MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 8 December 2009

" Episod 42 - Perjalanan Haji ku 2009 - Melontar pada hari Ke Dua.masih jamm nih...

Kami masih lagi dalam perangkap kesesakan lalulintas..
aiikks..bas 2 tingkat pun ada di Makkah nih..jgn jeles.. Tuh dia..banyak gak bas nak ke Mina sesak..
Macam macam ada......seronok tau
Sampai kat depan jamm teruk tuh...so Cl pikir pikir nak jalan kaki jer lah ke Jamrat...




45 comments:

Noor said...

Salam

taraaaa

Noor said...

salam

yes yes

Noor said...

Salam

3...

Noor said...

Salam..

mak aih.. mana p semua..

Noor said...

salam..

yuhuuuu.. cm, cr.. az.. abg sulung.. zie???

Noor said...

salam..

alahaii.. cheq sorang je..

Noor said...

Salam CL..

uwaaa.. cheq nak berduet ngan sapa nie???.. mana p semua

Noor said...

Salam..

ok lah.. nak p baca dulu..

safiudin dot com said...

salam sdr,

catatan yang benar2 hebat.

teruja dengan setiap catatan.

terima kasih...


safiudin.com

Noor said...

Salam..

kalu ikut kata AZ.. biar sampai 10

manzlie said...

salam kak noor...

TOP 7...Ratu Trek nih....teror panda nih berlari..pecut tinggalkan semua orang...

taniah..no 1 sampai 7 dia..

waslam

Noor said...

salam..

heh heh.. kena cantas no 9..

manzlie said...

salam safiuddin..

alhamdulilah..mekasih atas sokongan saudara jugak.

waslam

Noor said...

Salam CL..

lepas geram dik.. dah lama tak dapat pingat.. pembetulan arr.. 1-8.. heh heh

manzlie said...

salam kak noor..

hebat jugak yer..tapi rekod still ayah zain lah..Top ten strike....

waslam

manzlie said...

salam kak noor..


yer tau nih..top 1 till 8..hebat dia..

waslam

Noor said...

salam CL..

cayalah makcik2 yang atas van tuh.. bergaya sungguh..

Noor said...

Salam CL..

alamak.. tak brani akak nak lawan AZ.. kena hurmat.. he he

AZ.. 'tok.. anak cucu tumpang lalu'.. ngeh ngeh ngeh

rosli said...

Salam Cl,

saya tunggu lama tak masuk entri baru.... pi dapur jap je...dah 17 entri...belum ada rezki mlm ni...

safiudin dot com said...

salam sdr,

maaf.

terlupa pulak.

saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih kepada sdr atas sms ucapan Hari Lahir.

ianya benar2 menginsaf dan menyedarkan saya.. saya terharu.

safiudin.com

rosli said...

Salam CL dan Noor dan Saifuddin,

Tahniah...no 1 dan 2 kalau ikut nama saya yang ketiga....tp mana ada pingat klu entri no 19 dah...

CL tolong create satu lagi jenis pingat yang ikut nama entri....

rosli said...

Salam CL dan rakan2,

Azan isya br je habis ni....na gi solat dulu....kesian pak imam surau tu tunggu lama.....

Noor said...

Salam

En Rosli.. jangan risau.. kat umah cheq dah ada 10 lemari pingat yang cheq dapat kat PDKM.. nanti cheq courier satu lemari p Bangi arr..

manzlie said...

salam rosli...

jgn risau..ada algi 4 entry malam nih...heheheh


waslam

manzlie said...

salam saudara safiuddin.

wat a fren for?



waslam

manzlie said...

salam noor...

tolong lah abgikan pingat tuh kat rosli...

waslam

Noor said...

Salam CL..

lagi 4 N3??.. tak pe.. tak pe.. cheq ambik no 1 kat N3 nie je.. yang 4 new N3 tu cheq bagi kat depa.. barulah adil dan saksama.. he he

safiudin dot com said...

Salam En Rosli,

Pingat Emas, Perak dan Gangsa dah ada.

Lepas ni pingat timah ke atau tembaga..... En Rosli pilihlah..

ps: Noor, tahniah, tahniah dan tahniah...

safiudin.com

manzlie said...

salam kak noor...

ye lah..jgn risau..ada lagi 20 episod nak abih nih..heheheh

waslam

Noor said...

Salam CL..

cheq berkenan ngan gambaq yang bas berderet kat Mina tu.. cantik arr.. ada pokok2.. bangunan2.. berlatar belakangkan gunung2.. i like..

Noor said...

