MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 26 April 2010

" Beli Pisang dan mangga..."

limabiji mangga tuh berharga 14.07 riyal...
5 biji pisang pun harganyer 6.47 riyal
Posted by Picasa

49 comments:

SUHAIMI said...

Salam CL

flower said...

salam perkenalan CL....

SUHAIMI said...

Boleh tahan juga harganya ye.....

SUHAIMI said...

boleh le jadikan pencuci mulut...lepas makan

manzlie said...

salam suhaimi..


taniah...Raja Pecut...


Emas dan gangsa..


waslam

manzlie said...

salam flower...


salam perkenalan dari warga PDKM..


taniahh...perakkkkk



waslam

manzlie said...

salam suhaimi..


sini memang mahal buah buahan..


8 biji rambutan kecut berharga sr15 tau..jang tak tau..


waslam

kak su said...

Salam CL

kak su said...

Haaa...ini laaa..yg elok dimakan oleh CL kita...

Alhamdulillah.

kak su said...

Jgn makan pencuci mulut yg dibuat bercampur dgn manisan lain...

Cari yg fresh Yaa..

Wassalam.

manzlie said...

salam kak su..

tu lah..dah teringin cl makan lah..heheheh

w
aslam

kak su said...

Tahniah Suhaimi.

iBu...gUru said...

salam cl
hush...... sedap nyer mangga tu......

kak su said...

Mahal yer..buahan kat sana...

Tapii..CL lebih untungkan ...kan ada kurma...haa..makan kurmaaje laa..
Nanti balik M'sia..bawa la..tikarbantal tuu..dok bawah pokok pisang yaa..

Sabar...ya..kan nak cari pengalaman dan beribadah di sini.
Sabar...wslm.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, Buah Pisang + Mangga mudah diperolehi disana.

Amin.

tq.

Yem0805 said...

Salam CL,

Pisang mmg sedap di Makkah

manzlie said...

salam yem


yup..memag sedap pisang disini..


waslam

manzlie said...

salam hilmy..


dua dua sedapkan..



wslam

manzlie said...

salam kak su..



oklah...


waslam

Chik Att said...

Salam CL ,

Teringat masa kat mekah , tengok iklan mangga kat dalam tv , teringat2 tak leh nak tidur , esok tu juga gi cari , sebijik kat 8 riyal (kalau tak silap) ..... aduhai memang sedap .(tambah pulak masa tu tengah mengandungkan Aisyah 5 bulan)... puas hati betul .....

Zie said...

Salam CL,

Sedap pisang & mangga tu.. kat sana macam2 buah2an boleh jumpa, delima ada tak? sedap jus delima..

Rokiah said...

Salam ziarah CL..
Kaifa Haluka ?

Kak Sidah said...

Salam CL,

Mahal pun tak pe asalkan ada, dapat juga makan buah buahan fresh, kat mekah tu bukan boleh tanam pun..alhamdulillah..

Rokiah said...

Masa kat sana my hubby selalu beli pisang jer sbb pebret dia buah pisang tuh!!

Hamsah riyal, hamsah riyal he he he.

Rokiah said...

Pastu masa hari wukuf, masya Allah banyak sungguh dapat buah pisang sebab khemah dekat dengan dapur...

Buah mangga tak de la pulak, he he he.

U said...

Salaam CL,

wow boleh tahan jugak harganya no...

takpelah CL, makan fresh fruits baik untuk kesihatan kan.. alhamdulillah.


cheq nak pakat ngan kak ngah la, nak tanam pokok pisang & mangga kat tepi estetnya...pehtu export ke Arab Saudi, cepat kayo woo....boleh pi umrah selalu..heheh

VpeaceV

CM said...

salam

pantun arr ...

pisang emas dibawa belayar
masak sebijik di atas peti
hutang cikgu emas belum berbayar
harapnya cl dah tak ingat lagi..

manzlie said...

salam kak rokiah..


memang buah pisang sini laku kalau di jual..banyak permintaaan...


waslam

manzlie said...

salam U..

ye lah..jom kita bisness pisang nak..leh buat umrah selalu


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..


buku 3 lima mana leh padam...still ada nihhh


wslam

Azima said...

Salam Cl,

Amboi...mahalnya pisang tu CL!!!

Kalau pi jual pisang kat sanapun bleh jadi kayo rayo !!!heheheh

Jom kak chik,kita pi tanam pisang ..pas tu kita jual kat CL..

Wassalam

abangsulung said...

Salam,

Mak Datok..mahalnya.

Kalau di Kuching ni pisang tu abis-abis pun RM2 sekilo dan buah mangga dalam RM4 sekilo. Boleh buat duit kalau meniaga pisang kat sana..

Azima said...

Salam Cl,

Kat sini orang panggil pisang tu pisang berangan...kat sana pisang tu dipanggil pisang apa yer???


Cheq suka pisang berangan tu...sedap oiii

Wassalam

manzlie said...

salam Azima..


nak bisness pisang jugak ka..? heheheh

w
aslam

manzlie said...

salam abang sulung..

sini mahal tau...


waslam

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Suhaimi dan flower.

CL, yang pntg buah2an tu fresh dan senang nak dapat di sana.

PAK NGAH MAN said...

salam........byk beli untuk spe tu..?

My Life said...

SALAM
DEAR CL

ALHAMDULILLAH

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Buah durian ada tak kat Mekah? Sepatutnya ada sbb doa Nabi Ibrahim minta Allah beri rezeki penduduk Mekah dengan buah-buahan.

Imran Paris said...

En Li...mahal gak ye. Kat Paris, td saya beli 6bijik pisang, harganya dalam RM9.50....lebih kurang sama mahal dgn Makkah.

En Li, insyaAllah esok mlm kita jumpa ye :-)

My Life said...

salam
selamat berangkat cik im sekeluarga
semoga dipermudahkan semuanya..
insyaallah

manzlie said...

salam rosli...

benar tuh....yang ptg ada buah han disini..


waslam

manzlie said...

salam tn haji saad..


durian..? ada lah..heheheheh

w
aslam

manzlie said...

salam my life


alhamdulilah..


waslam

manzlie said...

salam DAto Imran..


insyalah..jumpa esok malam di Alsafwah Hotel Kaabah view...sudah cl siapkan...heheheh


waslam

manzlie said...

salam pak ngah man..


untuk cl lah pakngah...sape lagi...heheheheh


waslam

rezeki said...

salam cl

pisang hehe i like hihi

Hajah Zainab bt Abdullah said...

itu kan pisang montel namanya! memang harga kat sana mahal...tapi jika CL dah teringin nak makan, beli ajer!! :))

safiudin said...

salam sdr,

tahniah suhaimi dan flower..,

boleh tahan juga harganya kan sdr..

tapi kalau dah teringin atau 'mengidam' apa nak buat....beli aje lah kan..

pencuci mulut kesukaan saya ni...