MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 2 December 2009

" Episode 16- Perjalanan Haji 2009 - Mendaki Jabal Rahmah dah nak sampai nihhh.. ...."

Cl mendaki bermula disini...aduhai sebab tuh lah turun lagi 4kg..skg dah 66kg...heheh
Jemaah berdoa pada YANG ESA..alhamdulilah
Jemaah nih duk menahan khemah kerana angin kuat tuh..takut terbang khemahnyer...
Baru naik suku jer jauhnyer nihhh dah letihhhhh
Masyaalah..ramaikan.....seronok dan meriah bagai pesta disini...alhamdulilah

47 comments:

Noor said...

Salam..

taraaaaaaa

mama ju, said...

salam

Noor said...

Salam

yes yes

mama ju, said...

uih , noor , hebatnye , tk jadi mama nak pencen

Noor said...

Salam..

aduhai mama ju

Zie said...

Salam CL,
Tahniah noor

Noor said...

salam..

aduss.. tak dapek no 2..

he he

mama ju, said...

mama mula masuk tadi kososng lah ! cepatnyer noor . ni sape kene belanje sape ni ? hehe

Zie said...

Salam,
Kak Ngah dan mamaju bedua je ye.. Tahniah

Noor said...

salam..

rezeki p tutup lampu.. balik mai new N3.. ngeh ngeh ngeh

Noor said...

Salam

mama ju.. budak2 panggil cheq aunty noor.. so, cheq hurmat kat mama.. mama je lah yang belanja.. heh heh

Zie said...

Salam CL,
Mama ju, Pak Itam belanja ayam utan... tapi mama kene masak sendiri.

mama ju, said...

wah , CL turun 4kg? takpe demi haji ... CM dengan AZ makan kot

Noor said...

Salam

ye lah zie.. mama ju dok tggu.. he he..

psttt.. CM tgh pasang ubat nyamok.. tu yang terlepas..

rezeki said...

salam ,

kak ngah mengelat, kata org dok refresh , dia tu keh,keh,keh

mama ju, said...

ok , zie , noor , mama menurut perintah je .

Ayah Zain said...

Salam

Ya Allah, mereka ni betul2 penunggu totok la CR

Zie said...

Salam CL,
Gambar CL berdoa takde ke?

rezeki said...

salam

mama ju kata nk pencen, keh,keh,keh

sambong balik tu ngeh,ngeh,ngeh

geram je tgh gambo panda tu, nk kena buat korban ni keh,keh,keh

manzlie said...

salam kak NOrr..

Juara lagi yer...tak tido lagi ker..

waslam

mama ju, said...

ish , kalau mama tak larat nak panjat jabal rahmah. cm ,zie , noor dh panjat ke ?

Zie said...

Salam,
Tahniah mama ju... top comentator (39).. abangsulung pun kalah!

manzlie said...

salam mama ju..

alhamdulilah top two..

waslam

rezeki said...

salam

AZ, depa ni pakai slogan dulu , kini dan selamanya kih,kih,kih

Noor said...

Salam..

ishh, pak itam nie.. saje je nak bagi cheq gelak sorang2.. diam2 lah pak itam.. jangan dok bg tau orang lain.. keh keh keh

manzlie said...

salam mama ju ..


kejar jer kak noor tuh..insyallah dapt lah nanti jaura..

waslam

rezeki said...

salam cl,

tu yang msuk je waktu wukuf , penuh memutih dr atas, subahanallah

Zie said...

Salam,
Mama ju, Jabal Rahmah tak tinggi... kalau gunung tahan harusku mengalah. Ala mama, panjat pun masa umrah je... yg tak tahan bau hasilan unta. hehehe

manzlie said...

salam rezeki..

nak korbankan panda tuh ker..woww..hebat reeki..

waslam

manzlie said...

salam zie..

takyah lah..takkan smapai camtuh i nak tunjuk..tak ikhlas lah..heheheh kan

waslam

Zie said...

Salam,
Pak itam naper tak buat korban panda... keh keh keh.

