MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 13 October 2009

Solat Asar - Depan Pintu Multazam...."

Bismillah.....salam from makkah...masih lagi sya bercerita tentang keadaan di DAtaran Kaabah yang agak tenang sedikit..yakni tidak lah berapa ramai jemaah sekarang jika nak di bandingkan pada minggu2 lepas..visa Umrah telah pun di tutup jadi skg kami semua sedang menanti kedatangan jemaah jemaah Haji yag akan bermula pada 21hb nih..insyaalah..jadi saya tidak mahu melepaskan peluang keemasan untuk solat berdekatan dekat Pintu Kaabah..alhamdulilah..lihat lah suasana di gambar tersebut sebelum masuk waktu solat Asar ( lagi 10 minit) sementara menunggu Imam Masjidil Haram tiba.....syukran..waslam

53 comments:

Non datin sophie said...

Salam
Lenggang nya. Guard siap borak2 lagi. Tenang saja kelihatan nya. I wish I'm there! Insyaallah...

manzlie said...

salam DAtin SOphie..

wahh Ratu trek lagi yer...taniah...

yup..masih lenggang ..pak guard tuh duk menunggu Imam mai lah tuh...

syukran

waslam

norman said...

Itu lah kenikmatan yang Allah berikan pada umatNya yang soleh.Kenikmatan itu bukan pada harta benda ......

ummi humaira said...

salam CL..
beruntung teramat sangat bagi anta yg berada di bumi Barakah di kala ini .betapa mudahnya dan selesanya berpeluang kucup hajaral aswad , solat dan berdoa di hijr ismail dan di depan multazam dll . jgn lupa iringkan doa untuk kami semua di sini yer

rezeki said...

salam CL,

seronoknya dan bertuahnya CL dapat merasai suasana sebegitu yang tak semua individu dapat merasainya

Syukur Alhamdulillah

pari said...

Salam CL....

Seronoknya dapat rasa suasana tuh. Mesti jiwa lg tenang kan..
Moga teman dapat merasainya satu hari nanti! Insya Allah.

Gee said...

salam cl,

bertuah cl dapat merasainye suasana begitu selalu. moga2 akak sekeluarga juga dipermudahkan Allah SWT melakukan sedemikian setibanya kami nanti pada bulan nov. ini. Amin......

Ayah Zain said...

Salam manzle,

bertuahnya cl dapat solat selalu di MH tambah berkat depan pintu multazam.

Doakan AZ dapat ke sana buat umrah tahun depan yer.

UmmuAdam said...

Salam CL,

Tenangnya suasana disana sekarang ni..tak pernah lagi saya tengok tempat saei selengang gambar yg CL paparkan...

yongzu @ 9W2YZU said...

Assalammualaikum,

Berita yang disampaikan sememangnya ekslusif dan dapat dilihat secara nyata dan terkini. Walaupun jauh terasa dekatnya.

Blog saudara boleh dijadikan rujukan atau perantara buat saudara mara dan sahabat handai jemaah yang akan ke sana nanti :)

Wassalam,
Yong Zuraidah

Yem0805 said...

Salam,

Lenggang menungu kedatangan jemaah haji..memang masa keadaang legang Cik Lie mengambil kesempatan duduk di depan pintu Kaabah tentu penuh kusyuk tawaduk.

rosli said...

Salam Sdra Azli dan rakan2,

Maaf sbb nak bertanya entri terdahulu pasal sedekah Quran tu, saya difahamkan klu Quran yang tak sama kulit mereka akan simpan dalam kedua2 Masjid selama 1 minggu saja, betul ke ?
dan kalau Quran yang sama adakah kekal selamanya di dalam kedua2 Masjid tersebut atau ada tempoh masa.

Sdra Azli, hati yg keras ni jadi sayu dan lembut bila tgk gambar Depan Pintu Multazam apatah lagi kalau dapat berdepan secara live...syukur.

nazlinamohamed said...

Salam Cik Lie,

Kalau tak keberatan, saya mohon CL doakan agar saya (Nazlina Mohamed) dapat menegerjakan umrah bersama suami, anak2 dan bibik pada tahun hadapan. Mohon doa dipanjangkan umur, dibanyakkan rezeki dan diberi kelapangan masa...amin.

