MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 3 December 2009

" Berita Terkini - Depan Haram tadi Ramai Jemaah TIDO..."

Depan Zam zam Tower jemaah duk tido
Bersepah depa tido nihhh keletihan kot
Semua jemaah dah terlalu letih tuh...
Keadaan Depan Haram malam tadi....
Beginilah keadaannyer sampai pagi tadi..jemaah yang datang ke Makkah tiada tempat tinggal...




65 comments:

rezeki said...

salam

bangun semua , tuan speaker dh mai

cikgu mas said...

salam

123

rezeki said...

salam semua

lupa bawak tongkat pulak

cikgu mas said...

salam


aduuuh MP high castle

rezeki said...

salam cl

cm, ooooo sembunyi kat belakang tabir ye he he he

cikgu mas said...

salam...

Parlimen Kota Melaka kata pinggat perlu di bahagi dua...yang dipertua dewan ada setuju..???

rezeki said...

salam cl,

cm , mana YB damansara , gelaran baru YBM (yang besar mengalah)

rezeki said...

salam cl,

mrk semua keletihan slps musim haji, semua tenaga dan mental pada satu matlamat

YB said...

Salam

Ini YB dr perak pasir berdengung

Noor said...

Salam..

mintak maaf semua.. YB Damansara baru terlepas.. heh heh..

wo wo.. pandai2 YBM arr..

manzlie said...

salam rezeki....

raja pecut skg dia...taniah no wahid...1

waslam

manzlie said...

salam cm...

Juara Bersama kot..

waslam

rezeki said...

salam cl,

beberapa YB dh melapir diri keh,keh,keh

cm, cm ambillah pingat tu, kasi saya cangkuknya pun kira ok keh,keh,keh

manzlie said...

salam rezeki..

Yb damansara duk tido tuh..kan malam jumaaat skg..heheheh

waslam

nailofar09 said...

salam...bukan main2 ni ...raja buluh betong jadi raja pecut...sori CR...gurau jerr..tahniah...saja nak join, nk komen camana...pic lum kuar...tnet slow...ujan nih...

Noor said...

Salam CL..

aik?? cam ner YB high castle bleh dpt no 1.. ada konspirasi arr

YB melaka p pasang ubat nyamok ke??.. tu yang terlepas..

rezeki said...

salam cl,

tu dia , kan pak itam dh kata, menurut perkiraan batu jemala pak itam , YBM dan YB Kota melaka ada , sembunyi kat tepi pintu dewan dr tadi keh,keh,keh

manzlie said...

salam nailofar..

camner leh komen sebelum tengok picture..?

aduhhh

waslam

rezeki said...

salam cl,

ke bukan tetaip hari malam jumaat la la la

Noor said...

Salam CL..

amboih YB Mekah.. tak insurance mulut arr.. YB Damansara baru balik roti.. he he

psstt.. YB pasir berdengung tu YB betul ke??.. naya kita semua tuan speaker

rezeki said...

salam cl,

mengikut undang2 parlimen PDKM, boleh komen tanpa lihat kan he he he

tapi tgk gambar jemaah tu yg tido, mata saya pun dh kuyu, penangan ubat batuk gamat dan madu lebah hurix

Noor said...

Salam..

CM.. tn ismet nak cangkuk je.. pingat dia tak mo.. kat umah dah banyak.. kan tn ismet bisness 'mangkuk cup'.. la la la

psstt.. pembetulan ayat.. tadi cheq p beli roti..

rezeki said...

salam cl,

YBM damansara, yb melaka tgk jemaah tido , dia pun sama dh tido kot la la la

jgn marah cm, ambillah pingat tu, halal,halal

YB said...

Salam,

Ini YB tak ada kerusi...macam yb bawah pokok lah

Noor said...

Salam..

eleh baru bersidang dah ngantuk.. apa punya YB lah.. tu kang misti bantai tido.. sampai kesudah tak ada usul2 baru..

cikgu mas said...

salam..


malam ni mlm jumaat yerr???..patut depa YB HC kena bangkitkan depa....

rezeki said...

salam

kak ngahdan cm serta kekawan

tgklah YB makkah tu, dia tinggalkan dewan psl nk masuk solat magrib, tu yg dewan dia jadi medan perdebatan ke ke ke

rezeki said...

salam

YBM, nti krg saya bawak usul undi tak percaya, pasal gosip yg kata pak itam tk diliver lagi dan expired , bolah tak ?

