MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 1 February 2010

" Banggol Derdap - Part 2.."

Alahamfulilah..tetamu dari Jitra pun mai jugak...Abang Megat dan Kak S kita nooh..syukur
BUAH KERANJI NIHHH

Ayahanda ber pantun ni..cikgu tolong jAWAP yer..
SORONG PAPAN TARIK PAPAN
BUAH KERANJI DALAM PLASTIK
SURUH MAKAN AKU MAKAN
TRIMAKASIH SUDI MAI KE SIK

Mee Rebus masakan dari MAK WAN...sedapppppp
CL bagi 5 bintang nihhh..mak wan pandai memasak tau...
Posted by Picasa

48 comments:

taj said...

salam Ciklie dan ayahanda,

wahhhh.... nampak sedap sungguh mee rebus mak wan tuh... pasti amat sedapkan... sampai CL bagi 5 bintang...

sukran, semoga ayahanda, makwan, CL dan rakan2 blog semua sihat dan dirahmati olehNYA...

jumpa lagi...

YB said...

Salam CL

Terlioq

S said...

salam,
pingat ganggsa

safiudin dot com said...

salam sdr,

alhamdulillah, syukur nikmat rezeki dariNya.

terima kasih ayahanda... murah rezeki ayahanda sekeluarga..

mewah makan yang disediakan... terasa keenakkannya..

مسافر_اسلام said...

Salam...wah cepatnya semua...bila N3 baru.
Laksa penang ye..mesti sedapkan.

S said...

salam,

sorong papan tarik papan
buah keranji dalam perahu
suruh makan saya makan
mee rebus mak Wan dihatiku selalu.

"the only one Wan" kata ayahnda.

S said...

salam,

macamana cadangan tentang majlis bacaan Yasin untuk CL di Masjid Muadz pada hari khamis malam Jumaat 4/2/10 nnt.

tentu tn Hj Abdullah dan Hjh Mahani setuju.

S said...

salam Taj,

akhirnya muncul juga adik kak S ni. sihat ke?

tahniah dapt no 1.

umiazuddin said...

Salam CL,

Sedapnya nampak mee rebus mak. Ayaq tangan orang lama, mana boleh chalen, kan, kan?
Alhamdulillah rezeki CL & co., Kak As & Abg Megat.
Moga bertambah murahlah rezeki ayahanda & bonda. Amin.

VpeaceV

Ayah Zain said...

Salam CL,

Bila p sana tu. Sedapnya. Ingat nak p juga umah ayahanda ni.

Padan ler call CL tak angkat2 rupanya leka menjamu selera umah ayahanda

mnasir said...

Salam.

Memang sedap, tengok gambaq saja dah tau sedap nya hidangan yang disediakan. Berbahagialah tetamu yg dapat menikmati hidangan tersebut.

Ni nak kena pi ni.

Ayah Zain said...

Salam CL,

Nak jawab pantun ni

Buah kranji dalam plastik
Bawa bersama kueh biskut
Awat tak habak p Sik
Boleh juga ayah zain ikut.

mnasir said...

Salam.

SORONG PAPAN TARIK PAPAN
BUAH KERANJI DALAM PLASTIK
SURUH MAKAN AKU memang nak MAKAN
Tapi jauh sangat nak pi KE SIK


jawab, jgn tak jawab

Yem0805 said...

Salam CL dan ayahanda,

Wah memang sedap makwan wat utk Cl..
nak juga merasa..

taj said...

Salam kak S,

terimakasih...
taj sihat, alhamdulillah.... itulah yg,pertama kali dpt no.1 tuh...selama ni duk senyap aja... tapi saya duk perati jua tau...

mama ju, said...

Salam CL

Dah kat rumah ke..
Tentu semuanya jadi kenangan yg indah2...

Untuk Taj

Lamanya tak muncul!

CM said...

salam CL

sorong papan tarik papan
buah keranji dalam perigi
suruh makan CL makan
jgn mengadu perut meninggi

aduhaiii,berpuluh kali CL kata mee rebus tu sedap ayahanda,terliur saya mendengarnya,kalau cheff azli kata sedap,conformmm sedap...


Taj ni otai PDKM tau...orang lama..

manzlie said...

Salam Taj,

Tahniah otai PDKM mengganas.
Ratu trek sekarang no 1

manzlie said...

Salam mnasir

mmg sedap.. terima kasih mak wan

manzlie said...

salam YB
tahniah pingat perak

wassalm

manzlie said...

Salam kak S
terima kasih teman kan cheq nooh..

manzlie said...

Salam AZ

Sorilah tak perasan AZ call..

wassalm

taj said...

Salam mamaju n CM,

sengaja menyorok diri, tapi masih dan tetap jenguk blog ini...

CM... kita kira otai PDKM... kasi can pd org lain...heheh

anyway i'm happy dgn korang semua...

terimakasih pd CL kerana dgn ada blog inilah, kita dpt berukhwah..

sukran pd Allah

manzlie said...

Salam Umiazuddin

Rugi au tak mai..

wassalm

manzlie said...

salam mnasir

mmg terlioq tengok gambar mee rebus tu..

wassalm

manzlie said...

Salam musafir islam

bukan laksa lah.. mee rebusssssssssssss tu...

taj said...

Salan CL,

taj nak mula memanas dan mengganaskan gelanggang ini... hehhe

manzlie said...

Salam CM

awat pantun tu lain macam jer bunyi?

noti arrr..

wassalm

taj said...