Zailan said...

Salam CL,

Lain topik sikit ni. Waah...very the kalerful you punya n3 skrg CL. Mcm mcm warna. Mcm bubur cha cha. hehehe

mnasir said...

Salam CL.

MasaAllah, bertuahnya badan dapat peluang sebegini, bersyukurlah dan sentiasa berdoa agar satu hari sebelum mata tutup rapat dapat peluang sebegini.

abh said...

sdra manzlie,

Alhamdulillah...salah satu tempat yang paling makbul doa....keep it up..

NGINAP SRENGENGE said...

Assalamualaikom azli,

Sasaran melebihi 100k hits dah bermula.

Tahniah.
wassalam.

knowcha said...

Salam Cik Lie,

Setiap hari singgah di blog CL tapi tidak meninggalkan sebarang komen. Namun hari ini terpanggil untuk mengucapkan jutaan terima kasih kepada CL atas usaha dan budi baik CL memperlihatkan gambar2 terbaru Masjidil Haram kepada pengunjung setia blog CL. Hanya Allah saja yang dapat membalas segala jasa baik CL itu. Gambar2 yang dipamerkan mengimbau kenangan kak dan suami semasa menunaikan fardhu haji pada tahun lepas. Terasa seolah baru semalam kami disana. Doakan kami dan anak-anak dapat kesana lagi samada mengerjakan umrah atau haji ya. Setiap hari teruja untuk membaca berita dari Masjidil Haram di blog CL.

Asnija said...

Salam Cik Lie,
Santainya...boleh duduk ngan kerusi lagi depan multazam...semalam kitorang cuma bersantai kat Sri Suria je...kedai tu sepupu ngan kedai Mas Suria...

pss. Cik Lie, mak saya kembang kucup saya cerita ada orang mekah sudi doakan dia...doa dia,moga Cik Lie dirahmati Allah...

kak As said...

salam,

selamat berjihad diucapkan pada CL dan rakan2.

melayan para tetamu Allah besar ganjaranya.sabarlah dengan kerenah mereka kerana segala galanya baru bagi mereka.

bak kata pepatah seperti rusa masuk kampung.( kak as n abg mgt dulu waktu pertama kali sampai ke Makkah.)

rasa takut, heran, takjub, sedeh dan keliru semua ada dalam fikiran.

smoga selamat belaka. salam.

Nor said...

Assalamualaikum w.b.t;

Bro - mintak tolong doakan depan Kaabah - semoga hajat i sekeluarga nak buat Umrah March 2010 tercapai. kalau stay kat Royal Sultan Hotel, masuk MH ikut pintu mana? 2007 - ddk hotel belakang area Grand Makkah.

Nor

shami2 said...

Salam CL...

Banyaknya gamabr telepas pulak nak komen dalam N3 tu...seronoknya kawasan lenggang camtu...bole jer berjalan ..teliti semua ruang yang ada....ermm nikmatnya beribdah kala tenang macam...bila nak berpeluang camni...

Allah hurabii
Merenung rumahmu jer sudah beroleh nikmat berkali2
Wahai bang samad dan cik lie
Tolonglah sahabatmu ini...
berdoa bagi pihak...diriini
Moga beroleh peluang perniagaan yg ada hubung kait dengan perjalanan kerumah Allah ini..insyallah disertai peluang modal yang entah mana nak dicari...sapa nak bagi..
Moga2 termakbul hendaknya nanti...
Ya Allah Engkaulah Tuhan yang Maha Mengetahui..bantulah hambamu yang lemah ini...dan juga kawan2 semua yang punya hajat hati...sendiri..amin

cikgu mas said...

