MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 18 February 2010

" Nasi Beriani ayam dan Beriani manis.."

Ayam dimasak didalam nasi Beriani...sedappp cikguu...
Dengan Dhal dan kari daging tuh..fuhhh sedap sehhh...
Nasi beriani Manis tuh...rasa manis cam gula....Az takleh aarr makan..sori
Makan tenghari bersama Jejaka Pujaan Anda..sapa ?
Posted by Picasa

59 comments:

olive oyl said...

comelnya abg samad

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL

Ambooi, sedap nyer

olive oyl said...

baruni olive jmp abg samad kat masjidilharam..tp segan nk tegur..

olive oyl said...

haha hari ini dlm sejarah..2 kali jd princess trek...cl owe me 2 cup of icecream 3 flavour...

manzlie said...

salam Olive..


Ratu Trek Princess...no wahid ..Emas..Taniah..
abang samad..psssttt....slow sikit nanti ada orang marah tau..?

waslam

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Kari dhal dah tumpah tuh.

manzlie said...

salam tn haji...

Pingat Perak..taniah...

memag sedap tuh...heheheh


waslam

manzlie said...

salam olive..

boleh ...apa salahnyer....takda masalah..k

waslam

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Olive oyl, Sedap makanan tu, kena gi Cyberjaya cari masakan Arab pulak lepas ni....

Tahniah Hj saad

manzlie said...

salam tn haji saad..


oh ye kaa....maafkan kami....



waslam

manzlie said...

salam rosli..

memag sedap..nanti mai l belanja nohhh..

waslam

Kak Sidah said...

Salam CL,

Briyani lagi...sedapnya cl

Wah olive tahniah ratu trek dah dua kali berturut2..

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Nasi Kibashi tak ada ke? Daging kibas tentu sedap kan?

Wasalam

Kak Sidah said...

Salam CL,

ramai nya makan, seronok makan ramai2 yer, cl tak makan ke,

Nampak berselera nasi tu, bawak balik sikit...

manzlie said...

salam kak shidah...

alahmdulilah...sedap kak..heheheh nanti mai cl belanaja akak juagk


waslam

manzlie said...

salam tn haji saad.


ada...tunggu next entry yah


wasalm

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah nasi bagai.....sedap tu...nasi manis macam orang india punya masakan tu ker...CL

CL...jaga makan tu...aar BP naik..
nanti...sapa nak tulun....

Aikk sape tu...wah bang samad dah ramai pujaannya...sekarng hikks

Olive oyl...yerlah kita kat dunia maya ni bole aar tegur..dah jumpa segan aar kan...hehhe

CL noti arrr ...glamour aar dia...sekarang...hik..hik..hik

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, amboi sedapnya kerana berasnya yg panjang tak patah macam Berasmati Faiza juga rempahnya paling hebat. Selalunya jemaah akan dihidangkan pada hari jumaat - nikmatnya.

Amin.

tq.

AZIMA said...

Salam Cl..

Berselera nyer depa semua dok makan tuh..x ingat kita kat mesia dah nih.jaga depa nooo..

Cl...ada kotak kosong sbelah abg samad tuh..bleh la tapau utk kita semua kat sini..blehkan cik lie?

wassalam

rosli said...

Salam CL,

Hope CL belanja saya makan di Makkah....dan saya berdoa CL masih berkhidmat di Makkah masa tu...

AZIMA said...

Salam,

Tahniah olive oyl..dpt emas n gangsa.

Tahniah jgk Tn Hj Saad..dpt perak tuh.

Sy ni asyik terlepas jer la cl..kempunan la gaknya nak ambik trofi ngan tuh akhir tahun nih..

xpe2..Yakin Boleh.Stamina kena kuat.hehehe

olive oyl said...

salam semua...

tq en rosli,kak shidah,kak shami...
betul tu kak shami..

kalau reality mmg jd segan... mula tu nak tegur gak tapi takut klu klu tersilap org.. kat sanakan ramai jejaka berjanggut...rambang mata...

lawalah pinggan nasi cl...pandai cl beli pinggan....

