MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 1 December 2009

" Berita Terkini...Padat..."

Bismillah..salam from Makkah...seperti biasa pagi tadi sebelum aku masuk ke pejabat sempat jugaklah aku duk 'melawat' Kaabah yang indah tersergam nih sambil berdoa....lihat lah suasana lautan manusia yang tiada berhenti melaungkan "Allahuakbar" serta Laibaikaalah" tanpa henti sambil bertawaf....terasa teruja dan khusyuk di hati ini..alhamdulilah..syukran..waslam

49 comments:

Noor said...

Salam..

taraaaaaaa 123456789

Noor said...

Salam..

yes yes..

cikgu mas said...

salam
no 1

Noor said...

Salam..

mana p semua

Noor said...

Salam..

wa ha ha.. CM lambat arr

rosli said...

Salam CL,

Syukur dpt top 5.....susah skrg ni , raja pecut dah ramai

cikgu mas said...

salam

nooor too much arrr..langkah bendull

Noor said...

Salam CL..

penangan kopi cap kapal api.. he he

rosli said...

Salam Sdra Azli,

Top 6 rupanya.....laju btl kedua2 raja pecut ni.....masih syukur

Zie said...

Salam CL,
Tahniah Kak Noor...

Noor said...

Salam

langkah sikit je CM.. tak sempat no 3..

cikgu mas said...

salam

noor kn bagi cm pengerasss

manzlie said...

salam kak Noor..

RAtu Trekk motong gotah dah mai dah..

taniha no wahid and ithinin

waslam

manzlie said...

salam cikgu...

sori aar ..kak noor jaura kali nihh

waslam

manzlie said...

salam rosli..

oklah tuh..

waslam

manzlie said...

salam kak noor..

minum kopi cap kapal api?
wahh hebat dia..

waslam

Noor said...

Salam..

sori arr rosli.. cheq laju skit je.. bagi chance arr.. skali skala.. dah nak balik nie..

zie.. dapat gak merasa dik..

CM.. jangan mare arr cikgu..

manzlie said...

salam rosli..

depa kan RAtu trekk la nihh..

mana tn ismet kita aar..?

waslam

cikgu mas said...

salam

en rosli dr bangi tu,nk betulkan ni bukan raja pecut,ratu pecut arr,jomm kita lawan lumba lari cm belanja laksa kt pasar mlm dekat maybank tu,kalau 7 kali no 1..

manzlie said...

salam kak noor...

memang hebat skg dia nih...memecut tanpa henti..bukan minum melo aar..

waslam

rosli said...

Salam sdra Azli,

Saya suka tgk gambar ni....penuh dgn jemaah dan syahdu sekali.....

Zie said...

Salam,
Naper kak noor tak sempat sampai no. 4 ke.. kena telan biji kopi tu..
Gi solat asar jap.. dh ada n3 baru.. seronok CL tgk kita berebut tempat.

manzlie said...

salam cikgu...

aikkk dengan cheq lum belanja lagi dah nak belanja saudara rosli kita ker..?

waslam

manzlie said...

salam zie..

alhamdulilah...cl pun nak p solat zuhur nih..cari bahan terbahru buat tatapan pembaca PDKM..heheh

waslam

manzlie said...

salam rosli..

memag seronokkan..begitu teruja kita di buatnyer..

waslam

Andak Ros said...

Salam..
Subhanallah... alangkah baiknya jika kesatuan disana berlaku juga dimana mana pelusuk dunia ini.. Allahuakbar!!!

norsidah said...

Salam CL,

Amboi Noor ,lepas geram ye.......

Tengok CL berebut2 nak no 1, penangan hadiah CL la ni.

Padat sungguh , seronok tengok rumah Allah dipenuhi umatnya, berlumba2 mencari keredaannya

Zie said...

Salam CL,
Dah lama tak tengok peminat2 CL muncul kat studio PDKM. Dah rancang nak masak apa utk tetamu2 ni... Barangkali peminat CL pun sibuk sangat.. kita tunggu kemunculannya.

rosli said...

Salam Sdra Azli dan rakan2,

Mintak laluan CL, mmg laksa kat Bangi tu sedap, tp nak dapat 7 kali no 1 tu yg payah....kena berlumba dgn ratu dan raja pecut PDKM....letih ni......kalau tido depan pc or laptop belum tentu dapat no 1 selalu..... Takpelah CM, nnti bila bila CL balik KL kita belanja dia laksa bangi dan laksa kat Alamanda tu...

Zie said...

Salam CL,
Kak Shidah, padat pun takpe kan... demi mencari redhaNya. Datang jauh2 takkan nak solat kat bilik.... rugi!

rosli said...

