CL,

Tahniah Kak Sidah dan Hjh Mai....laju tu

che'na said...

Salam...CL

MEnarik jln2 CL kali nie. Cantik sungguh MH dari pelbagai sudut. Terpegun melihat keindahannya. Ini ala2 jln2 cari makan ke? Tpt2 makan best CL singgah tak!

Tahniah Kak Sidah dah Hjh Mai

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam

Tahniah Kak Sidah...akhirnya jadi ratu trek pertama bg bulan april..kak nab tumpang gembira..lalalala

Hajah Zainab bt Abdullah said...

cantik menawan jiwa ragaku...aduh, rindunya...

Hajah Zainab bt Abdullah said...

tumpang lalu...

MI..

kak nab doakan agar ayah MI diberikan kekuatan oleh Allah SWT menempuh dugaan ini.

YB said...

Salam CL

Cepat sungguh depa buat kerja no. Dah siap sampai macam tu .

Azima said...

Salam,

Didoakan agar ayahanda MI dan abang ipar Kak Mai sembuh seperti sediakala..InsyaAllah.

Wassalam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Henceeem org yang dok posing tu...