MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 24 October 2009

" Hujan Lebat Lagi dan Guruh Berdentum...."

Hujan sudah reda sedikit..alhamdulilah
Air hujan yang turun dari " Pancuran Emas" , Hijir Ismail di tutup , yang ada di dalam kawasan itu adalah pekerja Bin Laden..
Hujan Rahmat yang turun dengan lebatnyer...syukur alhamdulilah
Walaupun hujan turun tetapi pekerja Bin Laden tetap meneruskan tugas mereka menolak air air hujan dari Bertakung di Dataran Kaabah...
Bismillah....jam sudah pukul 2.30pm tetiba kedengaran bunyi dentuman Guruh yang amat kuat sekali...rupa rupanyer hujan turun dengan LEBAT selepas itu di dalam Kawasan Masjidil Haram dan Kota Makkah.., aku seperti biasa berlari masuk kedalam MH dengan harapan ingin mandi air Hujan di bawah "Pancuran Emas" tetapi hampa..mereka telah tutup kawasan tersebut..hujan lebat yang turun dari jam 2.30pm hingga lah ke pukul 4.00petang baru berhenti....alhamdulilah..syukran..wasalam




48 comments:

Yem0805 said...

Salam,

Alhamdulilah hujan lagi di bumi Maakah.

Yem0805 said...

Salam,

Selalunya kalau di lihat masa dekat musim haji Maakah dan Madinah akan di limpahi hujan rahmat.

mama ju, said...

Hujan rahmat.nampak air bergenang di sekitar kaabah.

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda,

Alhamdulillah.......moga memberi banyak rahmat.....moga dosa2 jemaah di Ramadhan yang lepas di bersihkan Allah.Dosa2 kami yang gugur di bumi Makkah di sapu bersih oleh hujan , insyaallah.

Wassalam.

manzlie said...

salam yem..

alhamdulilah...hujan rahmat ..

waslam

cikgu mas said...

Salam

Sejuk bumi makkah,hujan rahmat hujan rezeki,Alhamdulillah,ada orang main hujan tak???

manzlie said...

salam mamaju...

yup banyak air betakung di seluruh akwasan dataran kaabah

waslam

manzlie said...

salam ayahanda..

alhamdulilah..amin...semoga allah swt makbulkan doa daoa ayahada tuh..insylah


wasalam

manzlie said...

slam cikgu mas..

adalah orang tuh duk main hujan..sampai lenjun suar dan stokin nyer..

waslam

UmmuAdam said...

Salam CL,

Hujan rahmat tu. Masa saya buat haji dulu, hujan lebat serta banjir kilat di Mina...satu pengalaman yang cukup menarik.

UmmuAdam said...

Salam CL,

Nak tanya lagi..he he...CL kata Alsafwah Hotel tu sebilik boleh masuk 4 org...kalau tambah 2 kanak2 boleh ke? Errr...saja tanya...manalah tau kot2 nak cuba try dok kat situ...dpt semalam pun jadilah:) p/s: Anak2 suruh tanya.

rezeki said...

salam CL,

alhamdulillah, rahmat dan nikmat dr Allah utk bumi Mekkah yg rasanya lama dh kering kontang

teringat peristiwa hujan lebat selps tamat musim haji 2007 menyebabkan makkah banjir kilat.

hajah zainab bt abdullah said...

salam azli,

hujan lagi noo...rahmat tu...

Gee said...

salam cl,

hujan rahmat tu...

yuyee cap limau said...

salam CL
CM..suke nampak cik abe kite main hujan..hehe

Leenoh said...

Salam Manzlie.

Nak banjir pula ka ?,

manzlie said...

salam ummu adam..


lahmdulilh..satu pengalaman manis tuh...
buh lebih kenanbaar lebih lah...

waslam

manzlie said...

salam ee..

betui ..rahmat tuh..

waslam

manzlie said...

salam hajah zainab...

alahmdulilah...hujan rahmat kan..

waslam

manzlie said...

salam rezeki..

satu pengalaman yang sungguh bermakna kan..

waslam

manzlie said...

salam leenoh..

alahmdulilah..tak banjir punnn


wasam

manzlie said...

salam yuyee..

iye koooooo...

waslam

azlina said...

salam cl...
hujan lebat..hujan rahmat..setiap kali bila ke blog cl ni..rindu untuk ke sana sentiasa membuak-buak..semuga allah makbulkan hajat saya suatu hari nanti...

mnasir said...

