MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 23 October 2009

" Makkah HUJANNNN......"

Hujan mula turun tetapi Jemaah still tak berganjak dari Dataran Kaabah tu..syukur alhamdulilah...
Lihat lah di sebelah area Mansoor street hujan turun dgn Lebat nyer..syukur alhamdulilah....

Bismillah.....HUJANNN......bila tiba jer hujan jer di Masjidil Haram aku mula lah dah nak jadi JAKUN...almaklum lah sini memang cuaca yang selalu berkeadaan panas so bila ada jer hujan hati mula jadi girang...seronok alang kepalang...walaupun gerimis ker or hujan lebat ker aku tetap akan turun keluar pergi secepat mungkin ke dataran Kaabah...suka merasa keadaan hujan disitu....semalam sebelum masuk waktu mahgrib jam 5.00pm hujan turun di sini...alhamdulilah...lihat lah gambar gambar yang sempat aku rakam kan sewaktu HUJAN turun di Masjidil Haram..syukran..wasalam...
P/s; Jeles dengar member di mesia cerita hujan turun lebat, so bila dapat jer Hujan semalam kat sini punya lah gembira hati ku..syukur.alahmdulilah



50 comments:

Zie said...

Salam CL,
Ambillah waktu untuk berfikir & mendekatiNya, itulah sumber kekuatan jiwa. Ambillah waktu untuk terus belajar, itulah sumber kebijaksanaan. Rebutlah ibadah haji selagi diberi peluang kerana ianya mungkin haji yang terakhir untuk dinikmati. Alhamdulillah, terima kasih CL atas n3 ini.

Hanis said...

Salam,

Subahanallah....
abang...abg menjadi jakun...yg hanis bila dengar abg kata haram hujan, dan2 terasa meremang bulu roma....
inilah kebesaran Allah...

NGINAP SRENGENGE said...

Salam anaknda,

Alhamdulillah hujannn.Rezeki selalunya turun bersama hujan.Itu kata ulamak.Setengah2 kitab pun ada menyebut begitu.

Perlu paham ada 2 jenis rezeki.Rezeki yang baik.Dan yang satu lagi yang tak baik,memberi kesusahan dan bala.Banjir besar2an memusnahkan segala harta benda.Walau bagaimana pun itu kerja Allah.Berdoalah bila hujan turun.....insyaallah dapat berkat.

wallahuaklam.

PINATBATE said...

Mudah-mudahan hujan yg turun menjadi rahmat kpd seluruh alam..kat sini pun tengah hujan..saya memandang hujan sambil mendengar budget 2010.

manzlie said...

salam zie....

taniha no wahid...1...dah ajdi ratu trk dia skg...

satu pengalamna yangpaling manis kan bila hujan turun..

waslam

manzlie said...

salam hanis..

betul lah dik..masa balik kl dec lepas abag bila hujan lebat jer siap kuar main mandi hujan ..sampai kakk abg cakap abg nih dah sewel..tpi itulah hakikat nyer bila kita merinduii hujan...ahnugrah dari allah swt..

waslam

manzlie said...

salam ayahanda...

ssatu informasi yang amat berguna buat kita semua..
mekasih ayah..

waslam

manzlie said...

salam kak Pinat...


insyalah..syukur nikmt..

wasam

puteri said...

salam CL,
lama xjenguk PDKM.masuk2 tgk byk entry menarik...wlpun hujan turun di mekah,tapi tetap catik dipandang mata..."ma ajmala hazihi suratun.makbruk 'alaika.

Zie said...

Salam CL,

Saya pernah gak jadi jakun masa hujan turun di MH, tawaf jugak.. ada tak hujan batu? Orang arab bila hujan keluar ramai-ramai, kita kat sini hujan tak jadi keluar. Betul kata ayahanda, bila hujan turun kita hendaklah berdoa.

yuyee cap limau said...

salam CL..
hehe kat ukm nie pon ujan gak
tapi ujan kat mekah mestilah lagi bes kan..
kat sini ujan beserta guruh..eee takut tau

nazlinamohamed said...

Salam Hj Manzlie,

Alhamdullillah, hujan rahmat. Kalau panaspun, rahmat juga. Nampaknya bacaan suhu dah makin turun.

Wassalam - nazlina

manzlie said...

salam nazlinamohamad..

alhamdulilah..rahmat dari yang maha Esa.

waslm

manzlie said...

salam yuyee..

oh di kl skg ujan ker...bes lah tuh..

waslam

manzlie said...

salam puteri..

alhamdulilah..dan terima aksih erana masih mengiangat blog PDKM nih..

waslam

manzlie said...

salam zie...

betulkan kata yahanda tuh..kita hendaklah senantisa berdoa atas kurniaan allah pada kita semua bila hujan turun..

waslam

cikgu mas said...

Salam...

aaahlah yuyee,kitakan dekat adik kat Bangi kak Mas kat Putrajaya....kat putrajaya ni pun cam nak hujan...jom yuyee kita mandi air hujan,kita bagi jelesss kat ciklie tuuu,tapi kita tak sewel kan?????kita tak jakun kan???

Alhamdulillah hujan di Mekah adalah satu keindahan sukar diungkap,,,,

afiqq said...

alhamdulillah.. Rezeki Allah kurnia

manzlie said...

salam afiqq..

alahmdulilah..


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

amboi dia....


waslam

Ustaz Nazmi said...

