MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 19 April 2010

" Alfatihah -Buat Allahyarham Ahmad Bin Abu Bakar ...

Jenazah Arwah Ahmed bin Abu Bakar baru sampai di depan Haram..sebelum solat isyak malam tadi.. Hampir 20 minit Cl menunggu Jenazah yang baru tiba dari pada tempat pemandian Jenazah..(rumah Mujahirin..) Jenazah sudah di keluarkan dari Van jenazah.. Di bawa terus masuk ke dalam MasjdilHaram untuk solat Jenazah nanti..Arwah pernah berpesan kepada anak anaknyer sebelum datang kesini yakni" engkau orang semua jgn risau abah pergi umrah...paklongkan ada bersama(hji Abdullah) dari A sampai Z paklong kau akan uruskan abah kalau terjadi apa apa..!!"..haji abdulah menceritakan pada saya malam tadi...sedih sungguh Masuk kedalam MH ..alhamdulilah malam nih lebih kurang sejuta Jemaah berada menunaikan solat...
Baru lepas keluar dari MasjidilHaram selesai solat Jenazah..alhamdulilah
Jenazah di bawa masuk kedalam Van Jenazah untuk di bawa ke tanah perkuburan..
CL bersama sama dengan Haji Abdullah di dalam Van Jenazah ke tanah perkuburan AL Sarayaed..

Jenazah sudah di masukkan kedalam Liang lahad( kain putih tuh)...alfatihah.Haji Abdullah dan Firdaus berada di dalam liang lahad tuh...alhamdulilah sesudah jam 9.30 malam urusan pengkebumian pun selesai lah ....


SALAM TAKZIAH DARI CL DAN WARGA PDKM UNTUK KELUARGA ALLAYARHAM AHMAD BIN ABU BAKAR DAN HAJJAH MAHANI..ALFATIHAH..
Posted by Picasa

84 comments:

CM said...

salam

alfatihah untuk arwah

CM said...

salam

Dari Allah kita datang kepada allah kita kembali..

S said...

salam takziah buat keluarga Ahmad.

Zie said...

Salam,
Alfatihah buat allayarham ahmad abu bakar.

CM said...

salam..


salam takziah untuk keluarga arwah...arwah disemadikan di tempat yg mulia..

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Al Fatihah untuk Alahyarham Ahmad bin Abu Bakar

moga dimasukan dlm gulungan orang2 yg beriman
dan diterangi kuburnya dgn cahaya syurga

amin

Wassalam

CM said...

salam CL

rezeki keluarga arwah mengenali CL,kalau org lain hanya mendengar khabar kematian...puan mahani n keluarga di mesia dapat menyaksikan semua ni atas usaha CL..Alhamdulillah,

moga keluarga arwahtabah menerima kehilangan ini dgn redha.Insyallah

CM said...

salam CL


satu N3 yg membawa keinsafan,rasa sayu dan sedih di hati kami di sini...namun arwah meninggalkan kita dalam keadaan suci beribadat...pengakhiran hidup yg berkat

safiudin said...

salam sdr,

tahniah CM dan S..

Al-Fatihah..

takziah buat keluarga Allahyarham Ahmad bin Abu Bakar

semoga roh Allahyarham ditempatkan bersama-sama orang-orang yang soleh..

Amin.

Zie said...

Salam,
Takziah buat keluarga allyarham, beruntung aruah diberi penghormatan sebegitu sekali.
Moga aruah ditempatkan bersama-sama orang yang beriman.

knowcha said...

Salam CL

Alfatihah untuk arwah dan salam takziah buat keluarga Allahyarham Ahmad Abu Bakar.

Gambar yang dipaparkan CL amat jelas sekali. Subahanallah, doa diaminkan oleh berjuta manusia.

Kak Seha

Noor said...

salam Cl..

Al-Fatehah untuk Allahyarham Ahmad Bin Abu Bakar.. semoga Allah mencucuri rahmat keatas rohnya dan ditempatkan bersama para solihin..

manzlie said...

salam cikgu mas,,...


cl amat berasa sedih....walaupun tidak mengenali arwah tapi hati mudah tersentuh jua

waslam

manzlie said...

salam kak S



aminn..

mekasih atas doa dari akak jua


waslam

manzlie said...

salam zie..


aminnn


jutaan terimakasih atas doa yang di baca..


waslam

manzlie said...

salam rozali...


amin...


jutaan terimaksih atas doa dari saudara tuh...


wasalm

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah...khabar dikirim...sekali lagi insan seperjuangan..telah dijemput kembali..kerahmatullah...

