MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 7 April 2010

" Makan Bersama dengan Anak anak Yatim Al-Ijabah.."

khusyuk menjamu selera tuh...alhamdulila
makan dalam talam sekali tuh...best tau...
adik adik kita semua tuh 'enjoy' menikmati Nasi Beriani Quzhi..
mereka pun suka dengan makanan yang di sediakan..
syukur bila melihat hampir habis di makan...
Seronok tengok mereka sedang makan tuh....
Alahmdulilah..syukur...nikmat yang allah berikan pada kami semua...
Gembira tengok suasana nih...
sehati sejiwa merasai nasi Beriani quzhi bersama sama...syukur...
Posted by Picasa

42 comments:

silversarina said...

salam CL ,

Wah, seronoknya anak2 tu makan nasi dalam dulang beramai-ramai .. sure kenangan manis yang takkan dilupakan sepanjang hayat .

silversarina said...

Aik, akak dapat no 1.... macam mimpi ....berkat terjaga awal dinihari :)

silversarina said...

aci tak nak sapu gold, silver and bronze medals sekaligus .... bukan mudah babe !!

silversarina said...

tempat ke 4 pun akk nak jugaklah , untung2 dapat anugerah nanti :)

silversarina said...

sampai tempat ke 5 cukuplah , hilangkan rasa tamak ..nak solat subuh ni :)

SUHAIMI said...

salam CL...

seronoknya dapat makan ramai2........

SUHAIMI said...

Tahniah silversarina...
sapu bersih........

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah, mesti seronokkan . Semoga usaha2 murni ni dpt diteruskan .

alhamdulillah


psss hantar bang sedulang kat sini , lapo ni hehehe
badan domam, selero ado tak ?

naziramin said...

Salam Haji

sedap nampak makan ramai2 mcm tu..

alhamdulillah

Wassalam

YB said...

Salam CL

Jemaah tabligh yg selalu makan bersama macam tu. Bagus juga jika dipraktikkan dlm mana mana kumpulan. Jimat tak payah basuh banyak pinggan mangkuk.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

alhamdulillah...tetamu2 semuanya kenyang! tuan rumah lagilah kenyang kegembiraannya...tapi, akak rasa laparlah...

SiNoMoSa said...

Salam CL,

Alhamdulillah..

Tahniah buat Kanda Silversarina..

N @ MakNi said...

Salam CL,

Alhamdulillah....syukur dan rase gembira dapat di rasekan di sini jgk. Semoga tuan rumah mendapat barakah dr NYA jua..amin.

qaseh mas said...

Salam CL dan PDKM
Best kan makan dalam talam

PAK NGAH MAN said...

salam,
seronok makan ramai ramai ya

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, memang sehati sejiwa ingat sampai bila2 kenangan makan satu talam 5 @ 6 orang, bukan mudah utk dapat majlis sebegini. Utk CL Syabas!

Amin.

tq.

PAK NGAH MAN said...

salam,
dekat masjid Muadz bin Jabal Taman setiawangsa, kami makan dalam dulang setiap malam Jumaat selepas bacaan yasin dan tahlil arwah (2 minggu sekali makan dalam dulang) sesiapa berhajat sila lah datang ke masjid khamis malam jumaat

hjh mai said...

salam...,

alhamdulillah....murah rezeki dia org kat sana.., sedap mkn tu dlm dulang...kalau org jawa mkn dlm dulang ni makan ambang (sebutnya ambeng)tapi tak lah nasi beriani tu..masi putih je...

hjh mai said...

salam...,

typing error..bkn masi tapi nasi.,..

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Saya belum pernah makan satu dulang beramai2
tentu seronok

taniah silversarina

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah....

Seronok dan sedap tu makan ramai2 dalam talam..

Teringat masa sahur ramadhan 2 tahun lepas...selepas qiamulai...saya dan jemmaah makan dalam talam..heheh tapi lauk dia sup tulang + daging..hehehhe banjir kat dalam tu...hehehh sedap...tak terasa aar makan banyak...sebab tak der pinggan..tgok2 nasi yg membukit tadi dan habis..hehehh

Che' Pit said...

