MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 3 April 2010

" Jom Ikut CL jalan jalan part 5.."

Masjid Kucing...anda semua pasti kenal akan masjid ini..
bazaar yang terletak di hadapan Masjid Kucing...jom kita p sana...
Masjid kucing yang banyak meninggalkan NOSTALGIA pada anda semua..
Posted by Picasa

49 comments:

rosli said...

Salam CL,

Cop

rosli said...

Salam CL,

Cantik tmpt tu

rosli said...

Salam CL,

Beli apa kat situ

rosli said...

Salam CL,

Saya tidak berkesempatan di situ dulu.

rosli said...

Salam CL,

Mana semua orang ni, masih rehat or tidor petang ni....or masih solat zohor ni

sonata anak kancil said...

jap-jap...no 2, rosli sampai 5 x tak aci... nak ikut jugak!!

rosli said...

Salam CL,

Boleh sahre tak, apa ada kat situ, semua orang Msia yang biasa ke Makkah mesti tanya pasal masjid Kuching tu dulu....saya tak boleh nak jawap sebab tidak pernah smpi ke area tu

rosli said...

Salam CL,

Pasal nak cepat share jadi sahre, confirm Rezeki, Rozali dan abang sulung gelak ni....dapat top 5 ajer....Hj Zaleha dapat no 6 (2), ok lah tu...

Imran Paris said...

En Li....sebenarnya saya hanya kenal masjid ni 3 hari sblm meninggalakan Makkah pd musim hj dulu. Sblm tu hanya mendengar cite mengenainya je. N3 ni informative to me, merci ;-)

Hajah Zainab bt Abdullah said...

masjid kucing...mana kucing2nya??

sonata anak kancil said...

pernah duduk kat sini masjid kucing...tapi masa tahun 2000...skg nampaknya dah jauh lebih moden....
boleh sesat ...tapi tak pe CL ade kan!

harap2 dikira no 2...orang lain sibuk kot....titun ke....

Ayah Zain said...

Salam CL,

bila di tunggu tiada n3 arr, bila teringat dah x ada nasib lah.

Tahniah rosli,ni mesti nak jadi jaura bulan aprilni

Hajah Zainab bt Abdullah said...

tahniah rosli...5x..top 5!!

NGINAP SRENGENGE said...

salam CL dan Che rosli,

Dulu di kawasan ni ialah pusat penempatan jemaah M'sia.

Apartment2 lama banyak kat sini.Sewanya murah.Semalam 10 rial,kongsi 10 orang.Baru serial sorang.

Niat dulu pergi nak beribadat.Ketidakselesaan sikit2 tak kisah.Banyak masa beriktikaf di MH.

Wassalam.

Ummi Humaira said...

salam Cl..

masjid kucing ni akak hanya pernah dengar jer ,tp tak pernah pergi kat area tu

farah said...

Salam CL,

Terima kasih kerana memaparkan gambar masjid kucing yang sering didengar tapi tak pernah melihat atau pun berkunjung semasa disana dulu, cantik jugak tempat tu.

Abg Mgt said...

Salam,
Masjid yang menjadi buah mulut setiap hambanya kesana.

CM said...

Salam CL

CM tak berkesempatan sampai ke sini...ada orang bercerita masjid ini digelar masjid kucing oleh jemmaah malaysia jer sbb byk kucing..tapi kalau tak silap menurut sejarah di sinilah tapak dipacak bendera tentera islam..ketika peristiwa pembukaan kota Mekah..(betulkan saya,jika saya silap)..

Cikgu Lin said...

Masjid kucing memang glamour...saya hanya lalu je kat situ...nampak dari dalam van atau bas sahaja.

manzlie said...

salam rosli..

taniah..Raja Pecut..Pingat emas perak dan gangsa...

sapu bersih nohhhh...walaupun di kuching...
jumpa tak abg sulung..


waslam

manzlie said...

salam rosli..

cl jalan jalan cari barang..

waslam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

cl jalan2 cari barang apa tuh...

YB said...

Salam CL

Masjid yg popular bagi jemaah malaysia. Siapa pun tahu.

Zie said...

Salam CL,

CL jalan-jalan tambah iman... program baru PDKM.

CL, nanti buat n3 minyak wangi, saya suka ke al-haramain.

