MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 1 December 2009

" Episode 9 - Perjalanan Haji 2009 - Di Arafah menunggu masuk waktu wukuf...."

Permandangan dari Luar Khemah khemah Jemaah
Pasukan Bomba pun dah tersedia...jangan marah warna hijau pucuk pisang tuh....hehehehe
Semua berjalan menuju ke Jabal Rahmah, termasuk saya gak 2km jauhnyer
Ada gak jemaah sempat duk posing tuh...cam CL lah jugak



54 comments:

cikgu mas said...

salam

123

cikgu mas said...

salam..

234 cm nk jugakk...wukuf dapat disempurnakan Alhamdulillah

Ayah Zain said...

salam

no 3 ke

cikgu mas said...

salam

nape tak possing CL..???

sungguh menarik kereta bomba tu..

Ayah Zain said...

Salam Lie,

cepat nya n3 hari ni, alhamdulillah

manzlie said...

salam cikgu mas..

Wahhh....Berlari pantas dia...

Ratu trekk kembali semula...taniah no wahid, ithinin...

waslam

Zie said...

Salam CL,
Tahniah CM... jangan habiskan

manzlie said...

salam ayah zain...

taniha gangsa..no thalata -3, still top three kan

waslam

Ayah Zain said...

Salam Lie,

2Km berjalan ke j rahmah? berapa jam nak sampai tuh. jalan ramai2 tak terasa pun jauhnya kan

manzlie said...

salam zie...


terlepas minum melo ker...heheheh


waslam

cikgu mas said...

salam

AZ jomm berduet nyanyi lagu kau mawarku ,hehehe ada berani...

Az potong no 3 niii..jauh jugaknyer jabal rahmah tu..

manzlie said...

salam ayah zain..

cuma mengambil masa setengah jam berjalan smapi ke sna...nak tau berpa masa di perlukan masa memanjat Jabal Rahmah...?

waslam

Zie said...

Salam CL,
Cantiklah warna keta bomba tu.. macam baju raya kak ngah je..

shami2 said...

Salam CL..

Alhamdulillah...

Ada improvement....tangga ke 8 hari ni....

manzlie said...

salam cikgu mas..

memag jauh tau...but seronok sambil berjalan kami berzikir dan bertalbiah..

waslam

Zie said...

Salam CL,
Berape lama CL duduk membacakan doa di Jabal Rahmah?

manzlie said...

salam kak shami..

alhamdulilah..still top ten kan..

waslam

manzlie said...

salam zie...

memang catnik warna keta bomba tuh

waslam

manzlie said...

salam zie...

lam gak lah duk disitu..

waslam

haticantik said...

salam Cl..cuaca masa tu cam ner? Panas ke? mendung ke? suam2 panasnya..hehehhehe

Rusyaini Food Industries said...

Salam CL

Noor said...

Salam CL..

ala CL nie.. cheq baru p basuh cawan kopi.. dah kluaq new N3.. kan dah dapat no 20 lebih.. hu hu

Rusyaini Food Industries said...

Cuaca macam panas je. tapi rasanya jemaah kita sabar semuanya. Dengan satu semangat ke Jabal Rahmah. Alhamdulillah.

hilmyiskandar said...

Salam.

Rasa seronok bila menantikan masuk waktu wukuf - langit cerah bukan kepalang, suasana hening + bersih memang tak dapat nak gambarkan macamana. Saat itulah semua doa diangkat.

Amin.

tq.

Rusyaini Food Industries said...

paling tak tahan tgk kereta bomba. Aduh! cantik sungguh warna gitu gaya! Syok jugak kalu tukar yg kt malaysia ni.

Noor said...

salam CL..

cheq dulu2 pun berjalan p Jabal Rahmah.. baru lepas putus cinta tu dik.. uhukkk

luas pandangan kat atas Jabal Rahmah tu kan.. aduhhh, terpandang-pandang cheq tengah dok panjat anak tangga satu demi satu..

pssstt.. CL ada tangkap gambar ngan unta2 berhias tu tak??..

Rusyaini Food Industries said...

tengok khemah-khemah tu rasa macam semua nak gi perang je. Semangat berkobar-kobar kejar redha Allah swt.

um. masyitah said...

Salam Cl
hu hu saya terlambat lah selalu..

Hj Karim said...

salam bahagia semua. Sa maso di Jabal Rahmah tu, eden pecayo Azli doa minto di temukan dngan bidadari yang elok, solehah dn keturunan yg baik . Kalo betul jngan lupo jemput eden samo yo..........

um. masyitah said...

bilalah agaknya saya dapat gi sana kan CL?

umiazuddin said...

Salaam CL,

Jauh jugak ye CL terpaksa berjalan nak ke Jabal Rahmah. Jutaan terima kasih ye, CL atas usaha, ingatan dan doa CL buat kami semua.
Hanya Allah saja yang dapat membalasnya.
Kami juga mendoakan kesejahteraan CL dunia akhirat. Amin.

VpeaceV

YB said...

Salam CL

Si isteri kena ikut suami kalau panjat Jabal Rahmah. Kalau dia berdoa kena suruh baca kuat kuat. Nanti amiin tak tentu pasal, makbullll....perang teluk plak

rosli said...