Salam CM & the geng,

nak tanya nih...mana NOOR...
mana dia pi nih...mentang2 harga getah duk melambung naik..

mesti dia duk kalut pi menoreh nih...tak kira hujan ke panas..

CM.. pi cari si NOOR tuh...

rezeki said...

salam cl dan semua

mmg terliur tgk mee rebus tu he he

taj, noor a.k.a kak ngah pi cari biji kopi nak tumbuk buat cl bawak balik mekah nanti ngeh ngeh
takde biji kopi, bijik getah pun kak ngah belasah hu hu hu

Rozali said...

assalamualaikum CL

Taniah taj dapat emas

Taniah YB dapat perak

Taniah S dapat gangsa

Wassalam

Rozali said...

Salam CL

minta laluan

Ayahanda
makan buah keranji tu, memtah mentah ke
apa rasanya
kalau dtg kl, bawa le sikit untuk kami

Wassalam

Rozali said...

Salam

Alamak, orang otai PDKM dah mula nak memanaskan badan

Habeeehhhh la kami yg baru, ni

Wassalam

NGINAP SRENGENGE said...

Salam dari ayah dan mak,
untuk semua,semuanya dan semuanya.

Buah keranji dah dipenghujungan,
Zaman dulu memang banyak didapati,
La ni payah juga nak jumpa,pokoknya besar,kayunya keras,diambil membuat pelantar belakang lori2 balak.Keras ,adik sikit dari besi.Tapi buahnya comel,kecil.Kulitnya berbaldu.Rasa masam2 tapi banyak manisnya.Rezeki CL dan Nasrii dapat merasainya.Sekarang dijual dibungkus dalam plastik.Dulu dijual dengan sukatan gantang.Segantang 50 sen.La ni jangan mimpi.

Insyaallah gathering tahun depan boleh ayah bawakan,kalau lah ada.

Hari ni ayah dan mak terkonang-konangan.Kalau boleh nak bawa peristwa semalam ke hari ini.

Kenangan manis sukar dilupai.

wassalam,jumpa lagi.

rezeki said...

salam

ayahanda, cantik lagi beetel kepunyaan ayahanda tu he he

tulah keta paling kukuh bodynya dan susah nak makan karat

S said...

salam,

ayah, memang akan sentiasa terkenangkan saat bersama ayah dan mak beserta CL n Nazir.

insyaAllah akan ketemu lagi diteratak nginap serengenge.

rosli said...

Salam CL,

Tahniah, Taj, YB dan Kak S,Ratu dan Raja Pecut.

CL mesti tambah 3 pinggan ni, semua sedap

CM said...

salam taj


oooh noor ada,ada jer dia tu,dok menyenggih org cari dia...hari ni dia tak menoreh hari wilayah katanya..

rosli said...

Salam CL dan Ayahanda

Saya boleh faham apa perasaan ayahanda bila CL sampai ke rumah ayahanda

SUHAIMI said...

salam semua.....

Wah ..mee rebus..my favourite

My Life said...

salam
dear cl.. indah dan manisnya pertemuan antara cl dengan ayah dan mak serta anak2..

insyaallah semoga semuanya dipermudahkan..

Hanis said...

Salam,

Seronoknyaaa...mmg nampak sedap mee rebus mak...bila laa nak dapat merasa gaknya nie...Ayah, nak tau...ade org siap dok ajak hanis buat mee rebus tulang lepas nie...

mama as...insyallah nanti satu hari kalau ada rezeki hanis sampai ke sana...kita p umah ayah & bonda k....

kak taj...tahniah kembali memecut...thn depan ambil pingat k... ;-)

safiudin dot com said...

salam sdr,

nak balas pantun tu..

sorang papan tarik papan
buah keranji dalam raga
ayahanda dah jamu CL makan
semoga Allah murahkan rezeki ayahanda sekeluarga

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, enak hidangan amat menyelerakan.

Amin.

tq.

CASA QASEH said...

SALAM CL NAK BALAS PANTUN BUAH KERANJI

SORONG PAPAN TARIK PAPAN
BUAH KERANJI DALAM PERAHU
GEMBIRA TENGOK AYAHANDA KETAWA SAKAN
BILA CL DAH JAUH JANGAN DOK MERINDU

BUAH KERANJI DI ATAS BATA
PAPAN DI PERAHU JADI MUATAN
BILA CL DAH JAUH DIMATA
HANYA KENANGAN BERSAMA CL JADI INGATAN

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdullilah tertunai hajat ayahanda bonda...

Pantun maa...mesti join.

Sorong papan tarik papan
Buah keranji hitam.. berseri
Ayahanda bonda tulun beri jawapan
Berapakah pinggan mee rebus dimakan cik lie....

Sorong pinggan tarik pinggan
Buah keranji juadah diberi
Sungguh mesra pasangan ini
Siapa lagi tentulah Kak S dan Abg Megat kita ni..

Buah keranji bawa mengaji
Kenangan indah sewaktu kanak2 lagi
Wahai ayahanda dan bondaku kasih diberi...
moga berbunga hati nan sunyi...

NGINAP SRENGENGE said...

salam kasih semua,semuanya dan semuanya,

Thank you very much.


Alhamdulillah,ayah dan mak cuma boleh tersenyum gembira.

Terkelu lidah.Ingin jadi beburung.Burung menyanyi kerana ada lagunya.

iDAN said...

Selalu sebut buah keranji sebabnya amat popular di dalam pantun tapi tak pernah makan pun...

pelbagai nikmat Tuhan masih kita tidak dapat rasakan.