MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 3 December 2009

" Episode 21- Perjalanan Haji 2009 - Di Puncak Jabal Rahmah dah sampai nihhh.. ...."

Padat orang ..bersesak....TUH dia Tiang batu di Jabal Rahmah..
Semua duk berebut nak pegang tuh..masyalah
Tulis nama atas batuuuuuuu......
Sampai jadi hitam dah depa duk tulis nama nih...



55 comments:

Hanis said...

salam,...coppp

cikgu mas said...

salam

123

cikgu mas said...

salam

juara dulu2 mari dahhh

Noor said...

Salam

Hanis said...

alhamdulillah.....kak noor...kak zie....CR...kak mas...hanis dpt no.1 ariniii

Noor said...

Salam..

aisey.. dah kluar N3 baru..

cikgu mas said...

salam

hanis ,alahai miss u dear..

Hanis said...

hahahahha....ooooo kakak2 hanis semua ade yeee....

Noor said...

Salam..

tu dia.. budak saigon dapat no 1.. wow! pakai teropong apalah tu arr

cikgu mas said...

salam

sat cm nk pi baca n3 ni dulu yerr..tadi terjah jerr..

Hanis said...

kak mas...hanis tegur kat ym tak jawab....huhuhu...sorry ptg td banyak gangguan....miss u too kanda...

Noor said...

Salam..

uiks.. kita bertiga je..

hai hanis.. how are you.. miss you too.. two je tau.. tak bleh banyak2..

Noor said...

Salam..

kanda pun nak p baca sat.. tadi, nampak batu je..

he he

Hanis said...

kak mas ....tak teringat ke zamat bercinta ngan abg samad.... dok tulis nama kat pokok kat tepi tasik tuuu....hahahhaha

Noor said...

Salam..

adusss.. batu yang banyak meninggalkan memori.. walaupun kasih telah berubah.. namun, batu itu masih disitu.. berdiri teguh.. tidak seperti kasih yang telah berkecai.. ngeh ngeh ngeh

rezeki said...

salam,

aikkkk, ada org kata nk pi tido psl esok nk horey2, laaaa sambung balik ngeh,ngeh,ngeh

salam miss saigon ki kik ki

tu lah, semua main terjah je, sampai apa tulis atas batu pun tak nampak,m dia tulis "pi tido semua" nti kena babap keh,keh,keh

Zie said...

Salam CL,
Banyakknyer tulisan...

Hanis said...

kak noor....org mmg rindu ke akak...rindu nak dok berborak ngan akak...lama dah tak gelak ngan akak nie...tp akak mesti gelakkan adik bila jumpa pasnie....huhuuhuh

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

salam,

tak faham... kenapa tulis nama atas batu. CL, bila dah sampai kt batu tu, buat apa?

Noor said...

Salam..

aik??.. kata dulang paku serepih.. dah dah.. p tido pak itam.. wooo, curik2 arrrr

keh keh keh

rezeki said...

salam,

kat batu tu boleh buat buku tiga lima, tu yg nampak ada tulis cm hutang 7 mangkuk cendol, kak ngah hutang 8 dulang kek,

hanis, bila nk balik mesia

manzlie said...

salam adik hanis..

taniah ..ratu trekk lama mengegar balapan..

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

still top 3..

waslam

rezeki said...

salam,

tak , pak itam tgh google mana hutan yg pak itam nak pi esok tu, kalau pak itam tak masuk bersidang spi hari ahad, maksudnya pak hitam sesatlah tu he he he

cikgu mas said...

salam

aahlah pi lah kt pokok tasik perdana k.mas rasa ada nama kawan kita kot,hehehe,hanis ni jgnlah pecah lubang dik ooi..

manzlie said...

salam kak noor...

batu yangpenuh dng memori..aduhhhhcamner tuh

waslm

Noor said...

Salam..

tambahan.. pak itam hutang 5 ekor tapir.. he he

psstt.. dok tanya hanis balik bila.. nak p tunggu kat airport ke??.. sah nak jajan dari saigon..

rezeki said...

salam cl,

tadi cl tegur, nyeelehhh takkan baru kul 11 dh nak tidur, tu yg terus tak jadi tidur, nampak gaya tidur kul 11 mlm waktu arab la keh,keh,keh

manzlie said...

salam rezeki...

aikk inagt tn ismet pun dah tido...

heheh

waslm

cikgu mas said...

salam pak itam

janganlah di ingatkan CL segala hutang piutang kami,dah dekat tarikh balik yer tu,hehehe

manzlie said...

salam zie..

meamg banyak tulisan tuhh..

waslam

Noor said...

