MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 4 December 2009

" Episode 23- Perjalanan Haji 2009 - Di Puncak Jabal Rahmah..."

Terlalu ramai sehinnga padat dan sesak di atas ni
semua jemaah duk ter esak esak menangis sambil berdoa...
Tuh dia dari sudut atas sekali kami semua berkumpul dan berdoa...
Jumpa Jemaah dari Russia..alhamdulilah
Still masih berdoa di atas Jabal Rahmah nihh...




58 comments:

baz said...

SLM CIK LIE... SAYA DAN ISTERI DAH SELAMAT BALIK KE TANAH AIT, TERIMA KASIH BANYAK ATAS MASAKAN DAL NYA, SYUKRAN ALHAMDULILLAH

Zie said...

Salam CL,
Syukur Alhamdulillah... CL berdoa di puncak Jabal Rahmah.

Selamat kembali Haji Baz & isteri, Insya Allah mabrur.

norsidah said...

Salam CL,

Nampak berseri wajah2 jemaah dari Rusia tu..

Selamat kembali dari mengerjakan haji pada baz, semoga haji mabrur.

baz said...

TERIMA KASIH ZIE... ALHAMDULILLAH, SEMPAT JUGA JUMPA CIK LIE D SNA :)

baz said...

TERIMA KASIH SEMUA ATAS UCAPAN SELAMATNYA, TPI YG PASTI DAL CIK LIE TU BOLEH BUKA RESTORAN :)

Zie said...

Salam CL,
Nampak 2 orang je jemaah wanita...

Alhamdulillah... CL sudah menawannya dihari paling mulia. Berdoa hingga menjelang senja ke? Terima kasih atas susah payah CL melaporkan utk dikongsikan bersama pembaca PDKM. Moga Allah sentiasa merahmatimu...

norsidah said...

Salam CL,

Ramai sungguh jemaah macam berlumba mengucup hajar aswad jugak ye CL.

CL dapat pegang ke tiang tu, dapat tulis nama tak.

nailofar09 said...

salam tuan tanah'...dpt top 10 kot saya nih...wah baz dn isteri dah balik...selamat pulang haji n hajjah baz...muga dpt hj mabrur

norsidah said...

Salam CL,

Assalamualaikum Zie

norsidah said...

Salam CL,

Wah CL pandai masak dal, pujian dari Haji Baz.....tahniah.

manzlie said...

salam Baz..

alhamdulilah..syukur ..moga mendapat haji yang mabrur..

waslam

manzlie said...

salam zie..

alhamdulilah


waslam

manzlie said...

salam baz..

hmmm..jgn lah camtuh..mana sedapnyer dal tuh..hehehhe

wslam

m.q said...

salam
alhamdulillah
ramai sungguh org yer
dr serata negara

baz said...

MEMANG SEDAP, SAYA DAPAT 4 KALI... TAK MALU HEHE

manzlie said...

salam norshidah...

takda lah ..takyah nak pegang...just berdoa kat area situ dah emmadai lah

waslam

manzlie said...

salam nailofar...

alhamdulilah..

waslam

baz said...

MAKSUDNYA, TAMBAH NASI 4 KALI HEHE

manzlie said...

salam norshidah..

alaaa..biasa jer tuh..

waslam

manzlie said...

salam baz..

alhamdulilah..oklah tuh..

waslam

baz said...

ANYWAY, ISTERI SAYA SITI PUN KIRIM SLAM, INSYALLAH KITA NAK IKUT APA JUA PROJEK CIK LIE PADA TAHUN2 YG AKAN DATANG, WSALAM SEMUA :)

Zie said...

Salam Kak Shidah,
Waalikum salam warahmatullahi wabarakatuh... salam jumaat, hari ini ada satu saat doa dimakbulkan... Allah rahsiakan agar umatnya berdoa sepanjang waktu...

Kak, tengok org balik haji... seronoknya tak terkira, sedih dan sayu pun ada.

norsidah said...

Salam CL,

Masa kat atas bukit tu apa yang CL rasakan selain dari kepuasan mendaki, akak teringin nak tau je..

norsidah said...

Salam CL,

Betul Zie, tapi kita tak tau bila doa tu di makbulkan, jadi kita sentiasa lah mengingati Nya, jangan lupa walaupun tengah beblogging ni kan hati kita tetap kat yang satu insyallah, lagi2 dgan blog CL ni..

Memang hati rasa sayu tak terkata, tu la sebabnya selalu singgah kat sini, terubat juga

manzlie said...

salam baz...

alhamdulilah..syukur..allah swt telah menemukan sya dgn insna yang berhati mulai seperti saudara Baz..insyalah next year projek terbaru akan sya bagi tau yer..

waslam

norsidah said...

Salam CL,

Tumpang lalu,... Zie akak nak keluar jap, gi menziarah kawan, sakit, nanti petang jumpa lagi..salam

manzlie said...

salam norshidah...

tak leh nak ucapkan dgn kata kata bila berada di sana...hanya yang pernah melaui nye akan memahami perasaan ku...

waslam

nailofar09 said...

salam CL...saya tak lah mendaki samp puncak nuuuu, kat bhgn petengahan pun habis dah batu jd comot...'tulis nama atas batu'....emmm cik li sad'...kenaper erkkk?...

manzlie said...

salam nailofar...

bila masa lak sya look sadd...kat ummi azuddin cakap i look glaaad lah..heheh

waslam

cikgu mas said...

salam..

aduhai sibuk berkemas terlepas n3 ni,nombor 30..

ciklie cikgu dengar jer,kesedapan dhal tu,mai semangkuk,cm panaskan roti canai segera esok pagi yer...