Salam Sdra Azli,

Mmg best tgk post ni, dpt tgk kemah dan jalan yang luas dan lurus menghala ke semua destinasi samada nak melontar or ke bandar lain. Jalan Tar nampak masih cantik dan tidak berlubang2, dan kurang berabuk. Syukurlah kesemua tmpt ni masih punyai infrastruktur yang baik.

cikgu mas said...

salam

aduhaiii terbayang langkah longlai seorang gadis jelita yg baru putus cinta mendaki Jabal rahmah tempat pertemuan Adam dan Hawa,uwaaa kak noor cayanggg jgn lah buat cm syahdu,tapi Allah maha penyayang yang pergi dah berganti..malah lebih baik dr yg hilang..

kenangan saya di Jabal rahmah melihat dua ekor merpati dua sejoli bertenggek berdua diatas menaranya,,,

Zie said...

Salam CL,
Kat Jabal Rahmah... CL doa apa untuk diri CL pula? Kak Umiazudin dan Kak Ngah tolong jawap juga...

cikgu mas said...

salam

ambooii YB,CM faham tu,,,ada pengalaman ker,citer kt kami sikit hehehe,YB jgn marah yer,tapi kalau ada jodoh tak ke mana...pssst YB punya doa ada sebut yg mendatangkan kemarahan tu ker???

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah...

CL... jgan duk buat kezutan selagi episod musim haji tak hbih nohhh
Getaran kezutan sampai kat rumah IP..Paris sana nunnn..

Maklumlah dah makin antik kan AZ...ngeh..ngeh..ngeh

amboi Kak Noor hari ni baru kuar rumah bayk kar cawan kopi kena basuh tu...tetamu ramai kut semalam..cuba habaq mai depar pi mana..sapa dok mai rumah semalam..ngeh..ngeh..ngeh

p/s: shari tak buat kecoh kat PDKM tak senang duduk aih...nohh...

Ayah Zain said...

sALAM cl,

makin di pandang kemah2 tu, terasa dekat sekali hati ini ke sana.......

amboui RFI awat tergoda tengok kereta bomba tuh,

shami , awat makn antik pulak. tang buat kezutan? biasa ler

Noor said...

Salam..

ishhhh.. mana CL bleh bagi tau dia doa apa.. rahsia peri'body' tuh.. tak brani cheq nak tanya.. tapi, kalu ikutkan kata tuan tanah.. berdoa lama kat situ.. ahikss.. doa orang2 bujang lah katakan.. cheq tulun aminkan arr CL.. aminnnnn

cikgu mas said...

salam

kak noor mana pak itam arrr,???

Noor said...

Salam

CM.. burung merpati tu romantik arrrr.. saje je nak bagi jeles kat orang yang p sorang2 tu.. heh heh.. jangan mare arr.. nanti kena jual.. la la la

Zie, kaler hijau pucuk pisang tu kalu akak wat baju kebaya cam Cik Rohani dalam madu 3 tu ok tak??.. cantik jugak kan.. tapiiii.. ahhhh.. kesian kat kebaya tuh.. takut terbertas jahitan je.. ahiksss

norsidah said...

Salam Cl,

Wah dah ramai kat sini rupanya ,akak sibuk2 kah N3 lama tengok2 dah ada yang baru tinggal lagi aduhai CL macam mana nak kejar no 1 ni tak dapat2........

Wah wah CM tak gi mana2 tunggu je kat sini ye..tahniah, rezeki no 1.

manzlie said...

SALAM HATI CANTIK..

CUACA DISINI ALHAMDULILAH..KEKADANG MENDUNG GAK..TAPI AMSA DI JABAL RAHAMAH..MASYALAH ..AMAT MENDUNG CUACANYER..SYUKUR KEPADA ALLAH SWT..

WASLAM

manzlie said...

salam kak noor..

betui tuh..doa untuk diriku adalah rahsiaaa..heheheheh

walam

manzlie said...

salam kak noor...

sungguhker nak pakai kebya..abg jamil tak amarah ker..?

waslam

Noor said...

Salam

CM, pak itam bz dik.. akhir tahun nie stok baru banyak masuk gudang.. dengaq kata ari nie 3 lori stok 'mangkuk cup' mai.. tu yang pak itam kalut dok susun.. kan pak itam nak sponsor 'mangkuk cup'.. la la la

heh heh.. kita dua je dik yang tau 'mangkuk cup' tu apa kan kan..

norsidah said...

Salam CL,

Masa menunggu waktu Wukuf ni ada macam2 rasa kan CL, sayu sangat bila teringat dosa2 . Hanya ingat Allah itu maha pengampun dan sayang akan umatnya.

haticantik said...

Heheheheh teringat masa mendaki ke Jabal Rahmah tu...ustad cakap bila berdoa kat situ..doa nya bertembung..yer la suami doa nak kawin lagi..saya pula doa tutupkan pintu hati suami nak kawin lagi...ahaks...tu semua tuhan punya kuasa

manzlie said...

salam hati cantik..

ye ker..amasyalah..

waslam

manzlie said...

salam norshidah..

memag syau dan syahdu masa tuh ..teringat kan dosa dosa lampau

waslam

rezeki said...

salam cl,

bomba pak arab wana kuning tu keh,keh,keh

mama ju, said...

Warna bomba tu menyefuk jiwa.Selalu warna merahkann...terbakar sikit...

mama ju, said...

khemah persendirian tu orang dri negeri mane ?

mama ju, said...

CL duduk khemah dengan orang dari Arab ke ?