MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday, 13 December 2009

" Episode 58 - Perjalanan Haji ku 2009 - dah hampir ke Jamrat..."

Dah hampir ke Jamrat nih
Tempat Heli mendarat for VVIP
Melalui selekoh ke Jamrat...
Selekoh trek untuk Buggy lalu...
Tempat Buggy berhenti disini..hampir dekat di lontaran pertama

42 comments:

cikgu mas said...

salam

buggy kosong tu..

Zie said...

Salam CL
alhamdulillah

abangsulung said...

Salam CL,

Apa khabar sekarang..?

CM, ratu N3 ni.

cikgu mas said...

salam..

mana sama rasanya orang yg mendaki dengan penat lelah dgn yang naik heli,kepuasannya berbeza..

Zie said...

Salam CL,
Takde gambar heli mendarat ke

cikgu mas said...

salam abang sulung


alahai tak de lah sampai jadi ratu,starter mungkin...

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

salam

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

i'm back....

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

hari tu memang nak request CL ambik gambar tempat mendarat heli dekat-dekat. Tup tup hari ni dah blh tgk. Syukran

Kasmin said...

Salam CM

Pengalaman berjalan dan mendaki walaupun tak terkira penat lelahnya itu yang lebeh nikmat waktu kejemarat.

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

baru balik habiskan masa dgn mak yg dtg dr kampung. jd masa utk kwn kt sini mmg tak ada 3,4 hari ni.

umiazuddin said...

Salaam CL,

Tak nampak ramai sangat jemaah ye waktu ni? Masa CL sampai ke jamrat tu dalam pukul berapa?

VpeaceV

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

ramai jemaah penerbangan awal sudah kembali ke tanahair. Alhamdulillah. rasa sayu melihat kepulangan mereka. Perjuangan di sana besar ertinya dlm perjalanan hidup. Insyallah dihadiahkan Allah haji mabrur.

PINATBATE said...

CL betul-betul dah macam wartawanlah..blog ni dengan segala gambar-gambarnya sangat bermaklumat..! Syabas Cik Lie..

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

lama tak dgr dr umiazzuddin. sibuk ke?

umiazuddin said...

Salaam Wan,
hehe...idokler sibuk bebenor punn...menyibuk adaler...heh..

pekabar mak? orang kg sumer sihat? :)

VpeaceV

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

tahun depan mungkin bln 2, mak wan nak pergi umrah di sana. jadi wan ada mintak jumpa CL di assafwah. Tapi CL ada kt sana ke masa tu nanti?

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

mak wan alhamdulillah tp biasanya org lama. wan lah jd tukang urut dia. kalau tak urut mak wan mesti suruh cabut uban. seronok dpt urut mak, rasa puas.

org kampung wan tak tahu le. ramai sgt kalu nak bg laporan 1 kampung tu!

abangsulung said...

Salam CL & geng2 semua,

Rupanya banyak juga geng2 yang belum tido ni. Awal tadi masuk rumah CL, kemudian merayap rumah Pak Itam kejap nak makan sirih, rupanya pak itam tak makan sirih, dia kunyah chewing gum. heh..heh.. Balik semula kesini, aik..ramai dah orang bertandang kat rumah orang mekah ni.

Salam adik kakak semua, nampak gaya kita-kita ni aja yang ada malam ni.

CM,Zie pun belum tido juga ka..?

abangsulung said...

Salam CL,

Kalau saya pegi sorang, mau saya sesat kat mina tu. Jauh sangat dah berubah. Zaman kita dulu 1993, belum ada apa-apa lagi. Jembatan pun baru setingkat. Tapi zaman kita dulu, mabit boleh duduk dalam bas, lepas tengah malam balik semula ke Mekah.

CL, kalau kita naik buggy tu kena bayar ke..?

ps.. Blog "Welcome to Zie blog" tu milik Zie KL ke atau zie PtJ. Tak nak bagi kawan komen ke..tak ada tempat nak tulis le..

rezeki said...

salam cl

jamrat ni punya corner , kalau dapat kat bebudak kita, habis dirempit nya. Mcm semlm tgk kat tv , oprerasi mencegah lumba haram, 99.9% semua budak bangsa kita, bangsa lain takde pun
semoga mrk tidak terus hanyut dan Allah memberikan petunjuk dan hidayah

Ayah Zain said...

Salam,

CR hang ni ada saja yer, fikirannya jauh ke situ. tapi memang pun kan. Johari saja yang mengenal maknikam

Abang Aji said...

salam cl,
bersyukur kita kerana kerajaan arab saudi terfikir untuk memberikan kemudahan kepada golongan kurang upaya dalam melaksanakan ibadah haji ni, cuma jangan salah gunakan aje kemudahan buggy tu aje...

