MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 2 October 2009

" Dah Pindah Bilik Baru - Bilik Suite.."


Ruang tamu yang telah aku sdiakan untuk menerima kunjungan para Tetamu Allah...untuk bermalam disini jikalau sudi..

Tempat tido ku di sini...katil bujang jerr....
Sini lah tempat aku duk mencari ilham untuk melayari blog PDKM..
Bahagian depan nih leh nampak Gunung dan bandar kota Makkah gak, kat bucu bangunan tuh leh nampak Gua Hiraq
Depan ruang menonton Tv ..agak luas kali nih...
Bahagian dapur tuh tempat aku selalu nak masak ..agak kecik sikitkan..

Tepi tingkap yang menghala ke kanan dapat melihat Bukit Safa dan Marwah ( Saei Area..)









68 comments:

cikgu mas said...

SALAM


AMBOII DIA...TERKEDU CIKGU TENGOK...

rezeki said...

Salam CL,

apa yg sampai terkedu tu CM,
kurang satu je bilik tu kan CM ngeh,ngeh,ngeh

rezeki said...

salam cl,

alhamdulillah, kalau kat hotel rasa nak ubah selera , boleh tukar bilik.

dapat mengembalikan suasana yg baru kan,ni tingkat brp cl dan nampk kaabah tak dari situ?

manzlie said...

salam rezeki...

tingkat 12..nampak gak kaabah dari tepi tuh..cuma sya tak snap lah..lupa..heheh

waslam

manzlie said...

salam cikgu...

kenpa lak terkedu cikgu mas...?

waslam

cikgu mas said...

salam

betul rezeki ooi,nasib-nasib,,atau dlm cerita P.Ramlee "cobaaaannn"...ngeh,ngeh..

dah lah dapat dok depan kaabah hari-hari ,cium hajarulaswad,mimpi mak dia...tidur pulak...kat suite lagi tu..hmmmm inikah cobaaaaann???.


fuuuh jeles sejelesss yer....menciiii arr,hehehehe

manzlie said...

salam rezeki...

kalau mai jgn lupa lepak kat bilik sya nohhh..

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas...

jgn lah camtuh...meh lah sini kalau nak join ajak jer semua GPK mai...tul tak?

waslam

rezeki said...

Salam Cl,

CM, tulah yg saya ckp , cl hampir semua dah cukup, satu je cm kalau ada, cukup keperluannya CL ngeh,ngeh,ngeh

sama2lah kita pulak berdoa utk kesejahteraan CL

manzlie said...

salam rezeki..


ohhh baru ku faham...hmm takpa lah...skg pun dah ok dah nih...mekasih nohhh..

waslam

rezeki said...

Salam CL,

insyallah, bukan mai lepak lagi, siap berguling-guling ngeh,ngeh,ngeh

cikgu mas said...

salam ciklie yg budiman..

maknanya kalau kami dtg kami blh dok kt suite mewah tu??ya allah kena betulkan niat tu...nk pi umrah ni...

aduuhh,tapi hati kecilku teringin nk lepak kt situ,nk tapau tv flat skrin tu,nk lompat2 atas katil tu,nk posing kt kerusi tu, nk borak dgn noor sambil tgk gunung,nk masak maggi kt dapur tu,nk beremdam kat bilik air tu...aduuuh Ya Allah tu semua dunia,,,ampunkan kami Ya Allah..Allah beri rezeki pada ciklie...kami tumpang gembira...jer,,,

Hanis said...

salam,

CR, hanis tau kenapa kak mas terkedu....hahaha...tp kene janji jgn tinggal bag roda pas nie kalau p jenjalan....ngeh ngeh ngeh.....

abang...seronokkan dapat tukar2 bilik...ibarat p masuk umah baru, suasana baru...mood baru...

hanis nampak sesuatu ;-) ...tq

rezeki said...

