MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 21 October 2009

" Jam 5.00 Petang..."

Bismillah...Salam from Makkah..Ini lah dia suasana di Masjidil Haram dari pandangan bilik Al safwah pada waktu jam 5.00petang semalam..agak tenang melihat ramai jemaah jemaah yang sudah pun masuk untuk menunaikan kan solat mahgrib yang akan bermula lebih kurang lagi setengah jam...terasa hati di "tarik tarik" untuk menyertai mereka juga..alhamdulilah..syukran..waslam


32 comments:

Noor said...

Salam CL..

tenang nyer suasana petang disana.. tenang dan damai..

Zie said...

salam CL,
rindunya kami pada Kaabah..

babykhalifah said...

assalamualikum CL n pengunjung yg lain

ermmm...Allahu...terubat rindu pada tanah suci...special thanx pd CL yg sudi dan terus berkongsi cerita tentang bumi anbiya

salam ukhwah

shami2 said...

Salam CL..

Betui kak Noor ..bila siang nak beralih ke malam dan mlm nak beralih ke siang memang cukup damai..rasanya..

Mailah kita pakat2 doa naaaa
Moga kita semua berjaya dalam apajua yang kita hajati baik didunia maya dn akhirat juga

CL sahabat kita memang sungguh bertuah larr..tak pernah marah
majuk ada larr...
Mai kita minta dia doakan kita aar
Dia doa kita kenalah pulak usha
secara fizikalnya....betui arr bang samad jadik saksinya...

p/s: Bergurau eikk CL...bole nohhh

Abg Mgt said...

Salam,

Sungguh hebat pemandangan......
rasanya macam dekat sahaja...

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda,

Selagi ditengok,selagi diintai,selagi dijengok selagi itulah Masjidil Haram dengan Kaabahnya menggamit memori.

Wssalam.

hajah zainab bt abdullah said...

salam azli,

akak rindu kaabah!!

cikgu mas said...

Salam

syahdu saya membaca komen kak syahmi,kata CL bila dia majuk dia cuba tenangkan diri memandang kaabah maka sejuklah hati,untung CL ada ubat penenang hati,jika CM merajuk tak de sapa peduli nak pandang kaabah CM cepat bukak my lappy,dah lama jugak samad tak muncul diri ye kak shami,adakah dia merajuk hati???

CL merajuk pandang kaabah,CM kalau merajuk CM tido jer,aiik tetiba orang lain merajuk,hehehe...tak usah merajuk arr

Leenoh said...

Salam Manzlie.

Dulu ana pernah lihat gambar cerah macam ni tetapi dia lebih bercahaya kelihatan sangat cantik.
Inipun terdapat cahaya juga tetapi kurang sedikit.

umiazuddin said...

Salaam CL

masyaAllah nyamannya suasana senja di Haram...langit pun dah mula kemerah-merahan...sungguh mendamaikan.

terima kasih CL.

VpeaceV

manzlie said...

salam kak Noor.

alhamdulilah ..setenang tenang nyer..da mat damai hati bila melihat nyer..


syukran

waslam

manzlie said...

salam zie...

alhamdulilah...


waslam

manzlie said...

salam babykhalifah..

alhamdulilah..semoga mengubat rindu mu tiuh bila melihat MH..

wasalm

manzlie said...

salam kak shami..


alhamdulilah..semoga akak and tge geng semua juga merasa kedamaian dan ketenanganyer..
takda maslah..

waslam

manzlie said...

salam abg megat...

memamg damai dan tenang melihat nyer..

waslam

manzlie said...

salam ayahanda..

alahamdulilah..itu lah sebenar nyer kehebatan msjidilharam dan kaabah...

waslam

manzlie said...

slam Leenoh...

baiklah nanti sya cuba snap time MH bercahaya and terang..ok jgn risau..insyalah..

waslam

manzlie said...

salam Hajjah Zainab..

alhamdulilah..rindu padanyer...insyalah semoga satuhari annti akak akan dtg lagi kesini dng abg...

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..


merajuk sya cuma sekejap jer...ye lah duk tunggu msg dari kawan dikl smapai dah bangun pagi baru sya terima ..ada ker patut ..heheheh


waslam

manzlie said...

salam ummiazuddin..

alhamdulilah..aman dan damai...

waslam

cikgu mas said...

Salam ciklie

hiss apalah kawan tu,!!!letih org Mekah menunggu,kuat tido tu,habaq mai nama dia biar CM `sound`hehehe

papepun merajuklah pada yg mengerti,tak salah melayan hati..


bye !!nak balik sekolah ni,,

manzlie said...

salam cikgu mas...

takpa aar...hati ku dah kemablai tenang and ok maaa..

waslam

ummi humaira said...

salam CL..
Damai se damai- damainya.. pemandangan masjidil haram hari ini paling damai sekali , terasa hati dan diri ini di tarik-tarik untuk menyertai jemaah dan tetamu Allah yg lain beribadah dekat dengan Nya.. ya Allah permudahkan lah kami..

manzlie said...

salam ummi humaira..

alhamdulilah saudari dapat menyelami kedaiaman walaupun hanya sekadar gamabr...syukur padaNyer yang Esa..insyalah satu hari nanti ummi pasti kesinilagi..


wasalm

olive oyl said...

salam abang azli..

tolong doakan saya dpt ke sana januari/februari nanti yer........

manzlie said...

salam olive..

insyalah..

waslam

liyana said...

SALAM


Rasa rindu nyer kat Kota Mekah ni...Doakan saya kesana lagi bersama kaum keluarga saya.terima kasih

Atikah said...

Salam,

Tenang dan damai di hati dapat menatap gambar nie... Kalau realitynya pasti lebih2 lagi kan...

manzlie said...

salam dik tikah..

kalau reality nyer sure adik rasa takmau balik mesia kan..heheh


waslam

manzlie said...

salam liyan..

insyaalah..

waslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Kebesaran Mu.

Amin.

tq.

manzlie said...

salam Hilmy..

subhanaalh...aminn..

waslam