MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 22 October 2009

" Jemaah dari Bangladesh dan China dah masuk...."

Jemaah dari Negara Bangladesh....
Keadaaan Dataran Kaabah pada waktu solat Zuhur tadi...
Jemaah dari Negra China.....

Bismillah...hari nih jam 10.00 pagi tadi aku melihat dataran Kaabah agak ramai dengan jemaah jemaah yang baru datang ke kota Makkah almukaramah nih...Jemaah dari negara Bangladesh dan negara China agak kelihatan melakukan Tawaf..sudah tersa kemeriahan nyer di sini...insyalah dalam masa dua tiga hari nih pasti akan kembali mula sesak di Dataran Kaabah ..insyalah...syukran..waslam
P/s; Kepada saudara Rezeki(Tn Ismet) dari Jb dan En Mohamad dari Bangi terima kasih kerana sudi menalipon saya tadi....syukran...

45 comments:

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, terasa diri ni turut sama2 utk kesana. Begitu terusik sekali. Begitu aman + tenang sekali bila mana Tetamu Allah berdiri megah di depan Rumah Allah. Doa sy + famili kesana jua.

Amin.

tq.

Ayah Zain said...

Salam Lie,

3 hari lagi jemaah mesia akan masuk Makkah.

Doakan ayahzain agar mendapat ketenangan dan dilindungi daripada bisikan syaitan yang direjam

mnasir said...

Salam CL.

Alhamdullillah syukur kehadrat ilahi kerana telah mempertemukan saya terutamanya dengan blog CL ini yang mana banyak memberi maklumat berkaitan dengan kawasan Mekah.

Jemaah haji Malaysia, mereka ke Madinah dahulu dan mingu hadapan baharu mula memasuki Mekah. InsyaAllah berjumpa kita nanti.

manzlie said...

salam Mnasir..

alhamdulilah...yup jemaah kita skg ada di madinah semalam depa dah sampai...insyalah minggu depan depa mausk lah ke sini nanti..

waslam

manzlie said...

salam ayah zain...

insyaalah ....akan ku titipka doa mu tiuh..

waslam

manzlie said...

salam Hilmy...

alhamdulilah...semoga suadar sekelauarga akan kemari nanti..insyalah..

waslam

ummi humaira said...

salam CL..
rasanya 2@3 hari lagi dataran kaabah tu akan kembali meriah semula dgn kunjungan tetamu Allah untuk musim haji pula...
semoga semua jemaah dikurniakan haji yg mabrur

PINATBATE said...

Terasa ingin terbang ke sana..tapi apakan daya..

UmmuAdam said...

Salam CL,

Menyaksikan jemaah-jemaah penerbangan awal ni mengingatkan saya masa buat hj dulu...saya pun pergi antara KT yang terawal..betul kata pinatbe...rasa nak terbang kesana...jealous pun ada...

yuyee cap limau said...

salam CL
lama benar tak tinggal komen..
baru balik dari daki gunug jerai kat yan..bes sungguhla..hehe
jemaah dari malaysia dah ada ke
yag tibe??

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda,

Jemaah akan masok dan masok dan hits blog anaknda pun dok masok tak renti2.Sekarang ayahanda hits No. 111,812.

Alhamdulillah , ini bukanlah kerja sia-sia.Terus mara.

Wassalam.

cikgu mas said...

Salam

N3 dapat kami tengok jemaah dari berbagai bangsa,tq yer ciklie

hai yuyee,pas ni kita daki gunung
Thur pulak dan boleh tengok Gua Hira`,,jom dik

Leenoh said...

Salam Manzlie.

Tiada bahasa nak kuucapkan, cuma ahlan wa sahlan bikum.
Selamat datang wahai saudaraku dari seluruh pelusuk alam.

Semoga anda mendapat Haji Mabrur.

olive oyl said...

salam cik azli..

comel comelnya jemaah dari bangladesh,janggut mereka tu yg membuatkan mereka kelihatan comel......dgn berpakaian sedondon pula tu......

ibu,mommy,mom... said...

Salam Cik Li...
Syukur Alhamdulillah kerna seronok tengok Jemaah Haji dah masuk..Ya ALLAH alangkah bahagianya aku seandainya aku yang pergi mengerjakan haji itu.

Adalah kenalan yang akan tiba di Makkah pada bulan November nanti.

Alangkah bahagianya mereka dapat mengerjakan haji..

manzlie said...

salam Ibo..

alhamdulilah..semoga kenalan ibo di permudahkan perjalanan haji mereka...insyalah

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

aaaik nak daki gunung thur..larat ker cikgu nih?

waslam

manzlie said...

salam adik yuyee cap limau..

duk panajt gunung jerai rupanyer...indah tau permandang dari atas kan..abg dah p dah..

waslam

manzlie said...

salam kak PInat..

sabar lah..sya tau akak tuh dah teruja sangt nak kmearikan...alhamdulilah..semoga satuhari nanti akak akan smapi kesini..inyslah

waslam

manzlie said...

salam ummi Humaira..

insyalah akan ramai lah nanti...

waslam

manzlie said...

salam Ummu Adam..

alhamdulilah...satu pengalaman yang menraikkan..

waslam

manzlie said...

salam ayhanda..

semoga hit blog nih akan bertambah tambah lah hendaknyer..insyalah..

waslam

manzlie said...

salam leenoh...

semoga mereka mendapat haji yang mahbrur..insyalah..

waslam

manzlie said...

salam olive...


amboi tengok janggut mereka lak..heheheeh

waslam

norsidah said...