CM said...

salam

alahaii CL,CL makanlah kenyang-kenyang,cikgu dah tak lalu makan dah tengok samad digilai ramai awekss ni.olive oyl tu jangan puji samad lebih2 nanti dia terus lupa kt cm ..hehehe

nasi yg pertama cam rasa beriani gam batu pahat ker

yg kedua tu,cam nasi hujan panas lak..


cooop,coop.awat samad pegang leher tercekikk ker...atau nak betul kan tie...meh sini cm betulkan,alah,alah comelnyer..

olive oyl said...

salam cm,

apa salahnya kita bermadu cm..abg samad pun nak jd mcm abg jamil juga...hehe

cm jgnla sampai tak lalu mkn...olive gurau gurau saja...

lgpun olive dah berkenan kat jejaka segak yg bertie maroon tu cm.....

lps ni cm p mkn naaa.....nanti olive masak lamb adobo kahs utk cm..

shami2 said...

Salam CL..

tumpang borak jap bleh....

Olive oyl...jangan rambang mata..hehehe..pilih yg janggut jugak ka..

tapi samad janggut kat dalam tu bak kata CL...orang tu punyer...hihih..aka tulun jaga jarrr hahahah...

CM, samad ramai peminatlah sekarang...tu duk pegang tai tu tersedak gamaknya
tak per kalau CM tak lalu makan...ok bleh diet tu..kira kategori rebranding lah kan...hehehh

malek said...

Salam CL

Lain macam tengok kari dhal tu - pakai kacang dhal ke atau kacang kuda?

CM said...

Salam

isssh olive oyl@minyak zaitun,

org single2 cam o.oil jgn disebut madu2 ni..lagipun dlm pilemm madu 3,rafi PA abg Jamil tu tak bermadu...jgn disebut madu-madu ni nanti `terkena sumpahan`cm tak tahu!!!

aaah cm tengok jejaka black-black sweeet@hitam manis tu sblh Samad tu ,leh tahan gak,sapa nama tu CL???

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL

amboi sedapnya hidangan bikin kami semua terliur!

cewah...bang samad dah semakin naik sahamnya...hahah

manzlie said...

salam shami...

harap dah terubat lah ghinddu di ahti tuh..

hehehe

waslam

manzlie said...

salam Olive..

amboi dia nak abang jamil jugak ka..? bermadu...biar betui..?heheheheheh..samad tuh dah ada yang punyaaaaaaa

waslam

manzlie said...

salam azima..

boleh kalau nak tapauakan..heheheh

waslam

manzlie said...

salam rosli..

insyalah ..doakan cl lama disini berkhidmat


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

dah kenyang ka...ohh ye lah tuh..dah terubat ghinduu di hati kan...


waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..

ye lah..sham dia dah naikk..depa semua dah tak mau kat cl lagi..hehhehehe


waslam

Noor said...

Salam CL..

tu dia.. banyak nyer pilihan nasik.. sedap2 arr.. kuah dhal tu likat sungguh.. cicah ngan capati, sedap wooo..

tahniah olive oyl.. lama tak dengar brita.. cheq sehat ka??.. la nie dok ada kat mana??..

rezeki said...

salam cl

nasi beriani ye he he he

pak itam tadi kul 2.30 spi Ganu sampai tgh jalan jumpa pulak warong jual akok, apa lagi nyam nyam siap tapau 2 pek ngeh ngeh

nanti pak itam post gmbr kuih akok tu kt n3
yg tinggal 2 pcs je sebab dh kena bedal hi hi

manzlie said...

salam rezeki..

wahhh makan akok jgn lupa cl nohhh


waslam

manzlie said...

salam kak noor..

alahmdulilah..sedap nihh..meh join abang jamill


waslam

UmmuAdam said...

