MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 7 December 2009

" Episode 39- Perjalanan Haji 2009 - Selesai melontar dn bertahalol Cl buat Tawaf......"

Permandangan dari Bumbung Masjdil Haram pagi RAYA Adha

Sempat bergambar Selepas selesai Cl melakukan Tawaf dan Sae'i
Suasana Dataran Haram semasa Tawaf ...






41 comments:

Ayah Zain said...

Salam CL

Chop dulu

Ayah Zain said...

Salam CL

Alahmdulillah, sonang beto hati den dapek tengok MH lagi.

am kasih lie

Ayah Zain said...

Salam CL

ermm, entah bila la dapek ke sana lagi.
Semoga ALlah mempermudahkannya

Ayah Zain said...

Salam CL,

menenohkan orang tawaf, terkobil kobil mato den ni.

PINATBATE said...

amboi Ayah zain..cepat sungguh..

Ayah Zain said...

Salam CL,

bila dah selesai kejo haji ni, boleh la duduk melepaskan nafas yer. Tarik nafas pelan-pelan, lepas kan gitu

Ayah Zain said...

Salam CL,

yor la pinat, ni konpem den dapek sume pingat. Maleh la nak kongsi2. Biar zie kata gila kuasa. hehhe

Ayah Zain said...

Salam CL,

Pinat tak mai umah az ke, az tongah layan youtube pasal banjir di Jedah ni

Ayah Zain said...

Salam CL,

mano poe zie, CR ni, eden dah ajak tadi.

Zie said...

Salam CL,
AZ, tahniah... jangan habis pingat.

Ayah Zain said...

Salam,

Lie buat tawaf senang tak? az dulu macam nak putus asa sebab arus manusia yang begitu kuat. Satu lagi az selalu dikelingi oleh nisak. Fobia beto sebab terlanggar tumit kaki mereka, walaupun dah ikut cara mazhab maliki tapi tak berapa selesa juga.

Ayah Zain said...

Salam CL,

hahah zie, pagi tadi kamu bagi az pingat tempurong yor. Tak apa ada ubi ada batas kan. ( itu ego yang masih tak tersembelih lagi tuh)

Zie said...

Salam,
Huh... AZ, laju sungguh... tak terkejar saya. nasib baik ustazah pinat dpt pintas satu..

Seronok betul CL buat haji, gambar menceritakan segalanya...

Ayah Zain said...

Salam Lie,

terasa makkah ni dekat sekali sekarang ni kerana PDKM. Alhamdulillah, semoga Lie sentiasa sihat agar perkongsian info ini berterusan. Betul tak Zie

Ayah Zain said...

Salam

Bukan laju la zie, dah rezeki kan. Ambik jor. Zie pun apa kurangnya, kalau dapek tu, habis di rembat, maka az dapat pingat tempurong

Ayah Zain said...

Salam,

Makna nya kan zie, CL ni buat haji dalam kadaan tenang, santai sebab tu dia ceria. Dapat amik gambar lagi. yang az kagum, botol mineral dalam lubang kipas kat terowong muaissim tu pun dapat dia rakam. az kalau dah ramai2 tu tak ingat apa dah.

PINATBATE said...

tumpang lalu Cik Lie..

AZ..
saya baru balik dari rumah AZ..dah tengok gambar banjir tu..ada kawan hantar email kat saya hari tu..mmg ujian Allah kan..

Masayu Ahmad said...

Salam CL

Seronok baca perjalanan dan catatan yang menarik ni,

Sweet_Purple said...

Assalamualaikum CL,

Salam perkenalan..

Suka usha blog PDKM ni ...sekelip mata je dah berpuluh komen ..meriah2 .. hehe [^_^] ...

Mudah2an dpt ke Tanah Haram dlm usia muda ni ... doakan ek [^_^]

nailofar09 said...

salam...CL, alhamdulillah..., pas ni sa'i...kami tunggu sampai episod akhir..., agak2 jejak bulan muharam tak CL...

rezeki said...

salam cl,

segak betul pahlawan melayu berlicin kepala di belakang baitullah, alhamdulillah

lie, apakata cl terus botak je , mcm saya . kalau potong pakai tapak no 1, licin keh,keh,keh

Zie said...

Salam,
AZ, betullah AZ, ciklie buat haji dengan mudah sekali,syukur sangat.. alhamdulillah. Ambik gambar bukan sikit, banyakkk. gambar menceritakan segalanya.