Takziah untuk keluarga allahyarham..dan al fatihah untuknya..
Semoga ditempatkan dikalangan orang2 yang soleh...

manzlie said...

salam zie..

aminnn...


mekasih atas doa dari saudari tuh

waslam

manzlie said...

salam kak noor..


amin....



wasalm

manzlie said...

salam saffiuddin..


aminnn


mekasih atas doa di beri


waslam

manzlie said...

salam knowcha


aminnnn


syukran


wsalm

CM said...

salam cl

kami yg baca ni pun sedih apatah lg cl yg bersama menguruskan jenazah di sana..pasti terasa insaf dan tersentuh hatinya..

manzlie said...

salam shami..


aminnnn...moga allah swt memebrkati doa doa kita semua


waslam

U said...

Salaam CL,

Al-fatihah buat almarhum Ahmad bin Abu Bakar. Pemergian almarhum diiringi doa jutaan jemaah di MH, masyaAllah. Semoga almarhum diberi keampunan dan ditempatkan bersama golongan yang abrar. Amin.

Salam takziah buat keluarga almarhum.

Terima kasih CL atas paparan yang sayu lagi menginsafkan ini. Kita juga bakal menyusuli mereka suatu hari nanti. Semoga penyudahan kita husnul khatimah hendaknya. Amin.



VpeaceV

che'na said...

Salam CL,

Alfatihah buat allahyarham dan semoga allahyarham mendapat rahmat dari Allah. Salam takziah buat keluarganya dan semoga keluarga beliau terus tabah.

Teringat arwah abah yg meninggal di Ma'la.

nadz said...

Salam CL,

ALFATIHAH UNTUK ARWAH,
KEMBALINYA BERTEMU ALLAH DIBUMI BARAKAH.

manzlie said...

salam U


aminnn...jutaan terimaksih atas doa mu ituh


waslam

manzlie said...

salam che na


aminnn


mekasih atas doa mu ituhh

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas


cl terasa sedih snagt dan keinsafan mula meresapi jiwa nih..subhanallah

wsalm

rezeki said...

Al-fatihah buat Allahyarham Ahmad bin Abu Bakar.

takziah buat keluarga , semoga tabah menghadapinya

sesungguhnya beruntung kerana meninggal di bumi Makkah dan disolatkan oleh jutaan jamaah dan mereka golongan yg kedua yang akan dibangkitkan kelak selepas perkubaran baqi di madinah kelak

manzlie said...

salam rezeki..

aminnn...


jutaan terimaksih atas doa dari saudara ituhh


waslam

boxhousestudio said...

assalamualaikum warohmatullah hiwabarokatuh CL

BHS sedekah kan AL-Fatihah...AL-Fatihah..

Atikah said...

Salam cl,
Al-fatihah.. semoga rohnya di tempatkan di kalangan para solihin...

takziah buat keluarga arwah...

PAK NGAH MAN said...

salam,
alfatihan untuk arwah, dan takziah pada ahli keluarganya semuga Allah swt tempat arwah di kalangan orang-orang yang beriman... amin..

Imran Paris said...

En Li...mengalir airmata saya baca n3 ni subuh2 dingin di Paris. Moga arwah damai aman bahagia di sisiNya di sana...esok2 giliran kita pulak...harapnya bahagian kita juga di tanah2 suciNya. Amin amin ya rabbal alamin

PAK NGAH MAN said...

salam, n3 kali ini sungguh bermakna sekali kerana dapat kita ketahui macam mana urusan jenazah dibawa untuk solat jenazah dan dikebumikan. alhamdullilah dan terima kasih pada CL

taj said...

Salam CL,

sayu hati Taj...menangis tetiba spt smlm... Al Fatihah utk arwah...
rezeki CL bersama2nya hingga ke kuburan... Cl...u insan yg mulia...

