MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 10 December 2009

" Laporan Terkini.- Solat Isyak malam tadi...."

Keadaan solat Isyak malam tadi...
Subhanaaalah....ramai nyer jemaah
Masih ramai lagi jemaah di sini....alhamdulilah


54 comments:

Zie said...

Salam

Zie said...

Salam CL,
Apa Khabar

Zie said...

Salam CL,
Alhamdulillah... syukur

Zie said...

Salam CL,
Ramai lagi jemaah haji ye..

Zie said...

Salam CL,
Mana AZ, dia menanti CL.. nak bagi jering

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Masih ramai lagi jemah ye

Wassalam

manzlie said...

salam zie..

taniah..top 5 dia..

waslam

manzlie said...

salam rozali..

masih ramai lagi nih..

waslam

Zie said...

Salam CL,
Ingatkan CL dah kat mesia...
Kak Zakiah dah sampai KL jam 3.00 ptg tadi, semoga mabrur semua jemaah haji

Ayah Zain said...

Salam

ketinggalan lagi. tahniah zie

Ayah Zain said...

Salam
top 10 kira ok juga. az tengah ngopek jeriang, tak siap2 lagi ni.

akhirnya yang ditunggu sampai juga yer. Ingat dah ada kat mesia.

cikgu mas said...

salam



kelihatan masih meriah dengan jemaah,alhamdulillah..

ciklie niiii????hehehehe

Ayah Zain said...

Salam Lie,

nampaknya AZ ngan CM ketinggalan hari. Apa khabar CM, macam aktiviti di perbatasan? Mrszain pesan kalau ada yang menarik mintak lah sikit ole olehnya

Zie said...

Salam CL,
Jering ada tak kat mekah, kalau pandai makan kena carik kat pasar indonesia ye..

AZ, jering tu kena tanam dulu ke bagi berakar..

Ayah Zain said...

Salam CL,

walaupun musim haji dah berakhir aktivti di MH tetap meriah dengan tetamu yang silih berganti.

CM kecut perut bila CL tak muncul2. napak CM terkajuit tuh

Ayah Zain said...

Salam Zie,

dulu-dulu tak ada peti ais, jadi nak bagi tahan lama, makcik2 dulu2 tanamlah. Rupa bila ditanam tumbuh akr pulak heheh. tetapi lagi kaw rasanya. bak kata shamsul, ghau-ghau bau dia.

cikgu mas said...

Salam

betul telekan AZ mmg saya terkejut,CL tak muncul-muncul,akhirnya muncul juga tu...penat agaknya semalam sakan kemas bilik...

fasa satu diperbatasan sudah selesai,beritahu mrs zain jgn risau,musuh tahun ni begitu mudah dan mesra,insyallah,berbaloi usaha cikgu2..

Ayah Zain said...

Salam CM, (CL kata buat macam rumah sendiri)

yer ker. Kalau gitu nanti bila lalu depan rumah, mrszain nak singgah amik ole-oleh tu, nanti az fon dulu ok?

cikgu mas said...

salam AZ

CL kata lagi,jemput minum air sekali,air zam-zam pun ada dlm peti ais kt bilik dia..

no problem,ole2 tu ku simpan dengan baik untuk mrs zain,rakan seperjuangan..

Zie said...

Salam,
AZ, org zaman dulu tetap kreatif... jering tanam baru kaw. macam2 idea mereka. AZ tau tak, ada org buat ikan masin pun letak garam masukkan dalam plastik dan tanam kat tanah, dulu2 takde peti ais, nak jemur cuaca asyik mendung je...

Ayah Zain said...

Salam CM,

Bercakap tentang air zam-zam, tadi az tersalah bagi arahan kepada putera bongsu. Maka dia pergi buang air zam zam dalam botol 2 liter, ingatkan air mineral yang dah lama. tak ada rezeki nampaknya. Sia-sia budak tu kena marah ngan mak dia. termenung pangan putera bongsu ... dia kata "ayah yang suruh buang". (manalah az tahu mrszain dah pindahkan air zam dalam botol 10L kedalam botol 2L.)

