MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 20 April 2010

" Solat Mahgrib Bersama TOK GURU NIK AZIZ di dalam MasjidilHaram..."

Masuk kedalam MH bersama Tok Guru...alhamdulilah..
Tok Guru Nik Aziz adalah insan yang amat mulia, senantiasa di hormati di sini oleh ramai jemaah.....syukur punyai pemimpin yang bersikap rendah diri, penuh ketaqwaan dan berkeperibadian yang amat tinggi...
Beliau senantiasa mendapat 'perhatian' di sini...alhamdulilah...insan yang amat mulia selalu di pandang tinggi oleh orang di sekeliling.....ituhlah janji allah pada kita semua....
Sempat bergambar seketika sebelum kami masuk ke dalam MH...
Posted by Picasa

79 comments:

CM said...

salam


amboiii lebarr nyer senyum dia..

CM said...

salam

pakcik yg berkain pelekat kotak2 tu seronok dia dpt jumpa tuan guru..

CM said...

salam cl


CL dah mcm SU politik Tuan Guru dah yer...insyallah ..

CM said...

salam CL


pas ni pi jalan kelantan dah boleh jd tetamu istimewa tuan guru kt Pulau Melaka,,

CM said...

salam CL


pakcik tu pasti berbangga dpt jumpa pemimpin idola...dia nmpk hepi.

CM said...

salam..


aikkk cm sorang ker ni?

CM said...

salam CL

solat maghrib tapi cuaca masih terang berderang di MH tu..

CM said...

salam


canteekk green colour tu,,,

razalisuriyani said...

salam CL

CM said...

salam CL

tak kenal tak cinta,nmpknya dah melekat aura Nik Aziz kt CL ni..

razalisuriyani said...

Oh..TGNA masih di MH yaa....

Azima said...

Salam CL,

Senyum manjang jer...

razalisuriyani said...

Tahniah CM

Azima said...

Salam CM,

Nak tumpang kreta berhias akak ni...

Boleh kaa???

manzlie said...

salam cikgu mas..

taniah..Ratu trekkk..

sapu bersih...top 8...

emas, perak dan gangsa...

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

sapa yang senyum lebar...pak cik tuh kah...?


waslam

razalisuriyani said...

Nampaknya ramai M'sian akan cubamendekati TGNA kan.. Alhamdulillah

manzlie said...

salam cikgu mas..

cl tengok dia siap menangis tadi..tersentuh dng cara tok guru melayan kerenah depa..

tok guru memang hebat...cikgu...very down to earth person...CL tabik spring lah kat dia sebab belum pernah tengok seorang pemimpin camtuh...rasa syang lak pada nyer...
doa cl pada allah swt supaya beliau senantiasa sihat dan mampu berdakwah sebanyak mungkin untuk kita semua...insyalah

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

ishhh takmau lah...takminat politik maa.


waslam

manzlie said...

salam su..

tgna masih di sini...esok pulang ke mesia..

waslam

razalisuriyani said...

CL keja sampai kul brapa???? Pakai tai lagii...

manzlie said...

salam azima..


sapakah yang senyum memanjang tuh...?

heheheheheh


waslam

manzlie said...

salam su..

meamg ramai skg semua nak mendekati dng lebih dekat dng tok guru..dan semua kagum melihat sikap tn guru yang ramah tamah, rendah diri..melayan kerenah kami semua..syukur kan..


waslam

manzlie said...

salam su...

sampai jam 11.00 malam baru abih kerja..busy la nihhhh


waslam

CM said...

salam


tu arrr kak su sampai maghrib masih bertie lagi tu...tu lahhh tengok camner sibukk yer blogger sensasi ni..

CM said...

salamCL


senyummm pakcik tak kurang manis yer...silap2 boleh lawan CL tu..

razalisuriyani said...

Sorry last question...kak su x faham lagi ...brapa beza waktu Mekah Dgn M'sia... sorry...

Azima said...

Salam CL,

TGNA dikagumi dan disegani oleh semua golongan.Doa saya agar TGNA dipanjangkan umur & dikurniakan kesihatan yg baik dan akan terus memimpin negeri kelantan..

Pimpinan beliau merupakan tonggak keamanan dan kemakmuran negeri..

Wassalam

sonata anak kancil said...

salam....seronoknya dapet bertemu dengan Tok Guru...tahniah!

razalisuriyani said...

Laa..baru dpt sms dr anak minta kak su doakan dia..esok dia exam...(SPM thn nii..)agar mudah baginya...Boleh buat satu lagi permintaan...doakan agar anak2 akak berjaya dlm pelajaran mereka dunia dan akhirat yaa...THKVM...wslm

Azima said...

Salam CL,

heheh,Cl...Cl..
Xper arrr..senyum tu kan sedekah...

Saya pun dok senyum gak nih :-) :-)

manzlie said...

salam kak su..

sini lewat 5 jam dari mesia..

boleh..insyalah nanti cl doakn yer..

