MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 12 December 2009

" Episod 57- Perjalanan Haji ku 2009 - Naik Jambatan ke tingkat 2 Jamrat ada Buggy service la..........."

Ada buggy service naik ke atas...tapi....
Untuk golongan orang yang uzur dan kurang upaya sahaja...
Tapi bila tengok tuh yang segar bugar jer depa bagi naik..cl nak naik takbagi dia...
Dari lorong buggy nih....
Untungnyer sApa dapat naik buggy tuh..sampai naik lelah bila berjalan ke atas tapi alhamdulilah..syukur padanyer...




37 comments:

مسافر_اسلام said...

Salam...sabar je sambil meniti ke sana...insyallah...sampai juga...eemmm..

manzlie said...

salam musafir islam..

taniah...
raja Pecut skg dia nih..no wahid.. 1

waslam

rezeki said...

salam cl,

naik buggy ye he he he

kalau cl naik, saya takut bukan ke jamrah dia bawak, tup-tup ke padang golf hi hi hi

rezeki said...

salam cl,

semua ahli kelab PDKM sedang enak dibuai mimpi2 indah he he he

KAMATO said...

cantik buggy tu, tapi kenikmatan mendaki tu yang seronok

Ayah Zain said...

Salam Le,
macam2 kemudahaan yang mereka sediakan untuk kemudahaan jemaah yer lIe,

tapi x aci kan? depan ni buat kije berpilih2, tak adil lah bila lie minta dia tak bagi. Ngeh ngeh ngeh. Nasib la lie sebab muka lie macam Jagindas sbab tu depa tak bagi naik. negh ngeh ngeh

malek said...

Salam CL & 1PDKM

Dah habis jemaah melontar, saya rasa sekarang kerja pembersihan sedang dilakukan. Lepas tu tutup la Mina hingga ke musim haji tahun depan. Kata nak buat service keretapi ke Mina - dah mula ke kerja2 pembinaan?

Ayah Zain said...

Salam Lie,

Taka apa lie, kalau x dapat naik, lagi berbaloi jalan kaki tuh, buggy tu dasarnya untuk OTL, Lie masih ok, so gunaler kudrat yang di anugerah ALlah tuh.

Ayah Zain said...

Salam Lie,

Sungguh kata si Melek tu, bagaimana perkembangan landasan ke Mina sejauh 18KM tu? depa buat apa Lie? lupa monorel atau LRT atau landasan yang lain. Musim haji tahun depan ni boleh guna ker.

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Alhamdulillah. Kira rezeki org tu lah dpt naik buggy. Tp jln lagi adventurous

cikgu mas said...

salam..

betul tu,jalan kaki dapat pahala besar,tak per CL boleh turunkan lagi ur weight,bertambah kurus nanti..

UmmuAdam said...

Salam CL,

Alhamdulillah...banyak kemajuan. Ada sediakan buggy untuk mereka yg uzur dan kurang upaya tapi apa hal mereka yg segar bugar pulak yg naik? Dunia...dunia...

cikgu mas said...

Salam..

naik LRT pun cam tu,kadang-kadang kesian orang tua,pompuan mengandung kena berdiri,budak segar bugar selamba jer duduk..

Ayah Zain said...

Salam semua
(CL tengah tidor tuh - boleh la AZ buat macam rumah sendiri nih)

CM, AZ teringat masa naik komuter dari KL ke Bangi. Tiba sorang tu tegur az, bagi tempat tu kat orang ni - pompuan mengandung. Ya Allah terasa guuilty sungguh, macamna tak perasaan tadi, mungkin masa tu az tengah mengelamun (lentok lah), terus teringat kes iklan adman ramli - padan muka ngan bahasakan hari tu - az sabor jer then bangun persilakan pompuan mengandung tu duduk. -- sebenarnya bukan tak bagi CM tetapi tak perasan - eleh nak cover la tuh)

manzlie said...

salam rezeki..

cl dah puas naik buggy kat Pulai Palm spring tuh..heheheh

waslam

manzlie said...

salam Kamato..

memag terasa kenikmatan berjalan kaki ke atas awalaupun penat..alhamdulilah

waslam

manzlie said...

salam malek..

taknampak pun aap apa pembinaan mnorel yang di perkatakan..heheh

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

ohh muka ku macam jagindass tu sal takdapat naik lah...aduhh sian kan cl..

