MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 17 October 2009

" Solat Mahgrib..."

Keadaan Dataran Kaabah selepas solat Mahgrib malam tadi...
Nak masuk waktu solat mahgrib jam 6.12pm...

36 comments:

rezeki said...

salam cl,

alangkah indahnya masjidilharam dan lebih indah jika dapat bersolat dan beribadat di sana

alhamdulillah

rezeki said...

salam cl,

melihat lampu dari bilik2 hotel di blkg haram, rasanya hampir penuh hotel tersebut dgn penginap

limizia said...

Assalamualaikum Tn Hj dan semua yang mengikuti PDKM,
Salam perkenalan. Terimakasih kpd Tuan Hj Azli diatas kewujudan PDKM ini. Ianya banyak membantu dalam persiapan kami menuju keRumah Allah pada 23/10 jumaat nanti dengan KT14 dari terengganu ke Madinah.

Ayah Zain said...

Salam CL,

Alhamdulillah. Aman melihat jemaah yang menjadi tetamu Allah ini. Semoga mereka mendapat keberkatan daripada Yang Maha Esa.

manzlie said...

salam rezeki...

alhamdulilah keindahan masjdil haram bertambah cantik dengan berlatar belakangkan hotel hotel yang berchaya tuh.

wsalm

manzlie said...

salam Limizia..

alhamdulilah..terima kasih ats ingatan anda tuh..

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..


alahmdulilah...aminn..

waslam

Yem0805 said...

Salam,

Alhamdulilah dah ramai jemaah di Masjidil Haram...minggu depan mungkin dah bertambah ramai lagi..
memang indah masjidilharam

manzlie said...

salam yem..

alhamdulilah..

keindahan masjidil Haram amat mengasyikkan dan tenang jiwa kita...

wasalam

Noor said...

As Salam CL..

merenung senja dimasjidil haram.. terasa hiba dihati, merenung kaabah sambil muhasabah diri.. sungguh banyak kekurangan diri..

psstt.. CL & tn ismet, terasa kenyang tak??

ngeh ngeh ngeh

cikgu mas said...

Salam my fren ciklie

Nampak dah ramai jemaah sekarang...


berkat blog PDKM,kami dapat bertemu dirumah hanis,ada datin,noor,CM,kak Umi,Tika,CP,elaira...seronok betul mcm adik beradik..

oh yer,ciklie mesti rasa kenyang sbb CM dah tolong makankan bhgian Ciklie,tak banyak 3 mangkuk soto,2 pinggan nasi himpit n kuah kacang,sepiring puding,rendang ayam 3 ketul,dan sepinggang nasi bersama lauk ikan terubuk asam pedas....hehehehe sesuai arrr untuk ciklie yg sedang diet....dan CM makankan untuk dua orang...tu tanda teman sejati...


bhgian rezeki noor dah tolong makankan...

AZ ,pulak che pit makankan...

manzlie said...

salam noor..

alhamdulilah..memag setenang tenang rasa di hati..

kenyang gak tadi dapat makan asam pedas dgn kuah kacang..hehehehe


waslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Terasa betul2 macam berada di sana, suasana tenang, damai + menghiburkan.
Tumpuan hanya bersolat + beribadat.

Amin.

tq.

kak As said...

salam,

masih tenang dan damai di Makkah.
jemaah Malaysia sedang sibuk bersiap sedia dengan beg besar.
entah dah berapa kali kemaskan beg haji. ada saja yg belum dimasukkan.

kawan kak as dah bertolak ke KL petang tadi. pergi awal senang katanya.

cantik nampak lampu kat zam zam tower tu.. kali pertama CL ambik gambaq dari arah sini. syukran.

rezeki said...

salam cl,

noor & cm, kenyang hingga dah "semput sepenuhnya" ngeh,ngeh,ngeh

manzlie said...

salam Hilmy...

aminn...

waslam

manzlie said...

salam kak As..

yes..kali pertma snap di sudut ituh..

waslam

Noor said...

As Salam CL & CR,

ishhh, mana nak sempat semput.. sebelum p beraya kami berdua siap p klinik amik ubat..

kami makan secara berhemah.. makan 3 pinggan, p terjun kolam 3 kali, sambung makan 3 mangkuk, p terjun kolam lagi 3 kali.. (siap terjun tiruk bagai) begitulah seterusnya untuk 45 kali yang berikut nya.. end up.. untuk kali yang ke 46, kami terus basuh pinggan mangkuk tepi kolam..

ngeh ngeh ngeh

psstt.. jangan jeles arr, kita orang siap 'tapau' bawak balik..

yongzu @ 9W2YZU said...