KAMATO said...

rasa nya tak lama lagi berkurangla jemaah

Ayah Zain said...

Salam Zie,

wah, zie nampaknya lagi hebat dalam bab-bab macam ni. caya la. memnag orang dulu2 memnag kreatif, yer la mestilah disesuaikan dengan keadaan kan. ikan kering tu ada sebab nak bagi tahan lama kan? Tapi az tak leh jumpa ikan masin, makan berpnmggan2 jadinya

abangsulung said...

Salam CL,
Masih ramai lagi jemaah kat makkah. Bermakna masih sibuk lah kat sana. Moga jemaah amik peluang sebanyak2nya beribadat disana yang dijanjikan pahala 100 ribu kali ganda pada setiap apa amalan yang dibuat.

Ihh..tak terbayang seronoknya berada di Makkah.

Ayah Zain said...

Salam abangsulong dan kamato,

kat MH tu memang menyenagkan. tak jemu-jemu memnadang kaabah. semacam satu perasaan ketenagn jiwa yang tidak terhingga. beruntung CL boleh ke MH ikut suka dia kan?

Zie said...

Salam,
AZ, saya pun suka makan ikan masin, kalau kita suka makan ikan masin, itu tandanyer dah tua... hehehehe

Tengok MH disaat ini, ramai yg dah mula pulang ke tanah air, dulu bila 2, 3 hari nak ke Madinah... hati dah sayu nak meninggalkan Baitullah.

Sweet_Purple said...

Salam..

Mintak izin tuan rumah nak war2 kan kursus kesempurnaan solat bersama Ustaz Ismail Kamus di Masjid Bulat Sec 14 PJ ... pada 12/12/09 - Sabtu ...

Info lain dlm blog saya ek .. terima kasih CL ... hehe wasalam

Kak Sidah said...

Salam CL,

Alhamdulillah masih ramai jemaah ka MH, masih tak sunyi..
CL masih gi berdoa depan kaabah lagi ke, jangan lupa doakan kami diPDKM ye.

Kak Sidah said...

Salam,

Amboi2 Zie sampai bolot 5 sekali, sibuk dengan jering az kat N3 sebelah, abih semua tertinggal N3 baru, az lah , akak memang selalu ketinggalan

Kak Sidah said...

Salam,

Ok Zie nanti malam isnin tunggu akak, kita gi sama2 ye,

Kak Sidah said...

Salam,

Az, akak ada kawan yang memang bisnes air zamzam, dia jadi pembekal kat Msia, baru je jumpa dia, boleh order kalau nak

Zie said...

Salam,
Tumpang lalu CL...
Kak Sidah, akak biasa g pasar malam situ ye, saya sebenarnya baru 2 kali, macam2 ada, murah dan segar.., seronok

Kak Sidah said...

Salam semua di PDKM,

Akak nak tido, tak sempat tunggu tuan rumah balik, esok pagi2 dah nak gi petik bunga, nak beri kat Noor.

nor64 said...

salam ..ramainya jemaah....

Kak Sidah said...

Salam CL,

Tumpang lalu jap, sebenarnya Zie akak selalu ke Seri Gombak tu je, kat sini banyak pasar malam,kat batu cave tu akak tak pernah pegi pulak, nanti kita pegi ye.

abangsulung said...

Salam,

AZ, saya tadi asyik teringat masa-masa merayap kat Makkah dulu. Masih terbayang-bayang masa tu.

Selalu berfikir sorang, tertanya-tanya bila Allah Taala nak bagi rezeki dapat kesana lagi.

Rasa dalam hati ni, tuhan je yang tahu..

Ayah Zain said...

Salam CL,

Salam pagi Jumaat kepada semua Peminat PDKM terutama CM, Noor, Zie, Kak Sidah, CR, abngsulong dll. Kak Sidah semalam tu terus tidor, hari ni nak g jual jering tu pulak.

Ayah Zain said...

Salam Kak Sidah,

yer ker. Kalau ada memnag az nak beli la. Macam mana nak contack tu,

rosli said...

Salam CL dan rakan,

Alhamdulillah, Makkah masih padat dan meriah.

rosli said...

