MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 31 December 2009

" Selamat Tahun Baru 2010 - Masjid Muadz.."

Pintu Gerbang Masjid Muadz sedang menunggu kedatangan anda semua..insyalah
Pandangan dari Luar pagar Masjid Muadz...


Peta untuk ke lokasi "Majlis Ramah Mesra PDKM..." ke Masjid Muadz

Bismillah..salam from Bkt Jalil....gambar gambar di atas adalah petunjuk bagi anda semua yang sudi untuk datang pada Majlis Ramah Mesra PDKM yang akan di adakan di Masjid Muadz Taman Setiawangsa pada 10/1/10 jam 2.00petang hingga 5.30 pm. Harapan saya semoga kita semua akan dapat bertemu di samping dapat mengeratkan persahabatan antara kita semua..insyalah dan SELAMAT TAHUN BARU 2010....syukran..waslam


p/s: Kepada Juara Ratu Trek/Raja Pecut diharap dapat hadir untuk menerima "Pingat" yang di menangi oleh anda dari CL ......




106 comments:

Ayah Zain said...

Salam Lie,

123

Ayah Zain said...

Salam Lie,

wow, agak az ada dapat pingat ke nanti.

Ayah Zain said...

Salam Lie,

Cantik masji muadz tu yer. AZ tak tahu lokasi tuh. ermm. Sat nak g siasat

CASA QASEH said...

Wah tahniah az dah mendahului semua org qaseh ingat qaseh yg dulu. baru nak merasa jadi ratu pecut la. apa2pun tahniah sekali lagi. Dikesempatan ini qaseh juga nak ucapkan selamat menyambut tahun 2010 semuga semua diberi kesihatan yang baik.

rosli said...

Salam Cl dan rakan2,

CL maafkan saya sbb tak call or contact you, byk nak citer dengan you, hope boleh jumpa terlebih dahulu sebelum 10 Jan ni, saya pun dah lama tak masuk blog, byk perkara yang perlu buat termasuk persiapan sekolah anak dan byk masa di kampung wife.

Kepada CL dan rakan2 selamat menyambut Awal Muharam dan tahun baru dan semoga azam baru memberikan lebih inspirasi kepada semua untuk mengharungi cabaran di tahun 2010/

safiudin dot com said...

Salam Sdr,

Wah, ayah zain hebatlah.... leader semua kategori...

Saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Tahun Baru 2010.

Semoga kita semua diberkati Allah dalam setiap apa yang kita lakukan....

umiazuddin said...

Salaam CL,

Selamat tahun baru 2010.
Semoga majlis ramah mesra PDKM kelak berjalan dengan lancar lagi diberkati.

Tahniah kepada semua Ratu Trek dan Raja Pecut yang bakal menerima pingat. Yang lain-lain tu dapat merasa pengat pun jaadilaahh, kan? heheh...

VpeaceV

rosli said...

Salam CL

Kepada Umiazuddin selamat mengerjakankan umrah dan semoga mendapat umrah yang terbaik dan jangan lupa doakan kami semua.

umiazuddin said...

Salaam...

Ops! Chop! Chop!

Maaf En. Rosli, ada sedikit ralat...sebetulnya rakan kita yang akan mengerjakan umrah dalam masa yang terdekat ini ialah UmmuAdam sekeluarga.

Walaubagaimanapun, terima kasih atas doa En. Rosli itu, moga2 saya serta semua rakan2 PDKM yang lain dapat mengikuti jejak beliau suatu hari nanti. Amin.

VpeaceV

rosli said...

Sala CL dan Umiazuddin,

Maafkan saya dan terima kasih kerana menbetulkan saya, tersilap nama pulak, kepada UmmuAdam, selamat mengerjakan umrah dan semoga mendapat umrah yang terbaik dan doakan kami semua di sini.TK

rosli said...

Salam CL dan rakan2,

Tahniah kepada AZ, sapu habis semua pingat malam ni.

rezeki said...

salam lie

selamat tahun baru

masjid muadz yg membawa sejuta kenangan bersama mu , insyallah

ummi humaira said...

salam CL...
selamat tahun baru, semoga tahun 2010 lebih ceria lg...

AZ , kalu tak datang nanti rugi tau , tak dpt pingat , kami dpt makan pengat udah ler ye umiazuddin

abangsulung said...

