MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 19 February 2010

"Baru lepas solat Jumaat tadi..."

Bismillah..Keadaan dari pandangan atas ..Dataran kaabah sudah di penuhi oleh jemaah jemaah untuk menunaikan solat Jumaat...alhamdulilah
Subhanaalah..agak ramai jugak hari nih di DATARAN KAABAH..
Pandangan dari dekat..Imam MasjidilHaram membaca Khutbah Jumaat...alhamdulilah
Suasana di Luar Haram waktu jemaah mendengar Khutbah...
Posted by Picasa

59 comments:

olive oyl said...

salam cl

olive oyl said...

salam cl...

cantik sungguh permandangan dari atas..

olive oyl said...

salam cl

3 cup iceream..boleh kongi dgn cm dgn hanis...

olive oyl said...

salam cl..

rindunya dgn suasana ini..

manzlie said...

salam olive...

taniah..top 4.. sapur bersih noohh

walam

SUHAIMI said...

salam....

Rindu suasana begini.....awal2 lagi dah masuk MH untuk solat Jumaat.....

iBu...gUru said...

salam cl

indah dan tenang.rindu................

manzlie said...

salam olive..

memang cantikan permandangannyer..

waslam

SUHAIMI said...

tahniah olive....memang laju betul....

manzlie said...

salam Ibu..guru..

alhamdulilah..sungguh mengasyikakn..

waslam

manzlie said...

salam suhaimi..

memag olive skg dah makan banyak bayam ..tu sal laju kot..heheheh

waslam

rosli said...

Salam Cl,

Tahinah Olive, Sapu habis emas , perak dan gangsa..

CL kat sini dah dekat jam 7pm...nampak cam redup aje di Makkah tu

sonata anak kancil said...

salam CL ; tak pernah dapat nombor wahid....setiap hari melihat kaabah di PDKM..terasa sangat dekat di hati

Catatan Peribadi Rusyaini said...

Salam CL,

Alhamdulillah Jumaat pertama semenjak CL tiba di Mekah. Mesti terubat rindu menatap Kaabah tiap-tiap hari.

Catatan Peribadi Rusyaini said...

Eh! Silap la pulak.. Rupa-rupanya Jumaat kedua. Jangan marah ye CL, nanti kena jual....

CM said...

salam

aduhai bertambah laju mrs popeye tu...

selalu tertunngu suasana solat jumaat ni,CL solat ditingkat satu ker minggu ni..Allah saja yg membalas jasa baik Cl abis sajer solat terus dia update blog untuk kita semua..

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Alhamdulillah dah ramai orang di MH. Baru meriah suasana solat di sana.

Syukran.

Ayah Zain said...

Salam Manzlie,

alhamdulillah,bertambah dekat rasanya MH ni.Bila ler nak sampai semula nih

Ayah Zain said...
This comment has been removed by the author.
ainhany said...

salam CL

sUBHANALLAH
indahnya pandangan MH
semuga ALLAH terus mengilhamkan pada CL akan shot dan angle yg terbaik buat tatapan dan kerinduan kami kpad MH...

CL...doakan mudahan dipermudah dan dipercepatkan menjejakinya JUA
doakan saya

jazakallah

manzlie said...

salam rosli..

hari nih makkah seperti baisa..panas..37c

waslam

manzlie said...

salam cikgu sonata..

alahmdulilah..insyalah satu ahri nanti akan kemari lah tuh.

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

alahmdulilah...cantikkan permandangan nyer..

waslam

Atikah said...

Salam Cl..

Subhanallah... Permandangan yang indah.... sejuk mata memandang...

manzlie said...

salam cikgu mas..

alhamdulilah...sya hanya menolong sahaja....moga mereka semua hepi bila melihat kaabah..

waslam

manzlie said...

salam wan..

alhamdulilah..jumaat ke dua nih..dah 2 minggu cl disini...syukur..

waslam

manzlie said...

salam ainhanny..

alahmdulilah...insyalah nanti cl doakannyer...


waslam

manzlie said...

salam tn haji saad..

alahmdulilah..dah meriah skg solat di sini..

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

alahmdulilah....sungguh indah permandangnanyer..

walsam

manzlie said...

salam adik tikah...

alahmdulilah...cantikkan...syahduuu gak..

waslam

mama ju, said...

salam CL

first time tengok gambar imam khutbah kat situ. Terimakasih.