Salam..

aduhh dik (CL).. jangan ditanya memori lama.. biarkan ia terus berkubur.. uwaaaaaaa

manzlie said...

salam rezeki...

wahh waktu arab makna nyer jam 5 pagi abru nak tido..masyalah...boleh ker tahan tuh?

waslm

manzlie said...

salam cikgu mas...

pak itam tak ingat kan pun takpa
sebab daha da buku 3 lima dah cukup aar..

waslm

rezeki said...

salam cl,

he he he

Noor said...

Salam..

cik lie.. cik lie.. kalu tengok betul2 kat batu tu kan.. yang bahagian paling atas sekali.. nampak tak.. "Pak Itam & Mak Itam was here".. wa ka ka

siap panjat seh.. p jabal rahmah bawak tangga..

Zie said...

Salam CL,
Bila sampai je kat Puncak Jabal Rahmah ramai yg bagi pen suruh tulis.... ada ternampak nama Noor? Buat apa tulis2 kan... khurafat. Sampai kat puncak nak tengok pemandangan Arafah.

Hanis said...

kak noor & kak mas...jom lepak ngan hanis sabtu nie...esok sampai dlm kol 7++ dah...ahad hanis balik petang..kalau nak minum pagi ngan hanis best gak....teringin nak makan nasi lemak nie...hanis tau..kak mas buat sedap nieee...& ayam goreng berempah kak noor....waaaa...bestnyeee

Noor said...

Salam..

wokeh geng.. mintak diri dulu.. cheq nie ala2 cinderela.. kalu terlewat kereta kuda bertukar jadi 'labu'.. he he

selamat malam.. kali nie, betul2 nyer mintak diri.. janji CL jangan kluarkan N3 baru.. heh heh

rezeki said...

salam,

kak ngah, pak itam memain kat lereng bukit je , tak larat naik atas , sakit lutut ke ke ke

ada beberapa gambar kenangan kami di sana masa buat ziarah luar dulu, pak itam pakai kain pelikat je dgn buju kurung telok belanga, macam kat kg sendiri

rezeki said...

salam .

betul ku kak ngah, jadi labu air nanti keh,keh,keh

ok, pak itam pun minta diri, minta maap semua

selamat malam semua dan tuan tanah

waalaikumsalam

Noor said...

Salam..

ala dak hanis nie.. cheq dah ba bai semua.. tanya soklan lak.. nanti kanda sms arr..

pak itam.. cayalah, berkain pelikat.. 'lelaki melayu terakhir'.. keh keh keh

manzlie said...

salam adik hanis...

aduhhh dia nak makan ansi lemak ayam berempah..best tuh menu tuh..

waslam

manzlie said...

salm kak noor..

jadi cinderella bila jam detik 12 malam...hmmm

waslam

manzlie said...

salam rezeki...

aaikk pak itam pun nak tido gak..lum lagi nih waktu arab jam 11 malam ..baru 7.20pm nih

waslam

manzlie said...

salam dik hanis..

takakan tak jemput abag gak sama maka

waslam

manzlie said...

salam rezeki...

berkain pelikat dan berbaju melayu..

wahhhh ...segaklah camtuh..lelaki melayu terakhir..hehheheheh


waslam

manzlie said...

salm zie...

selalu sampai ke puncak jabal rahmah orang seua berdoa..sampai menagis tau..syau tengok..

waslam

Zie said...

Salam CL,
Memang kat puncak Jabal Rahmah ramai yg menangis sambil berdoa, ada yg solat juga... Saya ada koleksi gambar... sejak pokok2 tu kecil lagi sehingga yg terakhir tahun 2 thn lalu, skrg pokok2 tu makin besar.

CL, jika bukan waktu wukuf, adakah padang arafah tempat yg disarankan & makbul berdoa?.

manzlie said...

slam zie..


setahu sya cuma masa waktu wukuf jerr...yang hari lain takda lahh


waslm

alongasro said...

assalamu'alaikum, tahniah cl atas perlaksanaan ibadah tuan tahun ini.
حَجٌّ مَبْرُورٌ وَسَعْيٌ مَشْكُورٌ

manzlie said...

salam alongasro...

mekasih atas ucapan along tuh...

waslam

مسافر_اسلام said...

salam bang..
semoga segalanya menjadi kenangan yang indah..suatu ibadah, moga2 diterima Allah s.w.t
Insyallah.

Hj Karim said...

Salam semua. macam mana mereka tulis sampai tinggi tu........ guna unte ke !!!! atau tenggek atas bahu . mashaAllah.

noniey said...

salam.. kenapa kena tulis nama kat batu tu ek? gi jabal rahmah tu untuk apa ek? sori... langsung tak ingat masa belajar dulu..