MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 14 December 2009

" Episod 60- Perjalanan Haji ku 2009 - Hari Terakhir melontar - Tiang lontar KE DUA..........."

Selesai jamrat pertama sekarang Menuju je Jamrat Ke dua...
Tuhhh tiang KEDUA......untuk melontar...
Dah sampai dah nih...sign board TIANG KE DUA
Ramai jemaah duk berpusu pusu tuh untuk melontar...
Alhamdulilah..baru selesai melontar di Jamrat ke dua..




44 comments:

Noor said...

salam

taraaaa

cikgu mas said...

salam

123

Noor said...

salam..

yes yes..

cikgu mas said...

salam

noor ni,hehehe

Noor said...

Salam..

yeehaaa.. no wahid cheq punya..

cikgu mas said...

salam

noor kan panda kuat dan tangkas..

Kak Sidah said...

Salam CL

Yang ke berapa ni CL

Noor said...

Salam..

my turn.. adil maaaa

Salwani said...

kenangan mengusik jiwa bila melihat jamrah tu..... hmmmm... bilakah lagi?

Noor said...

salam..

hai kak sidah.. sib baik kak sidah masuk.. kalu idak, cheq ngan cm dah macam kueh lapis.. heh heh

YB said...

Salam CL,

123456

Saya nak jumpa CL nanti kat mekah mungkin 21 dec. Boleh kot. Camana?

Kak Sidah said...

Salam,

Ingatkan no 1, tgk2 dah ada Noor dan CM, tak pe dapat juga top 10..saja nak main rebut2.hehehe...

Kak Sidah said...

Salam,

Tengok tempat jamrat tu, pillar dia besar betul, ada tiga
Niat kan lontaran untuk segala keburokan yang ada dalam hati kita ni dapat dibuangkan..hasad dengki, iri hati , tamak haloba....

Noor said...

Salam..

ahaaaa.. macam tu lah baru bagus kak sidah.. bergurau senda amalan yang disenangi.. heh heh..

Kak Sidah said...

Salam ,

Betul la Noor lepas awak, CM, pas tu awak balik, memang macam kuih lapis, sodap tu........lama tak makan..manis..lemak.

manzlie said...

salam kak Noor..

ratu trekk menjelma lagi..
Taniah Pingat Emasss..


waslam

Kak Sidah said...

Salam

Akak kadang2 malu juga nak lawak2 sangat , akak ni jauh lebih tua dari awak semua tu, pangkat omak2 tuh...Cm tu dah macam anak.

manzlie said...

salam cikgu mas..

kena di apait oleh panda lah...perak di tangan mu...

waslam

Kak Sidah said...

Salam CL,

Tu dia tuan rumah dah mai..tumpang ye CL saja nak sembang2

manzlie said...

salam kak shidah...

tak kisah ..kan kita semua nih kelauraga bahagia...

waslam

manzlie said...

salam kak shidah...

takyah tumpang dah..baut ler cam rumah sendiri nih...heheheh


wasalam

Zie said...

Salam CL,
Apa khabar?

Kenangan melontar... semoga ada jemputan haji lagi, pada yg belum insya allah akan tiba jua..

Kak Sidah said...

Salam CL,

Bayangkan masa tak de tingkat tu ramai nya jemaah, berebut dan bersesak untuk melontar kan.

Alhamdulillah ,,terimakasih pada kerajaan Arab Saudi yang prihatin.

Kak Sidah said...

Salam CL,

Terima kasih dgn keizinan tu,memang kadang2 dah rasa macam keluarga...bahagia sangat dapat kawan2 ni.

Ayah Zain said...

sALAM cl,

CEPAT PULAK N3 kali ni, tak menetu macam cuaca juga. Tetapi CM n Noor tahu sahaja bila new n3 kuar. Musykilllllllllll

Noor said...

Salam

AZ.. cheq ikut resa lah.. kadang2 ade rezeki.. tu pun bukan selalu.. tapiiii, penuh jugak lah 'mangkuk cup' 5/6 lemari kat umah.. he he.. semua 'mangkuk cup' tu ehsan dari pak itam.. eh! mana pak itam arrr.. dah lama tak nampak.. heh heh

manzlie said...

salam ayah zain..

kan cm tuh ada ilmu nenek kebayan...tau ajer dia bila sya buat entry nihhh

waslam

manzlie said...

salam zie..

baik alahmdulilah...
moga nanti akan ada rezeki zie kat sini nanti..insyalah

waslam

cikgu mas said...

salam..

ilmu tu kalau nk menuntut masa bulan mengambang AZ hehehe...

Kak hidah,teruskan bergurau kita kat sini,jgn segan,macam family yg bahagia..

Zie said...

Salam,
Kak sidah, ari ni jadi tak beli nasik dagang kat pasar malam? kak ngah nak jugak ke? utk CL, nanti balik mesia... wah byknyer janji manisku...

Noor said...

Salam

Zie.. ptg nie kak ngah nak layan tey kat taman tun.. ada perjumpaan ahli2 mesyuarat tingkap kawasan damansara.. heh heh..

Kak Sidah said...

Salam ,

Boleh je Zie, tapi nak hujan la , nanti basah , badan nak jaga ada kojo akhir tahun ni, sakit susah plak

Zie said...

Salam,
Kak sidah/kak ngah... hujann, tak jadik la, lagipun kena g subang jaya, minggu akan datang ye..

rezeki said...

salam cl

adusss penat, pak itam pun lepas balik melontar
melontar jala kat pantai pulau pangkor

tgh pak itam nk melontar jala, pak itam terdengar suara puteri bulu lemang "tulun,tulun"

he he he siapakah puteri buluh lemang itu hi hi hi

cuba cl teka ngeh,ngeh,ngeh

Noor said...

Salam..

Alamak pak itam kat pulau pangkor.. sib baik arrr.. kalu lewat skit misti terserempak.. opsss! siapakah itu puteri bulu (buluh lah) lemang?? ngeh ngeh ngeh

Zie said...

Salam,
Pak itam... puteri buluh lemang tu kak nai, ehh dia puteri gunung ledang... ya ampun kak nai.

Sape puteri buluh lemang???

rezeki said...

salam cl


kak ngah heh heh heh

pak itam ni ada ilmu ghaib ,
puteri buluh lemang dok berendam sakan, tu yang air pasang penuh hingga banjir kat alaska

rezeki said...

salam

zie, cuba tekak

hi hi hi dok berendam spi tak ingat sedara, puas pak itam teriak

Noor said...

Salam..

Pak itam oiii.. dah ada new N3 lah.. he he

rezeki said...

salam

ok pak itam minta diri dulu, pak itam nak bawak mak itam dan anak2 pi temasik kejap, mak itam kata nak tgk lampu kat orchard road mlm ni

nti pak itam masukkan gambarnya bila bulan mengambang kat n3

jom cl, dan kekawan he he he

Zie said...

Salam,
Pak itam, puteri vietnam yg baru balik kot, hehehe. ampunnnn

manzlie said...

salam rezeki...

aduhhh..pergi melontar jugak ker kt pulau pangkor tuh...? sapa kah Putri Buluh lemang tuh...?heheheh

waslam

rosli said...

Salam CL,

ni pun entri yang menarik sbb melontar di Jamrah kedua. Dpt info dan ilmu baru di sini.

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Alhamdulillah, jelas tergambar wajah-wajah gembira jemaah. Moga peluang yg diberi dilaksanakan dgn baik sekali.