MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 9 December 2009

" Episod 50- Perjalanan Haji ku 2009 - Cl nak keluar dari jamrat pergi bermalam di MINA..guna escalator nihh ............"

Tuh dia baru keluar dari escalator

Lepas Jamrat nih ada gak jemaah duk lepak and tido situ...
Ke jalan utama melencong U turn ke Mina..cl nak tido atas Jambatan Kig Abdul Aziz tau...
Bertalbiah kami semua berjalan balik ke Mina....
Sempat berkelah lagi tuh....masyaalah...seronok suasana ni




32 comments:

cikgu mas said...

salam

coooppp

cikgu mas said...

salam

CR entry baru ni,jommm

Zie said...

Salam CL

Zie said...

Salam CL,
Seronok perkelahan jemaah tu.. CL pasang khemah kat mana

Ayah Zain said...

Salam Lie,

berbaloi semuanya itu dibandingakn dengan ganjaran yang diterima drpd Allah swt. Semoga Lie mendapat haji mabrur

manzlie said...

salam cikgu mas...

Ratu trekkk mengegar lagi..
taniha top 2..

waslam

manzlie said...

salam zie..

nih mesti tak baca entry tuh duk rebut tempat nih...
kan ada tulis cl nak p jambatana abdul aziz..heheheh

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

alhamdulilah...moga allah swt makbulkan doa doa az tuh..

waslam

rosli said...

Salam Cl dan rakan2,

Entri yang menarik dan penuh dengan panduan bakal2 haji.

rezeki said...

salam cl,

ingat tadi pegi melontar cadar kat bilik, rupenya dh stanby melontar n3 batu hih hi hi

rezeki said...

salam cl,

tidur atas jambatan je psl nak cukupkan masa mabit di mina, kalau tidak kena dam

cukup time je, dah boleh balik makkah psl esok nak keje he he he

satu pengorbanan saudara ku
alhamdulillah

Ayah Zain said...

Salam,

n3 CL ni tak boleh di jangka,hanya cm saja yang mahir meneleknya,sebab tu no satu manjang.

cr,batu ke baru hhrhhr

rezeki said...

salam az,

mata dah kuyu ni he he he

sayakan siang malam keje he he he

Masayu Ahmad said...

salam CL

Subahanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar

Masayu Ahmad said...

Salam cikgu mas

tahniah, pecut jgn tak pecut

tak sempat saya nk kejar

Zie said...

Salam CL,
Bacalah n3 CL... cuma heran kat jambatan CL nak pasang khemah.. insya allah ada ruangkan.

zairin said...

Salam CL,

Seronoknya di Mina.. Nampaknya CL dah Slim... tak payah la pergi SPA... alhamdulillah

cikgu mas said...

salam

Az !!! adalah sikit ilmu nujum pak belalang,,nanti cm share dgn AZ yer!!!

Az dah pi dahh umah AZ...best yerrr,moga bahagia..hingga akhir hayat..

Ayah Zain said...

Salam CL,

jangan ko kojo siang malamjang oiiii. maso kojo, kita koko, maso tido kena tido gak,hehehe

umiazuddin said...

salaam CL,

ohh jadi gambaq jamrat yang sebelum2 ni tu CL snap dari 'atas' jalan flyover mcm dalam gambar no 3 tu la ye?

baru cheq paham...

VpeaceV

tahniah CM & Zie
(zie asyik berduet dgn blogger yang pangkal namanya Mas jer nih...patutla dok menang pingat 'mas..hehe)

ummi humaira said...

salam CL ...
sungguh berubah sama sekali drpd yg pernah akak lalui dulu ...
bertuah nya jemaah sekarang tak ler berebut mcm akak dulu ,tersepit dicelah rempuhan jemaah , huyung hayang ditolak ramai nya ummat.

Ayah Zain said...

Salam CL,

salam CM, ma kasih sudi datang, orang mokah ni jo yang buek tak tau jer.
buek tak ghoti hehhe.yor la Dia bz giler.mengomeh bilik tak abih abih, kang tak boto kastemer komplen

Ayah Zain said...

Salam CL,

memnag boto tu umi, tahun 88 dulu berhimpit2, tu ler,masa dah berubah

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam,

memang seronok. kemeriahan benar-benar terasa. rasa nak join!

Ayah Zain said...

Salam CL,

jadi ke tido atas jamatan king abdul aziz tuh.

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Dah canggih sangat-sangat tempat ni. Macam kapal angkasa pun ada jugak. Macam kat planet lain je sebab terus-terus nampak langit.

apa betul aku ni? kepala sudah pusing-pusing sbb baru buat almond flakes, org order nak sekali dgn hamper. Penat seh!

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

tido atas jambatan seronok. open air! dengan sejuk-sejuknya! emmm! best!

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

nampaknya semua sudah pagi beradu! boleh lah kita bermaharajalela! Tuan rumah pun tak ada. Dia mesti tgh sibuk-sibuk nak check semua anak buah dia. mana tahu takut ada yg tercicir.

Zie said...

Salam,
Saya ralit baca maklumat jamrat, 3D yg dipaparkan, gambar yg CL ambil sekarang... kalau pak itam jadi kontraktornya best gak, boleh tumpang pi mekah, nak tengok jamrat ni..

botolkicap said...

salam. saya orang baru di sini, berhajat nak buat umrah pertama kali tahun depan, tengah cari pakej terbaik dan murah

S said...

salam,

Alhamdulillah.
terimakasih pada kerajaan Arab Saudi yang membina jamrat yg sebegitu rupa dan canggih sekali.

smoga para jemaah haji yang melontar mendapat penghayatan yang optima.

terimakasih pada CL yg hebat memaparkan view yg sungguh indah.

wassalam.

um. masyitah said...

Salam macam tu ka rupa ascalatornya..