MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 26 April 2010

" Belalang ohh Belalang..."

Tuh dia ...dah mula masuk kedalam MH pak belalang kita nih
Banyak ada bertaburan di Bumbung Masjdil Haram..alhamdlilah
Yang herannyer..belalang belalang nih tak da pun di Dataran Kaabah..cuma di Bumbung MH sahaja..syukur alahmdulilah
Posted by Picasa

58 comments:

Noor said...

salam

taraaaaaaaaaaaaa

Noor said...

Salam

yes yes

Noor said...

Salam

lagi satuuu

Noor said...

Salam

seterus nyerrrr

Noor said...

salam..

kasi buat kreta berhiasss

Noor said...

Salam..

masih belum ada yang memotong

malek said...

Salam CL dan salam Noor

Noor said...

Salam

banyak nyer belalanggg

Noor said...

Salam..

alaaaa.. malek potong kreta berhias kak ngah.. hu hu

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL

Hai Pak belalang pulak.

Kabare?

malek said...

Salam Noor

Sori - potong jangan tak potong.

My Life said...

salam
dear cl

tahniah kak noor. tahniah abg malek.. kereta berhias kaknor tak menjadi.... hehehhee

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL.

Yer yer nampak nampak. Tuu kat sudut tu. Kalau tak nampak ... fuh alamat .... TERPIJAK. Hehehe.

kak su said...

salam CL

kak su said...

Salam CL...cam tuu..ke? kat Dataran x da ya?

PINATBATE said...

Salam Cik Lie..

Kalau belalang kunyit boleh goreng..;DD

kak su said...

Tahniah kak Ngah...

Bayak ke dpt susu hari niii?

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL.

Salam Pinatbate.

Mahu goreng belalang? Taruk butter tak?

Kat tanah haram, belalang tu kalau dipijak atau ditangkap dsb, kena dam ler gamaknya.

Rozali said...

Assalamualaikum CL

dari mana mai belalang tu
banyak nya

Rozali said...

Salam CL

Salam Kak Ngah
habihhhh tumpah susu getah
masa kak ngah tadi
he he

taniah

Noor said...

Salam Kak Su..

ari tak dapat banyak sangat susu lah.. kak ngah asik sibuk layan blog.. he he.. sib baik mandur estet tak ada.. ada kalu.. abissss

Rozali said...

Salam CL

Salam kak ngah
saya ingat kak ngah memecut
kut kena pacat keee

rupee nyeeee
but kereta berias

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Cuba kita kira berapa banyak belalang tu?

Satu untuk engkau, satu untuk aku.
Dua untuk engkau, dua untuk aku.
Tiga untuk engkau, tiga untuk aku.

Lepas tiga berapa?

Hentam sajalaah.

Hentam sajalah untuk engkau, hentam sajalah untuk aku.

Eh eh eh?

Eh eh eh untuk engkau, eh eh eh untuk aku.

Kira-kira silakan. :D

Noor said...

Salam..

ha ha.. tn hj saad buat lawak lah.. teringat cite p ramlee.. macam nak sambung.. tapi segan.. he he

Noor said...

Salam atuk..

kreta berhias versi kontot.. tak dapat nak lawan cm, che na & hjh mai lagi.. alahaii.. nak kena p menuntut ilmu kreta berhias nampak nyer nie..

manzlie said...

salam kak noor..

taniah...Ratu trekk mengegar pesada..

emas, perak dan gangsa.


wslam

manzlie said...

salam kak noor...

taniahh..

top 6 lagi..


waslam

manzlie said...

salam malek..


taniah...kerna memotong kereta berhias kak ngah..hehehhe

w
aslam

manzlie said...

salam tn haji saad..


cam pernah dengar jer iklan tuh...heheheheh


waslam

manzlie said...

salam kak su..



apa kabar...?


waslam

manzlie said...

salam mylife.


alahmdulilah



waslam

manzlie said...

salam tn haji saad..


memang banyak skg belalang kat sini..tapi cuma ada atas bumbung dng kat kaw luar jer..


waslam

manzlie said...

salam kak su..

betull..belalang takda kat dataran Kaabah,...heran kan.



waslam

manzlie said...

salam cikgu pinat...


takanak lah goreng...sian lah belalang kan..


waslam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

belalang cari sape kat situ...

manzlie said...

salam tn haji saad.


pak belalang warassssss...


waslam

taj said...

Salam...

amboiiii kak ngah...hebat pecutan ketanya... sah tak ada susu nih...

taj said...

Salam,


Cl... banyaknya belalang... masa pi arituh... takdak jumpa pun... lum musim kut...

taj said...

Salam,

baru perasan...hari tak nampak pulak CM....

CM... mana pi cik oooi? tak mau potong kak ngah ka?

taj said...

Salam,


pak itam pun takdak... patut kak ngah laju menciluk...

rosli said...

Salam Cl,

Tahniah Noor....mmg laju.

CL, dah datang ke musim nelalang ni....dah beberapa bulan dulu...

YB said...

Salam CL

itu belalang syahid kat MH. Tapi ada org tak mahu ka MH.

manzlie said...

salam rozali...


cl pun tak tau dari maan datangnyer belalang tuh...

waslam

manzlie said...

salam taj..

mana menghilang tadi...

skg kak ngah duk pecut nihhh


waslam

manzlie said...

salam tn haji saad..


kelakar lah...hehehheehh


waslam

PAK NGAH MAN said...

SALAM
ada belalang ya.. musimnya ka

manzlie said...

salam kak noor...

keta berhias duk tumpah susu kata depa..heheheheh


waslam

manzlie said...

salam taj...


cikgu busy kot tuh...heheheh


waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab...


'wahai nujum pak belalanggg..."


waslam

manzlie said...

salam taj..


pak itam dah masuk hutan tuh...tengok tapir kak ngah...


waslam

PAK NGAH MAN said...

salam, dia (belalang)nak pi macam mana dia tengok jemaah lebih ramai dari dia tentu la dia takut...kalau pi juga maut la dia..

CM said...

salam..

amboii pandaii pak ngah cari jawapan kenapa belalang takde kt dataran kaabah..cam nujum pak belalang dia,,

ni pak ngah ada satu teka teki..jawab arr

satu...banyakkkkkk
dua...sikit-sikit
tiga...jarang2
empat...kadang2..

Atikah said...

Salam CL,

Banyaknya belalang....

manzlie said...

salam atikah..


alahmdulilah...banyak...


wslam

manzlie said...

salam cikgu mas.


aikkk..ituh kena tanya Pak itam...sure dia tau tuh..sebab dia kan peminat no 1...P. Ramlee


waslam

manzlie said...

salam pakngah man..


ye lah...betul cakap cm tuh...

cam Nujum Pak Belalang lak pakngah nih....


wasalm

rezeki said...

salam cl

hehehehe tukar jadi nujum pak belalang itam hehe

safiudin said...

salam sdr,

tahniah noor,

dari mana datangnya pak belalang ni sdr?

pasti makin lama makin banyak tu..

hairan, hairan... belalang pun nak gi ziarah ke Makkah...