Allah...Ni yang tak boleh tahan, cuma lihat gambar je. Alangkah meriahnya suasana nanti. Gurau senda, usik mengusik. Maklum le ada yang pertama kali jumpa kawan-kawan yang telah lama dikenali dialam maya selama ini. Apa kan daya..rasa nak pegi..tapi tak boleh sebab sesi persekolahan dah mula.

pesan: Pada kawan-kawan yang ada laptop, tolonglah bawa sekali masa majlis nanti, dpt juga kita yang jauh-jauh ni berinteraksi ngan geng2 PDKM yang hadir samada melalui yahoo atau google mesengger. Tolonglah yer.

Khas kepada CL & Geng2 semua, Selamat Menyambut Tahun Baru 2009. CL, minta maap tadi tak dapat call balik, pasal kredit habis tadi. Nak top up, hari masih hujan. minta maap yer..

SiNoMoSa said...

Salam CL,

Salam Tahun Baru Masihi..
Alamak hadiah utk ratu trek & raja pecut je ke?
Tadi sy baru lalu di Masjid Muaz tue..
Bg yg dari Selangor bleh lalu NKVE & ikut DUKE..

Catatan Peribadi Rusyaini said...

Salam CL,

Alhamdulillah. Tiada aral melintang, hamba yang dekat akan datang.

Catatan Peribadi Rusyaini said...

Sedih dengar bunyi bom tak tentu pasal. Entah apa yang dikira pun tidak tahu. Inikah tahun baru?

PINATBATE said...

Salam Cik Lie..
Seronoknya kalau dapat ikut beramah mesra bersama..

cikgu mas said...

Asalamualaikum semua..

setakat ini,saya senaraikan nama yang ingin menghadiri gathering kita.

1.Ayahanda dan keluarga
2.Ayah zain dan isteri (he3 saya tahu AZ pasti dtg)
3.En.Faisal
4.Aini Mansor
5.Umi Azudin
6.En Husin Tahir
7.Faridah bte Yaakob
8.Ummi Humaira dan keluarga
9.Salwani Ali
10.Jamaliah Mad Sarip
11.Datin Lina
12.Muhamad Yassin
13.Pn Sophiee Yusof
14.Wan Rusyhaini
15.Norhanim Kasim
16.Abd malek
17. Norshidah Ali
18.Nordisham Nordin
19.En Rosli
20.En Saifudin
21.Pn Asnija
22.Pn Juwairiah(mama ju)&keluarga
23.YB
24.Tajzelina Jusoh(Taj)
25.Rusmawati Othman
26.Zalena Ahmad
27.Hilmy Iskandar
28.Qasa Qaseh
29.Kamato
30.Ilalis
31.Shahmi&keluarga
32.Norman
33.Yem 0805
34.Sonata Anak kancil
35.Alihassan
36.Zainon dan suami
37.Liyana
38.Ainhanny
39.En Kuntong
40.Pn Noor
41.Cik Ridzwah Hanis
42 Cik Shima
43.Cik Atikah
44. Pn.Suria
45. En Rezeki (ni sy pandai2 jer harap pak itam ada)
46. Kak pinat (ni pun pandai2 jer)

semua dijemput hadir,tiada pape bayaran kata ciklie..

pada nama yg saya tertinggal saya mohon maaf,penyertaan terbuka...silalah ke Setiawangsa untuk bertemu dengan ciklie yg sejuk mata memandang,ramah tamah orang nyer,sapa tak jumpa rugi...

hehehe..boleh ucapkan tahniah juga untuknya dan ucapan selamat krn mengraikan hari penting dalam hidupnya seminggu sebelum itu...jomm semua kita merapatkan ukhwah yg sedia rapat..Insyallah

moga diberkati Allah..

sayang dr cikgu..

mama ju, said...

Selamat tahun Baru CL DAN TEMAN2 ALAM MAYA...

zainon said...

Alhamdulillah,nama kami ada dlm senarai. InsyaAllah,w/pun sekolah baru bermula & anak kecil ditinggalkan dgn pengasuh,kami berdua akan cuba hadir. Semua 'nama2 hebat' yg dikenali dialam maya,akan ditatap muka mrk nti.

mama ju, said...

Salam CL dan pn Presiden...

Rasanya mamaju kena cancel nak dtg,minta maaf...mungkin ada di Hospital Kota Tinggi, ada anak saudara yg menghadapi masalah kejiwaan..Tapi klu sempat balik kl mau juga lari jumpa kawan2.

Minta kawan2 doa untuk adik ipar saya Razinah yg akan menjalani pembedahan kanser di KB(Rujuk blog mamaju)pada 3.1.2010

Sepupu saya,anak muda Ali bin Johar meninggal dunia di Rawang,kemalangan .Minta bacakan Al Fatihah!

