MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 9 December 2009

" Episod 46 - Perjalanan Haji ku 2009 - Cl dah ada di Jamrat paling atas sekali (tgkt 5 )..

Subhanaalah, Allahuakbar,Masyaalah...cantikkan permandangan dari atas cl snap nih....lontaran pertama nih..
Ramai jemaah duk melontar tuh...
Masih ada lagi jemaah melontar pada tiang jamrat yang pertama
Baru selesai melontar, cl apa lagi posing lah sekejap...
Menuju ke tiang lontaran jamrat yang ke2..lihat lah keindahan langit tuh..subhanaalah...




52 comments:

Masayu Ahmad said...

salam CL

wahid

Masayu Ahmad said...

Salam

Subhanallah

Masayu Ahmad said...

Salam

Alhamdulillah

Masayu Ahmad said...

Salam

Allahuakbar

Masayu Ahmad said...

Salam CL

Akhirnya

Gambaran yang sangat jelas,

terima kasih atas perkongsian

umiazuddin said...

salaam CL

subhanallah cantiknya pemandangan langit sunset!!!!!!!!!

suka! suka! suka!

posing CL ni macam superhero baru lepas selamatkan gerabak keretapi daripada jatuh ke dalam gaung..heheh ;)

VpeaceV

tahniah Masayu, ratu trek terbaru :)

Zie said...

Salam CL,
Tahniah masayu.. tertunai pun impian dia

Masayu Ahmad said...

Salam

Sungguh teruja hati saya,

Betapa begitu indah pemandangan, suasananya boleh dirasai hingga ke sini.

Seronok CL dapat pengalaman perjalanan Haji sebegitu rupa.

rezeki said...

salam cl,

malam melontar ok lagi, kurang silau, kalau siang, semua geng botak pakat2 gi melontar, adussss silau he he he

Masayu Ahmad said...

Salam umiazuddin & Zie

Nak jadi kebetulan aje, lepas kemas2 rumah, mengadap pc,

Klik blog PDKM, eh ada entri baru,

teruja rasa hati ;D

rezeki said...

salam cl,

cuma masa saya dulu 2007, jamrah dalam pembinaan lagi, habuk masa tu jangan cakap, angin bertiup kuat, semua habuk naik ke atas kat kawasan jamrah tu. tu yang balik ke khemah, ramai yg batuk2

pssss ada org tuuuuu buta itttttt , he he he takpa buta it jangan buta hati sudahlah la la la

Zie said...

Salam CL,
Jamrat dah siap sepenuhnya ke?
VVIP dan pembesar negara datang dengan heli... mudah sekali.

rosli said...

Salam Cl dan rakan,

Entri ni pun best sgt, atas bumbung Jamrah agaknya.

rezeki said...

salam cl,

sekarg kat sini dh time rehat saya spi kul 2,keje sendiri rehat ikut sukahati je he he he
cl kat sana baru nak masuk keje , tapi rasanya dh tak byk katil dan bilik yg perlu dikemas , nti tahun depan buat peraturan baru bilik check in DIY he he he

rezeki said...

salam

dulu masa 2007, ada pembesar negara yg melontar kat jamrah atas GMC je , bukak tingkap terus melontar

rosli said...

Salam CL dan rakan2,

Pemandangan atas sini mmg best, saya pun cam Umiazuddin, suka tgk gambar awan.....saya perasan awan Sirrus kumulus agak ketara di MINA ni, sbb tu ada byk hujan tahun ini.

Biasa nya di tanah Arab awan biasanya nipis dan jauh dari bumi dan tak sempat buat hujan.

Apapun tqvm pada CL , kerana byk ambil gambar dan angle yang menarik.

Noor said...

Salam CL..

perghhh! gambaq yang nie lagi 'chantik'.. paling atas skali kot.. walawei, langit sungguh syahdu sehh.. tak lah nampak sesak sangat kan cik lie..

uikss.. silau CL sampai ke pc kak ngah.. he he

safiudin dot com said...

Salam sdr,

terasa insaf melihat langit...

mendung.......

syadu....

manzlie said...

salam masayu..

Ratu trekk yang baru..top 5...

taniah..

wasalam

manzlie said...

salam ummi

memang cantik kan permandangan nih..

waslam

manzlie said...

salam rezeki...


oh ye ker...bilik tak ramai?
aduhh cl letih dan sakit badan nih..duk kemas bilik dng staff cl..heheh

waslam

manzlie said...

salam rezeki...

tu sal melontar malam sebab tak BerSilau di kepala..heheheheh

waslam

manzlie said...

sala zie...

ye lah ..tempat heli dah di sediakan..nanti sya tunjukkan..

wslam

manzlie said...

salam rezeki...

sapa tuh buta it...tul gak..jgn buta hati sudahlah heheheh


wslam

manzlie said...

salam rosli..

itulah jer yang ada kelebihan N95 ku..heheheh cantikkan

waslam

Noor said...

salam

amboih.. buta IT arr.. he he.. sat lagi kena p beli 'spek mata' nak bagi celik balik..

psstt.. dulu kat skolah kak ngah selalu nyanyi lagu nie..

'buta mata tak nampak jalan di dunia.. kerana tidak nampak cahaya..'

takat tu je arr.. kak ngah dah lupa lirik.. heh heh

Zie said...

Salam,
Betul tu pak itam, masa saya melontar pun macam tu, pembesar negara melontar dari dalam keta..

Mudah2an kat hajar aswad pun sehala, tak le kite ni kak ngah tercungap2 keluar dari situ...

manzlie said...

salam kak Noor..

aikk akak pun cam cr gak cakap kepala ku silau...heheheh

oklah tuh...


waslam

manzlie said...

salam rezeki..

benar tuh....dulu dpa mai melontar naik GMC...tak trill lah..

waslam

Zie said...