Noor said...

Salam..

YB melaka.. ye ke malam jemaat.. ishhhh.. tu untuk 18sx.. cheq under age lagi.. baru lepas penilaian darjah lima.. kawan cheq amik UPSR.. la la la

YB pasir berdengung.. dok bawak pokok pun ok gak.. sejuk sehh.. berangin..

manzlie said...

salam rezeki...

elehhh..mengantok pasal makan ubat tido gamat ker atau malam jumaat..?heheheh

wasalam..

manzlie said...

salam kak Noor..

Benarker kata kata ku ituh..?

wasalam

manzlie said...

salam yb..

bawah pokok pun bawah okok lah..

waslam

Noor said...

Salam..

adussss.. YB HC baca pasai tak 'deliver' tu ke.. he he.. ya ampunnnn..

mana YB Duta Mas nie.. tak kan soping memalam buta..

manzlie said...

salam kak noor..

under age..? biarbetui...hmmm booohhhh jer lah..

waslam

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam CL,

seronok tgk tido ramai-ramai mcm tu. lelaki boleh lah, mcm saya dlm mimpi je lah. Tapi kenapa tak de tempat tinggal. Hotel penuh ke?

rezeki said...

salam cl,

pak itam tetiap hari mlm jemaat

la la la

Noor said...

salam CL..

nie semua jemaah yang mai secara persendirian kot.. selalu nyer jemaah negara2 lain tak ada sangat cam jemaah M'sia.. survival sungguh depa arr.. ikut dan je.. kuat sungguh iman mereka..

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam CL,

seronok tgk tido ramai-ramai mcm tu. lelaki boleh lah, mcm saya dlm mimpi je lah. Tapi kenapa tak de tempat tinggal. Hotel penuh ke?

cikgu mas said...

salam

biar YB high castle tido dulu,kuyu dah dia,nanti mak itam babappp...

YB HC...YB kota melaka sokong YB Damansara..ada orang tu mmg dah expired...tapi tak sebut nama arr..

Noor said...

Salam..

mak aih.. kayalah tokey madu & tokey kopi kalu semua org cam pak menakan cheq..

aik?? YB melaka tak kan sambung tido kot??

rezeki said...

salam cl,

teringat dulu masa iktikaf dlm masjid marathon hampir setiap hari dr asar,magrib isyak,

bila keletihan, mmg ada sebuah tiang mengadap baitullah , menyandar lalu tertidur, tak pasti tetapkan 2 belah punggung, kalau tak tetap, terbatal wuduk , jenuh nk kene keluar

Noor said...

Salam..

cik lie.. cik lie.. kalulah cheq ngan CM yang dok tido tepi jalan lagu tu.. cik lie nak ajak kami p tido kat hotel cik lie tak???

cheq ngan CM je.. CR dok kat masjid kucing.. ngeh ngeh ngeh

rezeki said...

salam

YB melaka, sapakah gerangan nya yg dh expired tu la la la atau mmg dia takda tarikh expired kot spi bebila

rezeki said...

salam,

takpa , masjid kucing pun ok gak,
sapalah pak itam ni, dagang merantau mengkuang layu sob sob sob

tapi kalau dpt merantau kat makkah, alangkah indahnya

cikgu mas said...

salam

noor berani hang kata pak itam expired...di wat pengakuan berani..

tiap hari malam jumaat....cubaan memancing undi...tuu,CM sokong YB HC laar...

Noor said...

Salam..

Alhamdullilah, masa cheq dulu marathon dari maghrib sampai isyak je.. maktab belakang hilton.. cheq berlari je.. masa tu muda laie.. dengan larian 'watson nyambek'.. 3/4 minit dah sampai.. he he

S said...

salam,

apapa pun mereka adalah tetamu Allah yg perlu di raikan.

umiazuddin said...

Salaam CL,

lorrr kesiannya depa tido bergelimpangan lagu tuu...tak sejuk ka malam2?

VpeaceV

Noor said...