Agaknya Pak Itam sibok sangat lama betul tak kelihatan....

SELAMAT HARI LAHIR UNTUK CIK LI YANG KE...tak kiralah berapa...Moga bahagia dunia akhirat.

Kenapa Hanis tak de dalam senarai?

Tkasih,maaf salam silap.

Atikah said...

Salam,

Selamt tahun baru kepada semua peminat PDKM...

Mama Ju, nama hanis ada la... no 41 yu cik hanis kita... :)

Al-fatihah... semoga ronya ditempatkan dikalangan para solihin... aminn

silversarina said...

Selamat Tahun Baru buat CL dan semua pembaca blog ini .

Sedih tengok senarai yang hadir sebab ramainya yang akan hadir tapi akak tak dapat hadir sebab duduk jauh dan tak de green light nak berjalan jauh sendirian ...apapun semoga semua ceria di hari tersebut .

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam CL & CM,

Saya akan hadir seramai 6 orang termasuk saya.

mnasir said...

Asm semua warga maya PDKM.

Memang indah masjid yang ditunjuk tapi apa kan daya, jasad tak mampu untuk kesana, hanya perasaan sahaja la yang dikirimkan.

Betul saperti yang dikatakan oleh CM, bagi sesiapa yang berkesempatan pergi, pergi dan bertemula dgn CL kerana orang yang cepat mesra walaupun pertama kali bertemu. Saya alaminya di bilik hotelnya di Mekah tempoh hari.

Saya ingin mengucapkan SELAMAT HARI LAHIR kpg CL yang akan menyambutnya pada hari lusa dan SELAMAT TAHUN BARU 2010 semuga hari2 mendatang lebih membawa kerahmatan dari NYA.

AZ, tahniah kerana semestinya anda termasuk dalam kategori mereka2 yang tersangat laju pecutnya.

Semuga perjumpaan nanti membawa seribu satu kenangan untuk semua.

nailofar09 said...

salam...selamat tahun baru 2010. Salam tahniah juga wat CL...err, semuga majlis di berkati. Yang nak ambik pingat...kena lar wat persediaan...nnt kemera lip lap lip lap...paparazzi pun ada..hehehe,CL, minta laluan... salam en rosli, lama tak nmpk...abg sulung...pkabr?..umiazudin, muga ceria...umi adam slamat ke t suci...Ummi...best kan laksa t kecai...terlioq...AZ, p itam...tolong ambik berkat'...hehehehe

hajah zainab bt abdullah said...

Salam CL,

Semoga majlis itu nanti membawa keberkatan buat anda semua.

:( (sedih!)

ummi humaira said...

salam CL...
SELAMAT TAHUN BARU UNTUK SEMUA.semoga bertambah iman dan amal kita...

nampaknya dlm senarai tu ,tak ramai yg bawa keluarga ek ,maaf le jika ummi tpaksa bawa semua pengiring2 ummi tu .kalu wan pergi 6 org , ummi pergi lebih sikit ,7 org lak .
SELAMAT TAHUN BARU n tahniah buat CL n RH ... semoga ceria selalu ...

hilmyiskandar said...

salam.

Alhamdulillah, Selamat Tahun Baru 2010. Aman sentiasa.

Amin.

tq.

S said...

salam,

kak S doakan smoga majlis 'suamuka' PDKM berjaya dengan selamat dan diberkati Allah.

AZIMA said...

Salam

Selamat Tahun Baru buat CL dan semua rakan2 PDKM..

Semoga kita semua diberi kekuatan untuk menempuhi tahun 2010 ini dan senantiasa dirahmati dan diberkati Allah...AMIN

KAMATO said...

Salam CL dan semua, insyaallah saya juga akan hadir bersama keluarga, semua nak tenguk CL

cikgu mas said...

salam

nama yg tertinggal..

47. Iban Muslim dr Jitra
48.Rusa Intan

zie macammana hadir ker?
sis nailofar jugak mcmana hadir ker?..

semoga kita semua dapat bersua di majlis yg serba sederhana,keberkatan yg kita pohonkan..insyaallah

cikgu mas said...

dan kepada semua silent reader jemput meraikan,kalau tak cuup makanan kita minum air jer,hehehe,penyertaan terbuka..

Imran Paris said...

En Li, err...masjid lokasi nikah ke ni En Li :-)Apapun selamat segalanya saya doakan. Tak de rezeki saya bersama kali ini. InsyaAllah dikesempatan lain kita bertemu ye.

