MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 16 October 2009

" Solat Jumaat dapat lagi duk depan Imam dengar Khutbah.. "

Baru sampai duduk menunggu masuk waktu tadi...
Ramai Jemaah duduk khusyuk mendengr Khutbah Jumaat, walaupun keadaan agak terik tapi alhamdulilah...
Imam Besar baru saja naik ke atas Mimbar untuk berkhutbah Jumaat...
Pandangan dari Dekat.....
Bismilah....salam from makkah...alhamdulilah walau pun aku agak terlewat sedikit hari nih untuk masuk ke dalam Haram ( sibuk sikit kerja hari nihh) tetapi tercapai jua hajat di hati untuk solat Jumaat di depan Imam Besar MasjidilHaram...cari punya cari dari belakang "saf" akhirnyer ada satu tempat yang kosong di sini..syukur pada allah swt kerana dengan Izinnyer mudah aku dapat duduk solat di situ..almaklum lah disini jam 10.00 pagi Jemaah sudah duduk booking tempat solat...syukran..waslam...




44 comments:

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, barisan Utama, syukur ditempat sedemikian. Memang seronok, memang jelas, memang tiada bandinganNya.

Amin.

tq.

rezeki said...

salam cl,

alhamdulillah, keadaan panas terik bagai satu kenikmatan dlm beribadat.

siapa imam yg mengetui solat hari ni , cl

insan said...

Salam Cik Li, Bestnyer setiap solat ada di depan Baitullah.

PINATBATE said...

cantik yer mimbarnya..

NGINAP SRENGENGE said...

SALAM ANAKANDA,

Ayah juga dapat solat saf pertama di mesjid Sik.
Kutbah hari ini cukup menarik.Dia kupas "Bila umur sudah tua ".Cukup sesuai dengan diri seorang tua di Bukit Srengenge.....

Wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

Salam anakanda,
Tadi chat dengan ummiwafa di blognya.Katanya dia dah bawakan cabai kering utk anaknda.
Ayah pun teringat2 pasai cabai kering.Di Makkah tak dak posmen .ivitItulah agongnya Allah,pucuk dicita ulam mendatang.

Alhamdulillah.
Wassalam.

silversarina said...

Alhamdulillah, dapat duduk dekat dengan Imam , bertuahnya CL.

Ayah Zain said...

Salam CL,

Moga CL akan terus dapat duduk solat jumaat di saf yang sama. Semoga di berkati Allah.

manzlie said...

salam ayah zain..

terimakasih atas komen ayah tunnn..

waslam

manzlie said...

salam ayahanda..

oh ye ker..alhamdulilah ...yes..semlam anakanda dapat cabai kering dari ummi wafa..alhamdulilah..

waslam

manzlie said...

salam hilmy....

syukur alahmdulilah...seronok tadi..

wslam

manzlie said...

salam rezeki..

alhamdulilah..mungkin iman al ghazawi..agaknyer..

waslam

manzlie said...

salam insan...

alhamdulilah...

waslam

manzlie said...

salam kak Pinat..

alhamdulilah..cantikkan..

waslam

manzlie said...

salam kak Sarina..

alhamdulilah..

wasalm

Gee said...

salam cl,

itulah dinamakan rezeki.

hajah zainab bt abdullah said...

salam azli,

syukur kerana tempat yang kosong tu memang "di khaskan" utk orang yg baik hati macam CL!

manzlie said...

salam Hajjah Zainab...

alhamdulilah ..semoga allahs et memberkati kita semua..insyalah..

waslam

manzlie said...

salam Gee..

alhamdulilah..rezeki kan...


wasalm

Azemi Ali said...

Assalamualaikum cikli,

Minta maaf tanya. Duduk depan Imam atau belakang Imam? Atau duduk mengadap Imam?

Walau pun saya pernah ke sana tapi masa solat Jumaat tu saya hanya dapat solat di tingkat 1.

Minta maaf tanya. kalau tak tanya, tak tahu...hehe

manzlie said...

salam saudara azemi..

saya duk mengadap depannyer..seperti yang dirakam kan dalam gamabr tuh..takpa is ok..

waslam

Yem0805 said...

