MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 9 April 2010

" Jom Ikut CL Jalan jalan part 9.."

Begitu sinonim dengan Jemaah jemaah Malaysia/Indonesia/Singapura dan Brunei , Masjid Kucing ni...
Permandangan dari Hadapan masjid Kucing ......
Posted by Picasa

62 comments:

Zie said...

Salam CL,
Bestnyer jalan2 kat kawasan MH

rezeki said...

salam cl

jom

rezeki said...

salam cl

pak itam bawak kucing pak itam sekali boleh tak hehe

rezeki said...

salam cl

kalau nak bawak kucing pak itam sekali , mau pakai lori ni hehe

rezeki said...

tak pernah solat kat situ

rezeki said...

salam cl

mana pulak yg lain2 ni

rezeki said...

cl

hari ni jumaat ,minta jasa baik doakan kami ya, juga buat arwah bapa ku dan nenda2 sekalian

rezeki said...

salam cl
kalau sampai 10 kekawan takde , cukup le hehhehe

rezeki said...

cl dah sihat kan, pak iatm yg menjangkit sakit pinggang tu hehehe

rezeki said...

ni mmg keta berhias pak itam le sampai 10 kali hehe

rezeki said...

ok cukup 10 , hehehe

rezeki said...

takde org juga, 11 lah hehe

rezeki said...

kalau pecah rekod brp hehe

rezeki said...

rekod az 14 kot

rezeki said...

ok masuk 14 cl, jenuh bak belikan jubah tu tuk pak itam

rezeki said...

songkok pun boleh, sais s tau hehehe

CM said...

salam


pak itam..cm ada arr

rezeki said...

kalau jubah pun sais s hehehhe

rezeki said...

opsssss cm , sorilah, pak itam dah buat keta berhias kat umah cl hehehe

ampunkan tuan hamba cl ye, lama tak bergurau hehe

CM said...

salam

ciklie pak itam tu sakit pinggang cm tahu punca jer...dia mkn buah pinggang goreng kunyit baru ni..tak caya tengok kt blog pak itam..

rezeki said...

cl, cm tak dapat lagi jawapan tu,

cl bagitau jelah, pak itam segan le hehe

rezeki said...

rasa2nya masjid kucing ni dkt pintu nak masuk ikut marwah kan

CM said...

salam

ok lah cm nk masuk kelas budak2 dah habis rehat,nanti cikgu beso lalu kelas kosong lak..cikgu shaari tak per..dia kawan cikgu beso..

kucing pak itam nk pi umrah ker..

rezeki said...

masjid kucing ni kalau jemaah2 yg duduk jauh dr Masjidil Haram, mrk solat kat sini je rasanya, tapi bukan berimamkan imam di MH

Zie said...

Salam,
pernah sekali tinggal dkt dgn masjid kucing, laluan masuk ikut babus salam...

nadz said...

Assallamualaikum CL,

Dulu bila mama sebut masjid Kucing pada anak-anak, depa tanya..apa pasal di Mekah ada nama masjid bahasa Melayu. tak tau nak jawab macam mana..sebab masa tu memang tak tahu..
Bila dibawa ke sana mengerjakan umrah..mereka dah tahu sejarahnya..
Rindunya pada Masjid Kucing...
salam

rezeki said...

salam

cm hehehe

buku rekod dah siap ke utk minggu dpn punye heheheh

boxhousestudio said...

aduhai.....rezeki dah buat lawak dah...sekali 17 plus plus ...comment darinya...

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, memang masjid kucing banyak nostalgia tersendiri.

Amin.

tq.

safiudin said...

salam sdr,

tahniah zie dan rezeki....

dah sampai part 9... sdr bawa kami semua jalan-jalan....

tapi..

terasa masih belum puas dan

banyak tempat yang kami belum ketahui..

terima kasih....

rezeki said...

salam cl

ok, pak itam nak kemas2 dulu, hari ni jumaat, waktu sekarang masuk awal

nak kena bentang2 tikar lagi

doa ku di hari jumaat yg mulia ini agar terus diberi perlindungan dan kerahmatan dari apa jua sekali pun, juga buat kekawan PDKM

wasalam

shami2 said...

Salam..CL

Alhamdulillah...

memang betul2 rezeki si rezekilah..sapu habisss laar khasiat...menu organ lembu hehehhehe

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Zie dan Rezeki,

CL, bagus tu untk kurangkan rindu bagi mereka yg pernah berada di situ dulu, hilang rindu mereka.