Salam..

sian cheq kat pokok mengkuang tuh.. baru nak idup dah layu.. dagang naik JLL.. mampuih pokok.. patutlah la nie semua pakat pakai carpet.. tikaq mengkuang dah tak ada

rezeki said...

salam

kak ngah, dulu kami tinggal firdaus marwa, 180 meter dr MH, tapi ttp kene keluar awal , berlumba dgn jemaah2 yg jauh yg dtg naik pickup tu

Noor said...

Salam..

tu dia.. wartawan astro dah masuk.. kena bersidang benda baik2 je.. sat lagi takut salah laporan.. he he

cikgu mas said...

salam

bukan tempat tinggal yg depa harapkan..yg penting sampai untuk melaksanakan ibadah haji...

KAk noor....Kalau kita bergelimpang cam tu,CL mesti ajak tumpang bilik dia,CL pulakk tido kt stor,hehehe

مسافر_اسلام said...

Salam CL,
keletihan ye...kesian jemaah semua..
tdo pun dapt pahala tu..Insyallah..
AZ kirim salam kat semua, nanti dia boleh jadi raja pecut. Skrg ni outstation kat KL.

Noor said...

Salam

kata muda.. stakat 180m tak adalah jauh sangat.. cheq dulu lari ganti2 200 meter.. sat je.. keh keh keh

Pak Itam.. masa cheq p.. Hilton baru dok buat.. stesen bas dok ada kat depan darul tauhid.. kalu tak silaplah..

rezeki said...

salam cl dan semua ahli dewan yg mulia,

pak itam minta diri dulu, esok nk masuk hutan lps subuh,nk cari akar rotan ,jadi nk kene rehat secukupnya

minta ampun, minta maap bebanyak jika ada terasa hati, bukan niat pak itam, sekadar memeriahkan persidangan dewan yg dh ada lebih kurang 50++ usul dlm sekelip mata, jadi , pak itam serahkan dewan pada YBM Damansara dan YB Kota Melaka.

selamat bersidang

Waalaikumsalam

manzlie said...

salam musafitr islam..

wahh ayah zain dah outstation ker..

waslam

manzlie said...

salam kak noor...

kalau cm dan kak noor tido tepi jalan..cl akan semawa gak tido kat bilik cl..tapi benar cakap cm..cl kena tido stor lah jadinyer..

waslam

manzlie said...

salam rezeki..

aduhai..tiap taip malam jumaat baginyer..HEBAT...caya lah..

waslam

Noor said...

Salam

betul CM bukan tempat tinggal yang diharapkan.. namun jauh atau dekat tu yang memberi impak (pergh.. cam impak maksima lak).. kesian dik kat yang veteran.. berketaq lutut baru nak sampai.. tu lum kira naik turun tangga.. bila depa dok marathon kat masjid.. 5/6 kali dok ulang p toilet & amik wudhu.. sian arrr

psstt.. ada orang standby huggies.. la la la

manzlie said...

salam wan Rusyaini...

ada pun pompuan tido kat situ..nanti sya apaparkan..

mereka tak mapu sebenarnyer nak tido di hotel..siankan depa

waslam

manzlie said...

salam rezeki...

baru jam 11.00 malam..awai nak tido..heheheheh


waslam

Noor said...

Salam..

alahai pak menakan cheq.. kalang kelibut ngantok.. yelah.. yelah.. cheq & CM handle.. tapiii, cheq pun tak bleh lama2 nie.. heh heh.. alamat nyer, CM handle sensorang lah ye..

Noor said...

Salam CL & geng..

cheq mintak diri dulu.. esok cuti.. cheq nak p horey-horey.. opsss, jangan risau.. ada kesempatan cheq mai melawat CL & kengkawan arrr

good night cikguuu

umiazuddin said...

salaam...

aik?! baru nak bersidang YB HC dah nak mengundur diri? Mana aci...ni attendance tak leh kira la cam ni...dua kali ponteng, kena buat pilihanraya ler nampaknya kat HC nanti..heh

malam ni persidangan di bawah pokok kurma pulak kot?

cheq pinjam notes dr YB Damansaralah, esok baru buat laporan ...laa ni nak pi buat liputan kat stesen ketapi mumbai dulu ;)

VpeaceV

m.q said...

insaf nya lihat kesungguhan semua jemaah2 ni