Ayah Zain said...

Salam CL,

Pemandangan yang mana indah tu? hehheh

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

dah ramai jemaah sekarang.

semoga CL sihat & ceria. take care!

manzlie said...

salam mamaju..

alahmdulilah..mekasih jau..
wslam

manzlie said...

salam ayah zain..

pda gmabr pertma tuh..indah kan

waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..

alahamdulilah..syukur..padanyer..mekaish atas ingatan akak nab tuh

waslam

AZIMA said...

Salam cl,

Sungguh indah pemandangan tu...

Kalau faham ape yg dikhutbahkan oleh imam tu lg best kan Cl..

Syukran

olive oyl said...

salam cl

terima kasih cl kerana memaparkan gambar yg indah ini...

tq en shuhami,tq en rosli..berkat bayam hikmat...

olive oyl said...

salam cl

baru perasan..cl zoom nmpk imam...

olive oyl said...

salam cl

cl yg ada 3 bumbung infront tempat imam tu cl??

Rozali said...

Assalamualaikum CL

biasa ke mimbar tu disitu
atau beralih alih(waktu jumaat)

waktu haji, mimbar tu kat antara pintu Kaabah dgn Makam Ibrahim

Wassalam

Noor said...

salam CL..

seronok tengok ramai jemaah kat dataran.. tapi masih banyak lagi ruang2 kosong.. pemandangan kaabah dari tingkat 1 nie pun cantik.. ghindu arr..

psstt.. nanti kak ngah p sana ngan cm arr.. cl tunggu tau..

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Assalamualaikum olive oyl

taniah, hang sapu bersih noooo

kesian CM, tertinggal belakang

Wassalam

Noor said...

Salam..

amboih.. laju sungguh dinda olive.. misti makan bayam 2/3 bakul.. patutlah bila kak ngah p pasar tadi bayam semua dah sold out.. heh heh.. tahniah arr

To my dear umiazuddin.. Alhamdulillah, ayahda tercinta sudah beransur pulih.. InsyAllah.. kita semua pakat2 doa bagi ayahda kak chik cepat2 sembuh arr.. jaga pak baik2 tau.. take care

manzlie said...

saLAM KAK NORR..

ALAHMDULILAH...SYUKUR MELIHAT KAN..

WASLAM

manzlie said...

salam roZali..


memag situ mimbar nyer akalau jumaat solat..

waslam

manzlie said...

salam olive..

bumbung tuh tempat imam yang akan solat nanti selepas khutbah

waslam

manzlie said...

salam kak noor...

masih banyak algi ruang tuh kan...

waslam

manzlie said...

salam azima...

benar tuh ..mesti best kan

waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,

yup, yer ler gambar pertama itu mendamaikan hati bila memandangnya. Tiba-tiba hati jadi sayu bilalah agaknya boleh sampai ke sana

manzlie said...

salam ayah zain..

insyalah adalah tuh nanti rezeki dia..

waslam

KAMATO said...

salam CL, beruntung sapa jadi tetamu dapat bersolat jumaat di MH. saya pernah mengalami cerita cukup menarik semasa menunggu untuk solat jumaat di haram, semunya atas kehendak Nya.

Ayah Zain said...

Salam semua,

selamat malam, semoga Allah merahmati anda semua

Hanis said...

salam,

abang..kejap je dah masuk 2 minggukan...alhamdulillah

olive..tahniah & terima kasih sudi kongsi icekrim ngan hanis...love u ;-)...usaha lg dapat no.1 k...dapat icekrim jg lupaaa bg ke hanis sama arrr... hahahha

rezeki said...

salam cl

semalam pak itam dok solat jumaat kat entah apa nama masjid tu, seronok tgk khatib yg baca khutbah muda sangat, dlm lingkungan 30 rasanya umurnya
tajuk khutbah berkisar pada amalan khurafat masa dulu dan kini

safiudin dot com said...

salam sdr,

sayu dan mendamaikan.

ps: tahniah olive oyl... pecut betul kali ....

olive oyl said...

salam..

tq en saifuddin....ratu trek secara kebetulan ja...sbb nak himpun icecream 3 falvour..

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, memang rindu suasana sedemikian yg tenang + indah + aman.

Amin.

tq.

Aki44 said...

Salam CL...
Jumaat, penghulu segala hari. Berbahagialah mereka yang dapat solat jumaat di MH