Tumpang lalu, CM...yg no 41 tu pun dikira sbg tetamu ke atau sama2 jd hos...iyelah, kan dah beli bunga telur sama2 kat Nilai 3.

Jawap CM, jawap En Li.

nailofar09 said...

salam...tumpang lalu CL...CM, akk nak pg sangat2...tapi, jadual pnuh...lain larr kut majlis walimah kerrrr, kan ummi kan?... dah tuan nyer badan kata tidak...kita caya jerr, lgpun...kalau akk ada kat situ, korang kenal kerr?...hehehehe, tak ader scanner kan?...ummmi...psttt2...kita nyorok2 jerr!

NGINAP SRENGENGE said...

salam semua rakan PDKM,

Sila masok ke blog ayahanda.
Post pertama di tahun baru.

ijoismart said...

Salam CL
Semoga pertemuan ini menjadi kenangan indah. Selamat TB dan selamat HL CL.
Maaf sy tak dpt ke sana. CM senaraikan nama2 famous ... pasti meriah. Insya Allah.

malek said...

Salam CL & semua rakan PDKM

InsyaAllah saya akan hadir ke majlis ni. Jumpa di sana di sana di sana ...

Noor said...

Salam CL & Geng..

Selamat Tahun Baru 2010.. semoga Allah merahmati dan memberkati perjalanan hidup kita yang sementara ini..

InsyAllah dengan izin nyer pasti perjumpaan 'ahli-ahli mesyuarat tingkap' PDKM akan meriah..

pssttt CM.. yang no 40 tu dah antaq e-mail nak mai ka???

Noor said...

Salam..

untuk peserta no 5.. jangan lupa mai bawak buah limau bali arr.. kak ngah bawak garam.. bleh sama2 menyicah.. heh heh

peserta no 14.. tepung pelita mu menjadi igauan ku..

peserta no 8,21,41,42 & 43.. waduhhh! ghindu bangat gue sama ibuk-ibuk

peserta no 45.. sila duk diam2 kat dlm hutan arr.. bapak enggak boleh join.. nanti enggak ada yang menjaga ayam2 utan kak ngah.. ngeh ngeh ngeh

rezeki said...

salam


ni bapak no 45 tgh tunggu ayam hutan bertelur sambil makan potato chips he he he

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam,

No 40, janji tetap janji. Tapi bila bunyi nak cicah mencicah ni, pipi cheq dah kembang semacam. kedondong tak dak ka? Lagi power cicah garam.

NGINAP SRENGENGE said...

salam semua rakan PDKM,

Sabar2lah menanti harinya.Mungkin ada beberapa kejutan.Presiden kita tentu tau,tapi dia masih sibok memeriksa kertas2 sejarah SPM.Harap dia boleh habiskan sebelum target-date nya.

Doakan semua sihat walafiat.

mnasir said...

Salam warga PDKM

Ada yang mohon dibawa limau bali dan ada yang minta buah kedondong (buah mera - untuk orang utara), bawa la sekali buah pelam muda, buah jambu air dan buah kelapa muda (untuk menyejukkan badan), baru la lengkap pekej cicih menyicah. Teman tumpang gembira dari jauh sahaja la nampaknya

umiazuddin said...

Salaam...

tu dia aihh...cheq nak kena naik bas ekspres pehtu naik lrt lagi nak sampai ke Masjid Muadz tu, kakngah nak suh cheq rembiang (terer dak vocab Kedah cheq? heh) buah limau bali lagi?! Takpa, demi kakngah ku...daku rela..

Wan mengidam buah amra la pulak ... sapa nak bawak? Buah remia, buah staq? Kak Ummi H. ada stoq kot? (tu dia aih, stok pun dah tukaq jadik stoq...hehe OVER!)
tu belum masuk senarai buah cadangan hj. mnasir lagi tuh!
Bestnyer sesi cicah-mencicah dengan garam belacan ayaq tangan kakngah nanti! Dah kecoq ayaq lioq dah nih! sslllrrrppp...

(hehe...beriya2 nya cheq...ntah pegi ntah idak...hmmm...moga dipermudahkan.)

VpeaceV

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam Kak Umiazuddin,

Kita bukak table cicah-mencicah. Ni untok pompuan je. Yg 'teruna' tak buleh campuq tangan.

Azemi Ali said...

Assalamualaikum

Berehat sekejap dari kesibukan.

InsyaAllah harap dapat jumpa CL dan bloggers lain nanti pada 10 Jan.

Saya tak emel pun Cikgu Mas. Kena daftar kah?