S said...

salam,

Subhanallah!!!

masih ada jemaah yg berdoa mengadap
tiang tu.

berdoalah mengadap Qiblat seperti apa yang siajar oleh Rasulullah.SAW

CL nampak tenang dan sihat cuma terbayang keletihan pada wajah CL.

YB said...

Salam CL,

Nasib baik tak ada yg jatuh dr bukit tuh...ada jugak bahayanya kalau jemaah tak bekerjasama jaga keselamatan..

umiazuddin said...

Salaam CL,

MasyaAllah sesaknya jemaah kat puncak Jabal Rahmah. Ada juga jemaah wanita yang sampai ke puncak. Alhamdulillah.

CL, jemaah yang berdiri di puncak tu dok kat situ lama-lama ke atau berdoa sat, kemudian turun ke bawah sikit, kasi chan jemaah lain pulak naik ke atas?

Selamat kembali Tuan Haji Baz dan Puan Hajjah Siti. Semoga kalian memperoleh haji yang mabrur. Amin. Sedap ye masakan dal air tangan orang Mekah :)

VpeaceV

nailofar09 said...

salam...lar mcm sad...tu CL lupa baca doa saya...huhuhu, doakan kambing lmbu kucing arnab saya sehat...anak2 ddik saya lulus exm disember ini..bole larrr doa kat multazam..

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

salam CL, agak-agak besar mana puncak jabal rahmah tu? boleh ke kalau jemaah wanita yg naik atas tu. takut pulak dikelilingi jemaah lelaki.

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

macam-macam bangsa ada. terharu lihat kesungguhan jemaah di sana. moga dimakbulkan doa yang dipohon termasuklah doa-doa yg CL panjatkan.

Masayu Ahmad said...

Subhanallah

Alhamdulillah

Allahuakbar

Seronoknya CL, berada atas puncak

ummi humaira said...

salam CL...
kalu akak ksana Jun nanti sanggup ke CL masak dal yg sama dgn hj Baz makan tuh.. he he gurau je ...
yg penting hanya doa kan akak selamat sampai kesana lagi yer..

Engku said...

masyaAllah.. seronok sungguh tengok permandangan dari jabal rahmah ni. Ari tu dok kat belah mana tah tak nampak lansung kelibat bukit nih. :)

Ayah Zain said...

Salam CL,

Subhanaallh, khusyknya mereka berdoa yer.

selamat kembali Hj Baz. Balik2 terus jadi raja pecuh. tahniah.

Ayah Zain said...

Salam CL,

baru sehari tak masuk PDKM, banyak sungguh n3. Rasa ketinggalan sungguh. ini pun dapat curi-curi masuk hehehh

Abang Aji said...

salam cl.
pergh..jemaah rusia pun jumpa kat atas bukit tu ye...
haaa...satu lagi aje yang belum jumpa, ape ya....?

Abang Aji said...

salam cl,
kalau doa cl yang rahsia tu dah termakbul nanti, jangan lupa beritahu kami di PDKM ...hehehe jangan lupa tau...

Abang Aji said...

salam cl,
Tentu cl puaskan kerana berjaya melaksanakan rukun haji secara sendiri-sendiri..hebat gitu.
mungkin satu pengalaman yang sangat bermakna ketika di kota mekah. alhamdulillah.

Hj Karim said...

Salam semua.Ucapan tahniah kapada Haji dn Hajjah semua. Semoga ibadat ke 5 mendapat keberkatan dari Allah. Ramai jamaah dah pun sampai kat tanah air.

Hj Karim said...

Salam semua.Ucapan tahniah kapada Haji dn Hajjah semua. Semoga ibadat ke 5 mendapat keberkatan dari Allah. Ramai jamaah dah pun sampai kat tanah air.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, Terima Kasih kerana mendokan kami semua.

Amin.

tq.

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

berapa lama CL atas puncak tu? rasa-rasanya dapat byk kiriman doa dari kami di sini. terima kasih banyak-banyak di atas kesudian CL untuk mendengar dan menerima doa-doa kami terutamanya sayalah..

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

walaupun kita tak pernah bersua, tetapi kesudian CL membawa amanah dr kami, benar-benar meruntun perasaan saya. bcoz i'm nobody here but yet you're offering something which is so meaningful to me. TQ bro.

manzlie said...

salam cikgu mas..

nanti lah sya balik bagi setupperware sekali yer..


waslam

manzlie said...

salam kak s..

benar kata akak tuh...saya dlam kegirangan dan keletihan..

walam

manzlie said...

salazm hilmy..

alhamdulilah..syukur

waslam

manzlie said...

salam haji..Karim..

alhamdulilah...

waslam

manzlie said...

salam abang aji..

nanti jumpa lah tuhh..

waslam

manzlie said...

salam ummi..

boleh apa slahnyer..takda masalah..

waslam

manzlie said...

salam ayah zain...

memag banyak lagi entry nih...

waslam

manzlie said...

salam wan rusyaimi..


takda masalah ..wajib tolong sesam islam..


waslam

manzlie said...

salam masayu..

alahmdulilah..


waslam