Salam CL,

mlm ni kami nk balik muar, kenduri kahwin esok anak buah , doakan perjalanan kami selamat pegi dan balik.

nanti bila saya makan beriani gam muar tu, saya makankan sekali utk CL

cikgu mas said...

salam rezeki


oppps jgn usik dia lah nanti dia cancel pelawaan tu,kita dok bawah jambatan tu,katanya cukuplah ia berteman kasih Allah dan Rasulnya...

cikgu mas said...

salam

aahlah cikgu pun nampak sesuatu!!!!mcm biasa tengok

rezeki said...

salam ,

hanis, kak mas kau asyik terkedu je 1-2 hari ni, dlm n3 dia pun terkedu ngeh,ngeh,ngeh

CM, cobaaannnnn

cikgu mas said...

salam rezeki


ambooii terkedu lagi saya rezeki ooi,camner ni????

rezeki said...

Salam CL,

CM, usik mengusik, bergurau senda mcm adik abang je,

saya perasan apa yg cm dan hanis nmpk tu, tapi mls nk komen ngeh,ngeh,ngeh

UmmuAdam said...

Salam CL,

Bertuahnya CL dapat dok kat Makkah pas tu dapat dok dlm bilik cantik. Kami kalau kesana, bilik hotel muat masuk katil aje, nak best sikit kat Madinahlah. Anyway, tak menjadi masaalah. Dapat sampai kesana pun dah bersyukur yang amat sangat...alhamdulillah

Hanis said...

CR....jgn lupa bag roda nie kalau nak tau kenapa...hahahhahaha

kak mas...tu laaa...hanis nampak sesuatu...senyum aje...haha

uncle pet..!! said...

amboiii.. cntik eh bilik bru cik lie..
mai nk try pnjam buang semlm dua.. ahikss..

shami2 said...

Salam..CL

Dok tungu gambaq solat jumaat..kuar gambaq suite..hehehhe alhamdulillah satu hadiah satu perubahan pasti tak jemu CL kerja kan2...

Hari ni hari jumaat hanis adiku
Esok pula hari sabtu..
Bertuah sahabatku.. abangmu itu
Hari ini dapat bilik baru
Adakah bg samad sudah diberitahu
takut2 balik cuti silap buka pintu
bole jadi haru biru
Wahai CM, Noor kakak2ku lelain tu
Kalau sudi sambung2lah pantun tu

ngeh..ngeh..ngeh

manzlie said...

salam Rezeki...

nak guling guling pun boleh takda masalah..hehehe

walam

manzlie said...

salam cikgu Mas..

boleh..baut lah apa sajaee kat dalam bilik tuh..besar kan biliknyer..

waslam

manzlie said...

salam Hnais...

alhamdulilah...so bila nak mai...dtg lah lepak akt bilik anihhh..ajak ibo seklai tau...

waslam

manzlie said...

salam rezeki...

semoga suadra selamat dlam perjalanan ke detinansi ayng di tuju..insyalah..

waslam

manzlie said...

salam Cikgu...

aikk nampak apa pulak tuh..?Ade saje dia nih..heheheheheh


waslam

manzlie said...

salam uncle pet..

tda maslah..youre most welcome tau..

waslam

manzlie said...

salam Ummu Adam...

hmmm ye ker..terim aksih...

waslm

Leenoh said...

Salam Manzlie.

Insya Allah, kita akan bertemu di sini (Makkah) suatu hari nanti.

Kalau boleh berehat di dalam bilik tu lagi best hehehe.

Wassalam . wailal liqak

manzlie said...

salam shami 2..

sbar noohh, nanti sya kuarkan entry solat Jumaat tuh..isnyaalh...

waslam

manzlie said...

salam Leenoh...

insyalah..dan jgn lupa nanti mai duk kat bilik sya jugak yer...

waslam

Cik Amy Sensei said...

salam..

waaahhh....cantiknya susun atur kat bilik suite yang baru ni..

beruntungnya..

manzlie said...

salam amy sensi..

ye ker..hmm mekasih


waslam

silversarina said...

salam, beberapa hari tak dapat nak buka blog...fuuhhh ..