NGINAP SRENGENGE said...

salam semua rakan PDKM,

Belum sampai harinya dah dok rioh rendah kat blog CL.
Majlis cicah menyicah pula menggamatkan suasana.Asam kelubi memecahkan ayiak lioq.

YB said...

Salam CL

Turut bersoa semoga kita semua bersua, insyaallah. Dah ada peta mudah sikit.

CM said...

salam en azemi

antara orang yg paling cm tunggu cik mie dan pn sarahlah,tunggu jugak email dari cik mie tak kunjung tiba..kn daftar lah!! bawak 3 powerpuff girl tu yarr..

suarahati salmie said...

Selamat Tahun Baru 2010 untuk CL dan Syukor Alhamdulillah kerana telah selamat kembali ke tanah air sendiri. Lama kak mie tak buka blog sbb t'lalu busy & hari ni baru ada kesempatan membukanya. Alangkah bahagianya andai kak mie dpt b'sama ke majlis yg akan diadakan itu tapi apakan daya..tarikh tsb kak mie dah ada program penting di ktn - Kak mie doakan agar majlis yg diadakan akan diberkati Allah s.w.t. hendaknya - Jgn lupa kak mie di ktn ye...

ummi humaira said...

salam CL n rakan2 semua...

td ummi humaira n family serta AZ n family ke majlis walimah anak kak Sidah di Kampong Nakhoda Kiri . Alhamdulillah semuanya dah selamat ..
betapa sukanya dpt jumpa kak Sidah dan AZ n mrs.Zain serta ank2 dia.

to geng ibuk2 PDKM , alahai dah pecah liuq dah nih ,awat hangpa sembang awai2 sangat nooo bab cicah ni .. stoq buah2 tu dah abih le umiazuddin , tang mana ummi nk cari diKD ni , kat uptown ada kot noo. Noor tolong pi caghi kat belakang Ghulam mee tu sat.betoi ka nk menyicah garam belacan nih , biaq betoi ..

CM said...

Salam


Dear Ciklie

happy birthday..May Allah Bless you,,

Noor said...

Salam Cik Lie..

Happy Birthday

Semoga Allah merahmati dan memberkati hidup mu.. Aminnn

'Allah selamatkan kamu.. Allah selamatkan kamu.. Allah selamatkan tuan haji Azli.. Allah selamatkan kamu..'

Hajjah Siti Noor said...

SELAMAT HARI LAHIR BUAT CIK LIE
KALAU TAKDE ARAL INSYAALLAH KAMI AKAN KE MASJID MUADZ.

malek said...

Salam CL

Selamat menyambut hari ulangtahun kelahiran yang ke (berapa ah?).

Semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan diberkati Allah senantiasa.

Zakiah said...

Selamat Hari Jadi!!!.Happy Birthday!!! Akak dokan panjang umur, kesihatan terjaga, dimurahkan rezeki dan diRahmati ALLAH selalu.

Zakiah said...

Salam CL
Akak ni selalu tenggelam timbul dlm blog ni..tak consisten mcm blogger 'road runners' tu!!! But PDKM stays in my heart always...Have a Blessed Birthday!!

AZIMA said...

Salam Cik Lie

Selamat Hari Lahir
Semoga dikurniakan umur yang bermanfaat,
rezeki yang halal,
ilmu yang berguna,
jodoh yang membahagiakan,
hidup yang dirahmati.

Ceria2 selalu...

Imran Paris said...

En Li, moga diberkati umur2 yg diberiNya dlm meniti hari2 mendatang slm kita pulang ke sisiNya.

Selamat Ulang Tahun Kelahiran my dear brother.

hajah zainab bt abdullah said...

Salam Azli,

HAPPY BIRTHDAY TO YOU. MAY ALLAH BLESS YOU.

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah...

Selamat Ulangtahun kelahiran yag ke 44...semoga panjang umur dimurahkan rezeki...bertemu jodoh dan berjaya didunia n akhirat...

p/s: Baru balik dari Kedah..hantar along sekolah agama...alhamdulillah..dia gembira sangat...tiap2 petang telefon..heheh..cukup ketara perubahan sikap dia selepas majlis suaikenal...(tiada lagi malu2..macam hari tu...heheh)salam untuk Pak cik lie...

Kak Sidah said...

Salam CL,

Harap tak terlambat untuk mengucapkan Selamat Hari Lahir pada CL,terima kasih CL kerana hadir, dan akak mohon maaf diatas kesilapan tu, dan terima kasih diatas sumbangan tu, maaf kerana layanan yang kurang sempurna, terperanjat sangat....hingga tak terkata

Kak Sidah said...

