MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday, 18 April 2010

" Jam 4.00 petang tadi...'

suasana permandangan Masjdil Haram jam 4.00 petang tadi dari pandangan atas..
Masyallah...ramai jemaah di Dataran Kaabah..alhamdulilah..
Posted by Picasa

66 comments:

che'na said...

Salam CL,

Ahamdulillah, ramai jamaah di MH

che'na said...

Salam..

Arab Saudi masih bercuti sekolah ke CL?

che'na said...

Salam..

Td lawat blog Hj Arshad, katanya cuaca tengah panas sekrg ni..

che'na said...

Salam CL,

Di tingkat atas MHpun dah diletakkan carpet merah.

che'na said...

Salam...

Macam sy sorang je.. mlm minggu ni

che'na said...

Salam CL,

Weekend ni CL pi buat umrah lg ke!

che'na said...

Salam CL,

Ramai tetamu CL sekarang. Alhamdulillah meriahlah PDKM dgn gbr2 kunjungan mrk.

che'na said...

Salam...

xlarat rasa nak wat kereta berhias

che'na said...

Barulah sy rase mcmana bercakap sorang2, bingung....

che'na said...

Salam CL,

Rindunya menatap gambar MH

che'na said...

Salam...

Kalau ada rezki sy dpt kut rombongan ofis tunakan umrah.

che'na said...

Salam CL,

My hubby dah bagi greenlight dgn syarat maid sy dah baliklah...Kalau tak cian depa kat rumah

che'na said...

Salam..

Rekod CM berapa ya? Mcmana depa blh story byk2, lupa lak CMkan cikgu sejarah.

che'na said...

Salam ..

Maaf no...bkn ada peluang selalu cheq nak wat kereta bhias mcm depa

che'na said...

Salam...

Episod alan2 CL masih berterusan ke dah habis?

che'na said...

Salam..

Nanti bw kami tengok pasar mcm dulu tu. Terkonang ikan kembong CL beli kat pasar tu.

che'na said...

Salam...

Sekarang CL sibuk mesti x smpt pakai apron, order dr dapur Safwah je

che'na said...

Salam..

Tapi juadah dr dapur Safwah tu memang x leh lawan nasi mandi tpt lain. PAtut Kak Taj teringat2.

che'na said...

Dah cukup ke belum ya...Alang2 menyeluk pekasam biorlah menang kereta berhias dr CM

che'na said...

Salam...

Nanti kalau ke MH sy nak pergi solat di bwh tanah pulak.

che'na said...

Salam...

Oklah tu, sat lagi depa kata sy ni gila glamour plak.

che'na said...

Salam CL,

Semoga PDKM sentiasa mdpt keberkatan dan keredhaan dari ALlah dan semoga CL terus bersemangat bertugas di sana, aminnn..

che'na said...

SAlam CL,

Lupa lak nak tanya rasa2 ada peluang tak nak dpt abaya lip lap tu. Saje je nak cukupkan 23 sebab no tu no rumah den.

manzlie said...

salam che na..

taniahhh...RAtu trekkk..

sapu bersih....

EMAS, PERAKKK dan GANGSA...

bukan hanya pecahkan rekod CM tapi berjaya pecahkan rekod ROZALI 19 komen..

SKG REKOD BARU PDKM 23 KOMEN NON STOP...
once again..

Taniah...


BRAVOOOO>>>>


waslam

manzlie said...

salam che na..

wahh kaayuh sungguh yer...
jgnlupa dtg nanti dng ustaz yusof tau...saya tunggu nohhh

waslam

manzlie said...

salam che na


skg masih panas..40 cc.

arab saudi pun still cuti 10 hari nihh


waslam

manzlie said...

salam che na..

episode jalan jalan masih ada lagi tau...
jgn lupa ikuti siarannyer..heheheheh


waslam

manzlie said...

salam che na..

skg ni cl taksempat nak masak lah....

busyyyy..

waslam

manzlie said...

salam che na..


solat kat basement ...bkn bawah tanah..hehheheh


waslam

manzlie said...

salam che na..

nanti mai sini cl bawak che na tengok sendiri pasar tuh...

ala ala pasar pudu gak..hehehehh


waslam

rezeki said...

salam cl

tahniah che na, rekod tu, sukar nak pecah

cl, keadaan nampak redup ye, alhamdulillah

hari minggu keja ka hehe

mesti cl pekena ciken mandi hehehe

مسافر_اسلام said...

Salam,
selamat pagi.
Allhamdullah...tanang bila lihat kabbah. Ramai yang tiada, mungkin ke tempat lain tu.

مسافر_اسلام said...

Salam,
selamat pagi.
Allhamdullah...tanang bila lihat kabbah. Ramai yang tiada, mungkin ke tempat lain tu.