Bestnya dapat tempat tinggal macam ni, kalau akak mau terperap tak keluar2 ..hehehe.

manzlie said...

salam kak sarina...

ye ker...ehh kena kuar gak tau amik angin..hehehehehh


waslam

yuyee cap limau said...

salam CM dan CL
kak mas nnti nak g sana jangan lupekan yuyee tau..
amboi CL bertukar angin nampak..
nmpak gaya kena updaTE slalula blog nie..hehe
kak mas lupe,selamat hari raya..hehe
nak duit raya boley??

Gee said...

Salam cl,

Boleh lah akak ngan family akak (kakak akak n abg ipar) jumpe cl nanti ye...insyallah bulan depan. Bilik pun dah besar dah..

manzlie said...

salam Yuyee cap Limau...


nak duit raya mai lah sini..cl bagi nohhh..

wslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Rezeki anjakan dari Allah, semuga sihat dengan penuh semangat lagi.

Amin.

tq.

Noor said...

As Salam..

tu dia.. luas sungguh bilik CL.. kalu guling dari pintu masuk sampai ke dapur mau dekat setengah jam.. luas luas.. aik?? awat katil single je CL?? kalau cheq ngan CM nak tumpang tido tak muat tuh.. he he..

my dear CM.. ishh kalu lah kita bisa bercanda di 'suite' tersebut.. oh! alangkah indah nya..

cik adik shami.. akak sambung arr
ari senayan ari rabu
ari minggu dating kat tugu
abg samad terus terkedu
bukak pintu CM yang dok menunggu

pssst.. tn ismet.. balik muar elok2 arr.. reban ayam cheq jangan lupa!

bonda said...

salam cik lie,syoknyer ..bilik suite..mesti cik lie dpt naik gaji kut..nasib baik xterima tawaran dulu tu..memang barakah keje kt makkah......doa cik lie dpt kegembiraan n kebhgian dunia n akhirat.

p/s..cik lie pelawa nanti musim hj nanti ramai peminat nk lepak kt suite cik lie...x terlayan nanti..heheh

manzlie said...

salam Gee...

awat takleh lak..sure boleh..apa slahnyer..mai jgn tak mai noohh..

syukran

waslam

manzlie said...

salam hilmy...

terima ksih ats nasihat saudra tuh..

waslam

manzlie said...

salam kak Noor..

laaa jgn lah risau..kak noor mai jer cheq bawak masuk lagi satu katil King size besar punya..tido lah dgn cm tuh...takda maslah

waslam

manzlie said...

salam Bonda..

alhamdulilah...berkat doa dari bonda gak nih...

waslam

bonda said...

salam cik lie, cadar cik lie tu mcm cadar pengantin kwn bonda tau..kalernyer....tegok tv tu siaran arab saudi ker atau dpt merata dunia?

SUHAIMI said...

salam...
cantik and kemas bilik tu.....

cikgu mas said...

salamm

shahmi ,noor nk sambung lagi pantun gurimdam tu...

hari ni jumaat esok sabtu
semalam khamis kelmarin rabu
kalau samad yang bukak pintu
dari terkedu cm terus terpaku...

ya kak noor..katil king size satu,baru sesuaikan...

mana mungkin kita bercanda
kita ke mekah nk wat ibadah (chewahhh)


ye ciklie cam soalan bonda tu,siaran apa tu kat TV??masa CM pi makkah dulu TV pasang cerita arab semata2....
atau TV suite cik lie tu.. boleh dapat Astro ceria,silap2 ada cerita Jin noti atau cerita lakunan yuyee cap limau "Upin dan Ipin"...tolong jawab sikit soalan tak cerdik ni.....??????ngeh,ngeh

Ummi Wafa (UW) said...

Salam CL.