Alhamdulillah,

semoga bergembira dan terubat kedukaan anak2 yatim tu.. err mcm kenal je baju hijau putih CL tu ngeh ngeh ngeh

Atikah said...

Salam Cl,

Seronok tgk depa dok makan ramai2...

Tahniah kak sarina... sapu bersih no...

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda CL,

Penuh berkat makan nasi dalam talam.Sesuai jenis nasi yang tidak berkuah.

Terlioq.

wassalam.

safiudin said...

salam sdr,

tahniah silversarina..

seronok makan beramai-ramai..

jangan tangan bersilang sudah lah..
hihihihi...

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam CL,

Alahai kat sini pun ada makan-makan. Gi rumah Kak Chaq (Ummihumaira) pun makan. Memang sah PDKM ni suka makan-makan. Alhamdulillah.

NGINAP SRENGENGE said...

salam wan rosyaini,

Bukan saja makan-makan.Tapi juga jalan-jalan.Dan juga terjah-terjahan.

Alhamdulillah.

S said...

salam,

makan berjamaah. Alhamdulillah.

smoga CL kembali sihat.

SUHAIMI said...

Salam CL...


Semoga cepat sembuh

haticantik said...

salam cl

wah sedapnya makan nasi dalam dulang..kalau kat johor ni makan nasi ambeng..hmm makan nasi cam tu..boleh merapatkan lagi sesama ukhwah..

wasalam

anim kasim said...

salam smue,
salam cl alhamdulillah dah sihat nampaknye,
satu cadangan.... bleh makan ramai2dalam dulang masa perjumpaan gathering pdkm nanti insyaallah...mesti bertambah mesrakan.....

Azima said...

salam Cl,

Seronoknya dapat makan nasi dlm dulang..anak2 nampak happy jer..

Syukur,krn dapat berkongsi rezeki dgn mereka semua tu Cl..

Wassalam

boxhousestudio said...

salam cl dan rakan-rakan pdkm..

trkenang zaman kecik-kecik masa kat surau cheras dulu-dulu...makan dlm dulang ramai-ramai...

salam ibadah
BHS

MohdArshad said...

Salam...Alhamdulillah rombongan Ust Amin selamat sampai ke tanah air....Syukran.

PINATBATE said...

Yang tengok gambar pun tumpang seronok jugak..meriah makan dalam dulang!!
Issyy..kak Silver Sarina kita lagi meriah..sapu bersih anugerah tempaat pertama sampai kelimaa.....;DD

che'na said...

Salam CL,

Wah tahniah kak siversarina sapu semua,bukan setakat silver, malah gold,bronze dll.

Seronok tengok depa makan, tetiba rasa lapar quzi plak!

mfisma said...

bagi makan kpd anak-anak yatim,. besar pahala..semoga Allah berkati Cl dan kita semua..

DanishAiman said...

Salam CL/All

Sedap nampak makanan tu CL.. ken a rase nanti bila di sana....Insya'Allah

manzlie said...

salam kak sarina..

taniah...Ratu trekkk pantai timur mengegar...

Emaas , Perak dan gangsa..

sapu bersih..top 5 noohh


waslanm

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Silversarina, Ratu pecut dari pantai timur, sapu habis...

CL, sedpa tgk mereka makan tu, berselera sgt. Chicken mandy nampak sedap, beras panjang2 . Fuhhhh sedapnya

silversarina said...

Terimakasih semua atas ucapan tahniah .. rasa macam pelari terbaik negara pulak .... once in a blue moon baru merasa ...dah nenek , mana maunya lari laju sokmo :)

Imran Paris said...

En Li...saya sebak tgk paparan n3 ni. Wish cud do more. Ya Allah pemudahkanlah segalanya bg mereka dan bg kami dlm membantu mereka