MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 9 December 2009

" Episod 48- Perjalanan Haji ku 2009 - Lontaran ke 3 ............"

Tiang terakhir melontar nih....pandangan tengah
Meriah dan seronok suasana disini bagaikan pesta
Hepi Cl pas melontar tadi...selim melim kan Cl..?
Kat tepi nih lah cl solat mahgrib sambil melihat jemaah jemaah di tingkat bawah...seronok pengalaman begini yang paling berharga..alahamdulilah



47 comments:

cikgu mas said...

salam
ambooi cl tu

rosli said...

Salam Cl ,

Ni pun best sgt.

rosli said...

Salam CL,

Best tmpt CL posing tu....

cikgu mas said...

salam

selimmm yer,nanti balik mesia kiter belanja dia sup gear box..sabotaj body dia..

rosli said...

Salam CL dan rakan2,

Saya tak sabar nak tau apa perasaan CL dan apa yang nak dikongisi di akhir episod nanti...Jamrah ni pun syahdu dan sayu je hati bila tgk langit tu....tak boleh nak bayang kalau betul2 berada di sana nanti...

Noor said...

salam

taraaaaa.. no 5??

Noor said...

salam..

heh heh.. salah lah no 6.. jadilah labuuu

cikgu mas said...

salam

en rosli,teruskan komen,cm baru habis meeting,jemm,conform ni,kan Jln Tun Razak tu..redahhh jer lah..bye..

Noor said...

Salam CL..

selim sungguh.. terpana mata yang melihat..

cikgu mas said...

salam..

muaaah untuk k.noor, i miss u arr,alamak terlupa ni blog cl,ingat ym,,,cm nk balik ni..halal yer cl tumpang blog..

Ayah Zain said...

salam cl,

wow, brutel nampak lepas melontar. heheh

Noor said...

Salam

amboih CM.. meeting kat KL ke.. meh singgah tempat cheq.. pekena tey.. tggu sampai 'jem' habis.. baru balik.. amacam??

rezeki said...

salam cl,

alhamdulillah , selesai 3 jamrah

takkan cm je belanja tey, cheq pun nak juga pekena tey , tapi cheq sekali minum sekole la la la

Noor said...

Salam CL..

sungguh cantik pemandangan dari tempat CL solat maghrib tu.. jeles arrr..

psstt.. jangankan sekole.. seceret pun boleh.. biaq kembung perut.. la la la

Zie said...

Salam CL,
Alhamdulillah, selesai lontaran, apa perasan CL yg nak dikongsikan tu...

Masayu Ahmad said...

salam CL

tak sempat nak pecut

Noor said...

Salam..

wow AZ guna ayat bombastik.. 'brutal'.. heh heh.. hero malaya tuh..

AZ sehat ke??.. jom p pekena tey.. tn ismet nak blanja.. tggu kat BP arr tepi hamid perabot.. opsss, ada lagi ke tempat tu.. yeehahhh

Zie said...

Salam,
Takpe masayu... pagi tadi kenyang pingat tak abis lagi, hehehe

Noor said...

Salam CL..

dah habis lontaran ketiga.. mesti rasa suka giler kan kan.. Alhamdullilahh..

Zie said...

Salam,
CL solat maghrib berjemaah ke atau sendirian je..

rezeki said...

salam

cheq baru nak makan tgh ni tapi dh kul 5.11 ptg he he he

mak itam dh panggil, linggg jom makan la la la

rosli said...

Salam CL,

Entri kali ni, pada pendapat saya gambar yng paling cantik no 2 dan no 3. No 3 sbb CL ( subjek) betul2 di tengah2, sedang senyum dan berlatarbelakangkan Jamrah, bukan nak ampu CL tau ! angle dan position tepat. Lighting mmg ok sgt...suasana syahdu dan nampak keceriaan diwajah dan sinar mata CL...... Maybe rakan2 lain boleh komen.

Noor said...

Salam..

mak aih.. tu bukan makan tengahari.. dah nak masuk makan malam.. rahsia nak selim.. makan sehari sekali.. pukul borong.. he he

selamat makan.. jangan jeling-jeling kat PDKM.. kang ada yang kena baling ngan tapir asam pedas.. la la la

Zie said...

Salam,
Pak Itam makan tengahari waktu mekah... lauk tapir panggang semalam ada lagi tu kak ngah... ngeh ngeh ngeh

rosli said...

Salam CL dan rakan2,

Satu lagi lupa nak bagitau, pujian sekali lagi kepada Kerajaan Arab Saudi, kompleks Jamrah ini memang besar, luas, selesa dan dari keselamatan mmg ok dah..

Zie said...

Salam,
En. Rosli, tentu la gambar no. 3, ada heronyer... keh keh keh

Noor said...

salam..

rosli.. cheq suka gambaq yang last.. very nice & nampak kompleks jamrah yang bersinar2..

pssttt.. gambaq yang ada CL tu cheq tak bleh 'suka' tak tentu hala.. kang ada yang marah.. heh heh

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

yahoo... dah habis, lepas ni nak balik sekolah!

Zie said...