Wahwahwah! Cantinya rumah baru. nie wape bulan skali pindah2 umah nie? boleh pilih2 ke CL nak duk umah yg mana satu? bestnyer....

betul kata UmmuAdam, bilik yg selalu kite duduk tuu muat2 katil jer, kekadang tuu almari pun tak de :D hihihi.. tak po laa janji bleh beribadat di Haramain. itupun sgt2 bersyukur daa. kalau dapat yg mcm umah CL tuu lagi syukur. bila agaknya cik asben kite nak book satu...hihihihi

Wassalam

manzlie said...

salam Bonda...

siaran tv tuh dari siaran tv arab lah...ye ker cadar tuh cantik..mekasih..

waslam

manzlie said...

salam UmmuWafa...

insyalah ada rezeki nanti tuh..asben ummi book nohhh..

waslam

manzlie said...

salam suhaimi...

syukran...atas komen tuh..

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas...

mana leh dapt siran upin dan jin notiii..ish cikgu nih...kesitu lak dia..heheheh chanel arab tuh..

waslam

Leenoh said...

Salam Manzlie.

Insya Allah. Ana memang berharap dapat pergi musim haji tahun depan.
Tolong berdoa untuk kami ya.

manzlie said...

salam Leenoh..


insylaah..semoga berpeluang lagi ke sini..


waslam

cikgu zainab said...

salam azli,

oh ni dia yg dok ckp hari tu...hebat nyer...

manzlie said...

salam kak Nab..

taklah sehebat mana..biasa jer nih..

waslam

NGINAP SRENGENGE said...

Assalamualaikom,

Alhamdulillah...ayah dan mak nak pi semula nak kunjung ke bilik baru.Dulu nombornya 728 ,sekarang apa pula nombornya ?......semua ini menunjukkan kasihnya Allah pada anakanda Azli.

Bertekadlah mengejar akhirat yang abadi.

Salam kat abang samad....ensem dia.

Kak As bila nak mai ke Sik ? Bonda begitu berhasrat nak jumpa Kak As.

Wassalam.

umiazuddin said...

salam CL,

wow cantiknya bilik CL! kalau ada sang penyerinya nanti LAGI INDAH, kan, CL? ehm, ehm...kan? kan? kan? ;}

manzlie said...

salam ayahanda..

alhamdulilah..tapi ayah dan mak janji tido di bilik sya tau...skg tingkat 12 bilik no5,heheheheh

abg samad ensem..woww sukenyer cm tuh nanti ayah...

wasalam

manzlie said...

salam Ummiazuddin..

dah berseri lah skg ..walaupunmasih kesaorangan nih.jgn risau yer..

waslam

Kak As. said...

salam,

bulan haji telah tiba lagi
CL dah siap bilik besaq untuk tetamu Allah nak ziarah dia.

hanis mama juga nampak sesuatu.

Ayahnada dah ada kat Sik. smoga sihat dan ceria bertemu sanak saudara setelah >sebulan berada di Makkah. selamat kembali.
salam untuk bonda dan insyaAllah smoga Allah pertemukan kita.

CM, CN, mana boleh dok p guling2 kat bilik tu.
nanti jadi tongkang pecah. CL tak suka sepah2 tau. hhehehe...

manzlie said...

salam kak as...


taksabr nak tunggu any jemaah duk mai dlam bilik cheq kak ooiii...

takpa bagi jer depa duk guling guling...kita pasang lagu hindustan kuc kuch hotai hei..heheheh

waslam

safiudin dot com said...

salam sdr,

alhamdulillah, syukur...

ini lah nikmatnya kerja kat hotel kot... boleh pindah-pindah bilik.

terasa damailah (lapang) bila tatapan gambar2 dari bilik sdr...

bijak sdr mengaturnya.

SHITA said...

cantiknya bilik...rezeki drNya..nanti boleh tumpang amik gambar...dan tumpang tgk pemandangan sebenar yg indah tu dr bilik CL....tahun depan april, insyaallah saya akan sampai ke sana...

abangsulung said...

Betol lah kata CM. "dah lah dapat dok depan kaabah hari-hari ,cium hajarulaswad lagi.." hai untungnya badan wahai cik CL..