Salam,

Alhamdulilah dapt melihat Imam baca Khutbah dengan jelas..terima kasih CL

Atikah said...

Salam,

Awainya booking tempat... solat jumat kat sana pukul berapa?

manzlie said...

salam Yem..

alhamdulilah..
waslam

manzlie said...

salam adik tikah..

kul 12.40 tengahri waktu solat tadi....


wasalm

cikgu mas said...

Salam en azli (tiru kak nab panggil..sedap bunyi yer)


CM nk beritahu satu jer,CM hepi betul tengok n3 ni,doaku maqbul Alhamdulillah...


lagi satu setuju benar dgn komen k.nab...tempat yg satu tu untuk org yg baik hati jer...cam CM ni..ehhh salah!!! cam CL tu,hehehe

My Life said...

salam

subhanallah.. alhamdulillah.. betapa bertuahnya dirimu ciklie.. syukur pada nikmat yg dikurniakan olehNyA padamu ... alhamdulillah

ummi humaira said...

salam CL..
walau nampak orang berpusu2 disana , tp masih ada ruang utk kita kaan,cuma perlu minta dipermudahkan ajer.
org yg ikhlas membantu org lain mcm CL ni memang mudah Allah bagi kelapangan ruang yg selesa..

umiazuddin said...
This comment has been removed by the author.
umiazuddin said...

Salaam che li..

alhamdulillah...itulah rezeki namanya, CL kan? walaupun orang lain dah booking tempat seawal pukul 10, namun booking tempat CL untuk duduk di depan Imam sudah pun Allah confirmkan dan dipermudahkan-Nya...subhanallah.
walau apa pun, kita semua perlu berdoa dan berusaha untuk mencapai yang terbaik di sisi Allah...

Marilah kita sama-sama berdoa dan berusaha untuk booking tempat di jannah kelak, insyaAllah.

VpeaceV

my son said...

Salam Abg Lie,

pernah ada satu riwayat mengatakan satu saat; hanya satu saat shj kita berpanas di Makkah kerana Allah Ta'ala... maka Allah akan menjauhkan neraka Jahannam selama 100 tahun perjalanan. MasyaAllah.. begitulah nikmat & rahmat hidup di bumi Makkah ini..

sama2lah kita renunginya..

norman said...

Salam Azlie,
Ana ada baca suratkhabarMalaysia...Sidang tuan tuan punya Hotel Mekah...tahun ni akan rugi sebab ramai negara tak bg rakyat kerja haji tahun ni sebab H1N1...betul ker? Tak caya lah...
Tahun ni anta buat haji kah?
norman

manzlie said...

salam cikgu mas...

alhamdulilah..

waslam

manzlie said...

salam my life..

alhamdulilah..

waslam

manzlie said...

salam Norman...

alhamdulilah ..setakt nih booking di hotel sya dah hampir 80% ..insyalah kalau ada peluang dan masa for sure sya akan juga sertai menunaikan Haji..doakan lah yer..

waslam

manzlie said...

salam My son..

alhamdulilah..mekasih atas info yang diberi tuh...

waslam

manzlie said...

salam Ummi Hmaira..

alhamdulilah...semua nih dgn Izinnyer..

waslam

manzlie said...

salam Ummi azuddin...

aminnn..untuk doa mu ituh..

waslam

einaa said...

salam ,
alhamdulillah ..seronok dapat solat blkng Imam .

einaa said...

Salam Cik Lie ,

saya ada email Cik lie .
Mintak tolong doakan ya kalau ada kesempatan .

Terima Kasih .

manzlie said...

salam eina..

alhamdulilah..memang seronok jugak wlaaupun panas terik tetapi tak terasa pun...insyalah nanti sya baca yer..

wasalam

einaa said...

sekarang musim panas yek kt sana cik lie ? Cuaca jer panas ,tp hati cik lie mesti sentiasa damai n tenang.

safiudin dot com said...

salam sdr,

syukur alhamdulillah...

manzlie said...

salam safiudin

alahamdulilah


waslam