AZ, line kat sini problem la..

Ayah Zain said...

Salam CL,

heheh nak terus botak? bagus idea kau tn ismet. nanti bila dah sama-sama jadi kojek boleh la beduet,

ehh masa az jumpa tn ismet masa hariraya dulu tak perasan pulak botak. biar betul ni

Ayah Zain said...

Salam,

zie cuba u pikir, tengok dari episod satu, mudah jer kan dia laluinya. yang kita nampak mencabar sikit ialah pasal da tak dapat makanan hari tuh. Lain2 hal, enteng sekali CL lakukannya.

rezeki said...

salam

cite psl line , broadband pak itam dh jadi berokbank keh,keh,keh

kejap hijau ,kejap biru, tapi madang hijau je ngeh,ngeh,ngeh

ok , pak itam minta diri dulu

ibuk-ibuk, bapak-bapak, kakak-kakak, abang-abang , adik-adik
minta maap bebanyak jika ada yg menyinggung hati sesiapa .

ok , cl ni episod ke 39 he he he
semoga haji yg dilakukan oleh CL utk ayahnada diterima dan memperolehi haji mabrur

wasalam

Ayah Zain said...

Salam,

az pun nak undur diri. Az minta maaf kalau ada yang terover terutama pada zie.

Semoga kita berjumpa esok hari. Asalamualaikum wbt

baz said...

salam, best pengalaman bercukur dan botak hehe

Zie said...

Salam,

Syahdu dalam sendu dan sayu rasanya CL buat haji utk ayahanda tercinta, hanya CL yang tahu rasa hati itu... Insya Allah mabrur CL.

Terima kasih banyak2 CL, terima kasih juga pada AZ, CR dan kawan2 yang banyak membantu saya mengenai haji, banyak pulak bertanya... ampun maaf dipinta ye.

manzlie said...

salam syang semua...

aduhhh cepatnyer komen masuk berduyun duyun..tak sempat lah cl nak jawap semua..maafkan cl yer..
semua komen komen yang mmebri kita perangsang untuk mengrjakan haji nanti..insyalah..
semoga semua usaha kita di berkati oleh allah swt ..insyalah

waslam

manzlie said...

salam ayahzain....

ada lagi episode episod yang lebih menraik taqu...tungguuu kemunculannyer..pasti akan mengamit perasaan anda semua...

waslam

cikgu mas said...

salam

kalau depa semua dah tido,CM boleh tunggu CL,..

PINATBATE said...

hamboi CM...
tak boleh jadi ni..kakpinat pun nak jegil mata tunggu CL lah macam ni..;)

Abang Aji said...

salam cl, tengok gambar kaabah hati terasa sayu, sedih sbb fikiran abg aji terganggu dgn cerita fatine young yang sedang heboh diperkatakan di malaysia. perkahwinan kaum sejenis antara lelaki melayu (beragama Islam) dgn lelaki Inggeris. Mohon cl, doakan lelaki melayu ini diberikan allah hidayah untk kembali kepangkal jalan.namanya Mohammad Faizal Min Bahari.

manzlie said...

salam cikgu mas..

tunggu jgn tak tunggu..

waslam

manzlie said...

salam abangaji..

cerita apa lak nih..?

Drama melayu ker..kat tv mana depa duk putatr nih..?

waslam

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Cl macam rupa tok kadi nak nikahkan org je dok bersila depan Kaabah mcm tu. heehehehe

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, selesai tugasan. Memang dipermudahkan.

Amin.

tq.

abangsulung said...

Salam CL,
Sronok tengok CL pakai baju melayu..bangga aku. Kisah anak melayu di Kota Makkah.

rezeki said...

salam,

abg sulung, bagaimana cuaca di sana ?

nti kalau pak itam pegi kuching, harap boleh jumpa dgn abg sulong

rezeki said...

salam cl,

alaaa, cite dunia akhir zaman, dimana manusia tidak dpt membezakan lagi hukum hakam, hanya guna logik akal sahaja

namun, semoga Allah SWT memberikan petunjuk dan hidayah kpdnya agar terbuka pintu hatinya kembali ke jalan yg benar , sesamalah kita berdoa

inilah ujian dan perancangan Allah ke atasnya.

um. masyitah said...

Salam CL
subhanallah.semua jamaah dalam satu tujuan,menyambah Allah Yang Esa dalam satu kumpulan umat yang begitu ramai