CL,

ibu Taj skrg dlm hospital Tampin, serangan jantung... ini masih di opis, jap lagi nak gerak balik... doakan ibu Taj

Ya Allah panjangkan umur ibu dan sembuhkannya dr musibah...amin

S said...

salam,

Taj,
bersabarlah menghadapi ujian Allah ini.

kak S doakan yg terbaik untuk ibu.

hari ni mendengar berita sedeh, Ya Allah gantikanlah kesedehan ini dengan yg lebih baik dengan Rahmat MU Ya Allah ya Rauuff.....

m.q said...

alfatihah..

S said...

salam,


SUATU PERJALANAN...

BEBERAPA CATATAN KENANGAN,
dalam
SUATU CATATAN PERJALANAN
PENGALAMAN DI KOTA MAKKAH
penuh lakaran rona rona
COLOR OF MY LIFE....

CERIA CERIAKAN HARI MU
agar....
SEINDAH WARNA PELANGI.

namun
HIDUP INI HANYA SEMENTARA
HANYA PADA MU YA ALLAH KU BERSERAH
seiring
SENYUMAN DAN HARAPAN
agar
PAHALA MENGHINDARI DOSA
sebelum
NGINAP SRENGENGE.....

razalisuriyani said...

Salam CL...Al-Fatihah buat arwah...di sinilah pengakhiran yg selalu didoakan oleh org2 yg alim...bertuah aruah...

razalisuriyani said...

Salam buat Taj jua...sabar dan redha lah dugaan yg dtg ya...

Azima said...

Salam CL,

Salam takziah buat keluarga Allahyarham..

AL-FATIHAH BUAT ARWAH..

Wassalam

KAMATO said...

Salam, semoga rohnya dicucuri rahmat, sesungguhnya arwah amat beruntung meninggal di tanah suci

Azima said...

Salam Cl,

Kematian adalah sesuatu yg benar2 menginsafkan..

Tiada apa yang di bawa pergi bersama..hanyalah amalan semasa hayat di dunia yang fana..

Harta kemewahan dan kesenangan dunia hanyalah perhiasan semata2..kelak ditinggalkan jua..

Semoga kita semua tidak terleka akan kepalsuan dunia..

Salam buat semua warga PDKM..

Wassalam

SUHAIMI said...

Salam CL.....

Alfatihah untuk arwah...........

hilmyiskandar said...

Salam.

AlFatihah.

Amin.

tq.

hjh mai said...

salam....,
Al-Fatihah utk arwah...semoga arwah ditempatkan di samping org2 yg beriman....amin...

PAK NGAH MAN said...

salam,
tentu keluarganya di dalam kaadaan bersedih dan pilu kerana tidak dapat menatap saat saat akhir pemergian Arwah

manzlie said...

salam azima...


amin....


waslam

manzlie said...

salam kamato..


amin...


mekasih atas doa dari saudara..


waslam

manzlie said...

salam pakngah man..


aminnn


waslam

manzlie said...

salam kak s..

aduhh...sungguh sedih madah akak tuh..


wslam

manzlie said...

salam dato Imran Paris..


amin...

mekasih atas doa mu ituh


waslam

manzlie said...

salam hilmy...


amin....



waslam

manzlie said...

salam pakngah man...

benar tuh....

baru lepas terima panggilan dari hajjah mahani..


wslam

manzlie said...

salam kak su..

aminnn


makasih atas doa mu ituhh


waslam

Rusyaini Food Industries said...

Salam CL,

Al-Fatihah utk arwah. Moga Allah tempatkannya di Jannah.

Di sini juga wan harap kawan2 di PDKM terutamanya Cik Lie, tolong doakan adik Hana yang baru dilahirkan yang menghadapi masalah kesihatan. Luahan perasaan drp ibunya yg meminta semua blogger tlg doakan kesihatan yg baik utk anaknya yg baru lahir. Sila lawati http://wadahharleena.blogspot.com/

Ma Yusof said...

Salam takziah kepada keluarga arwah Hj Ahmad..

Dari Abdullah bin Abbas, rdhma, katanya; aku ada mendengar Rasul s.a.w, bersabda “ mana-mana orang Islam (lelaki atau perempuan) yang mati lalu disembahyangkan jenazahnya oleh 40 orang lelaki yang tidak mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain nescaya Allah kabulkan doa permohonan mereka mengenainya”. (Riwayat Muslim)

Daripada sejuta jemaah yg solat insyaallah lebih 40 yg tidak syirik kepada Allah. Betapa bertuah sesiapa yg nyawanya diambil di Kota Suci Makkah.

ainhany said...

salam CL

al fatihah buat almarhum juga salam taziah buat family Hj ahmad

semuga berbahagialah di sana

syukurlah...pemergian yg diredai dan ditempat yg terpuji..AL FATIHAH.