Salam CL,

Sedapnyee...teringat makan nasi beriani kibas kat Restoran AlKabsah diJeddah masa umrah hari tu...sehingga menjilat jari...lps tu terduduk tak boleh bangun....tak pelah pas ni nak pegi Saba' kat Cyberjaya...mintak CM yg kat Putrajaya belanja he he

rezeki said...

salam cl

apasal rasa sakit kapla, rupanya pak itam duk satu anak tangga bawah kak ngah di top comentar, tu yg rasa berat meroyan kapla ni he he

ampun kak ngah, kak ngah dah makan ?
di ada pak itam belikan kak ngah kuih akok ngeh ngeh

rezeki said...

salam cl

pak itam tak lupa saudara pak itam punya yg jauh di makkah tu

masa makan tadi 1 utk cl, 1 utk kak ngah, 1 utk cm, 4 untuk pak itam he he he

Ayah Zain said...

salam CL,

sedapnya nasi beryani hanis (opps manis)tu. Terlioq la

CL, az kalau nak makan, az makan walaupun manis. apa aku kisah

olive oyl said...

salam kak shami,

kalau cl , senang nak cam..tp kalau mcm abg samad ja yg jd rambang..hehe..tp abg samad cuma setia kat cm dgn kak shami ja...

salam cm,

takper cm..nanti olive boleh dapat payung emas...tp minta simpang laa tak rela laa bermadu....takut satgi adegan tarik rambut berlaku.....

salam kak noor,

kak noor tak blk pngka???nanti jom kita sembang ttg png nak tak???man la tau kot kot kita sedara ka...

Noor said...

Salam..

amboihh pak itam.. baik nampak.. siap makan kan kak ngah akok seketui.. aik?? seketui je.. ala la la.. kupiq sungguh.. opsss.. sambil makan tu kena nyanyi lagu 'trengganu kite' sambil pakai kain batik.. baru bestt..

woooo.. mengata kak ngah arrr.. uwaaaa.. sampai ati pak itam.. mana dia kapla hat sakit tu.. meh sini cheq nak katok.. heh heh

Hajah Zainab bt Abdullah said...

CL...

"depa semua dah tak mau kat cl lagi"!!

...CM...tulun!! CL dah merajuk nih..susah kita sume kalau CL majuk..

Noor said...

Salam..

Alamak.. kepala kak ngah plak yang rasa berat meroyan.. alahai, tu dia.. tokey ayam hutan HC dok atas satu anak tangga dari kak ngah.. isshhh.. tak bley jadik nie..

YB said...

Salam CL

Meleleh air liur. Besok jumaat restoran mamak banyak jual bariani.

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Tersedak si Samad kena sebut peminat selalu sampai terpaksa tarik tie dia.

manzlie said...

salam tn haji saad.


tulah..sampai tersedaak dia kan..

waslam

manzlie said...

salam rezeki..

aaaikkk terbalik..pak itam makan 4.a.bukan depa ka makan empat..heheheh


waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..

cl nak majuk aaar...hehehehe

waslam

manzlie said...

salam kak noor..

aaikk kenapa fening kepala tuh..?


waslam

mohdandmeriam said...

salam cl. tenguk gambar pun dah tahu mmang sedap.mak cik suka makanan arab ni esp. nasi beriani. eh.. sedapke beriani manis tu, yak pernah rasa lagi...boleh hantar sepinggan keKB.

Atikah said...

Salam...

Nyummm... nyummm... bestnya...

Ayah Zain said...

Salam CL,

suka majuk arrrrrrr,tak apa nanti si dia datang pujuk

normala said...
This comment has been removed by the author.
normala said...

salam cl

dah lama tak comment cuma jadi silent reader aje...

moga cl dirahmati Allah slalu..dn tak lupa mendoakan kami smua

safiudin dot com said...

salam sdr,

tahniah olive oyl,

tahniah tn hj mohd saad hamid.

betul2 pecut kali ni.

enak betul menu yang disediakan..
terasa keliur pulak...

olive oyl said...

tq en saifuddin...en saifuddin ni kawan kpd hussain tahir kan??