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

oh ye ker...

takpa lahh


waslam

manzlie said...

salam cikgu sonata..

alhamdulilah...

rezeki...


waslam

razalisuriyani said...

Alhamdulillah ...terimakasih CL..hanya Allah sajalah yg dpt membalas budibaik CL ya...wslm

razalisuriyani said...

Jazakallah khairan kathiran

manzlie said...

salam azima..

benar tuh.....



waslam

IBAN MUSLIM said...

Alhamdulillah...bertuah dpt bersua dgn pemimpin acuan Islam...

Imran Paris said...

En Li...wah tulisan kat n3 ni pun sedondon dgn warna baju Tok Guru ye ;-)

Imran Paris said...

En Li...saya pun hormat dgn Tok Guru, di sebalik kehidupan beliau yg dilihat sbg ahli politik, saya lebih suka melihat beliau sbg insan yg berusaha meningkatkan ketaqwaannya setiap masa. Untung En Li dpt jumpa beliau ye.

Imran Paris said...

Oh ye, lupa pulak "I LOVE ISLAM" "I LOVE GREEN"

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah, semoga Allah panjangkn umur TGNA dan diberi kesihatan yg baik agar terus dapat berdakwah mengajak umat islam ke jalan yg diredhai

insyallah

haticantik said...

salam..

alhamdulillah..syukur..wassalam

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, memeriahkan + memuliakan serta memberikan layanan istimewa kpd Tetamu Allah di berikan ganjaran kemudian nanti.

Amin.

tq.

PAK NGAH MAN said...

salam, sapa yang tak kenal tok guru mereka semua tak akan tahu auranya

PAK NGAH MAN said...

salam, kalau melekat aura tok guru dekat CL alhamdullilah

MaDiHaH MaJiDaH said...

Moga pertemuan dengan pemimpin yang penuh barakah dibumi barakah.... moga ciklie kan bertambah barakah Allah..

MaDiHaH MaJiDaH said...

Moga pertemuan dengan pemimpin yang penuh barakah dibumi barakah.... moga ciklie kan bertambah barakah Allah..

Pak Man laksam said...

Salam CL,
Alhamdulillah.........

boxhousestudio said...

Assalamualaikum warohmatullah hiwabarokatuh Cl dan rakan-rakan PDKM

suka BHS tengok rukun damai sebegini...Alhamdulillah

ainhany said...

salams CL


tahniah CIKGUMAS...megekalkan pecutan hingga ke 8 pusingan!!!!!

TAHNIAH cl dapat temu dan berpeluang melayan TGNA. Saya menatapi buku kezuhudan TGNA dan terserlah menerusi tindakan dan peribadinya. Alangkah bertuahnya mengorek dan meneladaninya.SEmuga TGNA akan sihat dan dapat meneruskan perjuangan !!! ALLAH AKBAR. ( DOA tok guru buat CL juga diaminkan)

Zie said...

Salam CL,
Tahniah CL bersama pemimpin hebat, tentu aura berbeza dgn yg lain. Saya pernah umrah bersama MB, sungguh berbeza lah dgn TGNA.

aliffnajmi said...

Salam.
Saya berpesan pada diri saya dan saudara2 seIslam saya bahawa Allah swt telah berfirman di dalam surah Al-An’am 162-163 yang bermaksud :

“Katakanlah olehmu: Sesungguhnya solatku, ibadatku, hidupku dan matiku adalah kerana Allah Tuhan semesta alam. Tidak ada sekutu bagi-Nya dan dengan yang demikian itulah aku diperintahkan.”

Setiap amalan yang bercampur dengan perasaan riak bukanlah suatu amalan yang diterima Allah. Malah, perkara itu ibarat menipu diri sendiri, mengotorkan jiwa dan mensia-siakan amalan. Perkara ini berdasarkan perumpamaan yang disebut oleh Rasulullah bahawa amalan yang tidak ikhlas akan membatalkan kualiti perbuatan itu seumpama api yang memakan kayu api, tiada yang tinggal, melainkan bara api dan debu-debu.Rasulullah menyatakan bahawa riak termasuk dalam kategori syirik seperti sabdanya yang bermaksud: “Yang paling aku takuti menimpa kamu ialah syirik yang paling kecil. Sahabat bertanya berkaitan dengannya, jawab Baginda, ia adalah riak.”
Riak membawa maksud beramal kerana manusia dan bukannya kerana Allah. Hal ini seperti solat kerana disuruh, menunaikan haji untuk dilihat dan dinilai manusia dan menghulurkan sedekah agar disebut oleh orang ramai.Dalam satu hadis qudsi ada menceritakan hal riak ini,lebih kurang maksudnya: “Barang siapa yang mengerjakan sesuatu perbuatan dalam keadaan bersekutu kerana Ku dan kerana yang selain daripada Ku, maka akan aku tinggalkan (tidak menilai) perbuatan itu bersama-sama sekutunya.”Sebagaimana munajat Rabiatul Adawiyah yg terkenal ” Jika ibadahku ini kerana takutkan nerakaMu maka masukkan lah aku kedlm nya, Jika ibadahku ini kerana hendakkan syurgaMU maka jgn Kau masukkan aku kedlmnya. Dan jika ibadahku ini kerana cintaku padaMU maka jgnlah Engkau tinggalkan aku”

taj said...