Salam CL,

Alhamdulillah, sampai sudah tetamu Allah tu, dapat tengok melalui N3 CL pun akak dah rasa syukur sangat, dapat mengimbau kenangan masa disana, tk CL hanya Allah saja yg membalasnya, ingatkan dah tak de kenangan bila balik hari tu cuma dalam ingatan, tapi syukur ada juga insan yang di gerak hati nya oleh Allah untuk membina blog yg sungguh istimewa ini, rindu Kaabah ni bukan main2 CL, rasa2nya kita dekat sgt kat sana,terbayang2, betul kan kawan2,insyaallah akan sampai juga satu hari nanti, CL tlg doakan ye

ibu,mommy,mom... said...

Insya ALLAH Cik Li...Semoga semua jemaah haji diberkati dan diredhai.Amin

manzlie said...

salam ibo,mummy..

aminnnn


waslam

manzlie said...

salm norshidah..

alhadulilah...terubat jugak rindu akak pada baitullah..smogakita semua di berkatinyer..insyalah...

waslam

Atikah said...

Salam abg...

Jemaah Bangladesh dan China terus masuk Makah ker?

Semoga para jemaah dikurniakan haji yang mabrur.... Doakan kami pembaca PDKM nie menerima jemputan awal untuk ke sana...

yuyee cap limau said...

insyaALLAH CM
doakan dik yuyee juer tau
hehe

yuyee cap limau said...

CL
indah sangat tau boleh nampak
pulau dayang bunting,langkawi
masyaALLAH indah sungguh ciptaan mu..
belum pegi MEKAH lagi nie...
kalu kat sana lagiiiiiiiiiii indahnya
kan CM kan..kan CL kan..

manzlie said...

salam adik yuyee cap limau..

camner ada pulau dyang bunting lak nih..meh habaq kat abg sat..

waslam

manzlie said...

salam adik tikh..

insyalah..daoa mu aakan ku titpkan nanti di sana

wasalam

rezeki said...

salam cl,

kemeriahan semakin terasa di haram. kemeriahan yg tak sama dgn mana2 tempat di lain di dunia.

alhamdulillah

pari said...

Salam..

Indahnya pemandangan padi kt sini, indah lagi pemandangan kt sana. tersentuh hati.

Ya Allah , murahkn rzeki ku.Mudahan dpt ke sana secepat mungkin...

PINATBATE said...

hehehe..
ramai ahli PDKM ni peminat janggut rupanya...
lama tak nampak abang janggut kesayangan CM tu..sibuk agaknya sekarang

cikgu mas said...

Salam ciklie

jgn pandang sebelah mata,masa CM muda cam yuyee dulu,semua gunung CM panjat paling tinggi CM panjat Gunung Semanggul di Taiping Perak,hehehehe,gunung tu CL mesti tak pernah sampai..

kalau bukit tak payah ckp arr,semua bukit CM panjat paling mencabar Bukit Merah Lake Town REsort dan sekarang visi ku Bukit Puchong,..Cm larat lah ciklie..

"kalau abg janggut teman lagi CM larat,kan kak pinat...

afiqq said...

salam CL & pembaca2 sekelian..

Saya ingin mengucapkan selamat berangkat kepada jemaah (para keluarga & sahabat) yg bakal mengerjakan haji. Semoga dikurniakan kesihatan & kesejahteraan semasa berada disana & pulang dgn haji mabrur. Jgn lupa doa2kan kami agar dijemput ke sana juga.. amin

Pencinta Pencipta Alam Semesta said...

Alhamdulillah, saudara2 kita mulai berdatangan ke rumah Allah....
insya Allah, saya dan istri 10 Nopember09 nanti bergabung...doakan kami semua dpt melaksanakan rukun dan wajib haji dengan lancar...amin.
bang manzlie, salam kenal....terimakasih atas photo2 terkini nya...
bolehkah saya bawa notebook ke Saudi Arabia?

manzlie said...

salam Pencipta pencinta lam semesta..

alhamdulilah ..semoga mendapt haji yang mahbrur..insyalah..

boleh tetapi hati hati lah...

waslam

manzlie said...

salam cikg mas..

aduhh sakit perut ku duk guling guling gelak nih....panjat gunung????

waslam

manzlie said...

salam afiqq...

aminnn...semoga allah memeberktai doa mu tiuh...

waslam

manzlie said...

salam kak Pinat...

abg smad cm tuh skg duk busy tak leh nak interframe dlam blog...duk bagi dia assignment banyak tuh..

waslam

manzlie said...

salam pari..

alhamdulilah...syukur nikmat..

waslam

manzlie said...

salam rezeki...

alahmdulilah..itu lah kebesaran Masjidil haram..

waslam.