Salam,
En. Rosli, arkitek malaysia pun ada yg terlibat dalam pemodenan makkah dan madinah.

Noor said...

Salam..

Zie, tapir panggang dah abis kena belasah ngan tn ismet.. siap cicah ayaq asam.. la nie tgh jamah tapir asam pedas.. alahai, abis lah tapir kak ngah sekandang.. moga2 ayam hutan kak ngah selamat sejahtera.. ngeh ngeh ngeh

Zie said...

Salam,
Kak ngah, apa la rasa tapir... emmm, rasa geli pulak.. tapi heran pak itam dan mak itam boleh makan dengan kenyang.

rosli said...

Salam CL dan rakan2,

Betul tu Zie, saya pun ada tgk dlm astro masa musim haji aritu....ada sykt dan pensyarah dari Msia yang terlibat dengan pembangunan dan pembesaran Makkah dan Madinah. Hebat pakar2 dari Msia tu.

rosli said...

Salam CL dan Noor,

Betul jugak ckp Noor tu, gambar lastu tu pun cantik, angle pun kena dan nampak kompleks tu dari atas dan cahaya gambar pun ok. Tahniah sekali lagi pada CL.

Zie said...

Salam,
En. Rosli, melalui PDKM bukan sekadar menggamit kerinduan pada tanah suci, ia mengajar kita senibina, senifoto kan... sejarah dll. Terima kasih CL.

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

En Rosli, get ready!

Camera standby! Ok!

Lighting ok? Ok!

Shot 1! Take 1!

Action!

Cut!cut!Cut!

CL jangan senyum meleret! Ala kadar je, ok?

rosli said...

Salam CL dan rakan2,

Saya pasti ramai yang perasan, gambar masa CL botakkan kepala nampak serius ( tp mgkn masa tu CL menahan kepala dari tukang gunting dan masa tu CL penat agaknya).

Tp gambar terbaru ni, saya nampak satu wajah kepuasan pada raut wajah CL, cara tangan memegang tali beg sandang yang seakan bersantai dan wajah kegembiraan sgt terserlah, mgkn dah siap lontaran jamrah ketiga dan sekali gus lengkap proses haji....Ceria sgt masa ni....tu yg nak tau sgt perasaan CL di akhir episod Haji 2009.... kami sabar menunggu...

abangsulung said...

Salam CL,
Memang cantik kawasan jamrah baru ni. Terasa sangat zaman kita dulu ketinggalan zaman. Zaman sekarang pakai smart masa melontar pun boleh,dulu comot & berpeluh kerana tak berasak-asak.

pss: Teringin gak mcm pak itam tadi. Jadi kita panggil le orang rumah dgn romantik, ..darlingg..!! Alamak..rupa2nya mak mentua ada kat sebelah dia, tak nampak. Malu2 ala-ala Ibrahim Din dibuat nye..

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah...

Riuh rendah depar semua...
CL..letih tak habih lagi kot
Baca tengok jerlah kawan2 komen ...pas tu gelak senyum kt depan PC tu...

Makin bertambah tetamu PDKM nampaknya nih..alhamdulillah..baca komen pun terhibur dah....

abangsulung said...

Salam CL,
Teringat dulu masa kat mina ni,masa terluang banyak. Jemaah Malaysia muda-muda & jemaah negeri lain pakat ramai2 tolong sorong jemaah lain yang berkerusi roda. Seronok sungguh & terasa sangat semangat persaudaraan masa tu.

abangsulung said...

Salam CL,
Salah taip:"..,dulu comot & berpeluh kerana berasak-asak. "

bukannya

",dulu comot & berpeluh kerana tak berasak-asak."

cikgu mas said...

Salam

betullah en rosli,tadi cm tak sempat nk tengok betul-betul sebab kecoh nk balik umah,cm tengok dengan gaya CL possing,pegang tali beg sandangnya cam gaya anak murid cm umur 17 thn tu,betullah CL,!!!

Leenoh said...

Salam'

Nampak macam anta buat dlm keadaan selesa saja.

rosli said...

Salam CL,

Cm, jalan jam tak.....hari ni saya cuti...tu yang dok melepak depan pc ni.....masih tak dapat no wahid jugak...tp tak akan give up....supporter pun ramai ni

abangsulung said...

Salam CL,
Mohon izin CL, nak tanyak kawan rumah CL ni.

Pak Itam,
Biar betul ni,jgn pak itan enjin saya pulak. Tapir boleh di makan ke..?

Rozali said...

Assalamualaikum

Subahanallah, kuasa Allah, melalui manuasia, indah, selesa tempat melontar sekarang

Akhir haji 2005 tempat melontar yg lama dirobohkan dan januari 2006, mulai dibina

semasa saya mengerjakan haji hujung 2006 baru siap 2 tinggkat, 2009 sudah siap tersegam indah, Alhamdulillah

Wassalam

My Life said...

salam.. subhanallah..

Hani said...

salam ....best tengok .... syukur dapat gak kite tumpang tengok sekitar haji cl.... terima kasih cl sbb berkongsi pengalaman...