Ayah Zain said...

Salam

untuk vvip ni, macam-macam depa dapat kat dunia kan. Yang tak vvip tuh, syukurlah kepada nikmat Allah yang diberikannya. Allah maha kaya segala-galanyai

umiazuddin said...

Salaam...

yang menjadi matlamat : dapat jadi VVIP di akhirat, dengan rahmat-Nya... dak gitu AZ? :)

VpeaceV

Kak Sidah said...

Salam CL,

Indahnya pemandangan di Jamrat sekarang, jauh beza dari dulu ye CL, baru setahun akak pegi dah berubah jauh,

Kalau ada rezeki nak pegi lagi..
Cantek buggy tu tersusun menunggu penumpangnya

Kak Sidah said...

Salam,

Apa kabar semua CM, AZ, Zie, Abgsulung , Abg Aji, CR, Wan,Ummiazuddin, Kasmin, Pinabate, dan semua, selamat berjumpa lagi di alam blog ini.

Penat dua hari melayan kenduri sana sini

babykhalifah said...

Salam CL n semua...
adoiii dah banyak n3 trtinggal...5 hr keje luar tk pat nk bacer

abangsulung said...

Salam,

Kak Shidah,kita semua alhamdulillah sihat. Diharap kak shidah pun begitu jugak.

Memenuhi jemputan tu sunah nabi jugak,disamping bersilaturahim. Banyak hikmahnya.

YB said...

Salam CL,

Kalau dr m'sia ni siapa yg boleh naik heli tu dan siapa pulak yg boleh naik buggy.
Entah entah satu hari nanti boleh melontar dr dalam heli dan buggy....

Ayah Zain said...

Salam CL

Salam Umiazuddin,

ya betul tu, kita mengharapkan keredaan Allah. Semoga Allah reda dan menerima kita sebagai hambanya.

umiazuddin said...

Salaam Kak Sidah,

Alhamdulillah diberi nikmat menghirup udara Allah ini buat sehari lagi...
Semoga Kak Sidah pun sihat dan ceria selalu :)

Berapa buah kenduri Kak Sidah cover weekend lepas ni? hehe... Alhamdulillah akak diberi kesempatan untuk memenuhi undangan... pahala pun dapat! :)

VpeaceV

Zie said...

Salam CL & semua,
Kak sidah, jika semalan banyak makan kenduri, hari ni elok puasa sunat hari isnin...

Semuanyer mengharap keredhaan Allah.

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam,

Alhamdulillah Kak Sidah. Urusan dunia ni tak habis-habis kak, lepas satu dtg satu lagi. Layan tak layan je dgn semua tu.

Kak Sidah said...

Salam,

Memang kalau di ikutkan tak terlayan , tapi pelahan2, satu satu cuba dgn tenang minta keredhaan Allah insyaallah dapat lah melayan segala kerenah tu kan Wan

Akak tak puasa la Zie, penat sangat, kat rumah pun sibuk juga, anak akak baru je sampai.Seronok zie dgn cucu, akak dah ada cucu la..

Ummi akak pegi dua jemputan je tapi sebab jauh2, utara selatan tu. pegi juga sebab mcm Abgsulung cakap menghadiri jemputan tu sunnah.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, indah + teratur, melambai2 utk kesana tahun depan.

Amin.

tq.

Zie said...

Salam,
Tengok kecanggihan jamrat, masih ada sentuhan arkitek/jurutera rakyat malaysia... syabas.

Kak sidah, seronok melayan cucu dan anak2 yg lama tak jumpa...

rosli said...

Salam CL dan rakan,

Entri ni pun byk info , sekurang2nya kita dah tgk kat mana buggy tu di simpan dan perkhidmatan itu untuk siapa, Jamarah kat tkt ni pun lebih jelas..... tinggi jugak dan perlu stamina dan tenaga yang kuat untuk mendaki...

rosli said...

Salam CL dan rakan2,

Tahniah sekali lagi kepadaKerajaan Arab Saudi kerana menyediakan kompleks Jamrah yang canggih danbyk kesempurnaan untuk jemaah melontar dengan selamat dan mudah

manzlie said...

salam semua pembaca blog PDKM..

alhamdulilah..dan jutaan terima kasih atas komen komen anada semua..cl busy sangat nih tak dapt nak jawap maafkan cl nohhh..mat duk mengantuk lagi....

semoaga kita semua di berkati olehnYer...insyalah

waslam

Kasmin said...

Salam Kak Sidah,

Alhamdullilah, selamat kita semua berjumpa diblog PDKM ni.

aji nugraha said...

ya alloh sampaikan saya ke mekah danmadinah...Obat Gagal Ginjal