MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 12 October 2009

" Sedekah Al Quran...."

Al Quran yang sudah di beli sebnyak 10 naskah..
Di sini saya telah letakkan naskah.. Al quran tersebut - tingkat 1 bahagian solat Lelaki...
Nasib baik ada "orang kuatku" my PA tolong beli kan bersama, dah mula kerja Abang Samad mu? itu....
Bissmilah....di kedai ini kami pergi membeli naskah Al quran yang dikirim oleh saudara Safiuddin untuk di sedekah kan ke dalam Masjidil Haram semalam atas nama arwah ibu bapa serta mertua nyer...alhamdulilah senaskah Alquran telah di beli dengan harga sr20 yakni saya telah dapat membeli sebanyak 10 naskah...sebelum di hantar kedalam Masjdil Haram naskah Al Quran ini hendaklah di cop terlebih dahulu...semoga Allah swt merahmati dan memberkati usaha mulia saudara Safiuddin ini...syukran..waslam



26 comments:

safiudin dot com said...

salam sdr,

terima kasih kepada sdr dan abg samad kerana membantu menguruskan.

hanya Allah yang dapat membalas jasa sdr.

safiudin dot com

safiudin dot com said...

samb...

juga abg samad..

terasa insaf...
kerdil...
hina....

terima kasih..

manzlie said...

salam saudra Safiuddin...

alhamdulilah..kami semua ikhlas memabantu pada sesiapa yang memerlukan...insyalah kalau ada apa apa yang perlu dilakukan just bagitau jer..sya sedia memabantu semua pembaca Blog PDKM ...insyaalah

waslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Amalan tsb. paling mulia di sisi Mu.

Amin.

tq.

cikgu mas said...

Salam. ciklie

tengok tu betapa mulia hati abang samad membantu org kg CM melaksanakan hajat,tu..kalau CM yg suruh sudikah dia membantu????..lama tak nampak samad ni.!!bertambah berseri nampaknya,sampaikan salam CM pada `sidia`yer...

My Life said...

ALHAMDULILLAH...

NGINAP SRENGENGE said...

salam anakanda,

Beruahnya anakanda mempunyai sahabat2 yang mulia di PDKM .

kepada safiudin ; kerja2 mulia diberkati Allah.Ia membawa ke surga Allah.

kepada pekerja2 di masjid pun perlu kita bantu.Mereka hanya mendapat SR 500 sebulan.Kerja 12 jam sehari.Di musim haji dan di bulan Ramadhan kerja mereka cukup berat.Ayah sendiri telah menyelami hidup mereka di ramadhan lepas.

Apa pun buatlah yang terbaik,kerana peluang kita terbatas.Besok mungkin kita di panggil Allah.Peluang kita tamat di situ.

Wassalam .Semoga semua ahli PDKM mendapat bimbingan terus dari Allah.

manzlie said...

salam hilmy..

alahmdulilah..


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..


kalu cm yang minta tolong ..mesti lah dia nak ...


waslam

Noor said...

As Salam CL..

Alhamdullilah.. besar sungguh jasa CL ngan bang samad, perantara dibumi barakah.. hanya Allah yang dapat membalas jasa2 kalian..

untuk saudara safiudin, semoga roh kedua ibu bapa dan mertua saudara dicucuri rahmat. Bertuah mereka memiliki anak yang soleh..

Ayahda, terima kasih kerana ingatan.. selagi hayat dikandung badan.. selagi itulah kita berusaha menambahkan bekalan kita sewaktu disana.. InsyaAllah.

pssttt.. cm, abg samad encem arr.. 'kilauan mata nya memancarkan kerinduan' ceewahhhh!

Ayah Zain said...

Salam CL,

semoga khidmat yang dilaksanakan di berkati Allah.

Bergaya betul abang samad CM ni.

manzlie said...

salam kak noor..

alahmdulilah..semoga allahs wt memebrkati beliau...hmm kak noor nih dah nampak abg smad lupa pdaku lak..huh huh huh.sedih

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

memang bergaya dia tuh kan..hehe tusalm lah cm suka dia..heheheh

waslam

shami2 said...

Salam CL....

Semoga roh kedua ibubapa cik saifudin dn mertuanya dirahmati Allah...dan berada dikalangan org2 yg soleh..

P/s: Tu dia dah balik dah abang samat kiter....hehehhe
CL nanti tolong minta bang samad pula doakan kita semua...di PDKM ni..bole kut...CM camner..bole ka...

manzlie said...

salam shami...

alhamdulilah terima kasih atas doa mu ituh..

insyalah nanti sya habaqkan kat abg smad mu ituh jua...takdmaslah kot..

waslam

Leenoh said...

Salam Manzlie.

Memang betul-betul fastabiqul khairat ( berlumba-lumba membuat kebaikan ).

Syabas - teruskan. wailal liqak

yongzu @ 9W2YZU said...

Alhamdulillah, semoga mendapat keberkatan dari yang Maha Esa dengan apa yang telah dilakukan.

(bertanya pada diri sendiri)..Agak-agaknya berkesempatan ke melihat-lihat buku-buku @kitab sewaktu berada di sana nanti...

manzlie said...

salam ayah..

alhamdulilah..semoga doa ayah i makbulkan aallah swt hendaknyer..amin...

waslam

manzlie said...

salam Leenoh..

alhamdulilah...


waslam

manzlie said...

salam Yongzu..

alhamdulilah..semoga saudra juga berkesempatan nanti membca nyer...insyalah

waslam

rezeki said...

salam CL,

alhamdulillah.

manzlie said...

salam Rezeki...

alhamdulilah

safiudin dot com said...

salam sdr,

terima kasih buat semua...

kata-kata dan nasihat pembaca budiman menyedarkan dan benar-benar menginsafkan saya.
(air mata terasa mengalir dengan nasihat yang diberikan)

terima kasih...

andalah teman2 yang sudi berkongsi.....
biar tak kenal....
tapi kita mesra dan berkongsi rasa indahkan Kota Makkah.... di PDKM.

ps: tahniah dan terima kasih untuk sdr azli (anda penyambung hubungan)

safiudin dot com

manzlie said...

salam safiuddin


alhamdulilah..syukran atas usaha mulia saudra ini..sya hanya membantu dgn keihlasan hati ...insyalah semoga allah swt memeberktai kita semua..

waslam

LOHAN said...

harap...dapat buat panduan membuat umrah brgambar

manzlie said...

salam lohan..

insyalahnanti sya bgi yer..give me your email address..

waslaam