Salam CL

Alhamdullillah, hari ini dah hampir 90% barang2 keperluan untuk ke sana telah siap dimasukkan kedalam bag, dah tak sabar nak kesana, tambah2an melihat hujan rahmat yang turun 2 kali dalam seminggu, mana nak tau, kot2 rezeki kami dapat berjumpa dgn hujan semasa disana. Boleh merasai tawaf ke, solat ke atau iktikaf ke didalam hujan.

manzlie said...

salam mnasir..

alahmdulilah..semog alah swt permudahkan prjalaa haji suadra tuh..insyalah nanti dapt lh tuh..

waslam

manzlie said...

salm azlina..

lahmdulilah...semoa saudari menerima jemputan dari Nyer..yan maha esa..insyalah

waslam

Rina said...

Assalamualaikum,
mmm..rindu kat kaabah ni sangat2..
tahun lepas sy dah menunaikan ibadah haji dgn mak & ayah..harap2 dimurah kan rezeki dan dipanggil sekali lagi menjadi tetamu Allah SWT.
Amin.

Imran Paris said...

En Li...hujan 1 jam setengah....mmg rahmat, insyaAllah

manzlie said...

salam imran...

memang lama tadi hujan tuh..seronok sya tengok..

waslaam

manzlie said...

salam rina..

alhamdulilh..syukur pad Nyer..rezeki di beri..

waslm

PINATBATE said...

salam cik Lie..
macamana lah agaknya suasana masa hujan turun tu yer..tak ada ker jemaah yg tadah hujan tu..hehe ..macamana pulak kalau air bertakung depan kaabah tu..tak tenggelam ke muka masa sujud?

syukran wassalam
dariku yang innocent..ngeee...excede

CASA QASEH said...

salam CL, hujan rahmat tu, seperti di Malaysia sekarang hujan turun mencurah2 selepas hampir sebulan shawal x hujan. serupa juga waktu ramadhan yg lalu hampir tiap2 hari hujan. Rahmat dari NYA mungkin diturunkan utk umat NYA berada didlm keadaan selesa ketika mengunjungi rumah NYA. amin

babyizah said...

Salam Che Li,

Alhamdulillah, hujan. Cuaca kat Makkah sekarang ni macam mana? Dah dak masuk musim dingin ke? Mudah-mudahan masa kami kesana nanti untuk buat haji, cuaca baik.
Harap dapat jumpa Che Li nantii.

Wassalam, Hj Hanafe

hilmyiskandar said...

Salam.

Ramai jemaah yg menunggu + melihat aliran hujan di Hijir Ismail melalui Pancuran Emas. Kebetulan sy + anak2 dapat menyaksikan sedemikian rupa aliran hujan melalui Pancuran Emas. Alhamdulillah + rezeki, Itulah Kebesaran Allah.

Amin.

tq.

abh said...

Salam sdr Manzlie,

Alhamdulillah, Allah mahu membersih bumi Mekah selaras dengan menyambut ketibaan jemaah haji....

Ada kemungkinan tahun ini Haji Akbar ke.....????

silversarina said...

wah, lama jugak tu hujan lebat , sure sejuk sikit lepas tu ... tak pernah rasa hujan di Mekah , memang hujan rahmat tu.

umiazuddin said...

Salaam CL,

Alhamdulillah, hujan rahmat.

CL, main hujan sikit2 udahler, kang demam susah pulak si abang samad CM tu nanti... ;}

Apa2 pun, semoga CL sentiasa dilindungi-Nya. amin.

VpeaceV

manzlie said...

salam ummiazuddin..

mekasih atas doa mu ituh...

waslam

manzlie said...

salam kak sarina..

lama huja semalam ..satu jam setengah..rahmatkan..

walsm

manzlie said...

salam abh..


insyalah...

waslam

manzlie said...

salam Hilmy...

hujan rahmat kan...alhamdulilah..

waslam

manzlie said...

salam kak pinat..

alhamdulilah...laa ada bermacam macam gelagat masa hujan tuh..lupa nak snap lah...heheheh
hujan rahmatkan..

waslm

manzlie said...

salam babyizah..

insyalah...semoga kita boleh bertemu nanti..


waslam

manzlie said...

salam qasa qaseh..

alhamdulilah...seju gak sekrang cuaca disni..hujan rahmat...

waslam

Ayah Zain said...

Salam Lei,

Alhamdulillah, lebih satu jam hujan turun tu. Moga Allah turunkan rahmat bersamanya. Thaun lepas hujan ke seperti tahun ini?

Alhamdulillah juga, az se,alat sampai ke rumah drpd KL. Ziarah ibu mertua.

manzlie said...

salam ayah zan...

alhamdulilah...hujan rahmat...

waslam

safiudin dot com said...

salam sdr,

Alhamdulillah. syukur...

hujan rahmat menyambut jemaah haji dari seluruh pelusuh dunia...



ps: sdr jgn main hujan... sakit kalu, susahlah kami nak dapat informasi tertunda dari sana (Makkah).

liyana said...

Salam CL


Alhamdulillah Hujan Rahmat

Tak sabar rasa nyer nak kembali ke MAKKAH.

rindunyer tak terkata