Salam Sdra Azli,

tepat jam 5.30 saya balik umah, lepas maghrig or isya biasa saya smbg lagi.....nak kejar 7 kali no 1 ni.......

Zie said...

Salam,
Cik Rosli, saya klu ke Bangi saya suka makan nasi briani gam muar tu.. kat anja restoran, sedap...

Ngadap ye PC/laptop... rebut no. 1 sampai 7, jap lagi saya nak g shopping.... kurang dah sorang ratu pecut.

cikgu mas said...

salam rosli

nanti cL masuk dalam buku tiga lima dia,,,penuh dah tu janji-janji manis followernya..CL claim cendol bangi yang kat dalam hutan tu,rosli pernah rasa tak???

rosli said...

Salam CL,

Betu kata Zie tu, bariani gam tu pun sedap.....klu ada masa dan ruang boleh kita ke sana nanti

Zie said...

Salam,
Cik Rosli, kita belanja CL makan nasik briani tu ye... masuk buku ye... gemok baliklah CL!

rosli said...

Salam CL,

Mintak laluan, kalau cendol yg dalam hutan mcm CM kata tu saya belum rasa lagi, tp boleh cari gak.....tp cendol kat tepi bukit dekat kawasan kilang tu dah selalu...ok set satu lagi janji kita masuk buku tiga lima.....kali ni kita akan cuba tunaikan semua janji tu......

manzlie said...

salam rosli..

betui ke nak belanja cl laksa nih..nanti sat cl buh dlam buku 3 lima nooh

waslam

manzlie said...

salam kak shidah...

sap dpat hadiah nih nanti pasti akak ingat cl smapi mati tau...heheheh

waslam

Noor said...

Salam..

Zie, rosli & CM.. cheq jarang2 p bangi tu.. jangan lupa bawak cheq skali arr.. beriani gam, laksa & cendol semua cheq suka.. perghhh! tak kuruslah cheq lagu nie..

wokeh, sesapa nak rebut no 1 after this silakan.. cheq pun dah nak offline nie.. sambung malam karang.. tu pun kalu sempat.. mak mertuaku ada kat umah arr.. harus menjadi menantu mithali.. ngeh ngeh ngeh

psssttt.. pak itammmm.. where are you.. la la la

manzlie said...

salam zie..

wahh ada algi janji manis mu ituh..sat cl buh dlam buku 3 lima nih..jgn risau cl takakn gemok sebab cuma makan tengahri shaja boleh belanja cl..heheh

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

betui tuh..cl dah buh tulis dlam buku 3 lima nih..heheheh jgn lupa cendul nyer sekali aaar..

waslam

manzlie said...

salam kak noor..

alhadmulilah...sure mak mentua syang tuh..dapt title menantu mitahli lak..

waslam

Noor said...

Salam CL..

cop cop.. nampak nyer CL balik mai M'sia nanti penuh 'temujanji'.. kena booking awai2 kalu nak belanja.. emmm, kalu CL tak sempat, cheq tulun gantikan tempat pun tak pa.. ngeh ngeh ngeh

Rusyaini Food Industries said...

Salam CL,

Memang saya tertunggu-tunggu n3 baru dr CL, biasanya dlm pkl 2.30 ke 3 ptg waktu m'sia selalunya dapat berita baru. Baru masuk kerja ye kat sana!

Laungan Labbaikallah ni memang membuatkan hati saya tidak mampu utk menjadi kuat. walau utk berapa kali apabila laungan ini kedengaran mahupun meniti bibir sendiri, tanpa dipaksa airmata saya akan terus mengalir laju. Hati saya tidak mampu utk menjadi kuat utk satu perkara ini. Dengar laungan ini, ingat Mekah, Ingat Madinah.

Alhamdulillah CL memang berada di sana. rezeki yang mencurah-curah.

Zie said...

Salam,
Pak Itam apa khabaq?... sekarang dah takde sembelih korban lagi... jangan makan daging banyak2 nohh...

manzlie said...

salam kak noor..

nak makan kan untk sya ker...abih tuh baju kebaya leh ker pakai nanti..hehehe


waslam

manzlie said...

salam rusyaini..

wahh dia dah tau waktu sya baut entry yer..heheh

waslam

Rusyaini Food Industries said...

tulah kita dah tahu rahsia... lain kali jgn gantung jam kt depan pintu. tapi tetap tak blh challenge zie dan cikgu mas dan ayah zain. jeles betul daku!

rezeki said...

salam semua,

suasana yg tak dapat di tempat lain, diasak,disiku,disondol
namun kita tak hiraukan semuanya demi kecintaan kita pada Allah SWT dan Baitullah

ni pak itam jalan mengudur dari belakang, baca n3 keh,keh,keh