Assalammualaikum,

Wow, cantiknya! Dah semakin ramai mula berkunjung ke sana.

Macam-macam nasihat dan pesanan yang diberikan oleh saudara mara, sahabat handai dan ramai lagi dalam beberapa hari ini :)

Semoga segalanya dipermudahkan olehNya dalam mencapai kesempurnaan, Insya'Allah.

Wassalam.

manzlie said...

salam yongzu...


alhamdulilah...syukur nikmat..


wasalm

manzlie said...

salam cikgu mas..

aalhamdulilah..dah ku jangka makan camtuh ..heheheeh
mekasih jer lah..


wasalam...

p/S.aikk CP kata tak dpt dtg..?

abh said...

Salam sdra Manzlie,

Tengok gambar 'solat maghrib' tu nampak ramai orang bersolat pada waktu ini. Adakah semua mereka itu penduduk tempatan dan juga pekerja2 di kawasan sekitar Masjidil Haram??..

Sdra/sdri limizia, salam perkenalan kembali...Alhamdulillah kerana telah dipilih Allah utk menunaikan rukun Islam pada kali ni...Mudah2an memperoleh hajjan mabruran...Abang dan kakak saya pun akan berangkat dgn KT 14 melalui K Terengganu.. semoga mendapat kenalan baru nanti...

insan said...

Salam Cik Li..
dipetak ruang perempuan tu la menjadi tempat yg saya selalu kejari semasa disana..doakanlah saya dapat menjadi tetamu Allah dalam masa yg terdekat Cik Lie yea...

manzlie said...

salam insan..

alhamdulilah...insyalah sya doakan semoga saudra akan menjadi Tetamu allah nanti..


waslam

manzlie said...

salam abh..

satu kenangan yang ama manis tuh..syukur alahmdulilah..

waslam

cikgu mas said...

salam ciklie

CM lupa nk bagitau bhagian ciklie yg tapau pun CM ambikkan,boleh cecah roti pagi esok..betul sangat noor xplain tu,pas mkn kami swimming lagi...


ada arr CP,sampai ke maghrib dgn kami bermesra dia dengan atika,siap belajar main kamera ribu ringgit tu...

manzlie said...

salam cikgu mas ku...

aduhh cikgu ..ahrus lah berjaga jga makan tuh..takut nanti jadi bunga Raflesia lak..heheheh


waslam

umiazuddin said...

Salaam cik li & para pembaca PDKM,

alhamdulillah, MH nampaknya sudah semakin sesak dengan jemaah dan bakal2 haji.

semoga limizia serta semua bakal haji dari Malaysia akan dipermudahkan segala ibadat di Tanah Haram dan memperoleh haji yang mabrur. amin.

CL, cantik pulak backdrop hotel2 di belakang tu..bravo kepada jurugambar semi-pro ni ;)

VpeaceV

malek said...
This comment has been removed by the author.
malek said...

Salam

Hari ni dalam Berita Harian di ruangan agama ada disiarkan artikel pasal beraya di Makkah oleh Mohd Shahir Ali - dia tu dari hotel yang sama ka?

manzlie said...

salam umi azuddin...

insyalah semoga menreka mendapt haji yang mabrur..

waslam

manzlie said...

salam malek..

taktau lah saya sebab tak baca lagi...insyalah will look in to it..

waslam

malek said...

Salam

Sdr Shahrir Ali tu saya dah jumpa blognya di uncle815.blogspot.com

Atikah said...

Salam....

Dataran kaabah yang tak pernah putus kunjungan jemaah....

Atikah said...

Salam bang & tumpang lalu,

Kak noor...
saya yang dok bertapa lama kat umah hanis tu bukan setakat makan 3 pinggan, p terjun kolam 3 kali, sambung makan balik 3 mangkuk, p terjun kolam lagi 3 kali... tapi air yang hanis buat sampai habis satu tong saya saya kerja kan... he... he...

Kak mas,

Bukan ker saya ajar akak guna kamera tu? :)buat2 lupa lak....

manzlie said...

salam adik tikah...

benar tuh..tak pernah putus kunjungan dari tetamu tetamu nyer..

waslam