Salam Cik Lie...
Alhamdlh...tentu seronok tidak terhingga..
Allah maha adil..Mekkah kurang hujan..Tetapi penuh barakah...

shami2 said...

Salam CL...

Kat Kl larr ni hujan lebat
Tengahari semalam pun hujan lebat
Seronok rasa, berlari cepat2
dalam hujan lama dah takku buat
Kata ustaz doa kita mustajab
Marilah kita sama2 doa supaya beroleh rahmat...

Wahai Allah kasihMu adalah rahmat
Daku ini insan lemah n kerdil sgat
Mlm jumaat rasanya beza teramat
Kusujud padaMU dalam solat
Kupuji namaMU ..pohon taubat
Kuseru namaMU mohon beri semangat
Kumenangis sedih rindu yg teramat..
UjianMu nyata sungguh hebat..
Jauh disudut hatiku..jelas tersemat
KasihMu ..mohon aku kukuh beribadat
Benarkah kita kan bertemu akhirnya dalam solat..
JanjiMu tiada yg tersasar..
Daku pasrah mohon diterima taubat
Hidup kekal idaman ku diakhirat

Ya Allah ampunilah kami, kasihanilah kami, dengarlah rintihan hatikami, rahmatilah kami,
Kurniakanlah kebaikan kepada kami didunia dan diakhirat...terimalah solat kami, doa2 kami..selawat dn salam buat baginda rasulullah dn keluarga serta sahabat baginda...amin

mnasir said...

Salam CL.

Alhamdullillah, syukur kehardatnya di atas nikmat hujan yang turun di sekeliling kawasan haram. Masa hujan CL tak keluar main2 hujan saperti masa kanak2 dulu ke? walaupun dah dewasa pun tak apa sebab disana jarang sangat hujan turun, ambil peluang keemasan bermain hujan, best juga tu

Leenoh said...

Salam Mazlie.

Syukur...alhamdulillah.

Tak dak orang main hujan ka ?.

manzlie said...

salam leenoh....


adaaa...termasuk saya sekali...heheheh seronok...

waslam

manzlie said...

salammnasir...

main hujan jugak..seronok...

waslam

manzlie said...

salam ustaz nazmi..


alhmdulilah....penuh barakah...

waslam

manzlie said...

salam kak shami...


best nyer kl ujan lebat...nanti dec balik sya nak main hujan gak..


waslam

sutera said...

Salam CL
Alhamdulillah...sejuk bumi Haram. Gembira rasa hati mendengar khabar ni..

Azemi Ali said...

Salam CL

Alhamdulillah.

Ayah Zain said...

Salam CL,

Seronoknya tengok hujan kat Makkah tapi AZ ketinggalan kereta api . Seronok CL main hujan kat Haram yer. AZ tak pernah merasai hujan di Makkah, hanya dapat rasa kesan baru lepas hujan sahaja. Bukan apa, putera hujan ni kalau kena hujan poning kopalo. agaknya kalau kat Makkah,kena hujan tak poning kot.

mama ju, said...

alhamdullilah ,hujan.Sebagai orang baru kat sini .mati idup kakju ingat cm tu lelaki!cm selamat perkenalan,kita dekat je kak di Lesteri Perdana 10 mt di putra.

hajah zainab bt abdullah said...

Hujan rahmat...

IBAN MUSLIM said...

Salam,

Alhamdulillah...hujan rahmat...menyambut kehadiran jemaah yang sudah mula datang ke bumi suci ini...

syukran

manzlie said...

salam saudara Amirul..

alhamdulilah...hujan rahamat...

wslam

manzlie said...

salam Hajjah Zainab..

alhamdulilah..
rahmat.. hujan

waslam

manzlie said...

salam mamju..

alhamdulilah duk akt lestai perdana ker...saya kat lP 8...
wat a small world kan..

waslam

manzlie said...

salam ayah zain...

seronok gak main air hujan nih..but sendir kena ingat..kepala sure skait..heheheh


waslam

manzlie said...

slam saudara azemi ali..

alhamdulilah....

waslam

manzlie said...

salam Suterra..

alahamdulialh syukur nikmat..

waslam

norman said...

Salam Azlie ....Dapat mandi pancuran emas tu tak?Should take the opportunity bro.....

manzlie said...

salam Norman...

skg Dataran Kaabah dah sesak lah...takpa lah bagi depa semua peluang..insyalah kalaua da rezeki lain kali lah yer...

waslam

Yem0805 said...

Alhamdulilah hujan rahmat

ummu masyita said...

salam,
Subhanallah,semoga hujan yang turun sebagai Rahmat dari Allah SWT

manzlie said...

salam ummu masitah..

insyalah..

waslam

manzlie said...

salam yem


alhamdulilah..rahmat dari mu yang ESA..

waslam

Atikah said...

Salam,

Hujan rahmat yang menyambut kedatanggan jemaah haji... Alhamdulillah...

manzlie said...

salam atikah..

alhamdulilah..syukur hujan rahmat..


waslam

abh said...

Salam sdra Manzlie,

Seronok dengar hujan turun di MH, hujan rahmat membersihkan bumi mekah untuk menyambut jemaah haji...alhamdulillah

kak As said...

salam,

hujan.....
membawa rahmat
menyambut ketibaan Duyufullah.
smoga selamat sejahtera semunya.

kat sini hari hari hujan.
Alhamdulillah.!!