MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 14 April 2010

" Bumbung Masjdil Haram dan di buka Untuk menunaikan solat..alhamdulilah..."



Bermula hari ni , seluruh Arab saudi cuti sekolah selama 10 hari...jadi bagi menampung kemasukan Jemaah yang telah ramai ni...mereka sudah pun membuka bahagian atas MasjidilHaram bagi menunaikan solat ..alhamdulilah..peluang ini akan digunakan oleh CL nanti untuk melihat Baitullah dari Bumbung MasjidlHaram..insyalah..

49 comments:

rosli said...

salam CL,

Syahdunya

rosli said...

Salam CL,

No 1 ke ni

PAK NGAH MAN said...

salam
pertama kali bumbung dibentang karpet ya

rosli said...

Salam CL,

saya percaya jemaah mesti lebih ramai di atas bumbung sebelah malam nanti

PAK NGAH MAN said...

salam, kalau sebelah malam tentu sejuk dengan angin bertiup kan

malek said...

Salam CL.

Dah ramai la jemmah tu sebab tu dah boleh naik bumbung. Kat basement ada air-cond?

rosli said...

Salam CL,

Pah ngah Man, jom kita buat kereta berhias berdua ni

rosli said...

salam CL<

Jom Malek kita bertiga dengan pak ngah man bust keta berhias kat rumah CL ni...

malek said...

Salam Rosli

Naik kereta berhias tak sampai sana. Kena naik tikar terbang berhias.

Zie said...

Salam CL,
Tahniah En. Rosli...
takleh buat kereta berhias, saya cantas ni.. hehehe

Zie said...

Salam CL,
Cuti sekolah ni tentu warga arab saudi ramai di MH dan juga di KL untuk bercuti...

Perempuan dah boleh ke bumbung ke cuti2 ni..., nak tunggu musim haji lama lagi, pastu kena ada visa haji pula.

manzlie said...

salam rosli...

taniah...Raja Pecut..


top 2...
Emas dan Perakkk...

waslam

manzlie said...

salam pakngah man..

taniah...


Gangsaaa


waslam

manzlie said...

salam rosli..


memang syahdu kan...

waslam

manzlie said...

salam pakngah man.


untuk tahun nih...memang pertama kali


waslam

manzlie said...

salam rosli...

memang sk g dah ramai jemaah..

waslam

manzlie said...

salam pakngah man..

terasa kesejukannyer di waktu malam


waslam

manzlie said...

salam malek..


dah ramai skg jemaah masuk mh


waslam

manzlie said...

salam zie..

dah ramai depa cuti nihhh


waslam

CM said...

Salam..

aduuhh bahagia yer cuti sekolah...kat mesia ni tgh berperang dengan sekolah..

kami tunggu siaran dr bumbung ye CL,,

manzlie said...

salam cikgu mas..

insyalah, malam nanti kita bersiaran dari bumbung masjidilharam..


waslam

rezeki said...

salam cl

mesti jemaah dah penuhkan, bertambah keseronokan di MH

alhamdulillah

pssss bung nazir kirim salam kat cl

Mama Tanjong said...

salam CL,
Salam semua,
Syukur alhamdulillah. dah bnyk perubahan di MH. Tentu lebih sejuk wktu malam kat bumbung tu.

Rozali said...

Assalamualaikum CL

bestnya solat kat bubung
pandangan luas

Rozali said...

Salam CL

Salam Rosli
Salam Pak Ngah Man

Taniah

Wassalam

kucingorengemok said...

salam... seronok, berangin, tapi terbayang jugak debu keringnya...

SUHAIMI said...

Salam CL....

Masa buat umrah dulu selalu juga le solat kat atas bumbung ni........tapi pompuan tak boleh naik kan........

SUHAIMI said...

tahniah saudara Rosli.......
pecut jangan tak pecut

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl,

jemaah semakin ramai...tapi perempuan tak dibenarkan ke bhgn bumbung tu...huhuhu!

Yem0805 said...

Salam CL,

Bila bumbung dah buka bole lah solat
di atas sekali melihat pemandagan Kaabah.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, bertambah ramai lagi Jemaah makin menambahkan lagi kemeriahan MH.

Amin.

tq.

YB said...

Salam CL

Bolehlah jumpa pak arab pak arab mekah datang ke MH beramai ramai.

Atikah said...

Salam cl...

Bumbung masjid tak buka tiap2 hari ker?

My Life said...

salam
dear cl
masyaallah.. alhamdulillah

manzlie said...

salam dik tikah..

tak selalu..cuma hari hari tertentu jer..


waslam

manzlie said...

salam hajah zainab..

yup..pompuan tak di benarkan solat di bumbung


waslam

manzlie said...

salam suhaimi...


memang dah meriah sekrang


waslam

manzlie said...

salam rezeki..

ye ker...wasalam



waslam

manzlie said...

salam mama tanjong..

memang sejuk malam malam nihh kat atas bumbung tuh



waslam

manzlie said...

salam yem..


alahmdulilah..dah meriah dah skg


waslam

manzlie said...

salam hilmy...


dah bertambah ranmai skg


waslam

manzlie said...

salam my life



alahmdulilah..


waslam

Azima said...

Salam Cl,

Mesti sibuk bangat tu...dah penuh agaknya hotel Cl tu???

Mohd Saad Hamid said...

Salam cl

Alhamdulillah. Depa pasang karpet. Kenapa musim haji tak ada karpet?

Amir said...

SALAM CL

saya insyaallah sabtu ni akan berangkat mengerjakan umrah...
harap dapat ketemu cl disana nanti insyaallah...

ni kali pertama saya ke sana..
terima kasih kerana cl selalu update hal mekah..senang untuk saya

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL dan Amir

Semoga mendapat umrah maqbullah. Aamiin.

Mohd Saad Hamid said...

Salam tn Rosli

Tahniah.

Esok insyaAllah saya ke BBB. Boleh jumpa ka?

boxhousestudio said...

Salam Cl dan rakan rakan yang dihormati sekelian

ooo...gitu ke...budak sekolah cuti 10 hari......dapat ke nak mencium hajaratul aswad nanti?...pasti berebut-rebut kan?...

che'na said...

Salam CL,

Tahniah Rosli dan Pak Ngah Man.

Lama x jengah PDKM, rindulak rasanyer. Byk stories dah terlepas. Lepas ni bertambah ramai jamaah sebab org Arab bila ct sekolah suka ziarah MH.

Bila gaknya sy dpt pi lagi ni..