MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday, 6 December 2009

" Episode 33- Perjalanan Haji 2009 - selepas mabit di Mudzaliffah berjalan ke MIna...."

Berjalan kaki dari Mudzalifah ke Mina....6 km jauhnyer..
Beramai ramai kami semua ber Talbiah serta bertakbir..aduhh seronoknyer serta sayu....
Dah nak masuk ke sempadan Mina tuh.....
Melalui maktab jemaah malaysia....
Nampak jer bendera Malaysia dah rasa seronok sangat..Negaraku tercinta....





42 comments:

cikgu mas said...

salam

cikgu mas said...

salam

ratu trek kembali??

cikgu mas said...

salam

tengok gambar yg last sekali mcm kat mesia pulak kan?

cikgu mas said...

salam ciklie

sebagai cikgu sejarah cm bangga dengan ciklie,rasa sungguh terharu tengok bendrea kita di negara orangkan?

mohd.aliff said...

Salam CL,

Apa khabar CL, CM & semua.

manzlie said...

salam cikgu mas...

amboi...Top Threee....

semua sapu..Emas, Perak dan Gangsa..

taniah..

waslam

cikgu mas said...

salam

mana kawan-kawan lain ni?

manzlie said...

salam cikgu mas..

maaf bukan top three dah malah top 4 dia..heheheh

ye lah..Cl syang Malaysia....negara ku yang tercinta..


waslam

manzlie said...

salam mohd aliff...

baik alhamdulilah...
saudara apa kabar..?

waslam

rezeki said...

salam cl ,

mmg saya terasa keseronokan dan kenikmatan dlm perjalanan cl ke mina, sambil bertalbiah dn menaikkan semangat kita, kerna slps ni pulak melontar di jamrah, satu perlambangan dalam diri kita menentang segala sifat2 syaitan laknatullah.

manzlie said...

salam rezeki...

memag begitulah kira kiranyer selepas ini..tapi amat menyeronokkan dan terasa teruja snagat untuk menlontar..

waslam

rosli said...

Salam CL,

Best tgk bendera Msia....CL singgah tak kat sana ?

CASA QASEH said...

cl, napa x singgah ke maktab malaysia
nampak bendera jer dah seronok nie kan pulak nampak rakyat Malaysia sama warna kulit sama bahasa tentu cl rindu.

rosli said...

Salam CL dan rakan2,

Tahniah CM.....saya tunggu lama, bila tgk berita sukan je....terus dah 11 entri....belum ada rezki lagi

Ayah Zain said...

sALAM,

Alhamdulillah, sampai juga az ke rumah. penatnya di jalanraya.

wah CM, baru kuar terus juara

Ayah Zain said...

Salam,

az pun terasa kesewronokan CL ila melihat Jalur Gemilang tuh di negeri orang. best arrr

ijoismart said...

Salam CL
Lepas ni CL semakin kuat stamina utk aktiviti lasak. 1 2 km tu kacang lah ya. Semoga CL bahgia selalu

manzlie said...

sdalam rosli..

best..tapi tak singgah aar..

waslam

Ayah Zain said...

Salam,

wah CM, sambil memecut sambil toleh kiri kanan yer.

manzlie said...

salam casa..

sebba tkd spa nak sembawa kit msuk aar..mana leh main redahhh jer

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

memag seronok..

waslam

manzlie said...

salam ijoi...

apa kabar..? lama tak dengar berita..


wasalam

Hj Karim said...

tahniah CM.Johan pecut

cikgu mas said...

salam CL

kalau singgah,mesti dapat roti,biskut,makcik-makcik mesia tu tengok mesti sayang pada CL,CL ni pandai amik hati orang tua sehh...

ijoismart said...

Saya hanya membaca N3 tapi tak tulis. Tp dirimu tetap ku ingati selalu.

ijoismart said...

CM yg diingati. Kesemua projek tu berjaya tak. Tk CL dan CM dll

cikgu mas said...

salam..

tu larr cik rosli,cm teringin nk bergandingan memecut dengan cik rosli,alah-alah menyanyi lagu `seiring dan sejalan` Brorey dan sharifah aini...

dengan AZ selalu dah berduet..hehehe,

AZ,nk habaq ni CM jumpa dorang lg kawan lama..cik wan rusyhaini..jejak kasih berlaku lg looorr

Hj Karim said...

salam CL. Ekau kato 6 km dari Mudzaliffah ko Mino. Brapo lamo ekau ambil maso untok sampai yo? longoh jugo yo. Tak bawo minyak Afiat ko. Tak po skau orang mudo. Kalau Eden ..... lombik raso nyo

SUHAIMI said...

Salam...
berjalan ramai2 time malam pulak tu...memang best...CL tak singgah ke kat tempat jemaah malaysia.

manzlie said...

salam ijoi...

alhamdulilah...semoga usaha kita di berkatinyer..

waslam

manzlie said...

salam suhaimi...

taklah sebab duk concentrate bertalbiah serta dah teruja nak melontar tuh...heheheh

waslam

Hj Karim said...

salam Rosli . kau keno blajo ilmu dgn CM. Eden sndiri tak tau ilmu apo digunonya.Eden tunggu lamo yo......sodar habis dipulon........ nasib

Ayah Zain said...

Salam CM,

alhamdulillah, PDKM ni dah macam jejak kasih yer. No tipon dah bertukar tangan ke belum?

az tengah countdown hari bersejarah ni

kalau cm singgah kat maktab malaysia tu ada ke makanan CM, kan semua jemaah sibok nak ke mina juga. hehhe

Hj Karim said...

Salam CL. Gerai yg ado tu....gerai mamak ko. ...Ado ABC dgn rojak ayam ?

cikgu mas said...

salam

Alhamdulillah ijoi,projek berjaya,projek arafah ada di n3 CL tu,projek lain kita tunggu feedback cl yer,

Ayah Zain said...

Salam

TN HJ Karim, salam perkenalan, tn hj orghang mana? kek toboh mano tn hj tingga, ontah ontah ado kono mengono kito ni

rosli said...

Salam CL dan rakan2,

Mintak laluan, klu dgn CM saya nak lagu Broery dengan Dewi Yull, Jgn Ada Dusta Antara Kita, lg best lagu tu.....klu ada tips mcmana nak jadi raja trek boleh kongsi...

Sdra Azli, setiap gambar yg dipaparkan..lebih mudah faham laluan ketiga2 tmpt penting.....Semua best.Syukran

rosli said...

Salam Cl dan rakan2,

Betul kata Hj Karim tu, kena mintak skit ilmu CM ni...

Hj Karim said...

salam ayah ZIn .Susah edan nak kato......orang mano yo.... Minang ...tidak. Banjar.....jaoh yo.Rawa.....jugo..susah yo. Yang sonaang nye Orang Malaysia. InshaALLAH akan edan kbo kat ekau yo.

Ayah Zain said...

Salam,

tn hj karim, depa dah bukak trek baru, kita tertingga kat sini. tak aci cm ngan rosli hhheh

Hj Karim said...

Salam CM. Bonar kato ekau tntg gambo yg ko Ompet tu. Sokali pandang mcam gerai mamak kat Ampang ....... ruponyo di Mina yo... SUBHANALLAH

Hj Karim said...

Salam Ayah Zin.... Eden nak bagi semangat kat orang mudo mcam Rosli tu....... kito ni orang lamo yo......