PAK NGAH MAN said...

salam.

ramai orang malaysia yang tinggal berhampiran masjid tu kalau tak tahu tak tahu lah

Kak Sidah said...

Salam CL,

Akak tak g pun masjid kucing masa tu

Kak Sidah said...

Salam,

Pak itam, amboi banyaknya, lopeh gogham ko...

Nak bagi tau pak itam , akak hujung bulan mei nanti ada anak sedara kenduri kawin kat dewan jubli kota tinggi tu, dekat ke..

U said...

Salaam CL,

Apa nama rasmi Masjid Kucing ni yang sebenarnya ye?

Memang banyak kucing ke kat kawasan tu? Ada CL amik gambor kucing2 tu? :)

VpeaceV

p/s Tahniah Zie, ratu trek.
Amboi Pak Itam, tengah sakit pinggang pun larat dia sapu sakan kat sini noo... ;)

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

jalan2 lagi...nanti sakit pinggang! gurau jer...

Hajah Zainab bt Abdullah said...

tumpang lalu CL...

amboi pak itam...kete berhiaslah pulak..ish ish ish


pak itam...kak nab tau ler apa benda tuh..testis lembu..hahaha...eksotik tuh!

Hajah Zainab bt Abdullah said...

tumpang lalu CL....

cm..pak itam super power hari sebab dia makan itu "barang eksotik" punyer arr...hahahah...betul kan pak itam!!

che'na said...

Salam CL,

Masjid Kuching.....menggamit nostalgia lama. Rindu bangat kat Makkatul Mukarramah.

Tahniah Zie n Pak Itam

CM said...

salam mama zainab


ye lahh br tahu kenapa pak itam power sangat sekarang sampai boleh bikin kereta berhias sbb dia mkn organ eksotik....noti betul..sampai sakit pinggang dia...
hahh kan dah sakit..sendiri mahu ingat arr..

razali said...

Salam semua..Ada yang kata Nama Rasmi masjid kucing ni Masjid Abu Hurairah..Seorang sahabat yang digelar bapa kucing kerana beliau amat menyayangi kucing..CL tolong confirm

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL.

Masih bertahan lagi masjid kucing tu. Namanya kalau tak silap Masjid King Abdul Aziz. Orang belah nusantara ni beri nama masjid kucing. Sebenarnya semasa pembukaan Makkah, Rasulullah s.a.w. berhenti di situ (masuk dari arah Hujuoun) dan memacakkan bendera / panji-panji Islam di situ.

manzlie said...

salam zie..

taniah...Ratu trekkk..Emas.


waslam

manzlie said...

salam Rezeki...


TANIAH....PECAH REKOD DIA BERKOMEN DISINI...top 16....


pERAKK..GAGNSA DAN SETERUSNNYER..


wasalm

manzlie said...

salam Pak Rezeki..


laju memecut ...superpower...Makan apa tuh?


Kopi Jantan ka?


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas.


laa haii..cikgu tak tau ka apa yang pak itam makan tuh samapai jauh memecut...?


waslam

manzlie said...

salam zie..

betul tuh...


waslam

manzlie said...

salam nadz..

penuh nostalgia kan disini..


wslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..


ye lah tuh...tul sal pak itam duk memecut laju kak..


waslam

manzlie said...

salam rosli..


alahamdulilah...boleh lah kasi kerinduan mereka terubat..


waslam

manzlie said...

salam saffiudin..


insyalah nanti cl paparkan lagi yang menarikk..

waslam

manzlie said...

salam hilmy...


alhamdulilah...banyak kenangan disitu kan..

waslam

manzlie said...

salam kak shidah...


kena pergi tuh nanti...

waslam

manzlie said...

salam box house..


ye lah tuh...heheheh

waslam

manzlie said...

salam che na..

memag mengamit memori kita semua


waslam

manzlie said...

salam shami..


meamg rezeki tuh sapu bersih....top 16..hebatkan..




waslam

manzlie said...

salam rezeki..

betul ka jubah saiz s..?

biar benau....?


waslam

manzlie said...

salam U..


nama rasmi masjid nih..Masjid King Abdul Aziz...



waslam

manzlie said...

salam th haji saad.

betul tuh...


wasalam

J_Kerabat said...

Assallammualaikum wbrkth CL & sahabat2,

Masjid Kucing memang popular- ada tazkirah lepas solat yang disampaikan oleh Ust drp Indonesia.

Mudah-mudahan Masjid Kucing tidak termasuk di dalam plan pembangunan Masjidil haram.