MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday, 6 December 2009

" Episode 35- Perjalanan Haji 2009 - Dalam Terowong Muaasim...."

masih dalam terowong nih...
agak sesak masa nih..tapi seronok.....
Tuhhh kipas duk sedut botol botol mineral....
Dah nak kuar dah nih....depan tuh group Turki



28 comments:

Ayah Zain said...

salam

chop

rosli said...

Salam CL,

Salam

rosli said...

Salam CL,

Ingat dapat no 1, share dgn AZ

Ayah Zain said...

Salam,

alhamdulillah, subahanallah, sesaknya dengan jemaah

rosli said...

Salam CL dan rakan2,

Salam semua, saya pun nak beradu dah, esok ada kerja kat Melaka.

Ayah Zain said...

Salam,

cepatnya rosli komen

manzlie said...

salam ayah zain....

Berkongsi pingat emas dgn rosli lagi...taniah..


waslam

Zie said...

Salam CL,
Tahniah AZ dan En. Rosli

Ayah Zain said...

Salam,

kita berduet pulak yer.nyanyi ghazal apa tuh lupa pulak

Ayah Zain said...

Salam,

kita berduet pulak yer.nyanyi ghazal apa tuh lupa pulak

manzlie said...

salam rosli..

taniah jugak dia nih...pingat emas...

waslam

rosli said...

Salam CL,

Syukur saya dapat tgk lebih jelas dlm terowong ni, maklumlah saya ni orang OSH, Haji first dan safety pun first.

SUHAIMI said...

salam
penuhnye jemaah dalam terowong tu....tapi kalau Allah nak permudahkan semuanya jadi senang je....

Zie said...

Salam CL,
Subhanallah... ramainya jemaah, macam2 jumpa sepanjang perjalanan

Ayah Zain said...

Salam,

sempat juga lie amikgambar botol mineral tuh.

az dulu tak lalu terowong tu sebab bermalam betul2 di mina, tak jauh drpd jamrat.

so tak ada pengalaman bersesak2 macam tuh

Zie said...

Salam CL,
Kat kipas tu kadang ada selipar/kasut gak...paling banyak botol mineral.

cikgu mas said...

salam ciklie

adoii,cm salah telekk lah n3 ni!!AZ no 1,nyanyi ghazal untuk rabiah yer..

rezeki said...

salam cl,

masa tragedi di terowong muassim tu dulu tahun 2004 kalau tak silap, hanya sebuah saja terowong utk pergi dan balik, apabila berlaku rempuhan dan terjatuh, ia ibarat domino krn yg blkg tak nmpk yg dihadapan, ramai jemaah terkorban masa tu termasuk juga jemaah kita, selps tu baru dibina satu lagi terowong, alhamdulillah.

juga sebelum tu kita tak guna gelang yg tertulis nama dan negara, tapi masa kejadian tu, byk mayat yg tidak diketahui identiti dan negaranya.

sekarang semua jemaah rasanya ada pakai tanda atau tag ditgn, dan jemaah kita pakai gelang a.k.a bangle yg cantik.

zailina said...

Salam perkenalan :-)

Alhamdulillah..seronoknye tgk orang g haji ni ...

manzlie said...

salam rezeki...

benar tuh..ada hikmah selepas kejadian tuh kan..alhamdulilah..skg semuanyer sudah selesa..

waslam

manzlie said...

salam zie..

yup masih banyak selipa gak kat situ

waslam

manzlie said...

salam zailina..

alhamdulilah

wasalam

manzlie said...

salam cikgu mas..

aikk ingat dah tido sebab esok nak pegi perbatasan..heheh

waslam

Zie said...

Salam CL,
Sungguh cantik perjalanan haji CL nih.. syukur, cuma diuji lapar je...

Jap lagi Dik Musafir Islam, menutup bicara n3 ni..

Hj Karim said...

Salam AZ. Johan pecut..... Msokan copet bonar lupo lagu Ghazal tu......PAK NGAH BALIK ... atau kita sarupo... kan sodap lagu tu yo......

Hj Karim said...

Salam CL. Kalo ekau nak tahu AZ tu...... orang lamo dlm nyanyian lagu Ghazal....orang Nagori dgn orang Joho.Lobih lagi orang muar.....memang suko lagu ghazal .AZ peminat setio pak lomak

Hj Karim said...

Salam Rosli. Ekau dgn AZ tu.....edan raso satu gu yg bagus. munkin ekau dah dapet ilmu yg aden tanyo .......ado Az bogi kat ekau.Warga PDKM nk tahu samo...... he he he . Jangan bogi tahu kat CL yo. janji yo....

hanimmokhtar said...

Salam cik Lie..

syoknya tengok suasana dalam terowong dan masa kat Jamrah tu..dulu2 masa blm pi haji mak ayah saya selalu kata masa nak pi melontaq tu rasa macam nak pi berperang..bila saya alami sendiri baru paham apa yang mak ayah saya kata tu..dengan ramainya..dengan laungannya talbiahnya...yang belah sana dah siap pakat dok takbir raya...memang meriah...

La ni kawasan jamrah dah dibesaqkan jadi tak la crowded macam dulu2 kan...tgk gambaq2 yang lama dalam buku tabung haji tu...ada gak rasa takut tu.

Alhamdulillah telah dimudahkan....

-hanimmokhtar