Salam CL,
Pemandangan indah sekali... kalau saya lama kat situ CL, dah terang baru pulang...

manzlie said...

salam safiuddin..

memag menginsafkan kan bila melihat permandangna nih..

waslam

manzlie said...

salam kak noor..

p cepatbeli spek itam gpk tuh..heheheh

wasalm

manzlie said...

salam zie...


cantikkan permandagan nyer..seronok gak sya masa tuh..

wsalam

Noor said...

Salam..

umiazuddin.. tu dia suka giler cheq noo.. mau berguling gelutap lepas menatap langit yang jiwang tuh... he he

psstt.. bukan setakat superhero dik oii.. CL dah cam hero hindustan bila posing cam tu.. tu yang bleh selamatkan gerabak kretapi.. tapi, kawan kak ngah lagi best.. hero 'pelem' tamil.. kena tembak 100 kali pun tak mati2.. la la la

umiazuddin said...

salaam

masa saya dulu (1419), tembok jamrah ni pun takde lagi...cuma ada tiang silinder jer...jamrah pun 2 tingkat jer...tengah saya dok melontar di tingkat bawah, tiba2 "pelepuk" terkena tang dai (dahi) batu dari tingkat atas...nasib baik batu kecik jer..heh..

nostalgia...

VpeaceV

abangsulung said...

Salam CL,
Wow..masyallah. Barulah..saya tengok jamrah bertingkat tu. Dulu, masa saya 1 tingkat je. Cantik & selesa masa melontar. Lampu juga terang benderang. Dulu batu lontaran tu bulat sekarang dibuat leper memanjang. Bagus juga pak arab moden ni..

Sampai 2-3 kali nak kenal org yg takde rambut tu,,oh..rupanya CL yg . he..he..he

ina said...

Salam CL,

Tiada lagi madah yg dptku ucapkan selain MasyaAllah, Subhanallah, Allahhu Akbar.

Ni yg buat cek dok jatuh hati kat Cik Lie nie. Tapi nak buat menantu, anak dara kecik lagi.

Zie said...

Salam,
Inilah kemodenan jamrat dari tragedi muassem yg byk mengorbankan nyawa jemaah haji, pengorbanan mereka tidak sia-sia, mencelikkan ramai arkitek islam membina dengan indah sekali...

Noor said...

Salam..

umiazudin.. samalah masa kak ngah dulu (1419 setengah, heh heh).. 2 tingkat jugak.. kak ngah melontar kat bawah.. pernah jugak merasa batu pelepuk kat 'dai'.. mak kak ngah sengih kat kak ngah.. alahai, sengih ada makna tu..

PINATBATE said...

salam..langit tu nampak cantik sangatlah Cik Lie

manzlie said...

salam kak pinat...


tu lah cantikkan

waslam

manzlie said...

salam ummiazudin..

kena jugaker dng bat tuh..aduh siannyer.

wasalam

manzlie said...

salam abang sulung..

cl nih dah botak lah..silau kata rezeki..heheheh


waslam

manzlie said...

salam abang sulung..

cl nih dah botak lah..silau kata rezeki..heheheh


waslam

Zie said...

Salam,
CL ada ambik gambar CCTV & EDB? canggih betul jamrat sekarang.

shami2 said...

Salam CL..

Alhamdulillah..

Jelas gambar dikirim ni

Nampaknya ratu trek baru juga bernama mas..masayu...emmmmm masuria pi mana pulak...

Psssst CM...3 kali..
CL ..jimat masa taip 1 kali ja..jwap sumer yer..hehheh

Dalam byak2 gambar manalah gambar bng samad..

umiazuddin said...

salaam...

kak ngah...hehe kesian kak ngah, dapat sengih penuh makna drpd mak...cheq dulu pi haji berdua dengan adik lelaki jer...dia tak sengih penuh makna pun kat cheq, takut kena pelepuk lak ngan kakchik dia ni kot...heh ;)

tuan hj. rosli, ingat lagi tuan nama2 awan tu ek? pelajaran sains paduan darjah 4 tuu. Ni mesti suka dan ralit perati awan bermacam2 bentuk, ada yang mcm arnab, ikan, kapalterbang dll... :)

VpeaceV

♪♥♥m!sS-cAr!nG♥♥♪ said...

Salam CL
Kepuasan terbayang di wajahmu.

Abang Aji said...

salam cl,
betapa mudahnya kerja melontar ni, pada masa kini. kalau dulu bab melontar ni adalah ibadah yang paling mencabar..bukan saja mencabar bahkan boleh meragut nyawa...

Abang Aji said...

salam cl,
beruntung cl, tak yah nak berebut pi melontar, beruntung jemaah haji akan datang...alhamdulillah.

guns said...

ALLAHUAKBAR

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

salam semua. topik geografi kita pada petang ini adalah mengenai awan.

Rosli, cuba terangkan pada kelas, apa nama awan di dlm slaid tadi?

Rosli: itu namanya awan sirrus kumulus cikgu.
Ckgu: bagus, terima kasih Rosli.

Umiazuddin, awak pulak macamana?

Umiazuddin: cantiknya pemandangan langit sunset cikgu!

Ckgu: Hish, kamu ni, ni bukan subjek sastera nak jiwang-jiwang macam tu!

Wan, apa pendapat awak pulak?
Wan: Alhamdulillah, ciptaan Allah yang amat cantik.

Ckgu: Bagus Wan. Awak memenangi tiket penerbangan menunaikan haji yang ditaja oleh CL

Wan: jangan mare semua!

CL, awak pulak bagaimana? Ada tambahan? Eh! mana CL tadi? mana dia? Laaa...yang awak dok dlm gambar tu sapa suruh? keluaq!keluaq!