MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 24 October 2009

" Solat Jumaat semalam..."

Keadaan di dalam Dataran Kaabah sebelum solat Jummat
Keadaan di Luar Haram sebelum solat Jumaat...
BIsmillah... suasana di dalam Majidil Haram semalam semasa waktu solat Jumaat agak ramai dengan para jemaah jemaah jika dibanding kan dengan minggu lepas...kemasukan jemaah jemaah dari negara luar telah menambahkan bilangan jemaah didalam Masjidil Haram..alhamdulilah.syukran..waslam


24 comments:

safiudin dot com said...

salam sdr,

syukur alhamdulillah.

terasa sayu, indah dan mengasyikkan.

bagai ditarik-tarik...

cikgu mas said...

Salam ciklie

Izinkan ku miliki no 1..

safiudin dot com said...

nak kesana..

masih kah ada ruang..

cikgu mas said...

Salam ciklie

huh tak dapat kalah dgn orang senegeri ni!!!tak per CM redha..saifudin nama student cm yg paling baik pun...

Jumaat dalam musim haji ni pasti lebih happening...

rezeki said...

salam cl,

teringat saya semasa jumaat terakhir sebelum wukuf. Kaum wanita tidak digalakan utk pergi solat jumaat, saya pergi jam 9.00 pagi lagi . Alhamdulillah. Isteri yg menanti di hotel menceritakan pukul 10.00 pg jemaah dh mula buat saf sampai ke hadapan hotel menghala misfalah.
Alhamdulillah, kenangan yg tak dapat dilupakankan .

manzlie said...

salam saudara safiuddin..

taniah no 1..raja pecut skg dia nih...

memang sayu dn menasyikkan

wasalam

manzlie said...

salam cikgu mas..

kirim salam lah....heheheheheh

waslam

manzlie said...

salam rezeki...

satu pegalamanan dan kenangan yang palin gindah kan..

waslm

safiudin dot com said...

salam sdr,

salam cikgu mas,

maaf kerana berebut tempat..

terima kasih kerana beri peluang..

norwahida said...

salam haji,

menjelang hajj ni,,teringat sgt akak dgn makkah. moga ada rezeki lagi pegi sana. haji , tlg doakan akak ye. Plannya nak pi tahun depan buat umrah dgn suami..ni tunggu lampu hijau suami.

manzlie said...

salam akak norwahidah...

insyalah..kalaua da niat yang baik tuh..insyalah allah akan makbulkan..

waslam

mamaija said...

Salam CL.

Tentu sekarang dah ramai jemaah haji dari negara lain. Semoga mereka dapat mengerjakan haji dan mendapat haji yang mabrur.

Tentunya CL sekarang bz uruskan jemaah yg meginap di htl. Jgn lupa jaga kesihaatan noo.

Wassalam.

manzlie said...

salam mamaija..

alahmdulilah dah semakin amai dan meraiah lak...seronok tengok..

mekaish atas doa akak tuh..

waslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Syukur Alhamdulillah. Teringat musim haji dulu, sembahyang Jumaat depan hotel, waktu subuh depan lift. Kenangan indah, padat dgn jemaah begitu meriah sekali.

Menjelang beberapa hari lagi dataran akan kembali padat dgn jemaah.

Amin.

tq.

Imran Paris said...

En Li....seronok ye dpt solat Jumaat di Baitullah....jemaah pun dah mula ramai....bilalah saya dijemput ke sana lagi...kkdg rindu tak terbendung. Thanks for ur doa :-)

En Li, tumpang lalu....buat geng2 semua, silalah beraya di rumah saya...td sempat saya bersihkan sawang2 kat rumah, tebas lalang dan segala bagai tu....jom...kita sama2 jengah 1Malaysia Open House di Paris :-)

ijoismart said...

Jauhnya! tu yang Imran jemput kita no CM. Sy ni Mekah pun tak sampai lagi, camna nk p sana.

CL dok buat apa ya skrg ni

abh said...

Salam sdra Manzlie,

Keadaan masih belum crowded lagi...peluang solat di dataran kaabah masih terbuka luas...nanti sampai masa 'peak' nanti, kalau lambat, confirm solat luar kwsn masjid.....

cikgu mas said...

Salam en safiudin

cm gurau jer,napalah sampai nk mintak maaf,berebut untuk kebaikan tak per,untuk org kg cm,cm sedia bagi peluang,

Salam Ijoi..

boleh jer kita pi Paris,tak payah tambang pun...jom CM bawak..CM doa ijoi murah rezeki dapat pi makkah tahun depan,Insyallah,betulkan CL kita semua sama2 doakan Ijoi ni!!!!

manzlie said...

salam cikgu mas..

alamdulilah...semoga kita doakan ijoi akand the geng will be coming back to MH..insyalah

waslam

manzlie said...

salam ijoi...

tadi sya di MH duk ralit tengok hujan...alhamdulilah..

waslam

manzlie said...

salam iman..

ohh dah open house ker..ok nanti sya mai nohh..

waslam

manzlie said...

salam abh..

insyalah nanti ramai lagi lah tuh...

waslam

manzlie said...

salam hilmy...

satu keanngan yang indah kot...

waslam

ijoismart said...

tk CL, CM dll. moga jadi kenyataan