MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 16 October 2009

" Masjidil Haram....."

Keadaan di depan Pintu Utama King Abdul Aziz 1...
Lihat lah suasana yang amat tenang seketika waktu nih....
Bismilah....salam from Makkah...merenung keadaan depan Majidil Haram seketika waktu nih amat mendamaikan hati dan perasaan bila mana melihat beberapa gelagat jemaah yang keluar masuk ke Masjidl Haram melalui Pintu Gate Utama nih...syukran..waslam


29 comments:

ummi humaira said...

salam..
mudah2an Allah permudahkan ummi dan Anak bujang ummi kesana jun thn depan.
time kasih CL tlg doakan anak2 ummi dlm peperiksaan mereka.semoga Allah permudahkan segala urusan mu.

My Life said...

salam..

subhanallah.. betapa tenangnya keadaan dekat sana.....

kama said...

Salam CL,
Lagi banyak tengok entries PDKM, lagi teringin nak menjejakkan kaki ke sana. Doakan...

chuah seng hua said...

salam CL,
doakan rakan saya Lim Aik Keong menerima iman dan islam.

syukran jazilan.

rosli said...

Salam Sdra Azli dan rakan2,

Pertama kali memasuki Masjidil Haram tahun lepas, pintu King Aziz lah menjadi saksi kerana itulah pintu yang saya mula2 masuk untuk mengerjakan umrah pertama, saya tidak akan lupa semua pengalaman dan perasaan ini. Syukran. Doa dan harapan agar dapat hadir lagi ke MH dan memasuki pintu ini lagi di masa hadapan. Amin

manzlie said...

salam saudara rosli..

alhamdulilah..satu nostalgia yang pasti akan diingat smapai ke akhir hayat...insyalah sya doakan semoga saudara akan kesini algi nanti..

waslam

manzlie said...

salam ummia..
insya;ah semoga akan kembali kesini ..dan doa mu itu pasti allah swt akan perkenankan insyalah

waslam

manzlie said...

salam my life...

setenang tenang nyer..alhamdulilah

waslam

manzlie said...

salam chua..

alhamdulilah..insya;ah akan sya titipkan doa untuk mu ituh..

waslam

manzlie said...

salam kama..

alhamdulila..

semoga kama akan dtg ke sini nanti..insyalah

waslam

rezeki said...

salam cl,

alhamdulillah,
tenang dan membahagiakan

bagaimana suasana solat jumaat tadi

manzlie said...

salam rezeki...

alhamdulilah....meriah sungguh..kali nih sya dapt lagi duk di depan Imam masa khutbah tadi..syukur...

nanti next entry yah...


waslam

UmmuAdam said...

Salam CL,

Tenangnya suasana diMH ketika ini. Jemaah yang ada digambar tu macam boleh dibilang dengan jari aje. Tapi tak lama lagi jemaah haji dah mula sampai...dan pastinya ramai yang akan pergi mencari CL...Doakan saya dan keluarga sampai sana cuti sekolah bulan Mac tahun depan ye...jangan lupa ya CL...terimaksih banyak-banyak!

cikgu mas said...

salam ciklie

sepanjang cm disana dulu,cm tak pernah ikut pintu lain,pintu king abdul aziz jer tempat kuar masuk saya,dipintu tu lah saya bertemu dengan teman serumah masa belajar dulu yg 10thn dah tak jumpa,di mesia tak pernah bertemu,kami bertemu dimasjidilharam..indahnya pertemuan tu bagai dalam mimpi..alamak ternostalgia pulak...

tahniah fren dpt solat dkt dgn imam jumaat tadi,bila kita nak,kita berazam,bertekad dan berdoa kita pasti dapat...insyallah..

Ayah Zain said...

Salam CL,

Alhamdulillah, I can reduce my stress when I saw Masjidil Haram esp King Abdul Aziz's door.

hilmyiskandar said...

Salam.

Memang damai. Doakan saya + Isteri + Anak2 ke sana.

Amin.

tq.

Noor said...

As Salam CL & fren..

memandang Masjidil Haram.. terasa rindu yang mendalam.. tenang rasa dijiwa.. ketenangan yang tidak dapat dimana-mana..

psstt.. esok kami semua pakat2 nak p beraya kat umah kawan kita kt tepi kilang gula.. CL, AZ & tn Ismet jangan jeles arrr.. opsss, tn ismet, cheq makan on behalf arrr..

ngeh ngeh ngeh

p/s: Tuan Chuah Seng Hua, 'welkom' to the group.. Semoga Allah merahmati dan memberkati saudara dan semoga sahabat tuan, Lim Aik Keong menerima hidayah Allah untuk beriman dan menerima Islam.. amin,

kengkawan semua.. pakat2 aminkan doa cheq arr..

manzlie said...

salam Kak Noor..

aminnnnn...

fuhh p beraya kat kilang gula..woww maakn besar lah tuh..takpa sya suruh cm makan kan untuk saya boleh kan..

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

alhamdulilah..tadi masuk haram dah terlambat sikit lagi 5 minit nak masuk waktu tau dah mesti dah penuh but alhamdulilah duk cari cari tepat ada satu kekosongan sp cheq squeeze in jer lah...

wsalam

manzlie said...

salam hilmy..

alhamdu;ilah..insyalah semoga saudra sekeluarga akan smpai bersam nanti disni..

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

alhamdulilah , kurang sikit stress az tuh..


waslam

manzlie said...

salam ummu adam..

insyalah nanti kita jumpa yerk bulan mac nanti..

waslam

Atikah said...

Salam...

pemandangan yang menadamaikan... Sejuk memandangnya...

manzlie said...

salam dik tikah..

alhamdulilah...


wslam

Ummi Wafa (UW) said...

Salam Cik Lie,

Pintu pertama yang UW masuk saat pertama kali mengerjakan umrah 6bulan yg lalu. Dan tarikh 151009 genaplah 6purnama di bumi KSA, juga pintu keluar slps tawaf wida' semalam. Sangat signifikan.

Semoga berpeluang lagi untuk menjadi antara jutaan tetamu yang agong nanti pada bulan yg akan datang dan hadir dalam lautan jemaah haji pula. InsyaAllah. CL doakan sekali yer.

Wassalam

manzlie said...

salam ummi wafa..

alhamdulilah...insyalah..

waslam

safiudin dot com said...

salam,

nampak tenang dan mengasyikkan....

manzlie said...

salam saudara safiuddin..

alhamdulilah..setenang rasa hati ini jua meliaht nyer..

wasalam

botolkicap said...

salam...saya pernah palan nak g umrah tahun lepas tapi blm diizinkan Allah, insyaallah saya plan lagi untuk tahun depan pulak...doakan saya...