Zie said...

Salam,
Tahniah En. Rosli, nampaknya kami tinggal pingat plastik je.. hehehe. Tahniah juga pada kak sonata (saya teringat pemandangan indah winter sonata..).

Ada sekali tu umrah pernah tinggal dekat dgn masjid kucing (agak jauh dari MH), banyak dilihat sepanjang pergi/balik ke masjidil haram, banyak pula membeli...nostalgia sungguh.

rezeki said...

salam cl

pernah melewati masjid kucing ni, tapi tak pernah bersolat di situ krn dulu masa umrah hotel di syamiah (masuk ikut babul madinah) dan masa haji area misfalah (masuk ikut babul king fahd )

Atikah said...

Salam cl,
Sekarang masih bnyk kucing lg ker kt masjid tu?

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, memang nostalgia kpd Masjid Kucing. Mutaqif akan menerangkan beberapa kisahnya tentang Masjid ni.

Amin.

tq.

Mama Tanjong said...

Salam CL.
Semuga dirahmati Allah.
Next n3 cuba le CL snap foto Masjid Jin pulak , boleh tak. Mama tu lalu je ..van tu laju sangat , tak sempat tgk. SEjarah ceritanya pun amat menarik juga.Kisah Nabi Muhammad memanggil sebatang pokok supaya dtg kepada baginda tujuannya supaya kaum jin beriman dengan agama Allah.

manzlie said...

salam hilmhy..

alhamdulila..memag nostaliga tuh

waslam

manzlie said...

salam mamatanjong..

insyalah nanti cl cari bahanyer..

wasalm

manzlie said...

salam rezeki..

yup situ lah ramai jemaah mesia melaluinyer..


waslam

manzlie said...

salam dik tikah..

takda pun kucing di situ masa cl lalu..


waslam

manzlie said...

salam rosli..


cl berjalan jalan jer kat situ..


waslam

manzlie said...

salam dato imran..

jgn risau..kalinih tg sure cl bawakkan berjlan yer..


waslam

manzlie said...

salam hajjh zainab..



dah takda dah kucingnyer..heheheh

waslam

manzlie said...

salam cikgu soanta..

boleh apa salahnyer..


waslam

manzlie said...

salam abang megat..

benar tuh...
jemaah mesia suka bercerita tentang masjid nii


waslam

manzlie said...

salam farah...

dah cantik skg tempat nihh

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

tu lah..
kena tunggu jer lah..
dah takda rezekikan..heheheh


waslam

Che'gu Mimah said...

Salam...

Setiap kali ke MH atau pulang ke hotel...mesti lalu kat Masjid Kucing..byk bazar kat situ..bersesak2 jemaah...

manzlie said...

salam chegumimah..


benar tuh...sesak kat sini..

waslam

che'na said...

Salam CL,

TAhniah Cik Rosli, juara kali nih.

Masjid Kuching~masjid alternatif kpd jamaah Msia if MH dah penuh. Ini menurut kwn2 yg tinggal di kaw ini. Sy x pernah tinggal di kaw ini, berjln2 di sini adalah.

che'na said...

SAlam CL,

Masa umrahpun biasanya sy dok kat Syamiah b4 diroboh, masa haji baru ni kat Misfalah=mcm CR. Ibu pej TH smsa musim Haji dulu lalu kat Masjid Kuchinglah, dlm 800m jg

manzlie said...

salam che na


kat situ jauh lah..800 meterkan..

wslam

J_Kerabat said...

Assallammualaikum wbrkth CL & sahabat2,

Masjid Kucing memang sangat bermakna kepada Jamaah terutama dari Asia Tenggara. Kenangan saya dulu...kerap ke Masjid Kuching bila tubuh agak uzur serta dah terlambat ke Masjidil Haram.

J_Kerabat said...

Assallammualaikum wbrkth CL & sahabat2,

..x lah jauh sangat bagi yang tinggal di sebelah Pintu Marwah. Happening juga srea situ.

safiudin said...

salam sdr,

tahniah sdr rosli...

menarik dan cantik...

ps: semasa ke sana tahun lepas.... saya juga tidak berkesempatan ke situ...

Aki44 said...

Salam CL....
Masjid Kucing nih kena roboh jugak ker.