Salam,

Terima kasih juga pada AZ dan Ummiumairah kerana sudi hadir ke majlis akak tu, maaf kalau layanan tak sempurna.

Terharu kerana jauh2 pun AZ sanggup datang
Hingga berjumpa lagi pada 10hb Jan 2010 nanti insyaallah.............

S said...

salam CL,

smoga sempena hari dilahirkan oleh ibu tersayang CL akan bertambah ilmu iman dan amal serta sihat dan ditemukan jodoh .

SELAMAT MENYAMBUT ULANGTAHUN HARI KELAHIRAN

S said...

PDKM KINI BERWAJAH BARU.

TAHNIAH !!
LEBIH MANTAP.

Yem0805 said...

Salam CL,

Selamat Hari Jadi..semuga di panjangkan umur di murahkan rezeki juga di temukan jodoh pilihan cl..

YB said...

Salam CL

Selamat Hari Lahir semoga kehidupan bertambah berkat dan bahagia selalu.

shami2 said...

Salam....

Psssssssst CM..no 18 ngan no 31 tuh...sama ke idak...hehhheheh tulun confirm nohhhh...

NGINAP SRENGENGE said...

salam semua rakan PDKM ,

ada sape2 lagi sambut harijadi januari ni.

Ucap selamat semuanya.

4981 said...

selamat hari lahir
semoga apa yg dihajati menjadi kenyataan

مسافر_اسلام said...

Selamat ulang tahun...semoga panjang umur...dan dimurahkan rezeki.
Insyallah...ana akan turut sama dlm majlis itu nanti.

NGINAP SRENGENGE said...

Salam semua,

Majlis menyicah utk orang2 muda saja.

Kalau ada bubur asyura boleh orang tua kongsi sama.

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam CL,

Semoga tahun ini dan yg seterusnya menjanjikan kebahagiaan buat Cik Lie dan sentiasa di dalam rahmat Allah. Insyallah.

Kak Sidah, Wan minta maaf banyak-banyak tak dpt menghadirkan diri ke majlis walimatulurus anak akak. Sedih!!! Wan dapat tempahan dan agen dr tanjung malim nak datang ambil produk. Tu yg pulun siapkan tempahan. Sori Buk! AMPUNNN!!!!

Ayahanda, napa la sebut bubuq lambuk pulak. Terliuq sangat-sangat dah ni....

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam Kak Sidah,

Wan dapat bayangkan macamana kak Sidah terkejut beruk tengok CL datang. Amboi! kat sini boleh lah cakap macam-macam, dah jumpa baru tauuu!!! Lidah kelu tak terkata, mata terkulat-kulat, mulut ternganga... aaaaaa.... apa nak cakap????

Gurau je kak Sidah. Jangan ligan saya noo... dah tua-tua ni malulah nak pecut!

Kak Sidah said...

Salam,

Wan, tak pe kerja lebih utama, itu kan rezeki, anak akak ada lagi, minta je lah perkenalan ini berpanjangan, hingga kita berjumpa pada 10hb. ye,

CL datang mah akak, terkejutnya akak, ingat dia tak dapat dtg,tak confirm, kalau tau kita panggil ramai2 berkumpul kat mah akak kan,bestnya CL tu, akak yang termalu.

NGINAP SRENGENGE said...

anaknda wan Rosyaini,

bukan bubur lambuk.
bubur asyura.
bubur fesyen orang2 dulu buat best.
dengan serai dan lengkuasnya.
aromanya lain dari yang lain.
one in a million.

rezeki said...

salam kak sidah

pak itam pun minta maap pasal tak dapat menghadiri ke majlis tersebut, pak itam terpaksa masuk hutan he he he
Tahniah buat kedua mempelai, tentu kak sidah sekrg sibuk tgh mengemas pulak

nurniliatie said...

Salam... sy ucapkan Selamat Hari lahir pd 3 Jan..... semalam....
potong kek keee???? :)

safiudin dot com said...

Salam semua warga PDKM,

Untuk Sdr Azli -- >Saya dah hebahkan majlis 'gathering' dari alam maya ke realiti dalam blog saya di
http://safiudin.com/gathering-dari-alam-maya-ke-realiti/

Untuk Kak Sidah -- > Saya mohon berbanyak maaf kerana janji nak hadir tapi TIDAK HADIR atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Maaf ya Kak Sidah...
Insyallah, kita akan bertemu pada 10 Jan 2010 nanti.

ps: selamat hari lahir kepada semua warga PDKM yang menyambut hari ulangtahun (tak kiralah hari jadi ke, ulangtahun perkahwianan ke atau ......) pada bulan ini.

