MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 5 December 2009

" Episode 30- Perjalanan Haji 2009 - Cari Makanan, dpat Air minuman....laparrr.."

Jumpa lori sedaqah kan air minuman..alhamdulilah...
Cl dpat 2 botol..alhamdulilah..legaa rasanyer
Laluan Utama di Arafah..cl berjalan kaki balik ke Maktab 42 di hujung sekali..dekat sempadan...
Cuma kenderaan GMC sahaja di benarkan masuk kedalam selain Lori muatan membawa makanan dan minuman untuk sadaqah...



45 comments:

Ayah Zain said...

salam

chop

rosli said...

Salam Sa,

no 1 ker

Zie said...

Salam CL,
Alhamdulillah.. syukur

Ayah Zain said...

Salam,


dapat ke lagi heheh

rosli said...

Salam Sa,
no 2....

Zie said...

Salam,
Nampaknya kena belah tiga... AZ

Ayah Zain said...

salam cl,

alhamdulillah. dapat rezeki tu

rosli said...

Salam SA,

Tahian kepada AZ, makin laju dah...
yang lain agaknya tgk drama TV3...

Zie said...

Salam AZ,
Mujur kita sampai En. Rosli... takpun AZ nak pecah rekod lagi... hehehe, jangan marah AZ.. gurau je

manzlie said...

salam ayah zain..

wahh pingat emas kena belah 3...boleh ker...taniah az,rosli and zie..


waslam

manzlie said...

salam zie...

ayah zain tuh suka snagat pecahkan rekod tau...heheheh

waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,
,
hhehe, salam zie,, foto finish tunjukan az no 1 hehehh

hhehe tak kisah la tuh

mama ju, said...

Wah Ayah Zain...Rosli try lagi,CM tak de ke?

Ayah Zain said...

Salam CL,,

nasib jer, saja refresh, tekajut juga tadi, tiba2 ada. so masuk je ler

Zie said...

Salam CL,
CL dapat lapan dan air mineral je... alhamdulillah, masih kuat lagi berjalan.

Tahniah AZ, mengigil nak taip, misti AZ nak terkam n3 ni.. hehehe

mama ju, said...

Malam tadi mama ajak CM gi alamanda..tapi tak rezeki lagi nak jumpa...

manzlie said...

salam rosli and zie..

ayah zain tetap tak mengalah tuh..tetap no 1 kan..

waslam

Ayah Zain said...

Salam

mamaju, CM g perbatasan, ada urusan seri paduka baginda

manzlie said...

salam mamaju..

cm busy kot tuh...or duk tenogk drama tv3 agaknyer..hehehe

waslam

manzlie said...

salam zie..

ye lah..tapi dapat air pun dah alhamdulilah syukur pada allah swt masa tuh

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

cm masuk hutan kot tangkap ayam hutan cam tn ismet...

waslam

mama ju, said...

Sori CL,mama masuk blog mama bertajuk Penangan Manzlie.. juga mama mintak izin nak ambek gambar2 Haji CL..tk

Ayah Zain said...

Salam

Lie,utan mana cmnak masuk tuh, semuanya dah diteroka. hutan batu jer tinggal

mama ju, said...

Mama baru ingat hari sabtu CM busy..dah siap ke dia tanda kertas!

manzlie said...

salam mama ju..

oh ye ker...leh baca tak...kasi lah clue..heheheh

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

hutan batu cm pergi...dimana?

waslam

manzlie said...

salam mamaju..

busy tanda kertas agaknyer..

waslam

Zie said...

Salam CL,
Teringat pengalaman di Arafah dan Mina... pak arab yg menyediakan makanan dan minuman ni cukup baik hati melayan tetamu Allah. Moga banyak ganjaran pahala diterima akhirat kelak.

Hj Karim said...

salam Ayah Zain. Tahniah. Pecut jgn tak pecut.

Hj Karim said...

Salam CL. Alhamdulillah dapt juo ekan makanan yo. Razeki ....... dari Allah. Itu lo berakt sabo dn tidak putus aso

Hj Karim said...

Salam semua. Sungguh sopan petugas sabil tu......ye. tanya jamaah nak minuman yg mano satu. Subhanallah. Semoga Allah murahkan razeki dn panjang umo petugas tu.........samo2 kita berdoa yo.....

rezeki said...

salam cl,

alhamdulillah, air pun air lah,

cl, td lps komen kat n3 sebelum, pi masuk hutan balik , lupa kunci reban tapir, teringat bila zie cakap,

zie, bukan tapir tokak pak itam, pak itam yg tokak tapir tu, keh,keh,keh

cl, dh minum, pak itam td baru minum earl grey tea dgn cempedak goreng, mak itam buatkan ngeh,ngeh,ngeh

rosli said...

Salam SA


Nak tanya skit, sepanjang jalan dari Makkah ke Arafah, Mina dna Muzdalifah
mmg byk Sa jumpa van atau lori yang sedekah makanan dan minuman...tp Sa sendiri jumpa berapa lori dan van sebegini....saja nak tau

manzlie said...

salam rosli..

lebih kurang 10 van or lori dah jumpa sepanjang mengerjakan haji..banyak tuh..

walam

manzlie said...

salam rezeki...

ohh kunci reban rupanyer...camner lah leh lupa tuh..?

waslam

manzlie said...

salam hj karim...

bukan dapat makan..cuma minuman jer lah..

waslam

manzlie said...

salam zie..

moga depa mendapat keberkatannyer..insyalah

walam

rosli said...

Salam SA,

Murah rezeki orang yang buat sedekah tersebut dan Insyallah byk pahala mereka.....kalau kita ada byk duit untuk disedekahkan mmg bestlahkan di musim haji begini....

Dlm pengetahuan SA lah,,sdedekah tersebut oleh individu kaya di Arab Saudi atau organisasi....saja nak tau

rezeki said...

salam cl,

tu yg masa kami balik dr mina ke makkah 10 zulhijjah dgn berjalan kaki, jalan kiri kanan penuh dgn kotak2 terbuang menimbun , kotak2 makanan dan minuman yg diberikan kpd jemaah. Tapi masa lalu terowong tu, rasa tak spi2 kat penghujung psl tak sabar2 nk buat tawaf haji masa itu.

manzlie said...

salam rezeki..

begitu lah yang sya rasa jugak..seronok dan teruja untuk buat tawafkan..

waslam

manzlie said...

salam rosli..

ada yang individu dan ada yang company sedekah kan jugak

waslam

um. masyitah said...

Salam
Lega rasanya ada air di saat memerlukan. Bagusnya kan ada hamba Allah bermurah hati sedekah/hadiahkan air..

مسافر_اسلام said...

Massyallah..jauh nya kemah...alhamdullah dibekalkan air 2 botol. Dapat menghilangkan dahaga dan air dlm badan.

مسافر_اسلام said...

Salam semua...wah..hebat kalian semua..berlumba lumba ye...hebat..tp yg terakhir mesti dapat kat adik bungsu ni...betol tak abang CL, ayah zain, kak zie.

cikgu mas said...

salam ciklie

lesson yer
...thn depan CL bawak bekal yer,pi Arafah,bawa sandwich,biskut,kurma,pisang untuk alas perut..

sedih dengar dia tak dapat sedekah tu..laparr sampai sudah..