Salam CL dan rakan2,

Saja nak tau kalau2 CL atau rakan2 ada info , biasanya kalau musim haji habis , berapa lama Kerajaan Arab Saudi akan stop visa lawatan/umrah, sebelum dibenarkan musim lawatan/ umrah pulak ataupun mereka langsung tak stop .

Saya difahamkan ada kawan2 yang dah nak pergi umrah pulak ni. Bestnya.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah.

Amin.

tq.

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam CL,

Ingatkan apalah laporan terkini tu? takut2 ada sesuatu yang tak diingini. Alhamdulillah, dapat tgk Kaabah lagi. masih ramai jemaah nampaknya. Pakcik wan pun baru balik dr mekah 2 hari lepas. Alhamdulillah.

Noor said...

Salam CL..

tarakkkkk.. tu dia, cheq dok melangut malam tadi tggu N3 baru.. last2 mata mula layu & kuyu.. layan mata.. zzzzzzz.. he he

Alhadullilah.. suka bangat nengok suasa kat mekah.. tenang sehh..

pssstt.. CL dah abis cuci cadar ke?? heh heh

Kak Sidah said...

Salam,

Selamat pagi Jumaat juga pada semua,

AZ ni akak bagi no, tel. 012-2863559 Hjh. Teh Sabariah, kalau tak silap akak harganya RM110 ke 120 bagi setiap 10 litre, nanti AZ tanya lah dia macam mana penghantaran nya, sebab part tu akak tak tau, sebenarnya akak baru jugak kenal dia, alhamdulillah akak memang nak sangat jumpa dgn pengedar air zam2 ni tiba2 jumpa pulak kawan akak kenalkan, ni kita sambungkan lagi silaturrahim pada kawan di PDKM ye .

Yem0805 said...

Salam CL,

Subhanallah meriah dan ramai jemaah lagi.

Kak Sidah said...

Salam,

AZ ni lagi satu no. tapi ini akak ambik kat iklan di Kelana Jaya , masa tu anta sedara gi haji baru ni, tapi akak belum penah call, cuba la nama pun tak de, mana tau kalau ok plak, 0192266853 ni iklan kain rentang,aje je akak ambik standby, masa tu tak kenal lagi kawan ni.

Ayah Zain said...

salam kak sidah

tq

Kak Sidah said...

Salam AZ,

Ok, what is friend for.....hehehe.

Ayah Zain said...

Salam kak sidah,

dua2 nom. az dah contack tetapi dua2 tak berangkat. Bz la tuh

shami2 said...

Salam CL...

alhamdulillah ..masih ramai tetamu Allah kat MH tu...

Psssst kak Noor patutlah..abg samad tak nampak mukernya...sibuk kutip cadar tuh...lepas ni ada lar gambaq depar makan ramai2...CL jamu depar ..hehehhe kita tngu tgok..

P/s: hari ni jumaat nohh doakan kami semua yer CL..jgan lupa narrr..tak jawap komen pun tak parr..tapi doa utk kt depan kaabah tu amat berharga....huhuuu

Zie said...

Salam,
AZ, nak beli ayaq zam2 dgn Zahafiz Travel pun ada, ofis kat Shah Alam. 10 liter RM95.00, telefon 03-55491549. Harga berbeza mengikut pengangkutan dari Mekah ke Malaysia, Januari 2010 baru ada, la ni dalam kapal laut lagi kot... Cuba call ye, tempahkan saya gak.. heheehe

Kak Sidah said...

Salam AZ,

Akak dah tel. yang no. tak denama tu , nama dia Khairol dia kata ada cuba AZ tel sekarang,

Zahafiz Travel tu akak dah tel jugak , tapi bulan Jan. baru ada, tk Zie.

Zie said...

Salam,
AZ, Kak Sidah..
Saya pun dah tempah ayaq zam2 tu, selalu memang beli kat Zahafiz, lebih murah dari TH dan lain2, kalau beli kat Mekah pun, kos pos pun macam tu jugak.. Ayaq zam2 tak diniagakan, cuma kos pengurusan dan pengangkutan je..

Atikah said...

Alhamdulillah...

Masih ramai jemaah...