فأيزنوريزا محمد ڨوزي said...

What is CL stand for?

SiNoMoSa said...

Salam yang bertanya..

CL stand for Cik Lie..(correct me if i'm wrong who those more closer to CL) Tq

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam Ayahanda,

Alamak! Tersilap daa... Tak boleh nak bayangkan macamana rasa bubur asyura yg taruh serai dan lengkuas. Tak pernah rasa. Bubur asyura ni yg warna hitam tu ke? Confused! Confused!

Aku terbayang-bayang...
bayang-membayang...

Cik Puan Woi! Apa bayang-bayang ni?

Cik Puan: bayang-bayang... Terbayang-bayang...

mnasir said...

Asm warga PDKM

Nak panggil Kak Wan ke, Cik Wan ke Mak Chik Wan ke atau Wan saja, mana satu pun ditujukan pada Wan Rusyaini.

Bubuq asyura yang saya tau la setakat ari ni ada 2 jenis, satu caiq dan yang satu lagi macam bengkang. Yang caiq dari selatan M'ysia dan yg pekat dari utara.

Yg dari utara kalau depa kacau bubuq tu dalam belanga, peratusan untuk menjadi hitam adalah tinggi. Kalau kacau dalam periuk insyaAllah cerah la warnanya, kalau dah bubuh kicap hitam la jawap dia.

Yg caiq pula dari selatan M'ysia. Kedua2 nya ikut suka hampala macammana nak bagi sedap, tapi yang bestnya arwah mak saya buat memang terangkat punya.

Tolong bawa sama buah cheremai, buah asam muda, buah stoi dan stai, tentu akan rancak lagi sesi cicah menyicah

SELAMAT HARI LAHIR KEPADA SEMUA TERUTAMANYA KPD CL semuga dipercepatkan mendapat jodoh isteri.

Kak Sidah said...

Salam semua geng PDKM,

Pada CR dan Safiuddin, its ok, takpe, kita hanya merancang Allah menentukan, jika dgn izinnya kita akan sampai kemana aje yang dirancang, tapi kalau tidak bukan izinnya la tu, nanti kita jumpa pada 10hb insyaallah, tapikan tak tau la nanti macam mana kita2 ni kalau jumpa, rasa macam mana, tercengang2,malu pun ada, dialam maya kita bukan main lagi seronok nya, tapi bila bertemu entah la....

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

sALAM,

Sdr MNasir, Ni nama betui ka tipu-tipu?

Panjang lebar penjelasan. Tima kasih byk2. Baru terang lagi bersuluh. TQ.

mnasir said...

Asm. warga PDKM

Saudari Wan Rusyaini,

Apa yang saya terang atau perjelaskan tentang bubur Asyura berdasarkan pengalaman dan pemerhatian setelah tinggal di JB hampir 22 tahun.

Saya berasal dari Utara M'ysia atau lebih tepat lagi dari Kedah Darul Aman.

Tinggal 4 hari lagi sebelum menjelangnya hari perjumpaan secara NYATA, berkenalanlah secara normal saperti dah kenal sekian lama, tidak perlu segan2.

Selamat bergathering dan doa saya semuga semuanya berjalan dengan lancar dan diredhaiNYA

NGINAP SRENGENGE said...

salam azlie,

Nak mintak apa2 dari utara ?
Mempelam baru berbunga.
Petai dah kehabisan di Sik.
Daun getah mula meluruh.
Pucuk setang banyak,tapi orang sekarang dah tak makan.Rasanya sangat pahit.Tapi kalau biasa makan rasanya manis.Boleh ganti gula.
Nampaknya ayah dan mak akan bawa kan diri.Insyallah.

4 days to go.

NGINAP SRENGENGE said...

salam azlie,

sambung sikit lagi.
Akan bawa anak dan menantu.

wassalam.

CM said...

Salam

Ayahanda moga selamat sampai ke sini..sihat sejahtera untuk bersama kita semua..ayahanda juga tetamu yg ditunggu2..

saya asal dari selatan .."melaka",,boleh saya bertanya? "apa tu setang? sentul ker buahnya kuning mcm bola tenis..

ijoismart said...

Salam CL

Pucuk setang tu buat ulam la CM. Pahit sangat2 boleh jadi ubat. Sedap kalau org yg boleh tahan dgn kepahitannya.