Salam,

kepada Aliffnajmi:

terimakasih atas ingatan anda, pesanan saya pula tepuk dada tanya iman sendiri... niat utk riak jd riak, niat utk sedekah jd sedekah,nita utk dakwah, cuma Allah yg menbalasNYa... sesungguhnya Allah Maha Mengetahui hati2 masing2 dan setiap atas apa yg kita lakukan... ingatan, pesanan dan dakwah berjalan mengikut cara masing2...

setiap apa yg telah kita lakukan, bukan utk dinilai oleh org lain tapi diri kita sendiri yg menilainya dgn petunjuk dr Allah, diri sendiri yg tahu apa niat di hati kita...

wallhualam

rosli said...

Salam CL,

Tahniah CM,

CL, best tgk semua photo, menceritakan seribu makna. TGNA memang sentiasa mendapat perhatian ramai.

CL saya di Melaka ni....ada entri pasal asam pedas lagi.....bestnya...nanti saya postkan

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Salam TGNA,

Salam Ust Hj Arshad

Salam warga PDKM

Alhamdulillah, terima kasih di atas n3 ini. Suka tengok orang mengukir senyuman antara satu dengan yang lain.

Syukran.

safiudin said...

salam sdr,

tahniah CM.....

tentang banyak ilmu yang dapat dikongsi semasa bersama Tok Guru...

S said...

salam,

maha suci Allah yang mengetahui segala isi hati hambanya.

Astaghfirullah.

Atikah said...

Salam cl,
Seronok dpt jumpa TGNA.... Semoga Allah memberikan kesihatan yang baik buat beliau agar dpt terus memimpin dan berdakwah... amin..

kucingorengemok said...

kelebihan tok guru di mana² pun orang sayang dan sentiasa kerumun, macam gula panggil semut

manzlie said...

salam su...


ucapalah terimaksih dan tanda syukur pada allah swt...kerana semua ini adalah dari izinnyer bukannyer dari saya..


waslam

manzlie said...

salam dato Imran parisss.


ye ker...thank you...

saya melihat tok guru nik aziz dari perpekstif sebagai insan biasa bukannyer dari kefahaman politik jugak...


waslam

manzlie said...

salam rezeki....


insyalah...amin....


waslam

manzlie said...

salam madihah..


insylah...moga mendapat keberkatan..


wslam

manzlie said...

salam boxhouse...


isnyallah


waslam

manzlie said...

salam pakngah man,,



insyalah....aminnn


waslam

manzlie said...

salam hilmy...


alhamdulilah....


waslam

manzlie said...

salam hati cantik..


amin...alhamdulilah..syukur


waslam

manzlie said...

salam taj...


jutaan terimaksih atas pesanan anda tuh...

hanya allah sahaja yang menilai diri kita semua untuk kearah yang di 'maksud'kan bukan kita yang 'berkuasa' untuk menilai diri org lain...ituh adalah pendapat diri saya


waslam

manzlie said...

salam kak s..


betul tuh....hanya allah swt shaja yang tau isi hati kita semua..

waslam

manzlie said...

salam tuan haji saaad.


senyuman ituh adalah sadaqah...Bukan sebagai tanda......??


wslam

manzlie said...

salam saffiudin..

benar tuh...banyak dapat saya pelajari dengan nyer...
syukur pada allah swt.


waslam

manzlie said...

salam dik tikah...


alhamdulilah...dapat bersama nyer lagi..


waslam

manzlie said...

salam kucing gemok..

betul tuh...dimana sahaja...


waslam

manzlie said...

salam rosli..

ohh ye ker....


bak mai sikit...


waslam

YB said...

Salam CL

Murah rezki CL jumpa Tok Guru.

Cantik jaket Tok Guru tu.

Lagi nikmat bagi pak cik tu kat sana, berjumpa Tok Guru.

مسافر_اسلام said...

Salam...org yang dikasihi selalu disanjungi...Hanya Allah sahaja yang tahu. Nilai kerohanian iman itu kuar, membuatkan ramai yang menyayingi beliau...Krim salam MI kepada tuan guru dan semua rombonganya..InsyAllah...

manzlie said...

salam yb...

betul tuh...

pakcik tuh sampai menangis masa terserempak dng kami...sedih jugak cl tengok...


waslam

manzlie said...

salam musafir..


insyallah...


waslam