Salam

best yer,nampak jelas pintu multazam,

fren,kucuplah hajarulaswad seberapa banyak yg dapat tika peluang keemasan ni,berdoa agar segala kesulitan diri dipermudahkan...tu guard adoii berborak dia lagi,kan!!!

manzlie said...

salam shami..

alhamdulilah akak merasa ketenangan tuh..insyalah nanti berpeluang lah tuh samapi kemari ..

wasalam

manzlie said...

salam Norman...

yeee..kenikmatan yang aallah beri taida ternilainyer dng wang ringgit..

waslam

manzlie said...

salam ummihumaira..

alahmdulilah...doa ku pada mu semoga diberkati jua dan akan smapi ke sini satuhari nanti...insyalah

waslam

manzlie said...

salam Rezeki..

alhamdulilah syukur nikmat pada Nyer yang esa..

waslam

manzlie said...

salam gee...

insyalah ..semoga akak dapt berpeluang sebegitu nanti..

waslam

manzlie said...

salam gee...

insyalah ..semoga akak dapt berpeluang sebegitu nanti..

waslam

manzlie said...

salam Pari...

memang tenang jiwa ketika itu..insyalah nanti adalah tuh rezeki pari yer..

waslm

manzlie said...

salam ummu adam...

memag lengang sekrang..alhamdulilah..

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

alhamdulilah..insyalah semoga tahun hadapan az akan kemari lagi..

waslam

manzlie said...

salam Yong zuraidah..

alhamdulilah..meksih atas sokongan saudri ituh..

waslam

manzlie said...

salam Yem..

alhamdulilah..memang setenang suasana skg..

waslam

manzlie said...

salam saudara Rosli..

hmm tak berapa pasti lak..cuma yang sya tau..quran yang nak dibeli di kedai memang sudah ada 2 jenis yang boleh di letakkan di dalam Mh..itu lah sebab nye kana di cop dulu sebelum bawak masuk MH ..takut orang amik dan jual balik..

waslam

manzlie said...

salam nazlina..

insyalah takda masalh...will do

waslam

manzlie said...

salam zailan..

ohh ye ker...mekasih..

waslam

manzlie said...

salam Mnasir...

insyalah nanti adana jugak berpeluang berada di depan nyer...

waslam

manzlie said...

salam abh..

alhamdulilah..terima kasih...

waslam

manzlie said...

salam ayah..

ye lah ..cheq pun tak perasan gak..alhamdulilah..semua nih berkat sokongan dari pembaca PDKM saya yang budiman ayah...once again..terimakasih atas sokongan ayah dan mereka semua..

waslam

manzlie said...

salam knowca..

alhamdulilah..terima kasih atas sokongan daria nda...insyalah saya doakan semoga anda sekaluarga akan kemari kesini satu hari nanti...

waslam

manzlie said...

salam Datin Asnija..

alhamdulilah mak datin dah sihat...semoga allah swt melindungi dan memebri kesihatan yang baik pada beliau dan kita semua..insyalah..

waslam

manzlie said...

salam kak as.

alhamdulilah..satu nolstagia semasa mula mula dtg kemari yer..

waslm

safiudin dot com said...

salam,

terasa damainya.

indahnya..

ps: terasa hati bagai ditarik-tarik nak ke sana (Kota Makkah)

manzlie said...

salam Nor...

ikut masuk ke area pintu babu salam kot...insyalah..

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

sekarang lah sya cuba rebut peluang keemasannih..nanti dah mula masuk jemaah kita berilah mereka peluang lan..

waslam

manzlie said...

salam saudar safiuddin...

memang terasa damai nyer hati nih bila berkeadaan macam nih..alhamdulilah..dioa sya semoga satuhari nanti saudra akan kemari lagi..

waslam

Hanis said...

salam abang,

seronoknyeeeeeee.....
abang, abg doa adik murah rezeki & cepat sampai ke makkah yee...

manzlie said...

salam Hanis...

insyalah will do...jgn risau

waslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Macam betul2 berada di depan Multazam. Nikmatnya.

Amin.

tq.

manzlie said...

salam hilmy...

alahmdulilah...aminnn


waslam

amirul_smap said...

TAK SNAP MAQAM IBRAHIM KA..PAYAH BETUL NAK TENGOK DARI DEKAT,,,

manzlie said...

salam amirul...

insyalah nanti sya paparkan yer..

waslam