NGINAP SRENGENGE said...

salam cm,

pucuk setang boleh menghilangkan cacing kerawit.

Boleh ubati darah tinggi.
Jumpa mak nanti cuba tanya mak,macamana ayah makan pucuk setang.
Orang rasa pahit berdengung,tapi ayah rasanya cukup manis.

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

salam,

dah lama tak dengar berita dari Kak Zie. Akak gi mana? Sihat ke? Ke sakit? cakaplah kak!

Datin Asnija pun sama. kata-kata hikmat akak penajam fikiran. Akak gi mana ni? lama sangat menyepi

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam Ayahanda,

Tak pernah dengar pasal buah setang. Rupa dia macamana pun tak buleh nak bayangkan. Bagus utk darah tinggi ye? Wah! ni bagus utk suami wan.

nanti wan suruh dia cari buah ni. Syok tengok muka dia berkerut-kerut. kalau dia makan benda pahit2 ni, wan mesti ketawa tak berhenti. kelakar tengok mata dia terkenyit-kenyit menahan rasa yg sedap tu.

ainhany said...

SALAM CL

bolehlagikan..terlewat wish nie...selamat ulngthun buat CL..muga2 tambah amal tambah iman dan tambah ilmu...dan juga dipertemukan dgn perkahwinan spt yg digempakkan..jodoh dah sampai kami mendoakan kebhagiaan jua.Jgn lupa CL kena teruskan pena maya PDKM tau..

tmekasih & wsalam

mnasir said...

Asm.

Salam warga PDKM

Satu lagi ulam untuk seribu satu penyakit, kalau orang utara dia namakan ulam atau pokok itu sebagai "POKOK CERITA"

4 days to come

NGINAP SRENGENGE said...

salam semua warga PDKM,

Habeh cerita pasai gathering.Makin dekat.Semua dok tunggu.Tadi ayah pi beli tiket bas MaraLiner ke KL.Di makkah naik bas rioh rendah bertalbiah.Kali ni sunyi sepi.Tak pa asal selamat sampai keKL.

Pasai daun setang bukan buah setang.Pn Wan Rosyaini ,pucuk setang.Buat ulam.

wassalam .jumpa pada 10 jan.Innsyallah.

SiNoMoSa said...

Salam Warga PDKM,

Kepada semua yang akan hadir ke Majlis Pertemuan 10 Jan 2010, sy bharap berhati2 dan smg slmt tiba dan dpt bertemu hendaknya dengan izin Allah.

Juga utk Ayahanda Nginap Srengenge, hati2 naik bas.

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam CL,

Ayahanda, alamak silap lagi. Okay! okay! pucuk setang.

Pokok cerita apa cerita pulak? Ni betul-betul tak pernah dengar. nanti Wan risik-risiklah macamana rupa dia. hai! macam-macam nama! Terel abang Mnasir kita ni!

Wan doakan ayahanda dan yg lain-lain semoga selamat datang dan balik. Moga Allah permudahkan urusan kita.

Kak Sidah said...

Salam,

Kepada ayahanda selamat sampai ke KL, nanti kat KL dok kat mana, kalau nak nginap mah saya pun boleh, nanti apa2 talipon ye

NGINAP SRENGENGE said...

salam rakan PDKM,

Terima kasih syidah.
Nanti sampai kat Hentian Pudu baru nak buat decision.Rezeki sapa belum tau lagi.Ikut nasib.Mana2 saja boleh.

Kat Makkah atas jalan pun orang tidoq.Bumi Allah ni luas.

Lebih senang pi tidoq kat masjid muadz.Mungkin ada jemaah tabligh ,boleh join depa.

wassalam.

S said...

salam,

smoga Allah memberi rahmat keselamatan
kemudahan
kesihatan
kebahgiaan
kesabaran
keceriaan
pada kesemua yang akan berusrah PDKM di Masjid Muadz.

yang jauh kita dekatkan
yang dekat kita mesra2kan
dari alammaya kita realitikan.
smoga Allah memberi keberkatan.
InsyaAllah.

Noor said...

Salam

ayahda.. semoga selamat sampai.. kalau ayahda nak cheq p tunggu kat stesen bas pun boleh.. bagitau kat cheq na.. cheq bangkit sebelum subuh p tunggu ayahda & bonda..

psstt.. ayahda bungkuih pucuk setang dlm 2/3 ikat.. nanti cheq buat sambai nyiok.. pekena ngan nasik panas & ikan kering.. perghhh! terangkat

مسافر_اسلام said...

Salam...seoga selamat sampai semua.