Rusyaini Food Industries said...

Salam CL,

Wan pun sama mcm Bro Im, hampir nak menitis airmata. Sayu dlm hati tak terkira. Rezeki arwah didoakan hampir sejuta jemaah. Moga rezeki kita juga begitu.

sI tEDI said...

Al-Fatihah

manzlie said...

salam sitedi..


amin....


waslam

manzlie said...

salam mayusoff

aminnnn

moga allah swt memberkati usaha kita semua...


waslam

manzlie said...

salam wan


cl pun sedih jugak..


amin...


waslam

manzlie said...

salam ainhanny..


amin...


mekasih atas doa mu oitu


waslm

Rokiah said...

Salam CL,
Baru balik keja.. so singgah jap.
AlFatihah buat arwah Ahmad, semoga berada dalam pelukan kasih sayang Ilahi....

Rokiah said...

Sesunguhnya mati itu benar,
Janji allah itu benar...

Rokiah said...

Sesungguhnya yang paling dekat dan paling hampir dengan kita ialah mati... Namun kita sering alpa dan leka dikuda hawa nafsu.

Rokiah said...

Ya Allah ya tuhan kami...
matikanlah kami dalam keadaan yang baik, matikan kami dalam keadaan beriman kepadaMu, matikan kami dalam agamaMu, matikanlah kami dalam keadaan mendapat kasih sayang Mu, Ampunkan segala dosa-dosa kami... hanya kepadaMu kami serah seluruh hidup kami, hu hu hu.

manzlie said...

salam kak rokiah..


aminnn ya rabillalaminnn



waslam

manzlie said...

salam wan..


insyalah...will doakan jua..


waslam

Kak Sidah said...

Salam CL,

Akak baru jer sampai rumah, sampai terus bukak ada n3 sedih sayu ni, semoga roh allahyarham di rahmati Allah dan pada cl tk kerana n3 yang menginsafkan ini...allahyarham beruntung kerana terpilih..kepada keluarga bersabar dan redha dengan pemergian ini.

Kak Sidah said...

Salam CL,

Taj, sabar yer dan doa akak semoga ibu cepat semboh

Nani said...

salam...
begitu terharu bila baca n3 kali ni...semoga roh arwah dicucuri rahmat...alfatihah..

manzlie said...

salam nani..

amin...

mekasih atas doa akak tuh..



wslam

manzlie said...

salam kak shidah..


aminnn...


jutaan terimakasih atas doa dari akak jua...


waslam

Kak Long said...

bagi pihak keluarga Allahyarham Ahmad Bakar,saya nak ucapkan terima kasih kpd ahli keluarga PDKM atas doa dan ucapan takziah dari semua.Semoga arwah aman dan damai disana. Mekasih juga kpd hj CL kite.

rosli said...

Salam CL,

Salam takziah buat keluarga arwah. Semoga roha arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang soleh

مسافر_اسلام said...

Salam..MI ucapkan takziah kepada keluarga arwah Ahmad bin Abu Bakar...dan sedekahkan al-Fatihah utk arwah. semoga di tempatkan di kalangan dan golongan org2 yang beriman dan solehi....amin.

manzlie said...

salam rosli..


aminn...ya rabbil alaminnnn..


waslam

manzlie said...

salam musafir..


aminn...

mekasih atas doa mu ituhhh



waslam

atie said...

Salam Ukhuwah...

Saudara Manzlie...

Sungguh bertuah sentiasa berada dekat dng masjidil Haram... seronoknya kalau dapat kesana.... salam takziah kpd keluarga ini... Al-Fatihah... syoknya dapat jumpa tuan guru nik aziz... saya pernah jumpa sekali walaupun kat malaysia...

mandyhate_trust said...

salam..sy ank arwah Ahmad Abu Bakar mewakili keluarga mngucapkn jutaan terima kasih kpd semua yg mendoakn arwah bapa..terima kasih semua..salam..