Salam

Safiudin.. teng kieu arr.. ala, apalah sangat dik.. kak ngah suka2 je.. bukan bleh dapat selalu pun.. bak kata P Ramlee.. kadang2.. jarang2.. he he

opsss.. Hepi Besday En Safiudin.. Semoga Allah memberkati dan merahmati hidup tuan dunia & akhirat. aminnnn

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam CL, wan rasa elok CL jalan le lah, kalau dah gitu gayanya jem. drp berpanas atas van, macam di panggang je baik jalan kaki, dapat jugak menapak ambil angin sambil berzikir.

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Cl sekarang dah selalu buat kezutan. n3 baru masuk time tak buleh jangka. suspen!

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

wan rasa kita berada di Medan Indonesia lah. Cuba baca betulbetul nama bas tu. CL masuk N3 salah ni. hehehehehe

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, bila tengok atas van/bas ada Jemaah utk pergi melontar teringat saya pun terlibat sama, soal sesak jalan jangan cerita, tapi punyalah seronok tak merungut. Sampai bila2 tak kan lupa, itulah happynya ulang alik dari Mekah ke Jamrat. Tambangnya jgn ditanya berapa SR, berlumba2 utk kesana. Bergenang air mata satu kerinduan suasana sedemikian.

Amin.

tq.

rosli said...

Salam CL,

Mintak laluan, pada Noor dan Safiudin
terima kasih sbb nak bagi pingat tu, dah Selamat Hari Lahir pada Safiudin dan semoga dimurahkan rezeki dan mendapat keredhaan Allah.

umiazuddin said...

Salaam CL

tuuu diahh! jemaah wanita pun dok atas bumbung gak...masyaAllah bersemangat waja betui depa no...alhamdulillah
(terbayang-bayang telekung kakngah ditiup angin macam superman..hehe...pehtu melompat dari satu bumbung ke satu bumbung ala2 kung fu panda...heh..terover ler pulak imaginasi cheq)

teruknya jem...gamaknya kalau CL jalan kaki pun sampai dulu drpd jemaah yang berkenderaan.


VpeaceV

umiazuddin said...

salaam...

amboih kakngah, mentang2 ler dah warm up berlari2 mencari saiber kaypeh petang td....teruih jer masuk gear 5 sapu habih top 8 kat entri nih! hehe...syabas inspektor sahab!

Selamat hari lahir kepada En. Safiudin. Semoga hidup tuan sekeluarga diberkati Allah sentiasa. Amin.

VpeaceV

rezeki said...

salam cl,

saya dpt bayangkan betapa seronoknya naik van menuju mina psl saya pun dh merasai perasaan dan pengalaman tu, mcm menuju medan perang, tapi perang dgn syaitan

cl, kalau balik nti, jgn kata otak-otak kempas, paru kempas, jantung kempas , lutut kempas , semua kempas laa saya belanja keh,keh,keh

kak ngah, ni bukan gila kuasa lagi he he he he ni moroyan kuasa he he he (istilah baru)

Noor said...

Salam..

umiaziuddin.. teng kieu baytey, skali skala 'gila kuasa' heh heh..

psstt.. inspector sahab malas nak guna skill kung fu panda.. sat lagi sampai dulu kat jamrah.. jenuh dok melontar sorang2..

Zie said...

Salam,
Tahniah kak ngah... bak sikit 1 pingat..

Betullah kak ngah ni gila kuasa.. ngeh ngeh ngeh

Noor said...

Salam..

aik pak itam??.. you are back.. welkom2.. opsss, tak kan sat sangat makan candle light dinner?.. opss! brapa ekor tapir cheq, mak itam buat panggang.. he he

psstt.. naik skolah nanti kan.. cheq nak beli pensil, 'rubber' ngan ruler.. emmm, bleh dapat harga 'sedara' tak?? la la la

nor64 said...

salam cl..seronok pulsk tengok jemaah duduk atas kete tu ..adventure laa...

Zie said...

Salam,
Selamat hari lahir En. Safiudin.. semoga pjg umur dan hidup dalam keberkatan & keredhaan Allah, rezeki yg berterusan dan berjaya didunia dan akhirat. Sama besday dengan En. Rezeki...

safiudin dot com said...

Salam Tn Haji Azli,

Salam jua buat Noor, En Rosli, Umiazuddin & Zie.

Terima kasih dan ucapan sempena HUT (hari ulang tahun) saya.

Saya terharu, terasa kerdil dan insaf, biar pun 'kita' tidak mengenali antara satu sama lain tetapi kita akrab disini.

Ujudnya 'PDKM' menyedarkan saya erti persahabatan & perhubungan tanpa perkenalan.

Terima kasih jua buat Tn Haji Mohd Ali kerana PDKM.

safiudin.com