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

ye lah tu sal lagi selim melim cl nih...heheheh

waslam

manzlie said...

salam wan...

memag benar tuh..lagi best sebenrnyer..


waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,

minta mahap minta mahap, minta ampun CL tak tidor rupanya.

hehhehe,

Ayah Zain said...

Salam CL,

Nampaknya kalau ada hati nak g haji tahun depan, kena ekesesais jalan dari sekarang ni kan Lie? barulah besok stamina mantop. Tak kisahlah kat buggy tuh.

Ayah Zain said...

Salam Lie,

nak tanya sikit ni, Lie tak tido2 lagi ke dari tadi, kat sana kan baru kul 4 pagi. Subuh lambat lagi tuh. ada masa buat tahajud lagi nih Lie

manzlie said...

salam ayah zain...

memag kena execises sikit baru ada sikit stamina berjalan...lum lagi...masih ramai di dalam kawasan Haram tuh...

wasalam

Abang Aji said...

salam cl,
ade hikmahnya tak dapat naik buggy tu, kalau naik cl mungkin tak slim macam sekarang..hahaha

Abang Aji said...

salam cl,
Hak naik buggy tu nampak macam pak arab aje ,negara arab rasanya memang gitu mereka akan lebih mengutamakan rakyat mereka sendiri.
berbanding malaysia, kita lebih suka mengutamakan dan menghormati pelancong(org lain)...

Ayah Zain said...

Salam CL,

benar sungguhla abng aji, sebab itu ada pepatah pepitih anak kera di susi, anak sendiri kelaparan. ehh betul ke tuh

(abang aji lama tak main umah az)

S said...

salam,

Subhanallah !! sungguh teruja sekali.

Mina adalah bandar satu musim.
setahun hanya sekali akan meriah.
Alhamdulillah, umpama kisah hikayat 1001 malam bila

pembangunan dan peralatan canggih ditengah padang pasir.

Smoga Allah memberi rahmat dan ganjaran Syurga kepada semua individu yang merealisasikan plan Mina. juga kepada CL kite. Amin..

shami2 said...

Salam CL...

Alahamdulillah...

Wah ada buggy...kemajuan hari ni...
ni kalau..bagi semua naik..berebut...mau kecoh..hikks
Kat PDKM pun berlumba sakan...nih..sib baik ada tokeh nak nak sponsor pengat...hehehhe
jadi semua kira bole dapat...ngeh..ngeh..ngeh

Tapi kalau berjalan pun baik juga..dpat rasa nikmat..kerna Allah lagi...setiap langkah tu dicatat pahalanya....ya Allah..
ganjaran dari Allah ...tak terhngga nikmatnya..Allahuakbar..

hajah zainab bt abdullah said...

CL...berjalan lagi besar pahalanya..

YB said...

Salam CL

Bertuah sungguh dia dapat naik buggy tu, kat dunia dah nampak rahmat utknya. Yg tak dapat tu sabarlah, kat akhirat nanti baru dapat, lagi banyak kot sebab langkah lagi banayak.

Kasmin said...

Salam CL,

Lebih nikmat rasanya berjalan kaki dari menaiki buggy tu.

hilmyiskandar said...

Salam.

Banyak kemudahan disediakan.

Amin.

tq.

Ayah Zain said...

Salam semua,

Ke mana pergi otai2 PDKM ni, ooo bz ngan jemputan kenduri kahwin

rosli said...

Salam CL dan rakan,
Bila tgk buggy ni, teringat pagi tadi main golf, buggy kat kelab golf ni pendek je dan buruk pulak tu.....
buggy kat MIna dah lah panjang,baru dan canggih pulak tu....best, entri yang best jugak. Syukran

rezeki said...

salam,

mane le tuan tanah , bawak buggy tak sampai-sampai ngeh,ngeh,ngeh

cikgu mas said...

salam..

buggy melencong tempat lain kot rezeki????ataupun buggy tak cukup minyak,hehehehe,,,sabar-sabar tak lari tuan tanah dikejar,,,