Ayah Zain said...

Salam,

SuhanaALlah, tiada putusnya tetamu ALlah di sini. Allahhu Akbar

CM said...

salam..

aduhai rekod ku pecah berderai...tak per pak itam ek...kami cikgu2 ni selalu buat sesuatu untuk dijadikan contoh,dan yg mengikut moga lebih baik dari tu...insyallah..

nanti ada kesempatan dan rezeki cm try lg..

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam,

tak per CM...mama bagi moral support. cuba & cuba lagi..Insya Allah CM akan mampu pecahkan rekod tu..don't worry..abaya lip lap tu sudah jadi milikmu...:D

zie said...

salam CL

salam ziarah harap sihat.

razalisuriyani said...

Salam CL....

razalisuriyani said...

Semalam lawat mak sedara kat ss2...kakak sepupu lak cite pasal umrahnya..

razalisuriyani said...

Minggu nii...hati nii..asyik disentuh dgn kehebatan berumrah di MH.

razalisuriyani said...

Katanya hebat betul kebesaranNya... . Tak terucap dgn kata2 bila khaabah tesergam depannya.

razalisuriyani said...

Dlm hati...doa tetap terus ditanamkan agar kak su juga dpt menikmati keindahan itu ...Amin...

PAK NGAH MAN said...

salam,
wah che'na ustaz balik laju ya sapu habis tu semangat.....

S said...

salam CL,

tenang.....

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, makin ramai Jemaah hati bertambah seronok lagi.

Amin.

tq.

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Che'na.

CL, indah dan damai pemandangan dari bilik CL, tak pernah jemu mata ni.

razalisuriyani said...

Ya Allah Ya ..Rabbi..CL nak tahu sebentar tadi jiran lama suami akak singgah ke umah kini jadi jiran setaman balik selepas 21 thn...dia hantar kad walmatus urus utk anak2nya (doakan yaa.. agar diberkati..majlis tuu..) isteri cerita pasal haji mereka...

razalisuriyani said...

apa citenya...???? ada jemaah yg x seronak makanan kurang menyelerakann...tapi jiran saya tetap bersyukur apa yg ada...satu hari dia kata selepas beribadat kat MH tiba2 didtgi seorg wanita berhijab hulur 4 plastik beg bungkusan...dia hairan dlmnya ada macam2 mee..laksa.. dan spegetii.dia ambil 2 aja mee bandung dgn apa ya.. yg lain disedekah pada jemaah lain bilik..takjubkan..itulah kebesaran Allah kann...Subhanallah...Amin..

U said...

Salaam CL,

MasyaAllah, ramainya jemaah di dataran. Alhamdulillah.

Laluan Saie di atas bumbung pun dah dibuka sempena cuti sekolah Saudi ye CL?

VpeaceV

hjh mai said...

salam...,

tahniah che'na..pulun hbis...

PAK NGAH MAN said...

salam
CM punyak rekod sudah pecah, dipecahkan oleh che'na yang begitu semangat sekali

manzlie said...

salam pakngah man..

bukan rekod cm tapi rekod rozali..


waslam

manzlie said...

salam U..

yup..skg masih lagi cuti sekolah 10 hari disini...sudah di buka skg bumbung haram nih


waslam

manzlie said...

salam hjh mai..

betul tuh..che na pulun abih tuh..

wslam

manzlie said...

salam kak su..

alhamdulilah...ituh lah kebesaran nyer..


waslam

manzlie said...

salam rosli..


alhamdulilah..syukur tak jemau meamandang kan..


waslam

manzlie said...

salam hilmy..


alhamdulilah...ramai sungguh skg ...

waslam

manzlie said...

salam rezeki..

kekadang redup jugak


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas


takpa..cuba lagi nohhh


wasalm

manzlie said...

salam ayah zain..


alhamdulilah...ramai dh skeang di sini


wasalm

manzlie said...

salam zie..

alhamdulilah..cl sihat..

zie lak?


waslam

manzlie said...

salam hajah zainab..


oh ye ker kak...heheheheheh


waslam

manzlie said...

salam kak S..


alhamdulilah.,...

memang tenang kan..


wslam

boxhousestudio said...

Salam Cl

nak gelak jadinya bila che'na cakap
"Barulah sy rase mcmana bercakap sorang2, bingung...."....

che'na said...

Salam CL dan semua,

Sorilah ya..once in a moment.

safiudin said...

salam sdr,

tahniah che'na... (juara baru...ni)

indahnya pemandangan..

sdr, kat atas bumbung tu sentiasa dibuka ke atau ada masa-masa tertentu (kalau jemaah ramai sangat ke)....

ps: teringin nak bersolat di atas bumbung tu...