Nak tanya, tapir boleh makan ke? kalau boleh makan apa rasanya ye..

Noor said...

Salam

mama ju.. Alhamdullilah, setiap kali p, cheq misti panjat Jabal Rahmah.. tapi, cheq panjat ikut tangga.. cuma yang last p ari tu cheq tak ikut tangga.. mengah jangan citelah.. tercungap-cungap..
tapi.. jaga2.. ada orang afrika dok tunggu kat batu2 tu.. depa nak tolong tarik kita.. pas tu depa paksa kita beli barang2 yang depa jual.. ada sorang mamat afrika nie, dia pun nak tulun tarik cheq.. cheq cakap dalam nada kesemputan.. 'haram2.. you are not my muhrim'.. eceh! cakap omputeh sehhh

manzlie said...

salam mamaju..

tuh yang cheq turun 4 kila nih..

waslam

Noor said...

Salam..

pak itam.. janganlah dikorbankan panda tu.. sian arr.. anak yatim, pak dah tak ada.. he he

rezeki said...

salam

cl, tu kalau boleh buat korban, makan sekampung tak habis

ok, pak itam minta diri dulu,n3 pak itam pasal jenis tawaf pun tak buat lagi keh,keh,keh
kalau rajin kul 3-4 pagi, baru buat

selamat bersidang semua kekawan,

CL, pastikan persidangan dewan mlm ini terkawal .

Salam sejahtera utk semua dan CL

minta maaf pada semua dan CL jika ada salah silap

selamat malam and good night

mama ju, said...

CL . trima kasih CL. insyaAllah , mama boleh belanja cl nanti. kita kn sama sama kat lestari perdana. nanti mama bawa lah pengiring. cm ke, datin ke, rezki ke, az ke, tu lah bodygurd utama cl.

nailofar09 said...

salam... tahniah ratu trek..mama ju dpt perak...tahniah...kita hadiah sabun jer kut...atau CL nk bg hadiah samp top 20...tq CL. ehhh baru nk sampai puncak jabal rahmah, yg pic kaabah tu kira berita terkini... tahniah CL...PDKM dah lbih tersohor dr nur kasih tau...lama tak nampak en Kasmin..mana dia yerr

IBAN MUSLIM said...

Alhamdulillah...manisnya beribadat kepada-Mu ya Allah...

Noor said...

Salam..

isshhh, zie nie.. semua binatang peliharaan kak ngah yang kak ngah 'sub' kan kat pak itam ko nak makan.. janganlah dik.. hilang mata pencarian.. la la la

Zie said...

Salam CL,
Takdelah macam tu sekali maksudku... hehehe, lagipun jurugambar biasanyer takde gambarkan.

manzlie said...

salam noor..

betul tuh...depa duk tarik tarik..

waslam

Zie said...

Salam,
Kak ngah.. binatang liar peliharaan (yg boleh makan) kak ngah tu kalau kak ngah pi haji kena lepaskan atau bagi orang lain kan... pak itam tolong jawap atau saper saje, dah lupa la

rosli said...

Salam SA,

Tahniah dah smpi ke puncak Jabal Rahmah....mmg best lah you bro...Susah dan payah tp nekad jua...akhirnya berjaya. Syukran.

manzlie said...

salam rezeki..

alhamdulilah..amanat mu dah ku tunaikan..hehehee..rehat lah secukupnyer

waslam

manzlie said...

salam rosli...

alhamdulilah..kalau dah tanamkan tekad dari bilik sure wont give up...alhamdulilah pada allah swt dan berkat doa anda semua jugak tuh..

waslam

rosli said...

Salam SA dan rakan2,

Saya dah tak terkejar mlm ni, sibuk kemas barang esok nak gi kursus, ni pun smpt ciluk masa sikit....esok lusa mgkn miss lah entri....tp akan follow up hari Sabtu...

Apapun entri ke Jabal Rahmah ni mmg best.....byk episod dan hasilnya mmg berbaloi-baloi....Tahniah SA

manzlie said...

salam zie...

hahh tau takpe..heheheh

waslam